استراتژی های تولید محتوا
فهرست مطالب
Toggle? سلام خدمت دوستان عزیز لاین استور
پادکست استراتژی های تولید محتوا ؛ بشنوید :
در این مقاله قصد داریم استراتژی های تولید محتوا را بیان کنیم. شما با بکارگیری این نکات می توانید جذابیت تولید محتوا خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
به یاد داشته باشید که باید محتوای مرتبط، منسجم و قدرتمندی را تولید کنید تا مستقیما نیازهای مشتریان را برطرف کند. افرادی که از بهترین استراتژی برای تولید محتوا استفاده می کنند، حتماً از مرتبط بودن آن در برقراری تعامل با مخاطبان اطمینان حاصل می کنند.
با لاین استور همراه باشید تا در ادامه به معرفی 3 روش تولید محتوای جذاب برای مشتریان بپردازیم.
بعد از خواندن مقاله این سوال را از خود بپرسید : آیا محتوایی که تولید کرده اید با این 3 معیار مرتبط است یا خیر؟
معیار اول به عنوان یک فاکتور جهت برطرف کردن مشکل مخاطبان شناخته می شود. اگر محتوایی که تولید کرده اید با این فاکتور تطابق داشته باشد، با ارزش خواهد بود؛ وگرنه در انتشار آن تجدید نظر کنید. نکته : زمانی که مردم لینک محتوای شما را کلیک می کنند انتظار دارند به یک چیز با ارزش دست پیدا کنند. شاید از نظر مخاطبان، ارزش به معنای سرگرمی باشد، اما در اکثر موارد، ارزش یک دانش مفید می باشد. در واقع محتوای شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که نیاز مشتریان را برایشان فراهم کند؛ نیازی که درباره ی برطرف کردن چالش های کسب وکار آنها باشد. فرض کنید شما به عنوان یک مشاور فروش جهت برطرف کردن نیاز مشتریان اقدام می کنید. اگر مشتریان شما برای برقراری تماس با مشکل مواجه هستند، بهترین تولید محتوا در راستای آموزش چگونگی برقراری یک تماس مناسب باید تهیه شود. پس محتوای نوشته شده شما باید مشتریان بالقوه ی شما را جذب کند. اگر دقت داشته باشید تمام محتوای شما در برطرف کردن حداقل یک نیاز مشتری نوشته شده باشد، مزیتی که نصیب شما خواهد شد، به صورت دو طرفه خواهد بود. در طرف اول، محتوای تولید شده باعث شناخت بیشتر مشتریان از شما به عنوان یک فرد معتبر و متخصص در عرصه فعالیت خود و در طرف دوم افراد به توصیه های شما اعتماد خواهند کرد و احتمال اینکه با شما همکاری کنند، بیشتر خواهد شد.
این دوره را از دست ندهید : دوره آموزشی تولید محتوای عملیاتی با موبایل
اکثر افراد ترجیح می دهند محتوایی را بخوانند که مشکلی را از آنها برطرف کند و اگر این محتوا از لحن مناسبی برخوردار نباشد؛ (حتی اگر محتوای فوق العاده و تأثیرگذاری هم نوشته باشید) باز هم با استقابل خوبی مواجه نخواهد شد. شاید اکثر کارآفرینان برای تولید محتوای خود از لحن رسمی و خشک استفاده کنند ولی به یاد داشته باشید این پر مدعایی یکی از المان های مهمی است که به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنید. استفاده از لحن رسمی مشتریان را با شما بیگانه خواهد کرد.
نکته : اگر از لحن دوستانه و محاوره ای استفاده کنید، برای مشتریان خوشایند تر خواهد بود. رسمی نوشتن، یکی از اشکالات بزرگ در تولید محتوا می باشد. کارآفرینان برای حرفه ای نشان دادن کسب و کار خود، از لحنی در تولید محتوا استفاده میکنند که هیچ ارتباطی با مخاطب برقرار نمی کند.
اگر میخواهید یک متن محاوره ای تولید کنید با لاین استور همراه باشید :
- بعد از نوشتن متن، یک بار دیگر از نگاه مخاطبان بخوانید. آیا مفهوم محتوای تولید شده برای تمامی افراد با هر سطح سوادی مناسب است؟
- استفاده از علائم نگارشی مثل ویرگول، علامت سوال و غیره و همچنین استفاده از ایموجی ها درک مطلب را آسان تر خواهد کرد. آنها را در محل مناسب استفاده کنید.
- می توانید در متن محتوا از ضمیر “من” به جای “ما و نام برند” استفاده کنید، زیرا با این کار تجربیات شخصی خود را ارائه داده اید و از داستان سرایی استفاده کرده اید.
معیار سوم تولید محتوای کاربردی برای مشتریان است. در واقع تولید محتوای کاربردی را برای تبدیل به تجارت واقعی حساب کنید. می توانید به جای ارائه ایده های مبهم و گنگ، در سراسر محتوای خود، کال تو اکشن شفاف برای مخاطبان قرار دهید. این معیار به صورت چشمگیری باعث افزایش کیفیت محتوا تولید شده شما دارد و تعامل با مخاطب هدف را عمیق تر می کند.
به مشتریان خود دقیقا بگویید چه کاری را انجام دهند و بعد از اعمال این رویکرد، کافیست که به تماشای نتایج آن بنشینید. در مرحله اول بررسی کنید مشتریان شما، به دنبال رسیدن به چه نتایجی هستند؛ سپس باید توصیه های کاربردی و قابل اجرا را ارائه دهید تا به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. محتوایی که خواننده را به انجام عمل مورد نظر ترغیب کند، قدرتمندترین محتوای تولید شده است؛ زیرا اگر افراد، ایده ی شما را در کسب و کارشان به کار بگیرند و نتایج خوبی را مشاهده کنند، احتمال مراجعه مجدد آن ها و همکاری با شما وجود دارد.
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.