ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال
فهرست مطالب
Toggleپادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت اول ؛ بشنوید :
همانطور که روزانه تعداد مبتلایان بیماران ویروس کرونا در جهان رو به رشد است، پاسخ دولت ها و کسب و کارها را به این بیماری می بینیم.
روزانه در صفحه نتایج گوگل، تغییرات زیادی را در جستجوهای مردم به این بحران می بینیم. تبلیغ کنندگان خوب می دانند که این ویروس بر روی کمپین های کلیکی بسیاری از صنایع تاثیرگذار بوده، اما پیدا کردن درک مناسب از نحوه وفق دادن این بیزینس ها با تغییرات سریع در این موضوع می تواند به ما کمک کند تا کسب و کار خود را با وجود این بحران در وضعیت ثابت نگه داریم.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت دوم ؛ بشنوید :
سازمان بهداشت جهانی ویروس را به طور رسمی به عنوان اپیدمی شناخته است. در حالی که خیلی از سوالات در مورد ویروس کرونا برای ما بی پاسخ مانده است، می خواهیم نکاتی را که می دانیم با شما به اشتراک بگذاریم و پیشنهاداتی را با مخاطبان خود و دیگر کسب و کارها که ممکن است از این بحران در امان نمانده باشند در میان بگذاریم.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت سوم ؛ بشنوید :
تاثیرات این ویروس بر روی دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟
همانطور که شاهد این هستیم که این ویروس تاثیر زیادی روی سلامت جوامع گذاشته، این تاثیرات در زمینه اقتصادی نیز بسیار قابل درک است. طبق گزارشاتی که شرکت گوگل منتشر کرده، از هفته اول فوریه، جستجوهایی در مورد ویروس کرونا به صورت جهانی رشد کرده و ۲۶۰ درصد افزایش داشته اند. در حالی که بالاترین جستجوها در هنگام رویدادهایی به این وسعت رایج هستند، نتایج مرتبطی نیز در زمینه ارائه محصولات و موضوعات مرتبط در پاسخ به این ویروس دیده می شود.
این مطلب درواقع بررسی هایی درمورد هزاران تبلیغ کننده برای پیدا کردن رابطه صحیح ویروس کرونا با تبلیغات کلیکی است. در این مطلب میبینیم که در زمان ویروس کرونا چگونه عادت های جستجو تغییر می کند و تبلیغ کنندگان به چه روش هایی باید تبلیغات خود را با این وضعیت تنظیم کنند.
کا نیز مشابه کاری که اکثر شرکت ها انجام می دهند، کار از راه دور را برای کارمندان خود ایجاد کردیم. در حالی که توصیه های سلامتی و پزشکی را باید به متخصصین این حوزه بسپاریم و به آنها عمل کنیم، ما هم با صحبت با متخصصین حوزه مرتبط به دیجیتال، اطلاعاتی را در مورد این که چه کارهایی باید در زمان این بحران انجام شود تا کمترین آسیب ها به کسب و کارها برسد، برای شما فراهم کرده ایم.
این مقاله را از دست ندهید : ? شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت چهارم ؛ بشنوید :
جستجوهای کووید ۱۹(ویروس کرونا) در گوگل موج های عجیبی به وجود آورده
در حالی که ویروس کرونا اخبار، سیاست، اقتصاد و کسب و کار ها را تحت سلطه خود درآورده است، در حال به سلطه درآوردن تمامی جستجوهای گوگل نیز می باشد.
بهتر است بدانید جستجوهای مرتبط با کووید ۱۹ امروزه محبوبترین جستجو گوگل هستند و فاصله زیادی با مسائل دیگر در زمینه اخبار، آب و هوا، سیاست، گوگل، آپارات، آمازون و دیگران دارند.
در پاسخ به این موج وسیع ایجاد شده در جستجو گوگل، شرکت گوگل بخشی را به نام Coronavirus Hub ایجاد کرده تا بتواند نتایج این جستجوها را ردیابی کند و در عین حال جستجوهای دیگری که افراد برای مسائل دیگر انجام می دهند را نیز زیر نظر داشته باشد. تبلیغ کنندگان باید به صورت مستمر این نتایج جستجو را بررسی کنند و آماده اضافه کردن کلمات کلیدی جدید به کسب و کارهای خود جهت جلوگیری از هدر دادن بودجه شان داشته باشند.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت پنجم ؛ بشنوید :
زمانبندی جستجوهای مرتبط با ویروس کرونا چگونه است؟
به طور معمول جستجوهای این ویروس در اول صبح و آخر شب به اوج خود می رسد.
این ویروس در حال حاضر فکر و ذکر بسیاری از ماست. آمار کمپانی گوگل نشان می دهد که ویروس کرونا همچنان در صدر مسائلی است که به آن فکر می کنیم، مخصوصاً صبح که از خواب بیدار می شویم و شب که به خواب می رویم.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت ششم ؛ بشنوید :
تفاوت هایی در طول روز وجود دارد، مثلا ساعت ۶ عصر، اما دیدن این صعودها در ابتدا و انتهای روز بسیار جالب است. این یک آمار رایج نیست، چرا که شما معمولاً پیک جستجو را در میانه روز و ساعت های کاری یا بعد از شام می بینید، اما آمار ویروس کرونا از این قائله مستثناست و زمانی شروع به صعود می کند که دیگر جستجوها سرعت کمی دارند. تمام این صحبت ها بدین معنیست که تبلیغ کنندگان باید با توجه به آمار بالا اکانت تبلیغاتی خود را تنظیم کنند.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت هفتم ؛ بشنوید :
تغییرات تعداد جستجو یعنی تغییرات در Ad Impression
اکثر افراد در این دوران در خانه های خود مانده اند و خیلی کم با دیگران ارتباط برقرار می کنند، به همین دلیل اکثرا شب ها بیدار می مانیم و بیشتر از قبل در فضای مجازی آنلاین هستند. این موضوع زمانی که با عادت جستجوی آخر شب در مورد ویروس کرونا ترکیب می شود نشان می دهد که زمان جستجوی آنلاین ما به طور کامل تغییر پیدا کرده است. حتی در جستجوهای مرتبط در صنایعی که بلافاصله تحت تاثیر این ویروس قرار نگرفتند، همچنان فرازهای بزرگی برای جستجوهای آخر شب و اد ایمپرشن ها در کسب و کارهای کلیکی آن ها مشاهده می کنیم.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت هشتم ؛ بشنوید :
بسیاری از تبلیغ کنندگان شاهد کم شدن تمایل مردم به جستجو در مورد محصولات آنها در ماه های اخیر به دلیل ویروس کرونا بوده اند، مخصوصاً همانطور که گفته شد در زمان های پیک جستجو. این تاثیرات در طول روز کمتر قابل توجه است حتی جالب اینجاست که بعد از نیمه شب میزان جستجوها ۱۵ درصد نیز افزایش پیدا می کند.
یک نکته جالب دیگر این است که جستجوها در آخر هفته تاثیر کمتری را نسبت به روزهای دیگر هفته دارند. در اکثر ساعات آخر هفته ها، میزان جستجو در فاصله ۱۰ درصدی با قبل از شیوع کرونا قرار دارد و در ساعات شبانه حتی افزایش نیز پیدا می کنند.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت نهم ؛ بشنوید :
تاثیرات ایجاد شده برروی (PPC) یا تبلیغات کلیکی چگونه است؟
رشد جستجو در ساعات نیمه شب کمی تبلیغ کنندگان را آسوده خاطر میکند، اما مواظب باشید. بسیاری از تبلیغ کنندگان گزارش می دهند که طی این ساعات نرخ تبدیل تبلیغات آن ها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده.
متاسفانه نه تنها جستجوکنندگان شبانه خسته هستند، بلکه اخبار بدی که در جستجوهایشان در مورد اپیدمی دریافت کرده اند نیز بر روی وضعیت روانی آنها نیز تاثیرگذار است. بنابراین نرخ تبدیل بسیار پایین تری از چیزی که باید داشته باشند، دارند. در ساعات شبانه که با نقطه صعود جستجوها در مورد ویروس کرونا تداخل دارد، تبلیغ کنندگان شاهد کاهش ۳۰ درصدی نرخ تبدیل نسبت به چیزی که انتظار دارند، هستند.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت دهم ؛ بشنوید :
در این زمان چه کارهایی می توان انجام داد؟
زمان هایی که بحران های این چنین به صورت ناگهانی ما را درگیر خود می کنند، می توانند باعث اضطراب همه شوند و احساساتی که در طول روز تجربه می کنیم نیز دائماً تغییر می کنند. نتایج جستجوهای پرداختی شما نیز می توانند از این شرایط تاثیر بگیرند. در زیر چند راهکار درمورد تبلیغات کلیکی شما برای مقابله با این شرایط ارائه می کنیم.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت یازدهم ؛ بشنوید :
۱ – تقویم عملکرد تبلیغاتی خود را بررسی کنید
شما به راحتی با کلیک برروی Segment و سپس Time در گوگل ادز می توانید عملکرد کمپین خود را طبق روزهای هفته یا ساعات روزانه بررسی کنید.
حتی اگر به تازگی به این بخش سر زدید، عملکرد کمپین شما احتمالاً به خاطر شیوع ویروس کرونا از این ماه تغییراتی را داشته است.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت دوازدهم ؛ بشنوید :
۲– استراتژی های Dayparting خود را روزانه تنظیم کنید
جستجوهای جدید در بازه زمانی نیمه شب تا ۴ صبح می توانند بودجه شما را هدر داده و هیچ تبدیلی را نیز برایتان ایجاد نکنند.
برای این منظور میتوانید بهترین کارایی را برای بودجه روزانه محدود خود ایجاد کنید. استراتژی های بخش بندی روزانه خود را تغییر داده و Bid دهی در این ساعات را خاموش کنید. میتوانید کاری کنید که تبلیغات پولی شما تنها در زمان های سودآور اجرا شوند.
نکته : dayparting یعنی برنامه ریزی تبلیغ، منظور تعیین زمانی است که شما می خواهید تبلیغاتتان را به مشتریان بالقوه نشان دهید.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت سیزدهم ؛ بشنوید :
۳ – حتماً Smart Bidding را امتحان کنید
این ویروس ناخواسته چالش های جدیدی در زمینه کسب و کار و جستجوهای پرداختی پیش روی ما می گذارد. در حالی که این روند روز به روز فراگیرتر می شود، تنظیم کردن تبلیغات به این صورت کار سختی خواهد بود. استراتژی های Smart Bidding گوگل میتواند به تبلیغ کنندگان کمک کند.
این روش با خلاصه کردن داده های در حال تغییر و تنظیم پیشنهادات، در واقعیت برای رسیدن به اهداف تبلیغ کنندگان کمک شایانی میکند.
ویروس کرونا همانگونه که مطرح شد علاوه بر این که تهدید بزرگ برای سلامت جهان محسوب می شود، جنبه های دیگری از زندگی ما را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. اکثر سازمان ها، شرکت ها، کارخانه ها و مغازه ها به دلیل جلوگیری از شیوع این ویروس کسب و کار خود را تعطیل کرده اند و ممکن است خسارات شدیدی به آنها وارد شود. اما در این زمان دشوار برای جلوگیری از آسیب ها و ضررهای اقتصادی شاید جبران ناپذیر چه کارهایی می توان انجام داد؟
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت چهاردهم ؛ بشنوید :
بررسی واکنش کمپانی گوگل و فیس بوک به ویروس کرونا
برای این که مردم راحت تر بتوانند در جریان علائم بیماری، اطلاعات در مورد واکسن، و… باشند؛ شرکت گوگل هرگونه محتوایی در یوتوب را که ادعایی در مورد جلوگیری از این ویروس داشته باشد را حذف کرده و نیز تمامی تبلیغاتی که با محوریت ویروس کرونا ساخته شده را نیز حذف می کند.
به صورت مشابه، فیسبوک نیز کسانی را که تبلیغاتی مبنی بر ویروس کرونا انجام دهند را بلاک می کند.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت پانزدهم ؛ بشنوید :
آیا این موضوع برروی شما تاثیری دارد؟
تا زمانی که پیام و متن تبلیغاتی شما هیچ ادعایی مبنی بر درمان و جلوگیری از ویروس نداشته باشد، این تغییرات کمترین اثر را روی تبلیغات پرداختی شما خواهند داشت. اگرچه سیاست های این شکبه ها تاثیری بر روی اکانت شما ندارد، ویروس و در نتیجه آن تغییرات بازار، تاثیر لازم را برروی شما و بیزینستان می گذارند.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت شانزدهم ؛ بشنوید :
در این قسمت چندین راه کار پیشنهادی برای تنظیم و آماده سازی اکانت های خود با توجه به شرایط موجود به شما ارائه میدهیم.
تنظیم استراتژی های مخصوص به خود
بررسی و بازبینی اکانت های خود
اطلاع رسانی تغییرات کسب و کار خود به دیگران
ارتباط مستمر، تاثیرگذار و کاربردی با مخاطبان یکی از بهترین روش ها برای حفظ روابط با مشتریان است. صاحبان مشاغل باید به سوی اعتمادسازی بین خود و مشتریان در حال حاضر (و همچنین مشتریان احتمالی) از طریق ارتباط برقرار کردن چه با تلگرام و اینستاگرام و چه اطلاعات موجود روی سایت بروند. در مواردی که مغازه ها و سازمان ها باید عملیات خود را به تعویق بیاندازند، کسب و کارها باید به فکر روابط درازمدت با مشتریان باشند و این نکته را مدنظر قرار دهند که بازگرداندن وجه پرداختی یا تعیین تاریخ جدید برای پرداخت می تواند به عنوان نقطه آرامش بخشی در زندگی پر استرس و مشکل امروزی آنها باشد.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت هفدهم ؛ بشنوید :
توصیه لاین استور این است که هرچه بیشتر این تغییرات را به اطلاع مشتریان برسانید. اگر کسب و کار شما تحت تاثیر شرایط موجود قرار گرفته، کمپانی های بزرگ مانند گوگل، تلگرام، اینستاگرام و دیگر رسانه ها به شما پیشنهاد می کند که ساعت های کاری و توضیحات لازم را در صفحه اکانت خود مانند Google My Business خود بروزرسانی کنید. با این کار به مردم اطلاع رسانی می کنید که چه زمانی می توانند به شما سر بزنند.
در بخش توضیحات نیز می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تغییراتی که در خدمات ایجاد کرده اید را به اطلاع آنها برسانید. این تغییرات در کمپانی گوگل موجب بروزرسانی اطلاعات بیزینس شما در Google Search and Maps می شود.
علاوه بر آپدیت کردن پروفایل، لاین استور پیشنهاد می کند که متن تبلیغاتی خود را نیز آپدیت کنید تا پاسخگوی هرگونه تغییری باشید.
این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که از اکستنشن Call out که شامل ساعات کاری بیزینس شماست استفاده کنید.
پادکست ضرر میلیاردی ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال ، قسمت هجدهم ؛ بشنوید :
4 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.