چطور در اینستاگرام مخاطب هدف را پیدا کنیم ؟
فهرست مطالب
Toggle? سلام خدمت دوستان عزیز لاین استور
در این مقاله قصد داریم به بررسی مخاطبان هدف در اینستاگرام بپردازیم. همانطور که میدانید هدف هر کسب و کار از فعالیت در شبکه های اجتماعی، انتشار پست و نشان دادن محصول و خدمات به مخاطبان هدف می باشد. با لاین استور همراه باشید تا با نحوه شناخت مخاطب هدف آشنا شوید.
قدم اول برای شروع کار شناخت و درک درست از مخاطبان است. پس مخاطب هدف خود را بشناسید. درواقع جامعه هدف به مجموعه افرادی گفته می شود که شما به عنوان فروشنده محصولات و ارائه دهنده خدمات قصد فروش به آن ها را دارید . مخاطب هدف باید ویژگی علاقه مندی به محصولات و خدمات شما را داشته باشد.
شما میتوانید در مراحل اولیه با بررسی و شناخت دقیق تعدادی از مشتریان خود، مخاطبین هدف خود را تاحدودی پیدا کنید. این روش فقط برای کسب و کارهایی پاسخگو می باشد که رقبایی درفضای اینستاگرام داشته باشند. این شناخت باید شامل تمام ویژگی های جمعیت شناسی مخاطبین باشد و هر کدام از افراد را باید نماینده یک دسته از مشتریان در نظر بگیریم.
ویژگی های این روش شامل موارد زیر می باشد : 1- جنسیت افراد 2- محل زندگی مخاطبان هدف 3-ساعت های صرف شده در اینستاگرام 4- صفات اخلاقی افراد 5- نحوه و میزان تعاملات با پیج های دیگر اینستاگرام و …
مراحل کار به صورت زیر می باشد، با لاین استور همراه باشید – ابتدا یک پیج اینستاگرام برای آنالیز مشتریان رقبا ایجاد کنید. – سپس با وارد شدن به پیج رقبا به بررسی پست های آنان بپردازید. – حال می بایست روی تعداد لایک های یک پست کلیک کنید تا افرادی که پست ها را لایک کرده اند نمایش داده شود. – سپس به صورت شانسی به بررسی این افراد بپردازید و آن ها را دنبال کنید. با انجام مداوم این کار و رصد دنبال کنندگان پیج های اینستاگرام رقبا به راحتی می توانید به اطلاعات مناسبی در مورد مخاطبان هدف آن ها دست پیدا کنید. کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام ایجاد کرده اند، با انجام این کار می توانند جامعه هدفشان را راحت تر و بر اساس مخاطبین رقبای خود پیدا کنند.
دیدگاهتان را بنویسید