5 راه برای ایجاد فالوور در کلاب هاوس (Clubhouse) ?
? برنامه کلاب هوس جدیدترین شبکه اجتماعی است که اینترنت این روزها حسابی سرو صدا به پا کرده است. از زمان انتشار نسخه بتا در iOS و تأیید بزرگترین افراد مشهور جهان ، مردم درگیر ورود به برنامه هستند.
حتی سیلیکون ولی نیز دست به هیاهو زده و قیمت این شبکه اجتماعی را 100 میلیون دلار ارزیابی کرده و گزارش سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری را از شرکت سرمایه گذاری Andreessen Horowitz دریافت کرده است.
سلام به دوستان و فعالان شبکه های اجتماعی، Clubhouse یک برنامه شبکه اجتماعی است البته با ویژگی های منحصر به فرد خود. به این فکر کنید که یکی برنامه پخش زنده با پادکست در Snapchat اتفاق می افتد، چت ها به محض پایان برای همیشه ناپدید می شوند. کاربران می توانند با تمرکز بر طیف وسیعی از موضوعات به اتاق گفتگو ملحق شوند یا اتاق ایجاد کنند. گفتگوها فقط از طریق صدا انجام می شوند.
این برنامه که در ماه مه سال 2020 توسط Paul Davison و Rohan Seth ایجاد شده است، مورد توجه شرکت سرمایه گذاری Andreessen Horowitz و افراد مشهور قرار گرفت. اپرا ، کریس راک و اشتون کوچر در میزبانی یا گوش دادن به مکالمات این برنامه مشاهده شده اند.
موضوعات مهیج اتاق گفتگو ، برنامه Clubhouse را به یکی از پر مخاطب ترین شبکه های در حال ظهور رسانه های اجتماعی تبدیل کرده است.
با این وجود، یک محدودیت وجود دارد: کلاب هاوس در دسترس همه نیست. در حال حاضر، عضویت در این اپلیکیشن فقط از طریق دعوت کاربران آن از شما امکان پذیر است. با این اوصاف ، می توانید آن را از فروشگاه Apple بارگیری کنید ، نام کاربری خود را رزرو کرده و به لیست انتظار بپیوندید.
برند ها و اینفلوئنسرها با پنج روش می توانند از برنامه Clubhouse استفاده کنند.
در اینجا می توانید به انجمن های برنامه ضربه بزنید و از آن برای رشد نام تجاری خود استفاده کنید.
- یک انجمن کلاب هاوس ایجاد کنید.
آنچه می تواند شما را به سمت برنامه کلاب هاوس بکشاند، پتانسیل ایجاد یک جامعه درگیر و رشد حوزه نفوذ شماست. با ایجاد اتاق در موضوعات مورد علاقه خود و ارائه مکالمات ارزشمند ، می توانید به سرعت خود را به عنوان یک متخصص صنعت معرفی کنید.
کاربران می توانند مشخصات شما را بررسی کرده و شما را دنبال کنند. دفعه بعدی که برنامه لایو پخش می کنید، مخاطبان شما یک اعلان دریافت می کنند تا بتوانند هماهنگ شوند.
علاوه بر ایجاد جامعه ای از مشتریان بالقوه ، می توانید با شبکه سازی در برنامه، تجارت خود را نیز توسعه دهید. با دیگر کارآفرینان و اینفلوئنسرها در ارتباط باشید تا روابط تجاری بی نظیری را در قالب جدید ایجاد کنید.
- بازخورد مشتری و تجارت را از کاربران کلاب هاوس دریافت کنید.
اتاقی ایجاد کنید و از آخرین ایده تجاری خود بازخورد بخواهید. اگر فکر می کنند ایده شما از قلم افتاده است یا مورد مهم بعدی است ، ممکن است بلافاصله از کارآفرینان دیگر الگو بگیرید.
یا، اگر مشکلی در کار دارید که با آن دست و پنجه نرم می کنید ، چه می کنید؟ مکالمه ای را شروع کنید و ببینید دیگران چه راه حل هایی را پیشنهاد می دهند.
- با اخبار و روندهای روز صنعت خود همراه باشید.
کلاب هاوس گوش دادن اجتماعی است. شما می توانید افراد تأثیرگذار در صنعت خود را دنبال کنید، رقبای خود را نگه دارید و دسته های مربوط به جایگاه خود را دنبال کنید.
شما به زودی یک جدول زمانی اختصاصی خواهید داشت که به شما اطلاعاتی در مورد روند تماشا، اخبار صنعت و احساسات مخاطبان می دهد.
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به گفتگوی مربوطه بپیوندید و به صحبت های مردم گوش دهید.
- اطلاعیه ها را از طریق Clubhouse صادر کنید.
هنگامی که شروع به افزایش مخاطبان در Clubhouse کردید ، می توانید از این برنامه برای اعلام اخبار شرکت خود استفاده کنید. شما می توانید درمورد تصمیم تجاری خود گپ بزنید و به مردم در مورد دلیل تصمیم خود بیاموزید. به شما فرصتی می دهد که ارزش های برند خود را به ظهور برسانید و با مخاطبان خود بحث های معناداری داشته باشید.
یک اتاق درست کنید و محصول یا ویژگی های جدید خود را اعلام کنید. این کار می تواند یک روش عالی برای ایجاد پیش بینی با جامعه شما و دریافت بازخورد فوری باشد. علاوه بر این، کسی ممکن است یک اصلاح یا ویژگی را که دوست دارد ببیند، توصیه کند.
- با سرمایه گذاران در Clubhouse ارتباط برقرار کنید.
سرمایه گذاران خطرپذیر (VCs) بخش عمده ای از جمع انحصاری جمعیت در Clubhouse هستند. این فرصتی مهیج برای استارتاپ ها فراهم می کند تا در مقابل سرمایه گذاران قرار بگیرند و ارتباطات تجاری ارزشمندی برقرار کنند.
بنابراین چگونه می توانید توجه VC ها را به خود جلب کنید؟
یک اتاق راه اندازی کنید تا در مورد تجارت خود صحبت کنید. می توانید فوراً از سرمایه گذاران بازخورد بگیرید و از آنها برای بهبود محصول استفاده کنید.
در اتاق های دیگر نیز فعالیت کنید. درباره کارهایی که انجام می دهید ، به کسانی که به آنها کمک می کنید و مشکلاتی که علاقه مند به حل آنها هستید صحبت کنید.
تنها چیزی که لازم است این است که یک فرد مناسب در زمان مناسب گوش دهد – و اگر شما کارت های خود را به درستی بازی کنید ، این شخص می تواند یک VC باشد.
پیشنهاد مطالعه : آنچه در مورد شبکه اجتماعی CLUBHOUSE باید بدانید!
مانند هر شبکه رسانه اجتماعی ، مزایا و معایبی نیز وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن این بستر از آنها آگاه باشید.
در ادامه برخی از جوانب مثبت و منفی Clubhouse آورده شده است:
مثبت: کلاب هاوس خستگی دیدن صفحه را کاهش می دهد.
ویژگی اصلی Clubhouse جدا از سایت هایی مانند Facebook و Instagram این است که نیازی نیست برای شرکت در برنامه ها، به صفحه گوشی یا رایانه خود خیره شوید. ما بصورت منفعلانه صدا را می شنویم، به این معنی که شما می توانید هنگام رانندگی در محل کار کاملاً در برنامه درگیر شوید و در بحث های معنادار شرکت کنید.
مثبت: کلاب هاوس تحرک را افزایش می دهد.
با توجه به اینکه افراد بیشتری در خانه کار می کنند و استفاده از ویدیو باعث می شود تا به صندلی های خود چسبیده باشند. برنامه های صوتی مانند Clubhouse به شما این امکان را می دهد که اصطکاک فیلم ، نیاز به “آماده شدن برای یک تماس بزرگنمایی” و نشستن در یکجا برای حضور در برنامه را از بین ببرید.
مثبت: مکالمات در Clubhouse ناپدید می شوند.
به محض تمام شدن صحبت های کلاب هاوس ، گفتگوها برای همیشه از بین می روند. این را می توان یک روش حرفه ای قلمداد کرد، زیرا شما را ترغیب می کند تا برای جلوگیری از از دست دادن برنامه وقت خود را صرف برنامه کنید و باعث می شود در برنامه متمرکز شوید.
اگر به سرعت کافی ارتباط برقرار نکنید یا منابع ارائه شده در گپ را بررسی نکنید ، پیگیری نیز چالش برانگیز خواهد بود.
منفی: عدم اعتدال
یکی از بزرگترین مشکلاتی که این برنامه تجربه کرده آزار و اذیت است. نویسنده نیویورک تایمز ، تیلور لورنز به گفتگوی کلاب هاوس – درباره خودش پیوست. او با شکایت از آزار و اذیتی که در توییتر دریافت می کند ، به بازی “کارت زن” متهم شد.
Lorenz نمی توانست مکالمه را پرچم گذاری کند، زیرا برنامه از ویژگی گزارش برخوردار نبود. با گسترش کلاب هاوس، سوء استفاده کلامی و آزار و اذیت کاربران و عدم پاسخگویی ممکن است به یک مشکل بزرگتر تبدیل شود.
منفی: عدم دسترسی کاربران ناشنوا و کم شنوا
همانطور که بیان شد، کلاب هاوس یک برنامه صوتی است. بنابراین طبیعی است که افراد ناشنوا و کم شنوا نتوانند از آن استفاده کنند.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.