7 مرحله برای شروع کمپین بازاریابی محتوا ?
? حتما در مورد تمام مزایای شگفت انگیز بازاریابی محتوا شنیده اید. شما می دانید که با یک استراتژی صحیح، می توانید ترافیک بیشتری کسب کنید، شهرت بیشتری به دست آورید و با گذشت زمان بدون افزایش چشمگیر بودجه، رشد بیشتری را در هر دو مورد داشته باشید.
سلام به همراهان و دوست داران همیشگی وبسایت لاین استور، در حقیقت، بازاریابی محتوا واقعاً یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی است، اما نتیجه آن متناسب با کیفیت استراتژی و نحوه اجرای شما می باشد. به همین دلیل نویسندگان با تجربه تر و آژانس های بازاریابی هزینه بیشتری را دریافت می کنند و به همین دلیل استراتژی های طولانی مدت عملکرد بهتری دارند.
بنابراین ، اگر شما هیچ تجربه ای در زمینه بازاریابی محتوا ندارید، چه کار باید بکنید؟ به نظر می رسد کسی که کاملاً با این استراتژی آشنایی ندارد، هیچ شانسی برای موفقیت ندارد. اما ، در عین حال ، همه باید از جایی شروع کنند، درست است؟
پیشنهاد مطالعه : استراتژی بازاریابی محتوایی
حقیقت این است که شما می توانید بدون تجربه وارد بازی بازاریابی محتوا شوید. ممکن است شما کاملاً در حد توان بالقوه خود عمل نکنید، اما اگر از روشی که در زیر توضیح داده شده پیروی کنید، در کمترین زمان بهترین محتوا را منتشر خواهید کرد. نحوه کار:
- یک خلاصه تهیه کنید.
اولین کار شما این است که در مورد آنچه بازاریابی محتوا را شامل می شود، یک خلاصه تهیه کنید. البته ابن مقاله نیز می تواند به شما کمک کند، اما به جزئیات بپردازید. همچنین، قبل از شروع به تسلط بر جزئیات ، یک دیدگاه سطح بالا در مورد استراتژی بازاریابی محتوایی تهیه کنید.
- در مورد رقبا تحقیق کنید.
قبل از شروع به تایپ کردن ، لحظه ای را در مورد برخی از رقبای خود تحقیق کنید. به مشاغلی مانند مشاغل خود نگاه کنید و ببینید از نظر بازاریابی محتوا چه کاری انجام می دهند. چه نوع مقالاتی محبوب ترین هستند؟ هر چند وقت یک بار در حال انتشار هستند؟ آنها چه کسی را هدف قرار می دهند؟
حتی اگر مشاغل شما تقریباً یکسان است، دقیقاً وسوسه نشوید که استراتژی دیگران را کپی کنید. در عوض ، از آنها بیاموزید و برای شکل دادن محتوای به خود الهام بگیرید.
- یک تقویم عنوان مقاله تهیه کنید.
هنگامی که مدتی را با طوفان فکری و بررسی رقابت سپری کردید، نوبت به تهیه یک تقویم عنوان مقاله می رسد. نگران کامل بودن این نباشید – بعداً همیشه می توانید تنظیماتی انجام دهید. اگر نگران قالب بندی هستید ، از یک الگوی آنلاین برای راهنمایی ایده های خود استفاده کنید.
تقسیم مطالب خود را به دسته های مختلف شروع کرده و عناوین مربوط به محتواهای مختلف (شامل هر نوع محتوایی مانند مقاله ، اینفوگرافیک یا ویدیو) را مشخص کنید. تاریخ انتشار را تعیین کنید.
- اهداف تعیین کنید و آنها را حفظ کنید.
با در دست داشتن یک تقویم از عناوین مقالات، می توانید برای انتشار خود شروع به تعیین اهداف کنید و تعیین کنید که می خواهید چه نتایجی را ببینید. به عنوان مثال ، چند بار می خواهید منتشر کنید؟ امیدوارید با اولین تلاش های خود برای چاپ به چند برداشت برسید؟ شما انتظار دارید شش ماه دیگر کجا باشید؟ در یک سال دیگر چطور؟
در پایان چگونه می خواهید به عنوان بازاریاب پیشرفت کنید؟ باز هم، این اهداف لازم نیست که کامل باشند. و بعداً می توانید آنها را تنظیم کنید، اما باید دید خود را تنظیم کنید.
5- با اولین ارسال های خود به عنوان آزمایش رفتار کنید.
اکنون زمان انجام کار فرا رسیده است. اولین پست های شما به احتمال زیاد چالش برانگیز است، اما در تکمیل آنها توقف نکنید. پس از اتمام پیش نویس، برای بازنگری و ویرایش کار خود، به دنبال یافتن بهترین شیوه هایی که هنگام خلاصه توضیحات خود آموخته اید کمی وقت بگذارید. سپس آنها را عملی کنید. با این مقالات به عنوان یک آزمایش رفتار کنید، با دقت تماشا کنید تا ببینید واکنش مردم نسبت به کار شما چیست و در مورد کارهایی که می توانید بهتر انجام دهید، یادداشت برداری کنید.
همچنین باید مراقب باشید که اجازه ندهید تعصب تأیید، برداشت شما از نتایج شما را تعیین کند. بی طرف باشید و تعجب نکنید اگر برخی از ایده های اصلی شما همانطور که فکر می کردید، عمل نمی کنند.
- انتشار و پیگیری
تا این مرحله، شما اصول را فرا گرفته اید و می توانید قدرت واقعی محتوا را مهار کنید. بازاریابی آنچه را که آموخته اید انجام دهید و پستهای جدیدی را که جمعیت مورد نظر شما را جلب می کنند را منتشر کنید و عملکرد هر یک را با دقت اندازه بگیرید.
پس از انتشار، آن پست ها را در کانال های شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید و آنها را به اشتراک بگذارید (هم به عنوان یک رند و هم به عنوان یک فرد) ، و با درگیر کردن هر کسی که برای نظر دادن یا به اشتراک گذاشتن مطالب شما تصمیم می گیرد، این کار را دنبال کنید. اگرچه ممکن است این روند در ابتدا ترسناک به نظر برسد، ظرف چند هفته روند آن را خواهید دید.
- هرگز پیشرفت را متوقف نکنید.
مهمترین وظیفه شما مهمترین وظیفه شماست و هرگز نمی توانید از لیست خود عبور کنید. دلیل اینکه بازاریابان باتجربه بهتر از افراد بی تجربه کار می کنند، این است که آنها وقت بیشتری برای یادگیری چیزهای جدید داشته اند. اگر متعهد به یادگیری و پیشرفت مداوم باشید، محتوای بهتری خواهید داشت و نتایج بهتری را خواهید دید.
این نیز از آن جهت مهم است که روندها و هنجارهای بازاریابی محتوا به طور مکرر تغییر می کند ، بنابراین هر روز اخبار را بخوانید ، تکنیک های جدید را آزمایش کنید و به طور کلی برای بهبود توانایی های خود تلاش کنید.
همانطور که می بینید ، هیچ چیزی مانع راه اندازی استراتژی بازاریابی محتوا یا ایجاد مهارت های لازم برای ورود به تجارت نیست. البته زمان و انضباط لازم است ، اما هرکسی با تلاش و راهی منطقی می تواند پیشرفت کند.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.