7 راه برای شروع بازاریابی محتوا ?
فهرست مطالب
Toggle? برای شروع حرفه بازاریابی محتوا ، به مهارت های خاصی نیاز دارید که به شما کمک کند تا موقعیتی تمام وقت و عالی را بدست بیاورید.
پادکست 7 راه برای شروع بازاریابی محتوا را ،بشنوید:
سلام به دوستان عزیز و همراهان گرامی لاین استور، در این مقاله هفت روش که می توانید فعالیت بازاریابی محتوای خود را شروع کنید، را با هم بررسی می کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.
روش های شروع بازاریابی محتوا
1. با ایجاد مهارت نوشتن شروع کنید.
ممکن است بدیهی به نظر برسد که شخصی که محتوا می نویسد باید با کلمات راحت باشد، به همین دلیل است که به عنوان گزینه اول در لیست ما قرار دارد. اگر در دنیای بازاریابی محتوا تازه وارد هستید، با ایجاد یک موقعیت نوشتن متن (یا شغل دیگری که شامل نوشتن زیاد است) مهارت های نوشتن خود را ارتقا دهید. این کار زمینه لازم برای موفقیت در تولید محتوا را می دهد. با گذشت زمان، شما می توانید مهارت های خود را گسترش دهید تا سایر زمینه های بازاریابی دیجیتال را دربرگیری ، اما یافتن نویسندگان بزرگ سخت است و جایگزینی آنها حتی دشوارتر است. مطمئن شوید که شما یکی از آنها هستید.
تصور نکنید که فقط به این دلیل که مدرک انگلیسی یا روزنامه نگاری دارید، آماده نوشتن در وب هستید. نوشتن برای وب سایت ها کاملاً متفاوت از نوشتن پایان نامه یا دنبال کردن آخرین اخبار جدید است. این به سبک متفاوت، تمرین زیاد و یک ویرایشگر مدیریتی خوب برای این راه نیاز دارد. بخاطر داشته باشید که گاهی اوقات قوانین گرامری (مانند پایان دادن به جمله با حرف اضافه) هنگام نوشتن برای وب به طور هدفمندی نادیده گرفته می شوند ، به این دلیل که گرامر مناسب گاهی ممکن است برای خوانندگان ناخوشایند باشد.
2. از متخصصان بیاموزید.
بازاریابی محتوا یک زمینه نسبتاً جدید است که به طور مداوم در حال پیشرفت است. به همین دلیل، مهم است که از متخصصان پیروی کنید، هم از موفقیت و هم از اشتباهات آنها یاد بگیرید.
3. مهارت های فنی خود را توسعه دهید.
مهارت های فنی به طور فزاینده ای مورد جستجو قرار می گیرند. بازاریابان محتوا اغلب در وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا کار می کنند. از دیگر مهارتهای لازم می توان به SEO ، html ، Google Analytics و تحلیل های مشابه (splatforms) و همچنین CSS اشاره کرد. بسیاری از شرکت ها مایل به آموزش افرادی هستند که استعداد فنی اولیه را برای استفاده از برنامه های خاص دارند، اما مهارت های فنی دیگر را می توان قبل از شروع اولین موقعیت خود از طریق برنامه های آموزش آنلاین، خواندن و تمرین بیاموزید.
پیشنهاد مطالعه : ۷ مرحله برای شروع کمپین بازاریابی محتوا
4- خلاق باشید.
بسیاری از مردم معتقدند که خلاقیت نوعی مهارت ذاتی است، اما این درست نیست. گرچه برخی از افراد بیشتر از دیگران تمایل به انجام کارهای خلاقانه دارند اما می توان روحیه ای خلاق پرورش داد. با خواندن کتاب ، نقاشی یا شعر نویسی شروع کنید – چیزی که از آن لذت می برید. سپس کارها را یک درجه بالا ببرید. بسیاری از شرکت های کوچک به دنبال بازاریاب محتوا هستند که مهارت های توسعه نام تجاری و طراحی را نیز دارند. این بازاریابان نه تنها باید نگاه خلاق داشته باشند (که تقریباً برای هر موقعیت بازاریابی محتوا ضروری است)، بلکه در واقع باید برخی کارهای خلاقانه را خودشان انجام دهند.
5. مهارت های تحقیق خود را بالا ببرید.
هرکسی که محتوا بنویسد، به شما خواهد گفت که تحقیق می تواند محتوایی را تولید یا نابود کند. تحقیقات ارزشمند همیشه برای مخاطب جذاب است ، در حالی که تحقیقات بی کیفیت یا منسوخ می تواند اعتبار شما را به عنوان نویسنده از بین ببرد. اما تحقیقات، چیزی فراتر از فقط جستجوی آمار مربوطه است، بلکه تحقیق در مورد مخاطبان هدف شما را نیز شامل می شود.
بازاریاب های عالی محتوا واقعاً مشتری های خود را درک می کنند و نوع محتوای مورد نظرشان را ایجاد می کنند. برای درک انگیزه های خریدار، نقاط درد و انواع محتوایی که آنها ترجیح می دهند مصرف کنند را پیدا کنید. همچنین باید رقبای خود را شناسایی کنید، نحوه قرارگیری برند هایشان، نوع محتوایی که تولید می کنند را بشناسید و خلا محتوایی که باز گذاشته اند را پر کنید. بعالوع باید درباره محصولات شرکت خود و چگونگی منحصر به فرد بودن آنها تحقیق کرده و آنها را بطور کامل درک کنید. شما می توانید به صورت آنلاین ، درون شرکت خود (از طریق جلسات با رهبران فکری یا کارشناسان محصول) یا با مصاحبه با مشتریان خود، تحقیق کنید.
6. برند شخصی خود را ایجاد کنید.
اگر می خواهید به یک بازاریابی محتوا حرفه ای بپردازید، مهم است که درک کنید آنچه شما قبل از هر چیز بازاریابی خواهید کرد، خودتان هستید. و حتی اگر قبلاً یک شغل بازاریابی تمام وقت داشته اید، همچنان می توانید برای تازه و جذاب نگه داشتن نام تجاری شخصی خود کار انجام دهید. سعی کنید مطالب خود را به وبلاگ / وب سایت شخصی و کانال های شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید. فراموش نکنید که چنین کاری را شخصاً انجام دهید.
7. در دوره هایی ثبت نام کنید که به موفقیت شما کمک می کند.
تجربه می تواند شما را در حرفه بازاریابی محتوا موفق کند، اما دوره های هوشمند بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا ساعت ها در تحقیقات خود صرف نظر کنید، که گاهی اوقات ارزشمند نخواهد بود یا ممکن است گیج کننده باشد.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید