داستان اینستاگرام
30 اردیبهشت 1399
ارسال شده توسط خانم خنجری
فهرست مطالب
Toggleپادکست داستان اینستاگرام ؛ بشنوید :
اینستاگرام | Instagram ، یک شبکه اجتماعی جهت به اشتراکگذاری تصاویر و ویدئو می باشد. اینستاگرام این امکان را به کاربران خود میدهد که عکسها و ویدیوهای دلخواه خود را همانند دیگر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. کاربران با استفاده از اینستاگرام میتوانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس و ویدئوهایشان استفاده کنند.
اینستاگرام، شبکه اجتماعی جادویی در سراسر دنیاست، پلتفرمی که هر چیزی بخواهید در آن پیدا میشود. بسته به علاقه شما یا حتی کسب و کار و خدمات شما، میتوانید در اینستاگرام فعالیت نمائید. در ادامه با ما همراه باشید تا از کاربردها و تاریخچه اینستاگرام آشنا شوید.
اینستاگرام در سان فرانسیسکوی آمریکا متولد شد، یعنی زمانی که کوین سیستروم و مایک کریگر با یکدیگر تصمیم گرفتند، عکاسی با موبایل را با اچ تی ام ای 5 (HTMI5) همراه کنند. جالب است بدانید نامگذاری اینستاگرام از تلفیق دو کلمه ایجاد شده است. کلمه اول instant camera به معنای عکاسی در لحظه و کلمه دوم telegram به معنای تلگراف تشکیل شده است. در ادامه داستان جالب توجه تشکیل اینستاگرام را باهم بررسی می کنیم.
اینستاگرام در سال 2010 یعنی زمانی که استفاده از گوشی های آیفون در دنیا رواج پیدا کرده بود، بسیاری از اپلیکیشن های گوشی همراه مورد توجه مردم قرار گرفتند. یکی از این اپلیکیشن های محبوب FourSquare بود که به کاربران این امکان را می داد تا با مشخص کردن لوکیشن خود امکان بارگذاری تصاویر را داشته باشند.
سیستروم و کریگر تصمیم گرفتند یک نسخه پیشرفته تر از این اپلیکیشن به بازار ارائه کنند. حاصل کار آنها نرم افزار Burbn بود. این دو مهندس بعد از ساخت Burbn در مدت کوتاهی دریافتند که این اپلیکیشن جهت آپلود کردن تصاویر بوده و در میان کاربران از جذابیت خاصی برخوردار است.
همین روش ایدهای شد تا اینستاگرام تشکیل شود. این دو مهندس با رها کردن شرکتی که در آن مشغول به کار بودند، تمام تلاش خود را به کار بستند تا اپلیکیشن اینستاگرام دقیقاً همان چیزی باشد که کاربران از آن انتظار دارند. با گذشت زمان فیلترهای مختلف عکاسی به اینستاگرام اضافه شد و همین امر رمز موفقیت آنها شد. به طوری که کاربران اینستاگرام با استفاده از چند فیلتر ساده می توانستند تصاویر خود را حرفه ای تر کنند.
از سوی دیگر در اینستاگرام همه چیز به صورت یکپارچه و ساده به نظر می رسد. مخاطبان برای استفاده از اینستاگرام نیاز به دانستن اصول پیچیده برنامه نویسی یا قواعد خاص مهندسی نداشتند و تنها در سه مرحله ساده می توانستند تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر کنند.
جالب است بدانید سیستروم و کریگر با صرف وقت چند ماهه برای این اپلیکیشن، فقط در روز اول عرضه اینستاگرام 25000 نفر این برنامه را دانلود کرده و این امر باعث ایجاد اختلالاتی در اینستاگرام شد. البته این مشکلات به سرعت برطرف گردید. در حقیقت افزایش کیفیت در دوربین گوشی های همراه ارتباط مستقیمی با افزایش کاربران در اینستاگرام داشت.
در آوریل سال 2012 اینستاگرام برای تمامی گوشی های اندرویدی که نسخه آن ها از 2.2 به بالا بود عرضه شد و بر خلاف نظر این دو مهندس در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار دانلود گردید. در پایان همان هفته ارزش این شرکت به 50 میلیون دلار افزایش یافت و روند رشد شرکت را به قدری بالا برد که سهام اینستاگرام در بازار بورس 500 میلیون دلار قیمت گذاری شد.
بعد از گذشت چند ماه این اپلیکیشن بیش از یک میلیون بار در گوگل جست و جو شد و جزو 5 اپلیکیشنی بود که بیش از یک میلیون رای مثبت در گوگل به دست آورده است. کمپانی فیس بوک که شاهد افزایش محبوبیت زیاد اینستاگرام در میان کاربران بود تصمیم گرفت به هر قیمتی که شده این شرکت را خریداری نماید. این معامله در تاریخ تکنولوژی دنیا برای همیشه جاودانه شد.
شبکه های اجتماعی که با رشد روز افزون تکنولوژی در حال نفوذ در جامعه حقیقی هستند. این اپلیکیشن ها به قابل دسترس ترین ابزار برای اشتراک گذاری وقایع روزمره در زندگی تبدیل شدند. به طوری که کاربران این شبکه های اجتماعی، حالتهای مختلف زندگی خود را در شبکههای اجتماعی گزارش میکنند.
اما ویژگی های فنی موجود در اپلیکیشن و تراکم کاربری آن ها، فضای به اشتراک گذاشته شده و تعاملات کاربران آن را تغییر میدهد. اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی اشتراک تصاویر و ویدئو با تکیه بر گوشی های همراه هوشمند بود، با در اختیار گذاشتن ابزارهای محتلف ویرایشی و بارگذاری تصویر به یکی از پرطرفدارترین برنامههای اجتماعی دنیا تبدیل شد.
امروزه با تقویت دوربینهای گوشی های همراه، کاربران زیادی در سراسرجهان به طور روزانه از زوایای مختلف زندگی روزمره خود عکس میگیرند و آن را به اشتراک می گذارند. یقیناً اینستاگرام، به عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصاویر با سایر شبکههای اجتماعی تفاوت های خاصی دارد.
همانطور که می دانید در بیشتر شبکه های اجتماعی، کاربران با حجم قابل توجهی از محتوای خبری، لینک و گزارشات رو به رو هستند، در حالی که در اینستاگرام فقط به نمایش عکس از لیست دوستان بسنده کرده است و امکاناتی نظیر لایک، کامنت یا برچسب های محتوایی و مکانی، این پلتفرم را بین مخاطبان محبوب کرده است.
امروزه در فضای اینستاگرام تصاویر و ویدئوهای غذاهای پخته شده یا خوردهشده، برگزاری میهمانی های مختلف، گزارش آنلاین از سفر، شرکت در کنسرت های موسیقی، رستوران گردی، مراسم های آیینی، قدم زدن در خیابان و پارکها و… پر شده است.
همچنین به اشتراک گذاری خلاقیت های دخترانه در آرایش ناخن یا لباس، گزارش های تصویری از سفره های شب عید، هفت سین و شب یلدا، تصاویر عزاداری، نذری و سینه زنی در ایام مذهبی و یا حتی به اشتراک گذاری ویدیوهای مختلف از موسیقی های در حال پخش در ترافیک، همه و همه نمونه های مختلفی است که مخاطبان اینستاگرام در ایران و سایر کشور ها به صورت روزانه به اشتراک می گذارند.
در سال 2019 اینستاگرام بزرگترین روایتگر سبک زندگی کاربرها شده بود و در آخر هر روز یک گزارش خلاصه از رفتارها، علایق و سلیقه های کاربران ارائه میداد.
در آخر باید اضافه کنیم برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این پلتفرم و راه های کسب درآمد از آن، دوره های کاربردی در سطوح مختلف فراهم شده است.
کافی است با کلیک روی دکمه های زیر دوره مورد نظر خود را تهیه کرده و از آموزش های کاربردی، پادکست های آموزشی، پاورپوینت و pdf های آموزشی اینستاگرام به همراه ویدئو استفاده نمائید.
شرکت در دوره مبانی و اصول اینستاگرام
در ایران اینستاگرام به راحتی جای فیسبوک را گرفته و تا حدی تب فیسبوک خوابیده است.
در این دوره قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این سرویس، مبانی و اصول اینستاگرام را در اختیارتان بگذاریم.
شرکت در دوره فوت و فن های اینستاگرامی
اینستاگرام وسیله ای برای درآمدزایی، فروش محصولات و خدمات می باشد.
در این دوره به شما عزیزان، فوت و فن های اینستاگرامی را آموزش خواهیم داد.
شرکت در دوره اینستاگرام مارکتینگ
دوره به صورت غیر حضوری می باشد و پس از تهیه دوره ویدئوهای آموزشی در همین سایت در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
شش ویدئو و مجموعاً 4 ساعت آموزش پیشرفته در مورد اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ، یعنی هرآنچه باید بدانید تا درآمد اینترنتی خوبی داشته باشید. این دوره علاوه بر ویدئوهای آموزشی، پی دی اف رایگان دوره نیز در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
شرکت در دوره جامع ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام
با توجه به پتانسیل بالای اینستاگرام، می توان از آن برای اهداف بازاریابی محصولات و یا خدمات استفاده نمود.
همانند هر رسانه دیگری، بازاریابی در اینستاگرام هم اصول خاص خود را دارد.
با این دوره همراه باشید تا با جامع ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام آشنا شوید.
4 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
مطلب بسیار زیبایی بود.
من تو دوره فوت و فن اینستاگرامتون شرکت کردم.