اولین مشتری خود را پیدا کنید
فهرست مطالب
Toggle? سلام خدمت دوستان عزیز لاین استور
در این مقاله قصد داریم روش های یافتن اولین مشتری را بیان کنیم. همانطور که میدانید مشکل اصلی یک بیزینس نوپا، پیدا کردن افرادی است که محصولات شما را پسند کنند و از آن ها خرید نمایند.
رها کردن شغل فعلی و شروع یک کسب و کار جدید آرزوی بسیاری از افراد است، در نظر داشته باشید که با انجام این کار فقط نیمی از مشکلات سد راه خود را برطرف ساخته اید؛ مشکل اصلی همان چیزی است که در بالا گفتیم.
به مثال زیر توجه کنید :
زمانی که به عنوان یک کارآفرینان کار رویایی خود را شروع کردم، در مورد توانایی های شرکت بسیار خوشبین بودم. تصور من این بود که اگر من یک محصول ویژه به بازار ارائه کنم، مشتریان خودشان پیدا می شوند. اما این مسئله هیچ گاه انجام نشد. من آن زمان هیچ ایده ای برای فروش و بازاریابی شرکت نداشتم؛ اما با این وجود مجموعه ای از کارکنان را بصورت تمام وقت به خدمت گرفتم تا از ضررهای احتمالی شرکت جلوگیری کنم. این امر موجب شد بعدها مجبور به قطع همکاری با آنها بشوم.
با توجه به بررسی ها و آموزش روش های بازاریابی و فوت و فن فروش که در سال های بعد انجام دادم، فهمیدم که هنوز فرصتهای زیادی برای شروع کسب و کار از نو را دارم. با انجام یک سری نکات مهم بنده اولین و مهمترین مشتری خود را بدست آوردم. در ادامه با لاین استور همراه باشید تا یکسری نکات مهم در زمینه بدست آوردن اولین مشتری و البته مشتری های بعدی را به شما عزیزان آموزش دهیم. دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی
این دوره را از دست ندهید : دوره آموزش فوت و فن فروش
1- به کسب و کارتان فرصت دهید
یکی از دلایل اصلی شکست شرکت های بزرگ نداشتن منابع کافی برای ادامه دادن است. منظور منابعی است که برای ادامه دادن یک کسب و کار لازم است تا به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنند. به عبارت دیگر کسب و کار شما تا چه زمانی می تواند بدون مشتری ادامه دهد؟ مدیران ارشد کسب و کارها پیشنهاد می کنند در صورتی یک بیزینس را شروع کنید که هزینه ۶ ماه آینده خود را داشته باشید.
2- بیزینستان را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید
میتوانید کسب و کار خودتان را با فرستادن یک ایمیل به دوستانتان آغاز کنید، لاین استور پیشنهاد میکند این کار را با صحبت کردن بصورت مستقیم و با تعداد کمتری از افراد شروع کنید زیرا اثر گذاری بیشتری دارد. زمان روبرو شدن با افراد جدید از کسب و کار آنها سوال نکنید و بجای آن از پیشنهاد همکاری بپرسید و درخواست کنید تا شما را به دیگران معرفی کنند.
3- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
4- در جلسه های کاری شرکت کنید و فعالیت داشته باشید دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی
5- با رقبای خود همکاری کنید
6- نویسندگی وبلاگ را خودتان انجام دهید
7- سایت خود را راه اندازی و آن را سئو کنید
8- از سرویس های خبری عمومی برای ارتباط با خبرنگاران استفاده کنید
یک نوع سرویس که در این زمینه فعالیت می کند Help A Reporter Out می باشد. دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید