هوش اجتماعی و رابطه آن با مدیریت ?
? یک مدیر چطور می تواند از هوش اجتماعی خود برای مدیریت افراد تیم خود، مشتریان وکارمندان و افراد بالاتر از خودش استفاده نماید؟
پادکست هوش اجتماعی و رابطه آن با مدیریت ؛ بشنوید :
سلام به همه همراهان همیشگی لاین استور، مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ این مطلب به رابطه بین هوش اجتماعی با مدیریت می پردازد. پیشنهاد می کنم آن را مطالعه کنید.
مدیریت یک مؤسسه، سازمان، شرکت و یا یک مجموعه باید توانایی این را داشته باشد، تا بتواند در موقعیت های مختلف، مجموعه زیر نظر خود را به بهترین شکل مدیریت کند. او باید بتواند در هر شرایطی بقا و رشد مجموعه خود را مدیریت نماید.
هوش اجتماعی یکی از مهمترین ویژگیهایی است که میتواند به مدیران در پاسخ به تغییرات ناگهانی محیط اطرافشان کمک نماید. یکی از بزرگترین چالشهایی که ممکن است مدیر هر مؤسسه یا شرکت یا مجموعهای با آن روبرو شود، این است که در زمان بروز تغییرات زیاد بتواند انگیزه و تعهد افراد را نسبت به کارشان حفظ نماید.
هوش اجتماعی میزان توانایی شخص را برای فهم اطلاعات اجتماعی اطراف نشان می دهد. و اینکه فرد بتواند از اطلاعاتی که بدست آورده برای رسیدن به اهداف خود استفاده نماید.
هوش اجتماعی توانایی مدیر و میزان انعطافپذیری او را در موقعیت های مختلف نشان می دهد. مدیری که هوش اجتماعی بالایی دارد، به راحتی و به درستی می تواند، با اطرافیان خود ارتباط برقرار کند و می تواند تعامل موثر با آن ها داشته باشد.
این که یک مدیر بتواند احساسات دیگران از جمله همکاران، افرادی که بالاتر از او هستن و هر فردی که با وی در ارتباط است را درک کند و بتواند رفتار درستی در رابطه با برخوردهای اطراف مختلف داشته باشد، نشاندهنده هوش اجتماعی وی است. تقویت مهارت های اجتماعی و افزایش عملکرد مدیران از آثار هوش اجتماعی این افراد می باشد.
پیشنهاد مطالعه : جلب توجه با ایجاد شایعه در شبکه های اجتماعی
ویژگی های مهم افراد دارای هوش اجتماعی بالا
افرادی که داری هوش اجتماعی بالایی هستند، 3 ویژگی مهم دارندکه عبارتند از: توانایی پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی و آگاهی اجتماعی. مدیرانی که هوش اجتماعی بالایی دارند، براحتی می توانند با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند و احساسات خود را در موقعیتهای مختلف کنترل نمایند. که این به مهارت اجتماعی آن ها برمی گردد.
مدیرانی که هوش هیجانی بالایی دارند، میتوانند هیجانات و احساسات خود را و دیگران را بدرستی کنترل کنند. اطلاع از اجتماع و وقایع اجتماعی، میزان آگاهی این افراد را نشان می دهد.
مدیرانی که دارای هوش اجتماعی بالایی هستند، با استفاده از اطلاعات و آگاهی هایی که از اجتماع دارند، و با ساتفاده از توانایی خود در ارتباط موثر با اطرافیان، به بهترین نحو مجموعه و افرادی که با آن ها کا می کند را مدیریت می کنند.
همچنین افرادی که برای یک مدیر با هوش اجتماعی بالا، کار می کنند، رضایت بهتری نسبت به دیگران دارد. زیرا به خوبی از طرف مدیر درک می شوند و برای عبور از مشکلات به وی اعتماد دارند.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.