چگونه مهارت های تولید محتوای خود را بهبود ببخشیم؟ ?
? کریتور چیست؟ منظور کریتورهای محتوا است که در این مقاله، درباره این موضوع صحبت می کنیم. شاید قبلاً این اصطلاح را شنیده باشید، اما کریتور واقعا چه معنایی دارد؟ چه کسی، یک کریتور به حساب می آید و چه کاری انجام می دهد؟
امروزه محتوا برای حضور پررنگ در فضای آنلاین برای کسب و کارهای تجاری، امری حیاتی است و واقعاً می تواند در نتیجه کار تفاوت ایجاد کند. به عنوان مثال، بازاریابانی که تلاش خود را برای وبلاگ نویسی انجام می دهند 13 برابر، بیشتر احتمال دارد که از تلاش های بازاریابی خود بازدهی مثبت به دست آورند. طبق گفته های اوراکل (Oracle) ، بازاریابی محتوا به ازای هر دلار هزینه، 3 برابر به نتایج بیشتری منجر می شود.
تولیدکنندگان محتوا می توانند به برند شما در افزایش معرفی آن، هدایت بیشتر و افزایش فروش کمک کنند. در این مقاله، ما دقیقاً می خواهیم آنچه را که یک کریتور انجام می دهد و انواع کریتور را مورد بررسی قرار دهیم.
سلام به دوستان و همراهان عزیز لاین استور؛ با ما همراه باشید با آموزش روش های بهبود مهارت های تولید محتوا، کریتور محتوا کسی است که محتوای سرگرم کننده یا آموزشی تولید می کند که مطابق با علایق باشد و از چالش های مخاطبان خاص عبور کند. محتوا های تولید شده توسط کریتورها، می تواند اشکال مختلفی داشته باشد از جمله:
- وبلاگ ها و مقالات
- مقالات مربوط به اخبار صنایع
- تصاویر و اینفوگرافیک ها
- فیلم ها و عکس ها
- صوتی و پادکست ها
- پست الکترونیک
- شبکه های اجتماعی
محتوا سازان می توانند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین محتوایی ایجاد کنند، اما در این مقاله ما بر ایجاد محتوای دیجیتال تمرکز خواهیم کرد.
محتوا سازان باتجربه می دانند که محتوای نام تجاری شما باید با استراتژی برند شما همسو باشد و با صدای برند شما مطابقت داشته باشد. این کریتورها مهارت کافی در ایجاد محتوای مبتنی بر عملکرد دارند که به برند شما در ایجاد اعتماد ، اقتدار و اعتبار کمک می کند، در حالی که به هدف نهایی افزایش فروش یا تبدیل بیشتر می رسید.
پیشنهاد مطالعه : برند شخصی چیست؟
کریتورها طیف گسترده ای از پلتفرم ها، کانال ها و رویکردهای مختلفی برای ایجاد محتوا را در بر می گیرند. در اینجا می خواهیم 4 نوع مرسوم از کریتورها را معرفی کنیم:
- محتواساز وب
- سازنده یوتیوب
- کریتور پادکست
- کریتور شبکه های اجتماعی
وقتی درباره تولیدکنندگان محتوای وب صحبت می کنیم، منظور ما کسانی است که از محتوای نوشتاری مانند صفحات فرود ((landing pages، پست های وبلاگ ، کپی فروش و موارد دیگر استفاده می کنند. این افراد می توانند افراد عادی باشند که در زمینه تولید انواع مختلف محتوا کار می کنند یا می توانند متخصصانی باشند که فقط نوشتن نوع خاصی از محتوا را انتخاب می کنند.
هر نوع محتوا هدف خاص خود را دارد، اما در هسته اصلی محتواها، محتوای نوشتاری است که برای آگاهی و آموزش خوانندگان در مورد یک محصول یا خدمات، به اشتراک گذاشتن دلیل مفید بودن آن محصول و نحوه استفاده از آن و سوق دادن خواننده به سمت آن محصول (به طور مستقیم یا غیر مستقیم) تولید می شود. کریتور ها برای ایجاد جذابیت و علاقه مندی بیشتر در مخاطب، انواع محتوای نوشتاری را در انواع دیگر محتوا قرار می دهند.
در اینجا چند نوع محتوا وجود دارد که کریتورهای محتوای وب ممکن است روی آنها کار کنند:
وبلاگ ها
وبلاگ نویسی متداول ترین نوع محتوای وب است. صاحبان کسب و کارها و مشاغل، از وبلاگ های خود برای بهبود سئو و افزایش احتمال یافتن سایتشان در جستجوی وب بر اساس کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنند. با استفاده از تبلیغات در سایت یا بازاریابی وابسته (affiliate marketing) می توانید از وبلاگ ها درآمد کسب کنید.
چک لیست ها
چک لیست ها (Checklists ) محتواهای کاربر پسند هستند که کریتورها از آنها برای ارائه دستورالعمل های گام به گام یا دنبال کردن راهنماهای خوانندگان در مورد یک فرآیند خاص استفاده می کنند. ارائه فرآیندهای پیچیده در یک چک لیست باعث می شود تا قابلیت دسترسی به آن بیشتر شود و احتمال اینکه خوانندگان بتوانند با موفقیت یک کار را انجام دهند، افزایش می یابد.
مقالات سفید
مقالات سفید (White Papers) معمولاً محتوای طولانی هستند که برای ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان بالقوه و همچنین تنظیم نویسنده (یا شرکت آنها) به عنوان مرجع در مورد یک موضوع استفاده می شوند.
کتاب های الکترونیکی
مشابه مقالات سفید، کتاب های الکترونیکی ((eBooks نوع دیگری از محتواهای طولانی هستند که میزان ارزش و قیمت شما را در مقابل مخاطبان فراهم می کنند. در حالی که از مقاله های سفید می توان به عنوان ابزار فروش استفاده کرد، کتابهای الکترونیکی معمولاً برای این کار مورد استفاده قرار نمی گیرند. در عوض، آن ها برای تأمین ارزش و ایجاد اعتماد به کار می روند.
مطالعات موردی
مطالعات موردی نوع رایج دیگری از محتوای وب است که مشتری خاصی دارند که درباره محصولات تجاری یا خدمات نوشته می شوند. این کار برای بیان کاربرد واقعی یک محصول یا خدمات انجام می شود. مطالعات موردی نوعی اثبات اجتماعی است که به مشتریان بالقوه نتایجی را نشان می دهد که مشتریان شما با محصولات و خدمات شما کسب می کنند.
کریتور یوتیوب
یوتیوب در سال 2005 با همکاری 3 کارگر سابق PayPal آغاز به کار کرد و امروزه پس از گوگل به عنوان دومین وب سایت بزرگ در اینترنت تبدیل شده است. یوتیوب بعد از گوگل، دومین موتور جستجوی بزرگ در اینترنت است. و به یک پلتفرم ابتکاری برای تولید محتوای ویدئوی یتوسط کریتورها تبدیل شده است و چندین اینفلوئنسر یوتیوب وجود دارند که برای خود نامی در این پلتفرم ایجاد کرده اند.
کریتورهای یوتیوب از نظر موضوعاتی که پوشش می دهند ، نحوه ادغام آنها در انجمن یوتیوب و نحوه برخورد با ایجاد محتوا بسیار متفاوت هستند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای زمانی که کریتور یوتیوب می شوید یا تلاش می کنید تا یکی از آن ها را برای نام تجاری خود پیدا کنید، در نظر بگیرید:
اندازه
کانال های یوتیوب که توسط کریتورهای یوتیوب مدیریت می شوند، دارای تعداد ساب اسکریب تک رقمی تا ده ها میلیون ساب اسکریب را شامل می شوند. آنچه برای کریتورهای یوتیوب بسیار مهم است داشتن یک حساب فعال است که به معنای ارسال پست منظم و ارتباط دائمی با بینندگان خود می باشد.
کانون توجه کانال
کریتورها یوتیوب یا می توانند ستاره نمایش هایشان باشند یا از پشت صحنه کارهایی را اجرا کنند، اما بیشتر از همه معمولا کریتورهای یوتیوب جلوی دوربین هستند.
تولید
در حالی که برخی از کریتورهای یوتیوب دارای تیم های تولیدی متشکل از نویسندگان، ویراستاران، انیماتورها و بازاریاب ها هستند، اما بیشتر کریتورهای یوتیوب این نقش ها را خود بر عهده می گیرند و محتوای خود را تولید، ضبط، ویرایش و تبلیغ می کنند.
شراکت
بسیاری از کریتورهای یوتیوب به دنبال مشارکت با دیگران در پلتفرم و همچنین با برند ها و حامیان مالی هستند. در واقع هر کسی می تواند یک کانال یوتیوب موفق ایجاد کند، اما مطمئناً آسان نیست. یوتیوب ماهانه بیش از 2 میلیارد بازدید کننده فعال دارد که 50 میلیون نفر از آنها فعالانه به تولید محتوا می پردازند. هر دقیقه بیش از 500 ساعت محتوای ویدئویی در این پلتفرم بارگذاری می شود که باعث می شود فضای رقابتی بسیار بالا در این پلتفرم می شود. اما، با توجه به اینکه یوتیوب طی این سال ها بیش از 2 میلیارد دلار به کریتورهای یوتیوب پرداخت کرده است، در این پلتفرم به وضوح ارزش اینفلوئنسرهای یوتیوب درک می شود و مردم کریتورها یوتیوب را دوست دارند.
در حقیقت ، 75٪ از مخاطبان تماشای یوتیوب را به تماشای تلویزیون ترجیح می دهند. این امر تا حدودی به این دلیل است که 70٪ از ساب اسکریب های یوتیوب ، کریتورهای یوتیوب را بیشتر از سلبریتی ها باور دارند. با توجه به اینکه بیشتر کریتورهای یوتیوب چهره شناخته شده کانال هایشان هستند و با تیم های کوچک یا انفرادی کار می کنند، این موضوع تعجب آور نیست.
کریتور پادکست
اگر به نظر می رسد همه این روزها پادکست دارند، به این دلیل است که همه این کار را انجام می دهند. طبق آمار منتشر شده Podcast Insights (2020) در حال حاضر بیش از 850000 پادکست فعال با بیش از 30 میلیون قسمت وجود دارد. بعلاوه، شنوندگان ماهانه پادکست از سال 2019 تا 2010، به میزان 16 درصد افزایش یافته اند. به راحتی می توان گفت که پادکست ها برای ماندن، تولید می شوند.
مشابه کریتورهای یوتیوب ، کریتورهای پادکست در رابطه با موضوعاتی که پوشش می دهند، نحوه تعامل با شنوندگان خود و به طور کلی نحوه ایجاد پادکست بسیار متفاوت هستند. علاوه بر این، کریتورهای پادکست می توانند کاملاً انفرادی باشند یا به صورت تیمی کار کنند.
کریتور شبکه های اجتماعی
موارد کمی وجود دارد که نحوه تعامل و برقراری ارتباط با یکدیگر را به شیوه شبکه های اجتماعی تغییر داده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط GlobalWebIndex بیش از 4/3 میلیارد کاربر فعال شبکه های اجتماعی وجود دارند که تقریباً 5/2 ساعت را هر روز در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، به گشت و گذار و پیام رسانی می گذرانند.
کریتورهای شبکه های اجتماعی، که به طور گسترده تحت عنوان اینفلوئنسرها شناخته می شوند، در ایجاد لیست های جذاب برای فالوورها بسیار عالی عمل می کنند. این امر آنها را به ابزاری مناسبی برای به اشتراک گذاشتن پیام های بازاریابی و تبلیغاتی تبدیل می کند.
نوع محتوایی که کریتورهای شبکه های اجتماعی در واقع ایجاد می کنند، به بستر مورد علاقه آنها بستگی دارد. برای مثال تأثیرگذاران اینستاگرام تمایل به زیبای ، سلامتی، تناسب اندام و مد دارند زیرا اینستاگرام چنین بستر تصویری است. این پلتفرم نشان دادن تصاویر زیبایی را که معمولاً در آن صنایع دخیل هستند، واقعاً آسان می کند. از طرف دیگر ، توئیتر بستری عالی برای وبلاگ نویسان، سیاستمداران ، کمدین ها و سایت های خبری است زیرا این پلتفرم متکی بر متن است.
در اینجا چند نوع مختلف از محتواهای تولید شده توسط کریتورهای شبکه های اجتماعی را بیان می کنیم:
- مقالات، پست های وبلاگ ، کتاب های راهنما، کتابهای الکترونیکی و موارد دیگر
- تصاویر
- فیلم ها، از جمله داستان های ویدیویی و فیلم های زنده
- اینفوگرافیک ها
- ریویو و سفارش نامه ها
- مسابقات
- اطلاعیه ها
- مطالب سرگرمی و تفریحی
- GIF ها
حالا می دانید که یک کریتور چیست، اما چه چیزی افراد را به یک کریتور محتوای عالی تبدیل می کند؟ در اینجا 5 موردی را که کریتورهای “خوب” را از دیگر افراد تولید کننده محتوا، جدا می کند بیان می کنیم:
- مخاطب خود را درک کنید.
مهمترین کاری که شما می توانید بعنوان سازنده محتوا انجام دهید، درک کامل مخاطبان هدف خود است. شما باید به آنچه افراد را برای مطالعه محتوا هدایت می کند، بپردازید. وقتی علایق و انگیزه های آنها را بفهمید، ایجاد محتوایی که واقعاً در آن ها اثرگذار باشد، کار آسان تری است.
همچنین باید خود را به جای مخاطبان هدف خود قرار دهید. به ویژه اگر می خواهید محصولی را بفروشید، واقعاً بهترین نسخه از محتوای خود را به مخاطبان خود نشان دهید. با استفاده از محتوای خود به آنها نشان دهید که نقاط درد آنها را درک می کنید و می توانید به آنها در حل آنها کمک کنید.
- به روز باشید.
وقتی شما کریتور محتوا هستید، باید در مورد صنعت خود، از جمله مقررات و روندها ، مطلع و آگاه باشید. این موضوع به شما امکان می دهد بین آنچه در صنعت اتفاق می افتد و نحوه عملکرد آن برای مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. با دنبال کردن رهبران فکری در شبکه های اجتماعی و با تنظیم هشدارهای Google برای اطلاع از آخرین اخبار و خواندن هرگونه نشریه تجاری مرتبط با جایگاه انتخابی خود، می توانید به روز باشید.
- مهارت های نوشتاری خود را بهبود ببخشید.
مهم نیست که شما چه نوع محتوایی را ایجاد می کنید، باید نویسنده مناسبی باشید. خوشبختانه، تعداد زیادی کتاب و منابع دیگر وجود دارد که صرفاً برای کمک به شما در زمینه نویسندگی بهتر کمک می کنند. هر چند فقط در بهبود مهارت های تحقیق و نوشتن خود نباید متوقف نشوید. داستان پردازی برای کریتورهای محتوا بسیار مهم است. Stories That Stick by Kindra Hall کتابی است مخصوصاً برای بازاریابان محتوا که همه چیز در مورد استفاده از داستان سرایی برای جذب و تأثیرگذاری بر مخاطب مورد نظر شما را بیان می کند.
- محتوای زیادی ایجاد کنید.
محتوای بیشتر = بازدید بیشتر = تبدیل بیشتر.
ایجاد محتوا کاری نیست که فقط درصورت داشتن وقت آن را انجام دهید. هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مشتریان بالقوه خواهید داشت. طبق آمار HubSpot ، برند هایی که 16 بار در ماه پست وبلاگ منتشر می کنند، تقریباً 5/3 برابر بیشتر از برند هایی که فقط 4 بار در ماه محتوا منتشر می کنند، بازدید دارند و دیده می شوند.
حتی اگر وبلاگ نویسی نمی کنید، باید وقت بگذارید و تا آنجا که ممکن است در رسانه انتخابی خود، محتوا ایجاد و منتشر کنید. شما می خواهید به عنوان یک رهبر فکر در کسب و کار خود دیده شوید، درست است؟ چطور می توانید این کار را انجام دهید وقتی مجموعه محتوایی ندارید که شما را در نتایج جستجوی Google ، یوتیوب و موارد دیگر نشان دهد؟ ایجاد تقویم محتوایی راهی عالی برای ادامه مسیر است.
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید.
ایجاد محتوا در خلا اتفاق نمی افتد. ابتدا باید بدانید که چه نوع محتوایی ایجاد کنید و چگونه آن را برای خوانندگان و بینندگان جذاب کنید. اما شما هم نیاز دارید، برای موتورهای جستجو جذاب باشید. بهبود مهارت نوشتن، همانطور که در شماره 3 ذکر شده است، اولین گام مهم است، اما باید روی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کنید. این روند به شما کمک می کند تا در مورد کلمات کلیدی که مردم برای یافتن شما و محتوای شما استفاده می کنند، تمرکز داشته باشید.
وقتی برای خود محتوا درست می کنید، به این فکر کنید که مشتری بالقوه برای یافتن شما چه چیزی را جستجو می کند. اگر شما یک کریتور در صنعت زیبایی هستید که به عنوان مثال روی محصولات ارگانیک یا سبز تمرکز دارد، احتمالاً می خواهید کلمات کلیدی مانند “مراقبت از پوست ارگانیک” ، “مراقبت از پوست سبز” یا “مراقبت از پوست پایدار” را هدف قرار دهید و نه اینکه به سادگی کلمات “مراقبت از پوست” را انتخاب کنید زیرا یک تغییر ظریف می تواند تفاوت فاحشی ایجاد کند.
ابزارهایی برای SEO وجود دارد که این روند را بسیار آسان می کنند و به شما کمک می کنند تا کلمات کلیدی “حجم جستجوی بالا، رقابت کم” را هدف قرار دهید تا محتوای شما در رتبه بندی بالا قرار بگیرد. پیشنهاد ما به شما SEMrush است، البته Ahrefs ، SpyFu و حتی Google’s Keyword Planner همه ابزارهایی عالی و مفید برای جستجوی کلمات کلیدی هستند.
تولیدکنندگان محتوا ، صرف نظر از نوع محتوایی که ایجاد می کنند ، نقش مهمی در بازاریابی دارند. برای برند ها ، محتواساز مناسب می تواند آنها را به مخاطب هدف خود نزدیک کند و به آنها کمک کند تا روابط با کیفیت بالا را تولید و حفظ کنند.
مجموعه لاین استور، به عنوان یک مجموعه فعال در زمینه بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، شما را در دیده شدن برند و فروش محصولاتتان در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها پشتیبانی می کند. این مجموعه با ایجاد سایت تا تولید محتواهای جذاب اعم از متن، پادکست، ویدئو و … به شما کمک می کند تا فروش محصولات خود را افزایش دهید و کسب و کارتان را در فضای مجازی توسعه دهید. کافی است با ما در ارتباط باشید.
منبع : influencermarketinghub
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید