بهترین روش های پخش ویدئو زنده (لایو)?
فهرست مطالب
Toggle? امروزه و همزمان با گسترش شبکه های اجتماعی، استفاده از این شبکه ها برای اهداف مختلف به ویژه بازاریابی و تبلیغات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به ویژه اینکه اخیراً ویدئوهای لایو یا زنده، ابزاری جذاب برای برقراری ارتباط با مخاطبین است. اگر شما نیز قصد دارید از طریق برگزاری ویدئوهای زنده کسب و کار خود را تبلیغ و یا برند خود را معرفی کنید، مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک نماید. در این مقاله صرف نظر از نوع پلتفرم اجتماعی، بهترین روش هایی که می تواند برنامه لایو شما را جذاب و موثر کند، بیان می شود.
قبل از پخش زنده تبلیغ کنید
زندگی در یک اتاق خالی باعث اتلاف وقت شما می شود. برای به دست آوردن مشارکت خوب، باید قبل از اینکه دکمه را بزنید، به مردم اطلاع دهید که به طور زنده در حال آمدن هستید. در پیج یا کانال شبکه های اجتماعی خود اعلام کنید و حتماً بستر و زمان برگزاری لایو را نیز در این تبلیغ قرار دهید، تا فالوورهای شما بتوانند شما را دنبال کنند.
قدرت اینترنت خود را بررسی کنید.
قبل از شروع به کار ، مطمئن شوید که اینترنت و wifi شما برای این کار آماده است. اگر پهنای باند خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، به آنها بگویید که چه زمانی برنامه پخش زنده دارید، و به آنها بگویید که از شبکه خارج شوند. این آمار را بخاطر بسپارید: اگر زمان شروع کار شما بیش از 2 ثانیه طول بکشد، شما شروع به از دست دادن بینندگان خواهید کرد، با هر ثانیه دیگر، 6 درصد مخاطبان خود را از دست می دهید. اطمینان حاصل کنید که بینندگان شما به اینترنت قوی متصل هستند.
مکان مناسب فیلمبرداری را پیدا کنید.
لازم نیست که برای دوربین خود یک نقطه تعیین شده داشته باشید (مگر اینکه که مخاطب شما از برند شما این را انتظار دارد) اما باید مطمئن شوید که نور خوبی دارید و صدای شما خوب است. برخی از برگزار کنندگان برنامه های لایو در فیس بوک ، تیک تاک و اینستاگرام از فرمت “در حال حرکت” در داخل و خارج از خانه استفاده می کنند و بیشتر برای انتقال تجربیات به فالوورهای خود، این لایو ها را برگزار می کنند تا اینکه بخواهند چیزی به آنها آموزش دهند یا محصولی را به فروش برسانند. همچنین برخی از افراد مکان مشخصی برای همه چیز دارند و همیشه از یک مکان خاص، برنامه لایو خود را ارائه می دهند. البته این موضوع بستگی به شخصیت برند شما دارد.
با بینندگان خود درگیر شوید.
بسیاری از افراد ویدئویی زنده را تماشا می کنند، زیرا می خواهند با شخص استریمر (پخش کننده) ارتباط برقرار کنند. همیشه به افرادی که در لایو شما در حال اظهار نظر هستند، سلام برسانید ، به سوالات پاسخ دهید، سوال بپرسید و به طور کلی با برنامه پخش زنده به عنوان مکالمه رفتار کنید. برای دسترسی به بیشتر مردم، حداقل سه دقیقه حتماً پخش کنید.
پیشنهاد مطالعه : آموزش بازاریابی پیامکی
مراحل بعدی را به بینندگان اطلاع دهید.
می خواهید بینندگان شما بعد از تماشای ویدیوی شما چه کاری انجام دهند؟ برنامه ویدئو زنده شما همیشه باید با یک فراخوان پایان یابد تا بینندگان اطلاع یابند که مراحل بعدی آن چیست. می توانید به آنها بگویید تا در خبرنامه ایمیل خود ثبت نام کنند، شما را در شبکه های اجتماعی لایک یا دنبال کنند، به وب سایت شما سر بزنند ، آخرین دوره آنلاین را بخرند و هر چیز دیگری.
قبل از پخش زنده همه چیز را تست کنید.
آخرین و مهمترین نکته این است که ، حتماً همه چیز را قبل از اینکه به صورت واقعی پخش کنید، آزمایش کنید. لازم نیست هر بار که برنامه ویدئو زنده دارید، روند این کار را انجام دهید اما اگر مکان، تجهیزات یا هر چیز دیگری را تغییر دهید باید جریان و صدا را امتحان کنید.
در این مقاله سعی شد تا بهترین نکات مرتبط با برنامه های ویدئویی زنده بیان شود، اگر چنانچه شما هم به فکر یک برنامه ویدئویی لایو برای تبلیغات محصول و برند خود هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه لاین استور در ارتباط باشید. در این مجموعه علاوه بر دسترسی به مشاوره تخصصی مهندس مجید درویش زاده، می توانید با تهیه دوره های آموزشی مربوط به شبکه های اجتماعی، فعالیت هدفمند اقتصادی در این شبکه ها داشته باشید. کافی است با ما در ارتباط باشید.
ارتباط با پشتیبان لاین استور در تلگرام ارتباط با پشتیبان لاین استور در واتساپ
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید