کاربرد هشتگ گذاری در تلگرام #️⃣
?هشتگ گذاری یکی از قابلیتها ی موجود در پیامرسانها و شبکههای اجتماعی مختلف است که برای گروهبندی در موضوعات مرتبط با هم مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه توئیتر اولین شبکه اجتماعی بود که از هشتگ ها استفاده کرد اما امروز پیامرسانها مختلف نیز از این قابلیت استفاده میکنند.
هشتگ گذاری به کاربران کمک میکنند تا مطلب مورد نظر خود را از بین میلیون ها دادهای که در تلگرام وجود دارد، پیدا کنند و همچنین این امکان را میدهد که نه تنها کاربران پستهای دوستان خود بلکه پستهایی از طیف زیادی از افراد را در تلگرام مشاهده کنند. به این ترتیب آنها میتوانند محتوایی را که مورد نظر آنها است از طریق هشتگ گذاری و جستجو توسط هشتگ به آسانی پیدا کند.
همانطور که بیان شد هشتگ گذاری برای اولین بار در توئیتر ایجاد شد و سپس در شبکههای اجتماعی و دیگر پیامرسانها مورد توجه قرار گرفت اما نکته حائز اهمیت این است که کاربرد هشتگ گذاری در شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای مختلف دقیقاً مشابه هم نیست.
مثلاً هدف از هشتگ گذاری در اینستاگرام این است که در بخش هشتگ ها محتوای موردنظر نشان داده شود اما در تلگرام اصلا بخشی به نام هشتگ وجود ندارد. بلکه هدف از هشتگ گذاری در تلگرام دسترسی کاربران به محتوای مرتبط است.
پیشنهاد مطالعه : تاثیر شبکه های اجتماعی بر آداب و رسوم
در واقع اولین و مهمترین کاربرد هشتگ گذاری در تلگرام این است که بتوان به دیگر محتوا ها دسترسی داشته باشیم. مثلاً زمانی که مجموعه لاین استور گزینه #لاین استور را در تمام محتواهای خود قرار می دهد.
زمانی که مخاطب در تلگرام بر روی گزینه #لاین استور کلیک می کند، می تواند به تمام محتواهایی که این هشتگ را دارند دسترسی داشته باشد و از این طریق میتوانند به پستهای قدیمیتر نیز دسترسی داشته باشند.
دومین کاربرد هشتگ در تلگرام این است که برای بولد کردن یک مطلب مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال زمانی که یک متن طولانی نوشته میشود و با دیگر کاربران در گروه های تلگرام به اشتراک گذاشته میشود، از طریق هشتگ گذاری می توان کلمات کلیدی موجود در آن متن را بولد کرد تا مورد توجه خوانندگان قرار بگیرد.
دیدگاهتان را بنویسید