اهمیت توجه به نقاط تماس برند (Brand Touchpoints) با مشتری ™️
? منظور از نقاط تماس مشتری تماس برند با مشتری، یعنی همان نقاطی که باعث تعامل بین برند و مشتری میگردد. شناسایی نقاط تماس برند با مشتری از این جهت اهمیت دارد که بازاریابی، به صورت مؤثر و بدون پرداخت هزینههای زیاد انجام میشود.
سلام به همه همراهان همیشگی لاین استور، مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ در این مطلب قصد داریم اهمیت نقاط تماس برند با مشتری را بیان کنیم. مطالعه این مطلب میتواند شما را در بازاریابی بهتر و مؤثرتر کمک نماید.
تنوع نقاط تماس برند با مشتری
اگر بخواهیم تعریفی ساده از نقطه تماس برند با مشتری بیان کنیم، میتوان گفت هر نوع برخورد مشتری با برند که باعث شود تجربهای از برند در ذهن مشتری شکل بگیرد و به نوعی در ذهن وی خاطره ساز شود را نقطه تماس برند، می گویند.
پستهای شبکههای اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی، پستهای وبلاگ، اسپانسر شدن رویدادها و برنامههای مختلف، مسایل بازاریابی، تبلیغات در سطح شهر و هرچیزی که در مکان و زمانهای مختلف باعث تقویت نمایش یک محصول و ماندگاری آن در ذهن افراد مخاطب و مشتری شود، همه اینها نقاط تماس برند با مشتری هستند.
پیشنهاد مطالعه : نحوه محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام
نقاط تماس قبل، حین و بعد از خرید
همانطور که بیان شد نقاط تماس برند با مشتری تمام مکانهای مرتبط با خرید و فروش است که امکان تماس مستقیم یا غیرمستقیم برند با مشتری را فراهم می آورد. این نقاط تماس قبل از خرید، حین خرید و حتی پس از خرید اتفاق میافتند.
تبلیغات و بازاریابی با روشهای مختلف از نقاط تماس برند با مشتری است که قبل از خرید اتفاق میافتد. هدف این تماس افزایش معرفی محصول و افزایش آگاهی و شناخت مشتریان نسبت به آن محصول است. داشتن وبسایت یا یک صفحه در شبکههای اجتماعی نقطه تماس مناسبی برای ارتباط با مشتریان است.
در حین خرید نوع رفتار کارمندان و نحوه برخورد با مشتری از نقاط تماس برند با مشتری است. برخورد مناسب با مشتریان باعث ماندگاری برند شما در ذهن آنها میشود.
حتی پس از خرید نیز می توان با مشتری در تماس بود. ارسال ایمیلها یا پیامهای تشکر جهت خرید از شما و خدمات و پشتیبانیهای پس از خرید از نقاط تماس مهمی هستند که با مشتری برقرار می شوند. البته بررسی نقاط تماس در هر مرحله اهمیت دارد تا بتوانید از اثرگذاری آن مطمئن شده و آنها را بهبود بخشید.
با انجام نظرسنجی و دریافت و بررسی نظرات مشتریان خود می توانید نقاط تماس برند با مشتری را بهبود ببخشید.
پیشنهاد مطالعه : آموزش جذب مشتری از طریق استوری اینستاگرام
سخن آخر اینکه …
علاوه بر کارهای تبلیغاتی که از مهمترین نقاط تماس برند با مشتری هستند، نوع ارتباط کارمندان بهصورت تلفنی و یا حضوری، نوع محیط کار و افرادی که با مشتری ارتباط دارند، نیز از نقاط تماس بسیار مهم هستند. بنابراین با شناخت نقاط تماس برند با مشتری و بهبود آنها میتوان یک برند را در ذهن مشتری ها ماندگار کرد.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
5 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.