چگونه برند شخصی خود را بسازیم؟ ??
? همانطور که جهان شروع به سرعت به سوی آنلاین شدن می رود، داشتن یک برند شخصی قوی و حضور آنلاین بیش از هر زمان دیگری مهم است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، همه برند شخصی دارند.
سلام به همه دوستان عزیز لاین استور، اگر این مقاله را می خوانید، حداقل در دو پلتفرم شبکه های اجتماعی پروفایل دارید و حتی ممکن است یک وب سایت مختص خود نیز داشته باشید. در آنجا، نام تجاری شخصی شما وجود دارد. در عصری که دیجیتالی شدن روز به روز افزایش می یابد، داشتن یک برند شخصی قوی برای موفقیت در فضای آنلاین بسیار حیاتی است. اینفلوئنسرهای تیک تاک، یوتیوب و اینستاگرام سرعت ایجاد و تأثیرگذاری یک برند شخصی را نشان داده اند. اما همانطور که از سال 2020 به سمت جلو حرکت می کنیم، متوجه تغییر جهت مصرف کننده برای اصالت و صداقت می شویم. مردم ناامید از تغییر هستند. آنها به نسخه فیلتر شده و ویرایش شده شما علاقه ای ندارند. آنها شما را واقعی ، باز و صادق می خواهند.
چگونه برند شخصی خود را بسازیم:
در ادامه این پنج گام بررسی می شوند:
- با یک هدف شروع کنید.
اولین قدم در ساخت نام تجاری شخصی و صادقانه گفتن برای هر پروژه ای، کشف شفافیت در مورد اینکه ماموریت، چشم انداز و اهداف شما چیست. در دنیای امروز، مردم از کسانی که از آنها الهام می گیرند، پیروی می کنند و افرادی را باور دارند، که با آن ها هم عقیده باشند. به دلیل تغییر منظم تجارت در دنیای مدرنی که ما در آن زندگی می کنیم، بسیار مهم است که شما دقیقاً بفهمید چه کسی هستید، به چه کسی خدمت می کنید و چه می توانید روی میز بگذارید.
به قول سیمون سینک؛ مشخص کنید که شما همان چیزی هستید که واقعاً هستید و نه آن چیزی که آرزو دارید باشید.
برای اینکه شما واقعاً هدف و ارزش های واقعی خود را کشف کنید، مهم است که درک روشنی از آنچه شما را به حرکت در می آورد و آنچه طرفداران شما را به حرکت در می آورد، داشته باشید.
بنابراین به یاد داشته باشید: مرحله 1 شروع با یک هدف مشخص و معتبر است.
پیشنهاد مطالعه : ۱۰ تصویر زمینه عالی برای پروفایل در لینکدین
- یک ایده روشن تعریف کنید.
تصور کنید در یک مهمانی، با افرادی که قبلاً ملاقات نکرده اید، حضور داشته باشید. آیا هنگام ملاقات با افراد جدید، دقیقاً می دانید که چگونه خود را به گونه ای معرفی کنید که شخص دیگر را قادر سازد، با وضوح ، بفهمد شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید؟ یا با آن درگیر خواهید بود؟
با داشتن ایده ای روشن و مشخص، شما تضمین می کنید که می توانید به طور موثر با کسی که هستید، به کسی که خدمت می کنید و با آنچه انجام می دهید، ارتباط برقرار کنید.
اما دقیقاً چگونه ایده خود را شناسایی کنید؟ این فرایند را به 5 نکته ساده تقسیم می کنیم:
آنچه شما دوست دارید.
ساختن برند شخصی باید از مکانی عاشقانه حاصل شود. نباید از چیزهای مرسوم، مد روز یا براق ناشی شود. برند شخصی شما در حالت ایده آل چیزی است که شما آن را دوست دارید ، چیزی که از آن لذت می برید ، چیزی است که اشتیاق شما را برانگیزد.
آنچه در آن بهترین هستید.
به این نکته فکر کنید که دوستان یا اعضای خانواده شما همیشه برای درخواست کمک به شما مراجعه می کنند. این چیزی است که باعث می شود، هر زمان که این کار را انجام می دهید احساس زنده بودن و جاری شدن کنید؟ همیشه از چه چیزی تعارف می کنید؟ وقتی در آنجا نیستید دوستانتان درباره شما چه می گویند؟
دانستن اینکه در چه چیزی بهترین هستید، در ساخت یک برند قوی بسیار مهم است. آن، چگونگی خدمت به دیگران است، آن چگونگی کمک به حل مشکلات مردم است … با انجام کاری که بهترین هستید.
چه چیزی شما را بی نظیر می کند.
داشتن یک ایده روشن از آنچه شما را از بقیه متمایز می کند، شما را قادر می سازد موقعیت بهتری پیدا کنید و اقتدار خود را در صنعت یا حرفه خود تقویت کنید.
به یاد داشته باشید که ما اکنون در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و از لحظه ورود به فید خبری خود، با اطلاعات بمباران می شویم. هدف جلب توجه ، جالب بودن و ارائه ارزش است. به ما گفته می شود كه میزان توجه افراد كاهش یافته است، اما شخصاً معتقدم كه صحت ندارد. ما افرادی را می بینیم که در قسمت هایی از نمایش های Netflix نشسته اند، بنابراین قطعاً آنجا توجه وجود دارد. چیزی که این به ما می آموزد این است که کیفیت محتوای شما و ارزش پیام شما مهم است.
تجربه و صلاحیت شما
بدون شک، داشتن چیزی برای اینکه با هر گونه انتشار مطبوعاتی یا تبلیغات جایگزین شود، اعتماد به نفس شما را تقویت می کند. داشتن اعتماد به نفس ،اعتماد دیگران را به شما افزایش می دهد. اهداف و موفقیت های خود را بنویسید. به موفقیت های خود نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه می توانید این ها را به آنچه که در آن قرار دارید، گره بزنید.
تمرکز بر روی یک چیز
اکنون وقت آن است که شما واقعاً محدود شوید و بیش از حد بر روی یک چیز خود تمرکز کنید. بیشتر اوقات، ما می خواهیم برای همه، همه چیز باشیم … ما می خواهیم همه کارها را یک باره انجام دهیم و اغلب از همه چیزهای “براق” منحرف می شویم.
همین حالا ، در ماسه ها خط بکشید. در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید، آنچه که نمی توانید ، به چه کسی خدمت می کنید ، چه کسی نیستید ، برای چه کاری اهمیت می دهید و آنچه نمی توانید برای آن وقت و تلاش بگذارید، همه را یاداشت کنید. این کار را انجام دهید و جایگاه خود را به شما نشان می دهد.
- بر روی مخاطب تمرکز کنید.
اگر اکنون از شما بپرسم مشتری ایده آل شما چه کسی است … آیا می توانید او را با دقت و وضوح برای من توصیف کنید؟ آیا شما می توانید به این سوال ها جواب دهید؟
اسم او چیست؟
شغل آنها چیست؟
آنها در کدام قسمت از شهر زندگی می کنند؟
در اوقات فراغت چه کاری انجام می دهند؟
ایجاد یک برند شخصی نیاز به توجه و تمرکز زیادی بر روی مخاطب شما دارد، که به شما امکان می دهد با دانستن نیازهای خاص آنها، بهتر به آنها خدمت کنید. توجه به خدمت به مخاطب به شما اجازه می دهد، درک کنید تمام تلاش شما باید در مورد افرادی باشد که به خدمات شما محصول شما و تخصص شما نیاز دارند. تمرکز خود را به سمت مخاطبان خود معطوف کنید و از خودتان دور شوید.
پیشنهاد مطالعه : ۲۰ اپلیکیشن ویدیویی برتر، برای ساخت بهترین محتوا در اینستاگرام!
- برقراری ارتباط واضح
آیا می دانید در حال حاضر، دامنه دقت و توجه انسان به صورت آنلاین فقط هشت ثانیه است؟ برای اینکه بخواهیم این موضوع را مجسم کنیم، ماهی طلایی دارای حافظه 9 ثانیه ای است. کاملاً نگران کننده است، ما نمی توانیم بیش از یک ماهی قرمز توجه خود را متمرکز کنیم؟
اساساً، این بدان معناست که شما کمتر از هفت ثانیه وقت دارید تا توجه شخصی را به خود جلب کرده و تا آنجا که می توانید در مورد کارهایی که انجام می دهید و در کمترین زمان ممکن به آنها خدمت می کنید، دسترسی پیدا کنید.
اکنون که مشتری خود را درک کردید، چه کسی است و چه نیازی دارد، می توانید با او ارتباط موثری برقرار کنید، مشتری ایده آل خود را جذب کرده و در کمتر از هفت ثانیه آنهایی را که نمی خواهید، فیلتر کنید.
- محتوای معتبر ایجاد کنید.
یکی از بزرگترین روندهای برند شخصی که در حال حاضر شاهد آن هستیم اصالت، صداقت و صراحت است. با رشد اینترنت با سرعت تصاعدی، اطلاعات زیادی در دسترس است. اما، این اطلاعات حدودی فاقد اصالت هستند. تعجب آور نیست که یک نظرسنجی اخیر گزارش داده است که تنها 18٪ از مصرف کنندگان می گویند به صاحبان کسب و کارها و کارهای تجاری اعتماد دارند، به همین دلیل بسیار مهم است که محتوای شما واقعی و اصلی باشد.
بسیاری از مطالبی که می بینیم بیش از حد منظم و به ظاهر “عالی” هستند. برنامه ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای ویرایش محتوای خود و پنهان کردن شخصیت واقعی خود در پشت فیلترها، فتوشاپ و برای گرفتن عکس مناسب استفاده کنیم. مردم خواهان تغییر هستند، آنها به دنبال محتوای معتبر و واقعی هستند. می توانید با استفاده از این اصالت و صداقت، اعتماد مخاطبان خود را جلب کرده و بعنوان یک فرد متخصص و معتبر شناخته شوید.
در ادامه چند روش برای ایجاد محتوای معتبر وجود دارد که مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد:
- داستان خود را بگویید و صدای خود را به نمایش بگذارید. همانطور که قبلاً صحبت کردیم … از خود بپرسید که پشت برند شما چیست؟ همین را از طریق محتوای جذاب و معتبر به مخاطبان خود بگویید. واقعی باش و صادق باش.
- از محتوای ویدئویی استفاده کنید. بسیاری از شما این کار را کاری ترسناک می دانید، اما نگذارید ترس از آنچه دیگران فکر می کنند شما را عقب نگه دارد. لازم نیست که محتوای ویدئویی شما کامل باشد، فقط باید معتبر باشد. مصرف کننده مدرن می خواهد و انتظار دارد که محتوای ویدئویی را ببیند، و محتوای ویدئویی مخاطبان را بیش از هر نوع محتوای دیگر درگیر می کند، که شامل ویدئوی لایو نیز می شود. 80٪ پاسخ دهندگان به نظرسنجی LiveStream می گویند؛ ترجیح می دهند ویدیوی لایو تماشا کنند تا اینکه یک پست وبلاگ را بخوانند.
عکس های خود را ارسال کنید. عکس های افراد معمولاً بسیار جذاب تر از تصاویر گرافیکی هستند. به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود که گرافیک نام تجاری خود را رد کنی، اما مطمئن شوید که ترکیبی از این عکس و گرافیک را ارسال می کنید! مردم می خواهند افراد واقعی و داستان های واقعی را ببینند. اجازه دهید مخاطبان شما را بشناسند، ارتباط شخصی برقرار کرده و رابطه ای مبتنی بر اعتماد با شما ایجاد کنند.
منبع : influencermarketinghub
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید