ابزار آنالیز Analisa.io اینستاگرام ?
? اگر یک بازاریاب دیجیتال هستید یا صاحب مشاغل یا اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی؛ به محتوای قابل توجه و یک استراتژی یکپارچه برای تبلیغات محصول یا نام تجاری خود نیاز خواهید داشت. استراتژی بازاریابی مانند هر استراتژی دیگر، باید توسط داده ها پشتیبانی شود.
سلام به دوستان و همراهان لاین استور، برای شروع بازاریابی در اینستاگرام، شما به ابزارهایی نیاز دارید. این ابزار ها جهت تعیین موارد مختلف مانند زمان ارسال مطالب به داده های واقعی و در زمان واقعی نیاز خواهید داشت. ترجیحات مخاطبان شما چیست؟ و مهمترین سوال: چرا رقیب شما بهتر عمل می کند؟ با تجزیه و تحلیل Instagram می توانید به راحتی به این سوالات پاسخ دهید.
در حالی که تعداد زیادی ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام در بازار وجود دارد، بیشتر آنها فقط داده های سطحی را ارائه می دهند که ممکن است برای استفاده فوری یا به طور کلی بررسی عملکرد حساب شما باشد.
خبر خوب برای شما این است که، هنگامی که اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام بر سادگی و سهولت تمرکز دارند، Analisa.io با مفهوم متفاوتی نشان داده می شود، داده های جامع و دقیق تری را در مقایسه با سایر ابزارها ارائه می دهد.
طرح اساسی برای Analisa.io رایگان است، اما این نوع برنامه “رایگان نیست”. شما فقط می توانید از داده های محدود پروفایل های اینستاگرام برای 12 پست اخیر استفاده کنید.
دنبال کنندگان، دنبال شدن، نرخ تعامل، نرخ کامنت ، کل پست ها ، بیشترین استفاده از کلمات زیرنویس و هشتگ های بیشتر را می توان با این ابزار بررسی کرد.
برخلاف سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام ، Analisa.io شامل Profile Analytics ، Follower Analytics و Hashtag Analytics است و انواع مختلفی از خدمات را ارائه می دهد. برای استفاده از هر سرویس، فقط باید مشخصات یا هشتگ را در جعبه جستجو تایپ کنید، سپس نتایج در یک ثانیه نشان داده می شود.
1) تجزیه و تحلیل پروفایل
این سرویس برای تجزیه و تحلیل پروفایل های اینستاگرام مشاغل شخصی شما، رقبا یا تأثیرگذارانی که ممکن است علاقه داشته باشید با آنها همکاری کنید، استفاده می شود. در این تجزیه و تحلیل ، گزارش های کاملی در مورد پست ها ، مشارکت ها و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.
– نرخ اینگیجمنت و نرخ کامنت
از سال 2018 ، اینستاگرام الگوریتم خود را در مورد ترتیب فیدهای اینستاگرام تغییر داده است. پست با تعامل بهتر در فیدها رتبه بالاتری خواهد داشت. این بدان معنی است که اگر پست خود را در بالای خبرهای کاربران می خواهید ، باید جذابیت هر پست را بهینه کنید. اینجاست که تحلیل اینستاگرام برای تهیه داده های لازم برای بهینه سازی تعامل ارائه می شود.
در اولین نگاه به ابزار تجزیه و تحلیل Analisa.io ، شما میانگین نرخ اینگیجمنت ، مانند نرخ کامنت را دریافت خواهید کرد. در اینجا می توانید نگاهی اجمالی به اطلاعات عمومی مانند دنبال کنندگان و شماره های زیر از یک حساب اینستاگرام داشته باشید.
Analisa.io به طور متوسط میزان جذابیت ، لایک و کامنت (در هر پست) را در یک نمودار ارائه می دهد. این نمودار کاملاً تعاملی است زیرا شما می توانید بر روی منطقه خاصی بزرگنمایی کنید و تعداد دلخواه لایک ها و نظرات را در هر روز ببینید. با استفاده از این نمودار می توانید عملکرد هر پست و بهینه سازی پست کم عملکرد را به راحتی مشاهده کنید.
اما بعد از آنکه آن را تجزیه و تحلیل کردید، چگونه می توانید تعیین کنید کدام یک اشتباه می رود : محتوا یا زمان ارسال؟ Analisa.io نگرانی های شما را حدس زده است و میزان مشارکت کلی و میانگین میزان تعامل را برای هر روز ارائه می دهد.
– ارسال پست و درگیر شدن مخاطب
این بخش ممکن است مهمترین اطلاعات برای متخصصین شبکه های اجتماعی باشد و تقریباً همه تجزیه و تحلیل های اینستاگرام این ویژگی را برای ابزارهای خود دارند. آنالیز بخش The posting activity، زمان ارسال شما را نشان می دهد (شامل تعداد دفعات ارسال پست، زمان و روزی که پست می کنید).
علاوه بر این ، میزان جذب مخاطبان را نیز نشان می دهد و به شما می گوید چه زمانی مخاطبان، بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند. این فرکانس با رنگ بنفش نشان داده می شود. رنگ تیره، به معنای فعالیت بالاتر است. با دانستن اینکه چه کسی مخاطب فعال تر است، شما به راحتی می توانید برای استراتژی آینده بازاریابی خود برنامه ریزی کنید.
– کل پست ها
Analisa.io به شما امکان می دهد کل پست های پروفایل اینستاگرام را به دو روش مختلف مشاهده کنید. اولین مورد کل ارسال ها در یک دوره خاص (تفکیک برای هر تاریخ) و مورد دوم کل ارسال ها در یک روز هفته است (تفکیک هر روز از دوشنبه تا یکشنبه). اگر داده های مربوط به بخش قبلی را نیز اضافه کنید ، این داده ها معنادار خواهند بود.
– محل تگ گذاری شده
این اطلاعات به نوعی ویژه است، زیرا ابزارهای تحلیلی اینستاگرام زیاد آن را ارائه نمی دهند. تگ گذاری موقعیت مکانی یکی از شاخص ترین ویژگی های اینستاگرام است. از دیدگاه بازاریابی ، اعتقاد بر این است که Geotag اینستاگرام تعامل پیروان محلی را افزایش می دهد. Analisa.io لیستی مختصر از تگ های جغرافیایی قبلی اینستاگرام را به شما ارائه می دهد.
– عنوان کلمات و هشتگ هایی که بیشترین استفاده را می کنند.
وقتی مطمئن نیستید بهترین هشتگ برای پست شما چیست ، می توانید از رقبا یاد بگیرید. اگرچه بیشتر کلمات زیرنویس مورد استفاده نمی توانند به طور مستقیم برای استراتژی شما استفاده شوند ، اما ممکن است به عنوان الهام بخشی برای عنوان شما باشد.
– تگ ها و منشن ها
اگر حساب خودتان باشد، ممکن است بخواهید بدانید که چه کسی شما را منشن کرده یا تگ گذاری می کند. از طرف دیگر ، این ویژگی همچنین بسیار مهم است که بدانید چه کسی رقبای شما را تگ گذاری کرده یا از آنها نام برده است که ممکن است منجر به همکاری بالقوه با نام تجاری شما شود.
– بالاترین اینگیجمنت ، بیشترین لایک و کامنت
بدیهی است که این بخش برای ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام ضروری است. ممکن است پستی با عملکرد برتر نسبت به سایر پست های شما وجود داشته باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد ، مهم است که تجزیه و تحلیل کنید که کدام نوع پست است و پست های آینده خود را براساس این داده ها برنامه ریزی کنید.
بعلاوه برای پست های جذابیتر، Analisa.io همچنین بیشترین پست های لایک شده و دارای بیشترین کامنت را ارائه می دهد.
2) تجزیه و تحلیل فالوورها
علاوه بر تجزیه و تحلیل پروفایل، Analisa.io همچنین تجزیه و تحلیل فالوورها را نیز ارائه می دهد که شامل مشخصات جمعیتی فالوورها (سن ، جنسیت و مکان بر اساس کشور) و اصالت فالوور است. جمعیت شناختی پیروان برای شناخت مخاطبان شما مهم است، بنابراین می توانید برای محتوای مناسب تر برنامه ریزی کنید. از آنجا که تقلب در بازاریابی اینفلوئنسر به طور مداوم اتفاق می افتد ، شرکت ها محتاط تر می شوند و ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام سعی می کنند راه حل اساسی را ارائه دهند.
3) آنالیز هشتگ
به طور کلی، آنالیز هشتگ دارای ویژگی های مشابهی با آنالیز پروفایل (جذب مخاطب ، ارسال پست ، تگ گذاری مکان، کل پست ها و غیره) است، اما برخی از اطلاعات اضافی را نیز دارد مانند:
– مخاطبان
در این بخش ، می توانید ببینید که چه تعداد از عوامل (افرادی که با این هشتگ پست می گذارند)، ریچ دنبال کنندگان (حساب هایی که پست هایی با این هشتگ مشاهده کرده اند) و ایمپرشن های فالوورها (تعداد پست های این هشتگ که توسط کاربران مشاهده شده است) وجود دارد.
دسترسی کل پیروان نیز در نمودار تعاملی (تاریخ مشخص در مقابل کل دسترسی) و نمودار میله ای (دستیابی کل در روزهای هفته ، تفکیک هر روز از دوشنبه تا یکشنبه) نشان داده شده است.
– مشارکت ها
در این بخش، Analisa.io مجموع مشارکت کنندگان را با تعداد مشخصی از پست ها (به عنوان مثال بیش از 11 پست ، 6-10 پست و 1-5 پست) خلاصه می کند. این ویژگی نیز به نوعی منحصر به فرد است زیرا بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام آن را ارائه نمی دهند.
– اینفلوئنسرها
اگر می خواهید برای تأثیر استراتژی بازاریابی خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید ، این بخش یک معدن طلا خواهد بود. این می تواند اینفلوئنسرها بالقوه را با یک هشتگ خاص و عملکرد کلی آنها را شناسایی کند.
- مشخصات نامحدود و تجزیه و تحلیل هشتگ ها
از تمام برنامه های Analisa.io می توانید برای تجزیه و تحلیل پروفایل ها و هشتگ های نامحدود ، تا آنجا که می خواهید استفاده کنید. در حالی که بیشتر ابزارهای آنالیز اینستاگرام معمولاً تعداد پروفایل ها یا هشتگ هایی را که می توانید تجزیه و تحلیل کنید محدود می کنند و اگر می خواهید گزارش های بیشتری ببینید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
- داده های خاص
تجزیه و تحلیل Analisa.io داده های عمومی را برای درک بهتر به داده های خاص تر تقسیم می کند. به عنوان مثال ، Analisa.io علاوه بر نشان دادن میزان تعامل ، نرخ لایک و نرخ کامنت را نیز ارائه می دهد.
- داده های اضافی
Analisa.io به جای اینکه با روند کار خود ادامه دهد، به نوآوری خود ادامه می دهد و سعی می کند داده ها و تجزیه و تحلیل های دقیق تری را برای کاربران فراهم کند. به عنوان مثال داده های “بیشترین کاربرد کلمات” را در نظر بگیرید. بندرت در اینستاگرام تحلیلی ارائه می شود ، با این وجود می تواند به اطلاعاتی بسیار ارزشمند تبدیل شود. علاوه بر این ، آنها همچنین قصد دارند TikTok Analytics را در آینده نزدیک راه اندازی کنند.
اشکالاتی که وجود دارد ، ممکن است برای مبتدی گیج کننده باشد
Analisa.io در واقع داده های مفصلی را ارائه می دهد ، اما داده های عالی بدون مهارت های تحلیلی کافی بی فایده هستند. از آنجا که Analisa.io تنها انبوهی از منابع را فراهم می کند ، نه راه حل ها ، برای تبدیل این الماس خام به گوهر درخشان ، فداکاری و توانایی بالایی لازم است.
پیشنهاد مطالعه : ۱۳ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید