با اینفلوئنسرهای اینستاگرام بیشتر آشنا شوید
فهرست مطالب
Toggle? سلام خدمت دوستان عزیز لاین استور
در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع اینفلوئنسرهای اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم. امروزه با ظهور شبکه های اجتماعی، مفهوم اینفلوئنسر به کلی تغییر کرده، به این معنی که افراد عادی هم فقط با فعالیت در اینستاگرام می تواند به یک اینفلوئنسر تبدیل شوند. همانطور که می دانید اینفلوئنسرها نقش مهمی در پروموت کردن (پروموشن، تبلیغات) کسب و کارها دارند.
به طوری که صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ به بیش تر ۱۰ میلیارد دلار رسید. اما سوال مهم اینجاست :
آیا هر اینفلوئنسری مناسب برند و بیزینس ما هست یا خیر؟
ابتدا می بایست با انواع اینفلوئنسر در دنیای مجازی آشنا شوید. شاید خیلی از کسب و کارها فکر کنند نمایش عدد بالا لایک و فالوئر در اینستاگرام به تنهایی کافی است. اگر شما هم اینگونه فکر می کنید از همین حالا طرز فکر خود را تغییر دهید و نظریه های دور بریزید و با انواع اینفلوئنسر ها آشنا شوید. به طور کلی اینفلوئنسر ها به 4 دسته تقسیم می شوند. با لاین استور همراه باشید تا متوجه شوید کدام یک از آن ها بیشتر مناسب بیزینس شما هستند.
دسته اول مگا اینفلوئنسر: ۱ میلیون فالوئر به بالا
دسته دوم ماکرو اینفلوئنسر: ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون فالوئر
دسته سوم میکرو اینفلوئنسر: ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار فالوئر
و دسته چهارم نانو اینفلوئنسر: ۱۰ هزار فالوئر و کمتر
در ادامه با لاین استور همراه باشید تا به معرفی این ها بپردازیم :
مگا اینفلوئنسر :
مخاطب بیشتر: مگا اینفلوئنسرها مخاطب بسیار زیادی دارند و از طریق آن ها می توانید صدایتان را به گوش میلیون ها نفر برسانید.
حرفه ای بودن در کار: مگا اینفلوئنسر ها معمولا به خاطر تجربیات بیشتری که دارند، حرفه ای تر برخورد می کنند و از لحاظ کیفیت تبلیغ می توانید اطمینان خاطر داشته باشید.
انحصاری بودن: معمولاً اینفلوئنسر های بزرگ با هر برندی حاضر به همکاری نیستند.
ماکرو اینفلوئنسر :
مرتبط بودن: ماکرو اینفلوئنسر ها بازار هدف دقیق تری دارند و به طور کلی برندهایی که فعالیت شان با آنها مرتبط باشد را به بهترین شکل می توانند پاسخگو باشند.
دسترسی: بسیاری از ماکرو اینفلوئنسر ها علاوه بر مخاطب هدف بالا، نرخ تعامل بالایی هم دارند.
حرفه ای بودن: این نوع اینفلوئنسرها به دلیل کار کردن با برند های مختلف و ساختن محتواهای با کیفیت، حرفه ای هستند. اگر می خواهید با یک ماکرو اینفلوئنسر همکاری داشته باشید می توانید برای نحوه اجرای کمپین به آن ها اعتماد کنید.
میکرو اینفلوئنسر :
اعتبار: بسیاری از میکرو اینفلوئنسر ها در حوزه فعالیت شان تمرکز می کنند و محتوای مرتبط برای آن را می سازند. اگر کسب و کار شما با نحوه فعالیت یک میکرو اینفلوئنسر مرتبط بود می توانید از لحاظ اعتبار روی آن ها حساب کنید.
هزینه تبلیغ: از لحاظ هزینه همکاری با میکرو اینفلوئنسر می توانید نگرانی کمتری داشته باشید و به جای یک ماکرو اینفلوئنسر با چند میکرو اینفلوئنسر کار کنید.
اینگیجمنت: به طور معمول یک میکرو اینفلوئنسر نرخ تعامل بیشتری با مخاطبینش دارد و بیش تر اوقات خودشان پاسخ کامنت های طرفداران را می دهند.
نرخ تبدیل: به دلیل نرخ تعامل بالا با مخاطبان و صمیمیت بین اینفلوئنسر و مردم، معمولا نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در این نوع بالا است.
در دسترس بودن: این نوع از اینفلوئنسر ها معمولا فعال تر از بقیه اینفلوئنسرها هستند و اگر به آنها احتیاج داشتید به راحتی میتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.
اینگیجمنت: نانو اینفلوئنسرها بدلیل نرخ تعامل بسیار زیادی که با همکاران خود دارند به راحتی برای هر کامنت وقت گذاشته و شخصاً پاسخگوی مخاطبان هستند. هزینه تبلیغ: نانو اینفلوئنسرها به دلیل هزینه های کم، بسیار مورد توجه برندهای کوچک و نوپا قرار می گیرند و گزینه عالی برای استارت آپ ها هستند. اعتبار: بسیاری از نانو اینفلوئنسرها اکثر مخاطبینشان را می شناسند و یک رابطه صمیمی و دوستانه با آن ها برقرار می کنند. این نوع اینفلوئنسرها می توانند محصولتان را به خوبی معرفی کنند. نرخ تبدیل: به طور معمول مردم به پیشنهادات دوستان و آشنایان خودشان بیشتر از سلبریتی ها اعتماد می کنند. به طور متوسط تبلیغی که توسط یک نانو اینفلوئنسر به مخاطبان صورت می گیرد با احتمال بالاتری تبدیل به اکشن خواهد شد. موقعیت جغرافیایی: به نانو اینفلوئنسرها، اینفلوئنسر های محلی نیز گفته می شود. این نوع اینفلوئنسر بهترین گزینه برای برند های محلی در همان موقعیت جغرافیایی خاص هستند. در ادامه با لاین استور همراه باشید تا بفهمیم چطور برای بیزینس مان بهترین اینفلوئنسر را انتخاب کنیم؟ ? اگر هدف شما افزایش آگاهی نسبت به معرفی برندتان بوده و در میزان بودجه محدودیتی ندارید از مگا اینفلوئنسر ها کمک بگیرید. ? اگر هدف شما گسترش بازار هدف تان است و میخواهید به مخاطب بیشتری دسترسی داشته باشید از ماکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید.همانطور که گفتیم، ماکرو اینفلوئنسرها از نرخ تعامل بیشتری نسبت به مگا اینفلوئنسر ها برخودار هستند. ? اگر هدف از راه انداری بیزینس افزایش مشتری در میان نوع خاصی از مخاطبین هدف است، میکرو اینفلوئنسر ها بهترین گزینه هستند. ? استارت آپ ها و برند های نوپا که بودجه کمتری نسبت به بیزینس های بزرگ دارند و خواهان تبلیغات محلی در نقطه جغرافیایی خاص هستند، بهتر است از نانو اینفلوئنسر ها بهره بگیرند.این دوره را از دست ندهید : دوره آموزش اینستاگرام برای کسب و کارها
نانو اینفلوئنسر :
3 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.