جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
  • 05132727070
  • info@linestore.ir
0
دانشگاه شبکه های اجتماعی
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

دانشگاه شبکه های اجتماعیمقالاتمقالات آموزشیSERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

13 فروردین 1399
ارسال شده توسط خانم خنجری
مقالات آموزشی
در سئو چه کاربردی دارد؟ SERPs

فهرست مطالب

Toggle
      • پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت اول ؛ بشنوید :
  • SERPs چیست؟
      • عبارت SERPs کوتاه شده عبارات (Search Engine Result Page) است. صفحه نتایج موتور جستجو پاسخ گوگل به جستجوی کاربر است.
      • SERPs معمولاً شامل نتایج جستجوی ارگانیک، گراف دانش (Knowledge Graph)، نتایج گوگل ادوردز، ویدیو و پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippet) هستند.
      • پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت دوم ؛ بشنوید :
      • به‌ عبارت‌ دیگر:
      • SERP همان چیزی است که وبسایت شمارا به صفحه اول گوگل برمیگرداند.
      • کمپانی گوگل هم اکنون دارای بیش از ده ویژگی SERP است که در صفحه اول ظاهر می‌شوند، اما از همه مهمتر دو دسته نتایج تبلیغات گوگل و نتایج ارگانیک هستند.
      • اگرچه Google Ads اهمیت تبلیغات را در نظر می‌گیرد اما قرار دادن آن‌ها بر اساس بالاترین پیشنهاد دهنده است.
      • در نتایج ارگانیک نیز جایگاه‌های کسب‌شده توسط الگویتم های گوگل مشخص می‌شود که بهترین و مناسب‌ترین نتایج برای یک جستجوی معین است.
      • پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت سوم ؛ بشنوید :
  • چرا SERP برای سئو مهم است؟
      • همانطور که گفتیم SERPs نحوه نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل را تعیین می‌کند.
      • به‌عنوان‌مثال، شما جایگاه سایت خود را در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی “چگونه وب سایت خود را شروع کنیم” بررسی می‌کنید
      • این بسیار عالی است اما… تا زمانی که متوجه شوید ویژگی‌های SERP نتیجه شماره یک را به پایین می‌آورند.
      • پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت چهارم ؛ بشنوید :
      • منظور این است که اگر شما صفحه یک گوگل را ترک کنید، دیگر کلیک‌های زیادی نخواهید داشت .
      • اما از سوی دیگر، SERP برای کلمه کلیدی” link building” کمتر شلوغ است.
      • ده لینک آبی صفحه اول گوگل را که مشاهده می‌کنید به این معنی است که نتیجه ارگانیک شما شانس خوبی برای کلیک کردن دارد.
      • یک فاکتور مهم دیگر در هنگام ارزیابی SERPs ها را باید به خاطر داشته باشید، آن هم جستجوهای بدون کلیک است.
      • طبق آماری که سایت Sparktoro منتشر کرده، همچنان جستجوهای بدون کلیک بیش از پیش وجود دارد.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت پنجم ؛ بشنوید :
      •  تا حد زیادی این جستجوهای بدون کلیک به دلیل ویژگی‌های SERP (پاسخ برجسته گوگل Featured Snippets) است.
      • مثال : عبارت “when did Google start” را جستجو می‌کنید.
      • همانطور که مشاهده کردید صفحات زیادی در صفحه اول جواب شما را نشان میدهدند، اما چرا با وجود اینکه شما در صفحه اول جواب خود را یافتید دیگر بر روی ده لینک آبی موجود در نتایج جستجو کلیک نکردید؟
      • به همین دلیل است که باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید تا نتیجه شما برجسته شود و روی آن کلیک می‌کنید.
      • این دوره را از دست ندهید : ? دوره آموزش فوت و فن فروش
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت ششم ؛ بشنوید :
      • حال به عناصر Google SERP معمولی میپردازیم :
  • نتایج جستجوی ارگانیک
      • نتایج ارگانیک توسط الگوریتم پیچیده گوگل که دارای بیش از 200 فاکتور رتبه‌ بندی است تعیین می‌شود.
      • اگرچه الگوریتم گوگل رازی مخفی است اما در زیر چندین فاکتور مهم رتبه‌ بندی کلیدی را به شما نشان میدهیم :
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هفتم ؛ بشنوید :
    • استاندارد نتایج جستجوی ارگانیک شامل موارد زیر است:
      • عنوان صفحه (برچسب عنوان)
      • URL صفحه
      • توضیحات متا
      • شرکت گوگل در برخی از موارد ویژگی‌هایی را به قطعات خاص ارگانیک اضافه می‌کند.
      • برای مثال، اگر گوگل تاریخ انتشار صفحه ای را مهم بدانند، آن را نمایش می‌دهند:
      • همچنین گوگل برای نتایج خاص، ” Sitelinks ” را در زیر نتیجه نمایش می‌دهد.
      • Sitelinks یا به بخش‌های کختلف یک صفحه لینک دارد یا به صفحات مرتبط در همان وب‌ سایت.
      • هنگامی‌که از Schema در یک صفحه استفاده می‌شود، گوگل گاهی اوقات ستاره‌های نقد، تصاویر و اطلاعات رویداد را اضافه می‌کند که نتیجه طبیعی را به یک ” ریچ اسنیپت ” تبدیل می‌کند.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هشتم ؛ بشنوید :
  • نتیجه جستجوی پرداخت‌ شده
      • نتایج جستجوی پرداخت‌ شده با یک نماد کوچک “Ad” در گوشه بالا سمت چپ وبسایت آن‌ها مشخص‌ شده است.
      • با توجه به اطلاعات سایت Rank Ranger، تبلیغات در 51.61٪ از صفحات یک SERP ها ظاهر می‌شوند.
      • همچنین هنگامی‌ که تبلیغات نمایش داده می‌شوند، به‌ طور میانگین 3.10 تبلیغ در هر صفحه وجود دارد.
      • برای اصطلاحات جستجوی رقابتی و با ارزش، گوگل تبلیغات را نیز در انتهای SERPs ها قرار می‌دهد.
      • با توجه به این‌ که تبلیغات در بالا و پایین صفحه‌ نمایش داده می‌شوند، می‌توانند نتایج ارگانیک جستجو را محدود کنند.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت نهم ؛ بشنوید :
  • پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippets) چیست ؟
      • بخش کوتاهی از محتوا است که از یک صفحه وب یا فیلم بیرون کشیده شده است.
      • در اینجا مثالی آورده شده است:
      • طبق یک بررسی که توسط سایت Ahrefs انجام شده است 12٪ از کل SERP ها دارای Featured Snippets هستند.
  • پاسخ های برجسته گوگل شامل موارد زیر است:
      • سؤالات متداول : یک پاراگراف کوتاه در پاسخ به جستجو “چیست” و “چه کسی” است.
      • لیست گلوله‌ ای : برای رتبه‌ بندی و لیست‌های “بهترین”
      • لیست شماره‌ای : برای دستورالعمل‌ها، دستور پخت و کارهایی که بر اساس ترتیب استفاده می‌شود.
      • جداول : نمایش تصویری از تاریخ‌ ها، قیمت‌ ها، نرخ‌ ها یا هرگونه اطلاعات ارائه‌ شده در یک جدول
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت دهم ؛ بشنوید :
      • اکنون گوگل شروع به افزودن “پاسخ برجسته ویدیویی” به نتایج جستجو کرده است.
  • پاسخ‌های برجسته هم میتوانند یک تهدید و هم فرصت باشند
      • Featured Snippets تهدیدی هستند زیرا تقریباً همیشه در بالای SERPs ها ظاهر می‌شوند. که نتایج ارگانیک را به پایین صفحه می کشد.
      • درواقع، پاسخ برجسته در صفحه اول گوگل همیشه در بالای صفحه‌ نمایش داده می‌شود که بسیاری از افراد از نقطه ویژه Snippet به‌عنوان “جایگاه شماره 0” یاد می‌کنند.
      • پاسخ‌های برجسته فرصتی هستند که محتوای شما می‌تواند در داخل یک قطعه برجسته نمایش داده شود.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت یازدهم ؛ بشنوید :
  • باکس پاسخ گوگل (Direct Answer Box) چیست ؟
      • 18٪ از نتایج جستجو دارای “پاسخ مستقیم” هستند، یعنی یک پاسخ مستقیم برای یک سؤال خاص.
      • به مثال زیر توجه کنید :
      • جواب هایی که گوگل از آن استنباط می‌کند به‌ عنوان مالکیت عمومی در نظر گرفته‌ شده است. بنابراین، برخلاف یک Featured Snippets، آن‌ها به یک منبع یا لینک برای پاسخ، اعتباری ندارند.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت دوازدهم ؛ بشنوید :
  • نمودار دانش و پانل دانش (Knowledge Graph and Knowledge Panel) چیست؟
      • نمودارها و پانل‌های دانش معمولاً در سمت راست نتایج ارگانیک نشان داده می‌شوند.
      • اساساً نمودارها و پانل‌های دانش کارت معرفی برای یک شرکت یا یک شخص مهم هستند. بیشتر این داده‌ها از منابع دست‌ به‌ دست (ویکی‌ پدیا و Crunchbase) تهیه می‌شوند.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت سیزدهم ؛ بشنوید :
  • پیشنهادهای لوکال
      • پیشنهادهای محلی برای جستجوی محلی مانند “comic book store Boston” و “comic book store near me” ظاهر می‌شوند.
      • هنگامی‌که گوگل استنباط کند که جستجوی انجام‌ شده نیاز به نتایج محلی دارد، این مورد می‌تواند ظاهر شود. برای مثال، اگر “لوله‌ کش” را جستجو می‌کنید، گوگل می‌داند که احتمالاً به دنبال لوله‌ کشی در این نزدیکی هستید.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت چهاردهم ؛ بشنوید :
  • نتایج تصاویر گوگل
      • نتایج تصاویر گوگل برای کلمات کلیدی که در آن تصاویر حساس است، مانند “cute cat” یا “blue cars” ارائه می‌دهد.
      •  پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت پانزدهم ؛ بشنوید :
  • نتایج ویدیو
      • این نوع نتایج معمولاً شامل سه ویدئو در یک اسلاید برای دیدن اطلاعات بیشتر نمایش داده می‌شوند.
      • معمولاً 88٪ از نتایج ویدیو از YouTube ارائه می‌شود (در وب فارسی تا حدود زیادی از سایت آپارات ارائه می‌شود).
      • دقیقاً معلوم نیست که گوگل چگونه تصمیم می‌گیرد کدام‌ یک از نتایج باید ویدیو داشته باشد. اما احتمالاً تا حدودی مبتنی بر کلمه کلیدی خود و آزمایش تقسیم آن‌هاست.
      • به‌عنوان‌ مثال، کسی که در جستجوی “how to paint a garage” است، احتمالاً به دنبال فیلم آموزشی دراین‌ باره است. به همین دلیل گوگل یک اسلاید ویدیویی را برای آن کلمه نشان می‌دهد.
      • پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت شانزدهم ؛ بشنوید :
  • پرسش‌های مشابه کاربران (People Also Ask) چیست؟
      • این ویژگی جدیدی است که معمولاً گوگل در وسط نتایج SERP درج می‌کند.
      • و زمانی که روی آن کلیک می‌کنید، با پاسخ به این سؤال گسترش می‌یابد.
      • 58٪ از نتایج گوگل حاوی ویژگی People also Ask SERP است.
  • نتایج توییتر
      • در بعضی اوقات گوگل آخرین توییتهای منتشر شده را از یک حساب ویژه بیرون می‌ کشد.
      • برای مثال، هنگامی‌که عبارت SEMrush را جستجو می‌کنید، حساب توییتر آن‌ها را با پیوندهایی به 3 توییت آخر نشان می‌دهد.
      • پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هفدهم ؛ بشنوید :
  • برترین اخبار گوگل
      • لینک‌هایی به مقالات خبری در مورد یک موضوع خاص.
      • درخلاف نظر افراد، Top Stories تنها زمانی که شما برای کلمات کلیدی پرطرفدار جستجو می‌کنید، نشان داده نمی‌شوند.
      • برای مثال، یک کلمه کلیدی مانند “کاهش وزن”. با توجه به این‌ که حجم جستجوی این عبارت بسیار پایدار است. با این‌ حال، هنگامی‌ که “کاهش وزن” را جستجو می‌کنید، همیشه یک بخش Top Stories در نتایج SERP ها وجود دارد.
      • برخلاف بسیاری دیگر از ویژگی‌های SERP، برای اینکه سایت شما در بخش Top Stories قرار بگیرد، باید در Google News تأیید شود.
      • پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هجدهم ؛ بشنوید :
  • نتایج Google Shopping چگونه است؟
      • نتایج Google Shopping نتایجی هستند که برای کلمات کلیدی در مورد یک محصول خاص ظاهر می‌شوند.
      • به مثال زیر توجه کنید :
      • اگرچه بیشتر نتایج Google Shopping تبلیغات است، اما نتایج ارگانیک نیز دارند.
پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت اول ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-1-1.mp3

 

SERPs چیست؟

عبارت SERPs کوتاه شده عبارات (Search Engine Result Page) است. صفحه نتایج موتور جستجو پاسخ گوگل به جستجوی کاربر است.
SERPs معمولاً شامل نتایج جستجوی ارگانیک، گراف دانش (Knowledge Graph)، نتایج گوگل ادوردز، ویدیو و پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippet) هستند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

 

پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت دوم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-2-1.mp3

 

به‌ عبارت‌ دیگر:
SERP همان چیزی است که وبسایت شمارا به صفحه اول گوگل برمیگرداند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

کمپانی گوگل هم اکنون دارای بیش از ده ویژگی SERP است که در صفحه اول ظاهر می‌شوند، اما از همه مهمتر دو دسته نتایج تبلیغات گوگل و نتایج ارگانیک هستند.
اگرچه Google Ads اهمیت تبلیغات را در نظر می‌گیرد اما قرار دادن آن‌ها بر اساس بالاترین پیشنهاد دهنده است.
در نتایج ارگانیک نیز جایگاه‌های کسب‌شده توسط الگویتم های گوگل مشخص می‌شود که بهترین و مناسب‌ترین نتایج برای یک جستجوی معین است.
پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت سوم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-3-1.mp3

 

چرا SERP برای سئو مهم است؟

همانطور که گفتیم SERPs نحوه نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل را تعیین می‌کند.
به‌عنوان‌مثال، شما جایگاه سایت خود را در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی “چگونه وب سایت خود را شروع کنیم” بررسی می‌کنید
این بسیار عالی است اما… تا زمانی که متوجه شوید ویژگی‌های SERP نتیجه شماره یک را به پایین می‌آورند.
SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟
پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت چهارم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-4-1.mp3

 

منظور این است که اگر شما صفحه یک گوگل را ترک کنید، دیگر کلیک‌های زیادی نخواهید داشت .
اما از سوی دیگر، SERP برای کلمه کلیدی” link building” کمتر شلوغ است.

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

ده لینک آبی صفحه اول گوگل را که مشاهده می‌کنید به این معنی است که نتیجه ارگانیک شما شانس خوبی برای کلیک کردن دارد.
یک فاکتور مهم دیگر در هنگام ارزیابی SERPs ها را باید به خاطر داشته باشید، آن هم جستجوهای بدون کلیک است.
طبق آماری که سایت Sparktoro منتشر کرده، همچنان جستجوهای بدون کلیک بیش از پیش وجود دارد.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت پنجم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-5-1.mp3

 

 تا حد زیادی این جستجوهای بدون کلیک به دلیل ویژگی‌های SERP (پاسخ برجسته گوگل Featured Snippets) است.
مثال : عبارت “when did Google start” را جستجو می‌کنید.

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

همانطور که مشاهده کردید صفحات زیادی در صفحه اول جواب شما را نشان میدهدند، اما چرا با وجود اینکه شما در صفحه اول جواب خود را یافتید دیگر بر روی ده لینک آبی موجود در نتایج جستجو کلیک نکردید؟
به همین دلیل است که باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید تا نتیجه شما برجسته شود و روی آن کلیک می‌کنید.

 

این دوره را از دست ندهید : ? دوره آموزش فوت و فن فروش

 

 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت ششم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-6-1.mp3

 

حال به عناصر Google SERP معمولی میپردازیم :

نتایج جستجوی ارگانیک

نتایج ارگانیک توسط الگوریتم پیچیده گوگل که دارای بیش از 200 فاکتور رتبه‌ بندی است تعیین می‌شود.
اگرچه الگوریتم گوگل رازی مخفی است اما در زیر چندین فاکتور مهم رتبه‌ بندی کلیدی را به شما نشان میدهیم :
  1. سیگنال‌های سئو خارجی : تعداد وب سایتهایی که به صفحه خاصی لینک دارند. همچنین به‌عنوان ” بک لینک ” شناخته می‌شوند.
  2. سیگنال‌های سئو داخلی
  3. سرعت بارگذاری سایت
  4. برند و سیگنال‌های اعتماد
 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هفتم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-7-1.mp3

 

استاندارد نتایج جستجوی ارگانیک شامل موارد زیر است:
  1. عنوان صفحه (برچسب عنوان)
  2. URL صفحه
  3. توضیحات متا

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

شرکت گوگل در برخی از موارد ویژگی‌هایی را به قطعات خاص ارگانیک اضافه می‌کند.
برای مثال، اگر گوگل تاریخ انتشار صفحه ای را مهم بدانند، آن را نمایش می‌دهند:

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

همچنین گوگل برای نتایج خاص، ” Sitelinks ” را در زیر نتیجه نمایش می‌دهد.

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

Sitelinks یا به بخش‌های کختلف یک صفحه لینک دارد یا به صفحات مرتبط در همان وب‌ سایت.
هنگامی‌که از Schema در یک صفحه استفاده می‌شود، گوگل گاهی اوقات ستاره‌های نقد، تصاویر و اطلاعات رویداد را اضافه می‌کند که نتیجه طبیعی را به یک ” ریچ اسنیپت ” تبدیل می‌کند.

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هشتم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-8-1.mp3

 

نتیجه جستجوی پرداخت‌ شده

نتایج جستجوی پرداخت‌ شده با یک نماد کوچک “Ad” در گوشه بالا سمت چپ وبسایت آن‌ها مشخص‌ شده است.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

با توجه به اطلاعات سایت Rank Ranger، تبلیغات در 51.61٪ از صفحات یک SERP ها ظاهر می‌شوند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

همچنین هنگامی‌ که تبلیغات نمایش داده می‌شوند، به‌ طور میانگین 3.10 تبلیغ در هر صفحه وجود دارد.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

برای اصطلاحات جستجوی رقابتی و با ارزش، گوگل تبلیغات را نیز در انتهای SERPs ها قرار می‌دهد.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

با توجه به این‌ که تبلیغات در بالا و پایین صفحه‌ نمایش داده می‌شوند، می‌توانند نتایج ارگانیک جستجو را محدود کنند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت نهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-9-1.mp3

 

پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippets) چیست ؟

بخش کوتاهی از محتوا است که از یک صفحه وب یا فیلم بیرون کشیده شده است.
در اینجا مثالی آورده شده است:

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

طبق یک بررسی که توسط سایت Ahrefs انجام شده است 12٪ از کل SERP ها دارای Featured Snippets هستند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

پاسخ های برجسته گوگل شامل موارد زیر است:

  1. سؤالات متداول : یک پاراگراف کوتاه در پاسخ به جستجو “چیست” و “چه کسی” است.
  2. لیست گلوله‌ ای : برای رتبه‌ بندی و لیست‌های “بهترین”
  3. لیست شماره‌ای : برای دستورالعمل‌ها، دستور پخت و کارهایی که بر اساس ترتیب استفاده می‌شود.
  4. جداول : نمایش تصویری از تاریخ‌ ها، قیمت‌ ها، نرخ‌ ها یا هرگونه اطلاعات ارائه‌ شده در یک جدول

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت دهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-10-1.mp3

 

اکنون گوگل شروع به افزودن “پاسخ برجسته ویدیویی” به نتایج جستجو کرده است.

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

پاسخ‌های برجسته هم میتوانند یک تهدید و هم فرصت باشند

Featured Snippets تهدیدی هستند زیرا تقریباً همیشه در بالای SERPs ها ظاهر می‌شوند. که نتایج ارگانیک را به پایین صفحه می کشد.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

درواقع، پاسخ برجسته در صفحه اول گوگل همیشه در بالای صفحه‌ نمایش داده می‌شود که بسیاری از افراد از نقطه ویژه Snippet به‌عنوان “جایگاه شماره 0” یاد می‌کنند.
پاسخ‌های برجسته فرصتی هستند که محتوای شما می‌تواند در داخل یک قطعه برجسته نمایش داده شود.
 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت یازدهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-11-1.mp3

 

باکس پاسخ گوگل (Direct Answer Box) چیست ؟

18٪ از نتایج جستجو دارای “پاسخ مستقیم” هستند، یعنی یک پاسخ مستقیم برای یک سؤال خاص.
به مثال زیر توجه کنید :

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

جواب هایی که گوگل از آن استنباط می‌کند به‌ عنوان مالکیت عمومی در نظر گرفته‌ شده است. بنابراین، برخلاف یک Featured Snippets، آن‌ها به یک منبع یا لینک برای پاسخ، اعتباری ندارند.
 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت دوازدهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-12-1.mp3

 

نمودار دانش و پانل دانش (Knowledge Graph and Knowledge Panel) چیست؟

نمودارها و پانل‌های دانش معمولاً در سمت راست نتایج ارگانیک نشان داده می‌شوند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

اساساً نمودارها و پانل‌های دانش کارت معرفی برای یک شرکت یا یک شخص مهم هستند. بیشتر این داده‌ها از منابع دست‌ به‌ دست (ویکی‌ پدیا و Crunchbase) تهیه می‌شوند.
 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت سیزدهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-13-1.mp3

 

پیشنهادهای لوکال

پیشنهادهای محلی برای جستجوی محلی مانند “comic book store Boston” و “comic book store near me” ظاهر می‌شوند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

هنگامی‌که گوگل استنباط کند که جستجوی انجام‌ شده نیاز به نتایج محلی دارد، این مورد می‌تواند ظاهر شود. برای مثال، اگر “لوله‌ کش” را جستجو می‌کنید، گوگل می‌داند که احتمالاً به دنبال لوله‌ کشی در این نزدیکی هستید.
 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت چهاردهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-14-1.mp3

 

نتایج تصاویر گوگل

نتایج تصاویر گوگل برای کلمات کلیدی که در آن تصاویر حساس است، مانند “cute cat” یا “blue cars” ارائه می‌دهد.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

 پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت پانزدهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-15-1.mp3

 

نتایج ویدیو

این نوع نتایج معمولاً شامل سه ویدئو در یک اسلاید برای دیدن اطلاعات بیشتر نمایش داده می‌شوند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

معمولاً 88٪ از نتایج ویدیو از YouTube ارائه می‌شود (در وب فارسی تا حدود زیادی از سایت آپارات ارائه می‌شود).
دقیقاً معلوم نیست که گوگل چگونه تصمیم می‌گیرد کدام‌ یک از نتایج باید ویدیو داشته باشد. اما احتمالاً تا حدودی مبتنی بر کلمه کلیدی خود و آزمایش تقسیم آن‌هاست.
به‌عنوان‌ مثال، کسی که در جستجوی “how to paint a garage” است، احتمالاً به دنبال فیلم آموزشی دراین‌ باره است. به همین دلیل گوگل یک اسلاید ویدیویی را برای آن کلمه نشان می‌دهد.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت شانزدهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-16-1.mp3

 

پرسش‌های مشابه کاربران (People Also Ask) چیست؟

این ویژگی جدیدی است که معمولاً گوگل در وسط نتایج SERP درج می‌کند.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

و زمانی که روی آن کلیک می‌کنید، با پاسخ به این سؤال گسترش می‌یابد.

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

58٪ از نتایج گوگل حاوی ویژگی People also Ask SERP است.

نتایج توییتر

در بعضی اوقات گوگل آخرین توییتهای منتشر شده را از یک حساب ویژه بیرون می‌ کشد.
برای مثال، هنگامی‌که عبارت SEMrush را جستجو می‌کنید، حساب توییتر آن‌ها را با پیوندهایی به 3 توییت آخر نشان می‌دهد.

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هفدهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-17-1.mp3

 

برترین اخبار گوگل

لینک‌هایی به مقالات خبری در مورد یک موضوع خاص.

 

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

درخلاف نظر افراد، Top Stories تنها زمانی که شما برای کلمات کلیدی پرطرفدار جستجو می‌کنید، نشان داده نمی‌شوند.
برای مثال، یک کلمه کلیدی مانند “کاهش وزن”. با توجه به این‌ که حجم جستجوی این عبارت بسیار پایدار است. با این‌ حال، هنگامی‌ که “کاهش وزن” را جستجو می‌کنید، همیشه یک بخش Top Stories در نتایج SERP ها وجود دارد.
برخلاف بسیاری دیگر از ویژگی‌های SERP، برای اینکه سایت شما در بخش Top Stories قرار بگیرد، باید در Google News تأیید شود.
پادکست SERPs در سئو چه کاربردی دارد ، قسمت هجدهم ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/04/SERPs-در-سئو-چه-کاربردی-دارد؟-18-1.mp3

 

نتایج Google Shopping چگونه است؟

نتایج Google Shopping نتایجی هستند که برای کلمات کلیدی در مورد یک محصول خاص ظاهر می‌شوند.
به مثال زیر توجه کنید :

SERPs در سئو چه کاربردی دارد؟

اگرچه بیشتر نتایج Google Shopping تبلیغات است، اما نتایج ارگانیک نیز دارند.

? مشاهده مقالات آموزشی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی

برچسب ها: SERPsدانشگاهدانشگاه شبکه های اجتماعیدانشگاه مفهومیدانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعیسئوشبکه های اجتماعیکاربردی
قبلی چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم؟
بعدی کلودفلر چیست و کارکرد آن در وبسایت چگونه است؟

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: خرید سین تلگرام فوری ?? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: خرید سین تلگرام فوری 🏃🏻 – تبلیغات شبکه های اجتماعی | مشاوره کسب و کار مشهد | فروش ممبر | فروش فالور
  • نعیمه توکلیان گفت:
    2 دی 1399 در 21:57

    به نظرم اول باید کلمه ی سئو رو توضیح بدید و بعد به توضیحات گوگل بپردازید البته من سرچ کردم سئو برگرفته از کلمه SEO (مخفف عبارت Search Engine Optimization) راهکاریست در جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجو.
    همیشه این کارها رو به روال عادی انجام میدادیم ولی این توضیحات بسیار مفید و جالب بودند
    و اینکه اگر صفحه ی گوگل رو ترک کنیم دیگه کلیک های زیادی نخواهیم داشت . مطالب بسیار عالی بودن . ممنونم از شما

    پاسخ
    • مهندس مجید درویش زاده گفت:
      6 دی 1399 در 09:55

      متشکرم خانم توکلیان عزیز
      بله حق باشماست
      البته که در مقاله های دیگه درباره سئو کامل صحبت شده
      ممنونم از نظرتون .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • جلسات
  • کتابچه
  • مقالات آموزشی
برچسب‌ها
آموزش آموزش اینستاگرام آموزش ساخت استوری حرفه ای اجتماعی استارتاپونه استوری استوری اینستاگرام استوری حرفه ای اپلیکیشن اینترنت اینستاگرام بازاریابی بازاریابی پیامکی تبلیغات تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترفند تلگرام تولید محتوا دانشگاه دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه مفهومی دانشگاه مفهومی شبکه اجتماعی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی دورهمی دورهمی استارتاپونه سئو شبکه شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی فضای مجازی لاین استور محتوا مشتری مفهومی نوجوانان واتس اپ واتساپ پست کاربردی کسب درآمد کسب و کار کسب و کارها گوگل یوتیوب
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
دسته بندی ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات
  • تولید محتوا
  • دوره های رایگان
  • دوره های ویژه
  • کتابچه
  • کلاس نمایندگان لاین استور
  • همه دوره ها
  • وردپرس
محصولات
  • چطور پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم؟
    رایگان دریافت کنید
  • ترفندهای ساده برای بازاریابی در اینستاگرام
    رایگان دریافت کنید
  • راهکارهای رشد سریع کسب و کارهای آنلاین
    رایگان دریافت کنید
  • دلایل بهره وری کسب و کارها از تبلیغات ارزان و باکیفیت
    رایگان دریافت کنید

دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه شبکه های اجتماعی ایده ای بود که سال ها در ذهن مهندس درویش زاده مدیر لاین استور شکل گرفته بود و به همت ده ها استاد خبره در زمینه های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی گردید تا با ارائه آموزش های رایگان و کم هزینه به منظور ارتقای دانش و آگاهی کاربران فضای مجازی گامی بزرگ بردارد . مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اطلاعات تماس

تلفن : 38844050 51  98+پشتیبانی : 9120212564 98+
پشتیبانی : 9151743060 98+مدیریت :  9158114564 98+ ایمیل : info@linestore.ir
مشهد، بزرگراه بابانظر – بازار بزرگ ملل – طبقه دوم پلاک 4701 (مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)

دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • دوره ها
  • رویدادها
  • حساب کاربری
  • درباره ما
  • تماس با ما
نمادها
© دانشگاه شبکه‌های اجتماعی - لاین استور -
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دهید
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

اپلیکیشن لاین استور

  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

اینستاگرام

[4 محصول]

تبلیغات

[7 دوره]

تولید محتوا

[3 دوره]

دوره های رایگان

[3 دوره]

دوره های ویژه

[10 دوره]

کتابچه

[15 محصول]

کلاس نمایندگان لاین استور

[7 دوره]

همه دوره ها

[17 دوره]

وردپرس

[2 دوره]

دوره های من

برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو