7 مرحله برای شروع یک کسب و کار آنلاین کوچک ?
فهرست مطالب
Toggle? فضای مجازی فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط و دورهمی های آنلاین فراهم آورده است. به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا که عدم حضور در اجتماع و نشستن در خانه توصیه شده است، برقراری ارتباط به صورت آنلاین و خریدکالاهای مورد نیاز از طریق اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
سلام به دوستان و همراهان همیشگی لاین استور، حضور تعداد زیادی از افراد در فضای آنلاین، باعث شده تا صاحبان کسب و کارها و مشاغل به سهولت به مشتریان زیادی دسترسی داشته باشند. برخی از مشاغل علاوه بر داشتن فروشگاه فیزیکی در فضای واقعی، با راه اندازی سایت یا پیج و یا کانال، به صورت آنلاین نیز فروش خود را افزایش می دهند و چه بسا درآمد بیشتری نسبت به حالت سنتی دارند.
برخی از افراد نیز با تکنیک دراپ شیپینگ، اقدام به تبلیغ و ثبت سفارش مشتریان به صورت آنلاین، برای برندها و کسب و کارهای مختلف می کنند. با این روش فروشنده فقط با راه اندازی پیج یا وب سایت، محصولات برند خاصی را تبلیغ می کند و سفارشات مشتری را ثبت می نماید. در واقع بدون نیاز به داشتن فروشگاه واقعی یا انبار برای نگهداری کالا، فروشنده درصدی از فروش را به عنوان حق الزحمه دریافت می کند. اما با توجه به اینکه مشتریان، فروشنده را به عنوان طرف اصلی معامله می شناسند، خدمات پس از فروش از جمله بازگشت کالای معیوب و … از مشکلات پیش روی این کار است ، بنابراین لازم است در نحوه فروش دقت کافی داشت .
علاوه بر موارد مذکور ، روش های مختلفی برای کسب درآمد به صورت آنلاین وجود دارد. در هر حال کاملا مسلم است که امروزه داشتن کسب و کار آنلاین چه به صورت تمام وقت، چه به صورت پاره وقت و در کنار شغل اصلی، مسئله ای است که مورد توجه قرار گرفته و به سادگی نمی توان آن را نادیده گرفت . احتمالاً شما که این مقاله را مطالعه می کنید، نیز به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید. اگر برای ورود در حوزه ی کسب و کار های آنلاین، دچار سردگمی شده اید، مطالعه این مقاله کمک زیادی به شما می کند تا کسب و کار خود را راه اندازی نمایید. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.
مراحل راه اندازی یک کسب و کار آنلاین کوچک
امروزه مزیت داشتن کسب و کار آنلاین، بر کسی پوشیده نیست و افراد زیادی که ممکن است شما نیز یکی از آن ها باشید، تمایل به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین حتی کوچک هستند. در ادامه 7 مرحله پیش روی شماست که می توانید کسب و کار آنلاین خود را با طی کردن این مراحل انجام دهید:
هر کس، از تازه کار گرفته تا یک کارآفرین آنلاین، می تواند در یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار بصورت آنلاین از این روند بهره مند شود.
مرحله 1: مشاغلی را راه اندازی کنید که نیاز مخاطب را برآورده کند.
اکثر افرادی که تازه کار خود را شروع کرده اند، مرتکب این اشتباه می شوند که ابتدا به دنبال یک محصول می گردند و ثانیاً به دنبال یک محصول دیگر هستند.
برای افزایش شانس موفقیت خود، با یک بازار هدف کار را شروع کنید. بدین صورت که گروهی را پیدا کنید که به دنبال راه حل برای یک مشکل هستند، اما نتایج زیادی پیدا نمی کنند. اینترنت این نوع تحقیقات را آسان می کند:
به تالارهای گفتگوی آنلاین مراجعه کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می پرسند و چه مشکلاتی را می خواهند حل کنند.
برای یافتن کلمات کلیدی که بسیاری از افراد در جستجوی آن هستند، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.
با مراجعه به سایت های این افراد و توجه به کارهایی که برای رفع تقاضا انجام می دهند ، رقبای احتمالی خود را بررسی کنید. سپس می توانید از آنچه آموخته اید استفاده کنید و محصولی را برای بازار مورد نظر ایجاد کنید.
مرحله 2: لیستی برای فروش بنویسید
یک لیست فروش ثابت شده وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه ورود تا لحظه خرید از طریق فرآیند فروش هدایت می کند:
با یک عنوان جذاب، مخاطب را جذب کنید .
مشکلی که محصول شما حل می کند را شرح دهید .
اعتبار خود را به عنوان حل کننده این مشکل ایجاد کنید .
رضایت افرادی را که از محصول شما استفاده کرده اند، اضافه کنید .
درباره محصول و چگونگی سود آن برای کاربر صحبت کنید .
در سراسر نسخه خود ، باید بر این نکته تمرکز کنید که چگونه محصول یا خدمات شما به طور منحصر به فردی قادر به حل مشکلات مردم و یا بهبود زندگی آنها است. مثل مشتری فکر کنید و بپرسید “چه چیزی در این کار برای من وجود دارد؟”
مرحله 3: وب سایت خود را طراحی و بسازید.
هنگامی که بازار و محصول خود را به دست آوردید و روند فروش خود را معین کردید، اکنون برای طراحی وب سایت کسب و کار کوچک خود آماده شوید. کمتر از پنج ثانیه فرصت دارید تا توجه شخصی را به خود جلب کنید؛ در غیر این صورت ، او را از دست خواهید داد . وب سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست ، بنابراین وب سایت خود را مشتری پسند طراحی کنید.
مرحله 4: از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدفمند به سایت خود استفاده کنید.
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ساده ترین راه برای جذب بازدید به یک سایت کاملاً جدید است. این روش دو مزیت دارد. اول ، تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نشان داده می شوند، و دوم ، تبلیغات PPC به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مختلف و همچنین عناوین ، قیمت ها و روش های فروش را آزمایش کنید. نه تنها به بازدید فوری دست می یابید ، بلکه می توانید با استفاده از تبلیغات PPC بهترین کلمات کلیدی با بیشترین بازده کشف کنید. سپس می توانید کلمات کلیدی را در محتوا و کد خود در سرتاسر سایت توزیع کنید، که به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک می کند.
مرحله 5: یک اعتبار تخصصی برای خود ایجاد کنید.
مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار سایت های دیگر قرار دهید ، تا بازدید بهتر و رتبه بندی بهتر موتور جستجو را مشاهده کنید. راز این مورد این است که همیشه با هر اطلاعات جزئی لینکی به سایت خود داشته باشید.
محتوای رایگان و تخصصی را هدیه دهید. مقالات ، فیلم ها یا هر محتوای دیگری را که برای مردم مفید باشد، ایجاد کنید این مطالب را از طریق فهرست مقاله های آنلاین یا سایت های شبکه های اجتماعی توزیع کنید.
لینک های “ارسال به دوستان” را در محتوای ارزشمند وب سایت خود قرار دهید. هر سایتی که محتوای شما را ارسال می کند، به سایت شما پیوند می خورد. موتورهای جستجو عاشق لینک های سایت های مربوطه هستند و در رتبه بندی به شما پاداش می دهند.
مرحله 6: با استفاده از قدرت بازاریابی از طریق ایمیل، بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید.
هنگامی که یک لیست انتخاب می کنید، یکی از با ارزش ترین دارایی های تجارت آنلاین خود را ایجاد می کنید. مشترکین به شما اجازه می دهند برای آنها ایمیل ارسال کنید. بازاریابی از طریق ایمیل یا در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، ارزان تر و موثر تر از چاپ ، تلویزیون یا رادیو است و البته بسیار هدفمندتر است.
هرکسی که به سایت شما مراجعه کند و لیست شما را انتخاب کند، نشان داده می شود. هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری این لیدها وجود ندارد.
مرحله 7: درآمد خود را از طریق فروش مجدد و افزایش قیمت بالا ببرید
یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی ، توسعه ارزش هر مشتری است. حداقل 36 درصد از افرادی که یک بار از شما خرید کرده اند در صورت پیگیری ، دوباره از شما خرید می کنند. البته بسته شدن فروش اول، سخت ترین قسمت ماجرا است. برای افزایش درآمد، از فروش مجدد و بالابردن قیمت ها هم می توانید استفاده کنید:
- محصولاتی را ارائه دهید که مکمل خرید اصلی مخاطبین شما باشد.
- کوپن های وفاداری الکترونیکی را که می توانند در بازدید بعدی خود استفاده کنند، برای آن ها ارسال کنید.
- محصولات مرتبط را پس از خرید در صفحه “متشکرم” خود ارائه دهید.
- به مشتریان خود برای وفاداری آنها پاداش دهید چرا که با این کار آنها حتی وفادارتر می شوند.
پیشنهاد مطالعه : چه موقع DROPSHIPPING ایده خوبی است؟
اینترنت به قدری سریع تغییر می کند که یک سال آنلاین برابر با حدود پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول چگونگی راه اندازی و رشد یک تجارت آنلاین موفق به هیچ وجه تغییر نکرده است. اگر به تازگی یک کسب و کار کوچک را به صورت آنلاین شروع می کنید، به این مراحل پایبند باشید. اگر مدتی آنلاین بوده اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا مرحله ای از آن غافل شده اید.
چه تازه کار باشید، چه زمانی از فعالیت شما در این حوزه بگذرد؛ نگران نباشید. زیرا مجموعه لاین استور در کنار شماست . اگر قصد شروع یک کسب و کار آنلاین را دارید یا می خواهید کسب و کار خود را در این فضا تبلیغ کنید یا قصد توسعه کسب و کار آنلاین خود را دارید، می توانید ار خدمات سایت لاین استور بهره مند شوید .
قبل از هر چیز می توانید از مشاوره تخصصی این مجموعه استفاده کنید و با خیال راحت کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید. این مجموعه طراحی وب سایت شما را نیز به صورت حرفه ای انجام می دهد . راه اندازی پیج تجاری، بهینه سازی پیج، رعایت نکات سئو، محتواگذاری برای سایت و دیگر موارد برای شروع و ادامه کسب و کار آنلاین خود را به ما بسپارید. فقط کافی است با مجموعه لاین استور در ارتباط باشید.
[/dt_sc_titled_box
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید