چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم؟
7 فروردین 1399
ارسال شده توسط خانم خنجری
فهرست مطالب
Toggleپادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت اول ؛ بشنوید :
به تمام اشخاص متخصص حقیقی و حقوقی و تمامی مجموعه هایی که توسط شرکت گوگل مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شده اند، پارتنر گوگل میگویند.
با دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی همراه باشید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت دوم ؛ بشنوید :
چگونه پارتنر گوگل شویم ؟
همه شما می توانید به راحتی در برنامه پارتنر گوگل قرار بگیرید، اما گرفتن گواهینامه رسمی پارتنر گوگل به این سادگی نیست.
گرفتن این گواهی به این معناست که شرکت شما به مهارت و سطح لازم در تبلیغات کلیکی گوگل و حداقل نرخ هزینه های ادوردز رسیده و همچنین موجب رشد و پیشرفت بیزینس مشتری های خود شده است. قطعاً رسیدن به تمامی این دستاوردها برای شما مزایایی دارد؛ مزایایی که عمدتاً توسط خود گوگل به شما اعطا می شود. همچنین نشان اعتبار پارتنر گوگل بودن که می توانید آن را در وب سایت خود قرار دهید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت سوم ؛ بشنوید :
در ابتدا به مزیت های پارتنر گوگل بودن اشاره میکنیم :
نشانی که گوگل به شما می دهد 2 نوع دارد. نشان پارتنر گوگل و نشان پارتنر ارشد گوگل یا premier.
شما می توانید این نشان را در وب سایت، دیگر پلتفرم های آنلاین و حتی محصولات فیزیکی و غیر فیزیکی خود قرار دهید.
با استفاده از نشانی که از گوگل دریافت میکنید شما می توانید تخصص شرکت خود را در حوزه محصولاتی که تولید می کنید، به رخ رقیبان و نیز مخاطبان خود بکشید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت چهارم ؛ بشنوید :
برقراری ارتباط گسترده تر با گوگل
هنگامی که از سوی شرکت گوگل به عنوان پارتنر رسمی انتخاب شدید، دعوتنامه های مخصوصی برای ایونت های گوگل دریافت می کنید و به سطوح بالاتری از آموزش ها و پشتیبانی گوگل می رسید.
اکنون با توجه به مزیت های گفته شده بعید است که ترغیب نشده باشید تا این قابلیت را بدست آورید، پس ببینیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟!
مشاهده مطالب بیشتر : با پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا آشنا شوید
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت پنجم ؛ بشنوید :
دریافت گواهی
ابتدا اکانت مناسب را برای دریافت گواهی از بین اکانت های خود انتخاب کنید. اگر برای شرکت خاصی کار می کنید، نیاز است که از ایمیل شرکت استفاده کنید. اما اگر برای خودتان کار می کنید، باید ایمیلی را انتخاب کنید که از جنبه های شخصی و عمومی در راستای فعالیت های شما باشد. این ایمیل می تواند جیمیل یا اکانت گوگلی باشد که به اکانت های شخصی شما متصل است.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت ششم ؛ بشنوید :
حتماً به آکادمی ادز بپیوندید
پس از این که اکانت گوگل خود را انتخاب کردید، برای ادامه کار از تمامی اکانت های گوگل خود خارج شوید. حواس تان باشد که همانند کار با خدمات دیگری که گوگل به شما ارائه می دهد این پروسه می تواند در صورتی که دارای چند اکانت باشید کمی گیج کننده باشد. حالا با اکانتی که می خواهید برای آن گواهی بگیرید وارد شوید و به صفحه آکادمی ادوردز بروید.
وقتی وارد صفحه شدید، برروی شروع (start) کلیک کنید و قوانین و ضوابط سایت را تایید کنید. بعد از ورود آپشنی به شما داده می شود که اکانت آکادمی ادزتان را با شرکت خاصی به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید اکانت خود را به اکانت مخصوص گوگل پارتنرتان وابسته کنید، می توانید به سوالی که گوگل در همین مورد از شما می پرسد جواب بله بدهید.
ولی اگر شما هنوز پارتنر گوگل نیستید و یا به شرکت خاصی وابسته نیستید، برروی گزینه خیر کلیک کنید و از این بخش بگذرید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت هفتم ؛ بشنوید :
ابتدا پروفایل خود را آپدیت کنید. برای انجام این کار بر روی آیکون مخصوص تعبیه شده در گوشه بالای راست صفحه کلیک و گزینه پروفایل من را انتخاب کنید. در این قسمت باید اطلاعات اکانت خودتان را برای متصل شدن به شرکت تکمیل کنید. میبایست ایمیل شرکتی که با ایمیل ادمین اکانت گوگل پارتنر یکی است را وارد کنید.
بعد از این کار، گوگل ایمیلی را برای تایید اکانت برای شما ارسال می کند و با کلیک برروی لینک فرستاده شده اکانت شما با جزییات جدید فعال خواهد شد. به طور خلاصه این بخش نیازمند دو بخش برای فعال سازی است، اول وارد کردن اطلاعات جدید در پروفایل و دوم تایید ادمین اکانت پارتنر گوگل برای همکاری با شرکت شما.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت هشتم ؛ بشنوید :
حال امتحان دهید!
شرکت گوگل در محتوای آکادمی خود هم آموزش های پایه و هم پیشرفته را برای شما فراهم می کند. شما می توانید تمامی این آموزش ها را در صفحه اصلی آکادمی گوگل ادز در تب گوگل ادز پیدا کنید. اما اگر با ادز و امتحان های مخصوص آن آشنایی نسبی ندارید، لازم است که محتواهای ذکر شده مخصوص آکادمی را چک کنید.
برای مباحثی که شرکت گوگل امتحان می گیرد باید حداقل روزی چهار ساعت از زمان خود را به مشاهده ویدئوها و آموزش های گوگل اختصاص دهید. اگر پیش از این کمپین های ادوردز را مدیریت می کردید و اطلاعات جامع تری دارید، باز هم بهتر است که به این آموزش ها نگاهی بیاندازید، مخصوصاً که با اطلاعاتی که دارید سریع تر آنها را می توانید بررسی کنید. سوالات نمونه ای که گوگل در این بخش برای شما قرار داده است کمک شایانی به شما می کند، چرا که دقیقاً با همان فرمتی طرح شده اند که در امتحان اصلی خواهید دید. بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان قسمت تمرین را نادیده نگیرید چون مطمئناً در این صورت به مشکل میخورید.
این دوره را از دست ندهید : ? دوره کمپ تلگرام، به راحتی از تلگرام کسب درآمد کنید
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت نهم ؛ بشنوید :
امتحانات پایه را قبول شوید!
برای گرفتن گواهی حتما در امتحانات پایه ادوردز قبول شوید و پس از پاس شدن این امتحان باید امتحان دیگری را به انتخاب خود برگزیده و در آن هم شرکت کنید. پس از با موفقیت طی کردن این امتحانات، گواهی شما در حیطه کاری مخصوصی که انتخاب کردید و امتحان دادید، به شما اعطا خواهد شد. امتحان دومی که انتخاب می کنید شامل حوزه های سرچ، موبایل، نمایش، ویدئو و خرید می باشند.
سرچ و نمایش از گذشته جزو امتحانات گوگل بوده اند، اما گوگل کاربرانش را به انجام امتحان مخصوص ویدئو و تبلیغات یوتیوب به شدت ترغیب می کند.
“به یاد داشته باشید که هر کدام از این امتحانات را که انتخاب و پاس کنید گوگل گواهی را به شما خواهد داد و اجباری در انتخاب هیچکدام نیست”
مسلماً پیشنهاد دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی این است که حیطه ای را انتخاب کنید که در آن کار تبلیغات خود را با مهارت بیشتری انجام می دهید و نیز علاقه دارید که اطلاعات و دانش خود را در این زمینه روز به روز افزایش دهید تا به ارزشی که بعد از این برای خود و کمپانی که برای آن کار می کنید بیافزایید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت دهم ؛ بشنوید :
اگر انسان کمال گرایی باشید و بخواهید گواهی تمامی این حوزه های کاری را دریافت کنید، هیچ کسی مانع شما نخواهد شد. به یاد داشته باشید که درصورت مردودی در امتحانات میبایست مدت زمانی را در لیست انتظار بمانید تا بتوانید مجدد در امتحان شرکت کنید. در واقع این تنها تنبیهی است که گوگل برای شما در نظر گرفته
این برمیگردد به مهربانی شرکت گوگل !
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت یازدهم ؛ بشنوید :
تمرکز اصلی خود را برروی امتحان پایه ادز بگذارید و کاملاً برای این امتحان آماده شوید چرا که رکن اصلی گرفتن گواهی در واقع امتحان اولیه است و قبول شدن در آن اجباری است. اگر این امتحان را قبول شوید و بعدی را مردود، باز هم بعد از مدت زمان کوتاهی می توانید برای گرفتن نشان گوگل تلاش کنید.
بعد از این که موفق شدید گواهی خود را دریافت کنید – در ابتدا به شما تبریک میگوییم – باید تلاش کنید تا توسط بسیاری از مدیران و شرکتهای مورد تایید گوگل نیز گواهی بگیرید که نیازمند صرف زمان برای یادگیری های بیشتر و یا کار کردن با ادوردز در مدت زمان بیشتری است.
علاوه بر ادوردز، امتحان گوگل آنالیتیکس نیز بخشی از پروسه گوگل پارتنر است، که علاوه بر این ها گواهی های جدیدی توسط گوگل در رابطه با سایت های موبایل و فروش دیجیتال قرار داده شده است. با توجه به نقش و مسیر حرفه ای شما، این گواهی ها تخصص های خوبی را به شما می دهند تا بیزینس خود را بیش از پیش گسترش دهید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت دوازدهم ؛ بشنوید :
به این نکته توجه کنید که گواهی هایی که دریافت می کنید دارای تاریخ انقضا هستند؛ بنابراین لازم است که تاریخ گواهی های خود را به یاد داشته باشید تا بتوانید سروقت آن ها را تمدید کنید. سعی کنید همیشه لیست گواهی هایی که گوگل می تواند به شما ارائه بدهد را چک کنید تا در صورتی که توانایی و وقت گرفتن آنها را دارید دریغ نکنید.
نکات مهم :
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت سیزدهم ؛ بشنوید :
علاوه بر امتحانات و موضوعات گفته شده، مجموعه فعالیت های گوگل پارتنر اکانت مدیریتی ادوردز شما را چک می کند تا ببیند به میزان حداقل های گفته شده توسط گوگل برای اکانت ادوردز خود پول خرج کرده اید یا خیر. برای تایید شدن این موضوع توسط گوگل باید در طی نود روز اکانت ادوردز شما حداقل ده هزار دلار آمریکا (این مبلغ متغیر است) جهت نشان دادن تبلیغات خود خرج کرده باشد و همچنین برای گرفتن نشان پارتنر ارشد گوگل (Google Premier-Partner) باید مبالغ بالاتری نیز بپردازید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت چهاردهم ؛ بشنوید :
از شرایطی که گوگل برای پارتنر شدن با شما برایتان تعریف می کند، کارایی شرکت و کسب و کار شماست. به این منظور گوگل اکانت مدیریتی ادز شما را چک می کند تا ببیند حداقل های مخصوص کارایی گوگل را انجام داده اید یا خیر. برای این کار گوگل معمولاً میزان رشد بیزینس مشتریان شما، میزان رشد تمامی مشتریان تان، میزان ریتنشن مارکتینگ مشتریان تان و میزان افزایش برندها و کمپانی هایی که برایشان تبلیغ می کنید را بررسی می کند. گوگل برای انجام این بررسی ها معمولاً بازه ی 18 ماهه ای را انتخاب می کند. برای پیشرفت امتیاز عملکرد خود نزد گوگل، باید اهداف مارکتینگ مشتریان خود را به خوبی درک کنید و در جهت پیشرفت کمپین های ادز آنها تمامی تلاش خود را انجام دهید.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت پانزدهم ؛ بشنوید :
در واقع برای آن که بتوانید از پارتنر معمولی به پارتنر پریمیر تبدیل شوید عمده کارهایی که باید انجام دهید تقریباً مشابه پارتنر معمولی است. پارتنرهای پریمیر تراکنش های مالی بسیار بالاتری از پارتنرهای معمولی دارند و این موضوع یکی از دلایلی است که گوگل به آنها مزایای بیشتری نسبت به پارتنرهای معمولی ارائه می دهد.
در واقع درصد بسیار کمی از آژانس ها و کمپانی های دنیا در دسته پارتنرهای ارشد گوگل قرار می گیرند، اما پادنتر برتر شدن یک چیز دست نیافتنی نیست.
این می تواند یک هدف بزرگ برای بیزینس شما باشد تا برای رسیدن به این عنوان تلاش و رشد خود را بیشتر کنید. توجه داشته باشید که پارتنر گوگل یا حتی پارتنر برتر گوگل بودن دلیل قاطعی برای انتخاب آن شرکت برای سپردن بیزینستان به آنها نیست، پارتنرهای پریمیر به دلیل ازدیاد مشتری که دارند ممکن است باعث شوند در مورد انتخاب خود دوباره فکر کنید. چرا که تعدد مشتری همیشه به معنی با کیفیت بودن کار نیست و گاهی وقت ها ممکن است برعکس عمل کند.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت شانزدهم ؛ بشنوید :
مزیتهای پارتنر ارشد گوگل نسبت به پارتنرهای معمولی
- نشان داده شدن نشان پارتنر پریمیر در وب سایت
- دسترسی به آموزش های پیشرفته و اختصاصی
- توانایی ثبت نشان پارتنر پریمیر بر روی محصولات آفلاین و فیزیکی
- داشتن پروفایل مخصوص در پلتفرم سرچ گوگل پارتنر
- دعوت شدن به ایونت های تخصصی گوگل
- پشتیبانی مستقیم توسط تیم پشتیبانی گوگل و رسیدگی به مشکلات تخصصی کمپانی شما در حیطه کاری
باید بدانید که گوگل پیش از هرچیزی خدمات مشتریان شما را بررسی می کند. آنها بررسی می کنند تا ببینند شما می توانید به مشتریان خود تضمین بدهید که بودجه تبلیغاتی آنها را در بهینه ترین و کارآمدترین صورت در راستای اهداف آنها خرج کنید. باید مطمئن شود که بهترین و بهینه ترین راه حل های تبلیغاتی را برای مشتریانتان ارائه می دهید، فارق از زمینه شغلی که در آن فعالیت می کنند.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت هفدهم ؛ بشنوید :
می توانید برای مطمئن شدن از این موضوع اعضای تیم خود را جوری انتخاب کنید و یا ترغیب کنید که آنها هم علاوه بر شما گواهی های مخصوص را بگیرند تا کیفیت کار کل مجموعه خود را بالا ببرید. همانطور که اشاره کردیم شما باید دارای گواهی ها و تخصص های بیشتری نسبت به پارتنرهای معمولی گوگل باشید تا بتوانید به کلاب 3 یا 4 درصدی پارتنرهای پریمیر بپیوندید، به عنوان مثال یکی از آژانس های بزرگ مارکتینگ دارای این عنوان اذعان داشته است که شرکت آنها تا به اینجا 4 گواهی گوگل شامل گواهی های تبلیغات مبتنی بر جستجو ( سرچ )، موبایل، نمایش و تبلیغات خرید را دریافت کرده اند.
پادکست چگونه پارتنر گوگل شویم و گواهینامه ی گوگل ادز دریافت کنیم ، قسمت هجدهم ؛ بشنوید :
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.