5 نکته ضروری برای استفاده از قدرت بازاریابی پیامکی ?
? همه کمپین های بازاریابی پیامکی برابر نیستند. برخی از شرکت ها وجود دارند که بازاریابی پیامکی را کاملاً در استراتژی کسب و کار خود ادغام می کنند و برخی دیگر آن را به عنوان یک پروژه جانبی در نظر می گیرند.
سلام به دوستان عزیز لاین استور، اگر در حال حاضر از بازاریابی پیامکی استفاده می کنید، در ادامه چند نکته و پیشنهاد در مورد چگونگی به حداکثر رساندن موفقیت بازاریابی پیامکی بیان می شود. شما نیز می توانید برای موفقیت در بازاریابی خود از آن ها استفاده کنید.
- یک تیم بازاریابی پیامکی ایجاد کنید.
شما برای استفاده بیشتر از استراتژی بازاریابی خود به افراد حرفه ای و ماهر نیاز دارید. ممکن است یک یا چند نفر چندین نقش را پر کنند، اما شما به این موارد نیاز دارید: یک متخصص برنامه بازاریابی پیامکی، یک متخصص خرده فروشی، هماهنگ کننده های علامت گذاری در محل، طراحان خلاق دیجیتال، کارشناسان رسانه های اجتماعی، یک متخصص تبلیغات، یک تحلیلگر ROI و میزان تخفیف و موارد دیگر.
این زمینه ها باید هماهنگ شوند و از آنجایی که جدول زمانی پیام کوتاه فوری و سریعتر انجام می شود، تیم بازاریابی باید بسیار نزدیک کار کنند و مرتباً در مورد برنامه ها، استراتژی ها و نحوه اجرا ارتباط برقرار کنند. هرچه تیم پیام کوتاه شما کامل تر باشد، از مزایای استفاده از استراتژی های بازاریابی بیشتر بهره خواهید برد.
- مشتری خود را بشناسید.
برای سنجش میزان موفقیت پیام های خود از برنامه CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) استفاده کنید. سابقه خرید و اطلاعات جمعیتی مبتنی بر مکان را تجزیه و تحلیل کنید، بنابراین می توانید پیام های مناسب را برای مشتریان مناسب ارسال کنید. مشتریان خود را برای تبلیغات هدفمند تقسیم بندی کنید. برای فروش و تبلیغات عمومی پیام های انبوه ارسال کنید که هرکسی در هر کجا می تواند از آن بهره ببرد.
- پیام های را کوتاه و کامل بنویسد.
شما 160 کاراکتر برای بیان موضوع خود دارید. اگر می توانید این تعداد را کمتر کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام واضح و روشن است و به زبان ساده نوشته شده است. از استفاده از اختصارات و شکلک ها در پیام کوتاه خودداری کنید.
از پیام های باز استفاده نکنید. مثالی از پیام پایان باز پیام است که مشتریان را به فروش دعوت می کند اما نمی گوید چه زمانی فروش پایان می یابد. مشتری هیچ تصوری از یک روز یا یک ماه ندارد. با دادن یک تاریخ خاص هنگام پایان فروش یا قرار دادن تاریخ انقضا در کوپن ، احتمالاً مشتریان اقدام می کنند زیرا شما به آنها اطلاعات و مشوق کافی داده اید.
پیشنهاد مطالعه : ۳ اصل برای نوشتن محتوای موثر در بازاریابی پیامکی
4- از دکمه های Call to-Action استفاده کنید.
امکان تماس به صورت عملی باعث افزایش تعامل مشتری با متن بازاریابی پیامکی شما می شود. این دقیقاً همان چیزی است که شما از آنها می خواهید: درگیر شدن ، ارزش دادن به متن های ارسالی، خواندن آنها ، تعامل با آنها و عمل به آنها.
“این متن را نشان دهید.” درخواست از مشتریان برای نشان دادن متن برای بدست آوردن تخفیف ، روشی روشن و موثر برای جلب نظر آنها در تبلیغات شما است. مثال: “این متن را برای 50٪ تخفیف شام امشب خود نشان دهید.“
“اینجا کلیک کنید.” گاهی اوقات فضای کافی در پیام کوتاه خود ندارید تا تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری خود را در آن قرار دهید. شاید شما میزبان یک رویداد هستید و می خواهید یک لینک به ویدیویی درباره این رویداد یا یک لینک به وب سایت خود اضافه کنید که جزئیات بیشتری در آن وجود دارد. در این صورت ، با یک دکمه “اینجا کلیک کنید” لینکی برای بیان جزئیات لازم ارائه می شود.
ارسال پیام برای برنده شدن؛ بسیاری از مشتریان علاقه مند به گرفتن جایزه یا هدیه از طرف شرکت شما هستند. برای ورود به مسابقه، ارسال پیام کوتاه کمک می کند تا میزان جذابیت مسابقه برای مشتریان افزایش یابد.
ارسال پیام برای رای و نظرسنجی؛ مشتریان را در نظر سنجی از طریق تلفن همراه مشارکت دهید تا از نظر خدمات، کیفیت محصول ، قیمت ها و موارد دیگر به عملکرد شرکت شما رای دهند.
“هم اکنون خریداری کنید.” این دکمه CTA مناسب برای پیام های هدفمند است. اگر می دانید مشتری به طور معمول کالای خاصی را خریداری می کند، می توانید با سهولت “خرید همین حالا” متنی را برای تبلیغ آن کالا ارسال کنید تا خرید وی برای کاربر آسان تر شود.
- زمان بندی خود را درست انجام دهید.
اهمیت پیام کوتاه در بی واسطه بودن آن است. باز کردن پیام ها به طور متوسط سه دقیقه طول می کشد. پاسخ مشتریان به فروش، تبلیغات و رویدادهای تبلیغ شده با پیام کوتاه هنگامی که انگیزه های لحظه آخری هستند، بسیار موثر است. اگر جمعه شب رویداد افتتاح فروشگاه دارید، جمعه بعد از ظهر پیام را ارسال کنید. اگر در رستوران خود شام تبلیغاتی دارید، آن را در پایان روز کاری ارسال کنید، نه در صبح.
مراقب باشید با ارسال پیام از صبح خیلی زود یا خیلی دیر از شب روی یخ نازک قدم نگذارید. ساعات قابل قبول بین 8 صبح تا 9 شب است.
با یافتن بهترین زمان برای ارسال پیام به یک فرد خاص براساس تعاملات گذشته وی با متن خود ، زمان پیامک را یک قدم جلوتر بردارید. این هدف گیری فوق العاده فراتر از منطقه و جمعیتی است و بازاریابی شما را برای بهینه سازی نتایج سفارشی می کند.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
2 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.