7 دلیل برای بررسی مجدد Dropshipping ?
فهرست مطالب
Toggle? مدت هاست که می بینم dropshipping به عنوان اوج اشتغال خودکار شناخته می شود. وبلاگ ها در همه جا دوره های dropshipping را با عکس هایی از مردان و زنان تجاری که با لپ تاپ خود در حال کارند، تبلیغ می کنند و این جملات را زیاد می بینید؛ “شما قادر خواهید بود از هر کجا ، هر زمان کار کنید!”. “کسب درآمد با dropshipping آسان است و خطر کمی وجود دارد!”
سلام به عزیزان و همراهان همیشگی لاین استور، ما در این مقاله چند نکته برای گفتن داریم. اما قبل از هر چیز بگذارید تعریفی از دارپ شیپینگ (Dropshipping) داشته باشیم.
Dropshipping چیست؟
دراپ شیپینگ یک روش ثبت سفارش است که در آن بازرگان آنلاین هیچ یک از محصولات خود را ذخیره یا حمل نمی کند. در عوض، بازرگانان با تامین کنندگان خرید و فروش – توزیع کنندگان عمده فروشی و تولیدکنندگان توافق می کنند محصولات را از طرف تاجر انتخاب، بسته بندی و حمل کنند.
پس از آنکه بازرگان سفارش جدیدی را در وب سایت خود دریافت کرد، آنها به سادگی منبع را مطلع می کنند و کالا مستقیماً به مشتری ارسال می شود. تاجر هرگز محصول را لمس نمی کند.
اجرای یک وب سایت dropshipping به دلایل مختلف جذاب است:
- شما مجبور نیستید با مشکل ذخیره و حمل و نقل محصولات روبرو شوید.
- لازم نیست نگران فروش کل سهام خود باشید. شما فقط آنچه را می فروشید خریداری می کنید.
- تمام آنچه واقعاً نیاز دارید یک رایانه و اتصال به اینترنت است.
- در کمترین زمان و با پول بسیار کم می توانید شروع به کار کنید.
پیشنهاد مطالعه : آیا DROPSHIPPING برای شما مناسب است؟
در حالی که به طور قطع مزایایی برای استفاده از dropshipping وجود دارد، اما موارد منفی زیادی وجود دارد که باید آنها را قبل از شروع بررسی کنید. Dropshipping آسان نیست و بدون خطر نیز نیست. در اینجا هفت دلیل اصلی ذکر شده است که باید در مورد فروشگاه اینترنتی خود در مورد dropshipping تجدیدنظر کنید.
- Dropshipping آسان نیست.
در اداره یک کسب و کار آنلاین موارد زیادی دخیل است و این امر به وب سایت ها نیز مربوط می شود.
شما به عنوان یک خرده فروش مسئولیت ارائه خدمات به مشتری ، ثبت سفارش ، نگهداری وب سایت خود و ایجاد ترافیک آنلاین را دارید. همه ی این موارد وقت گیر و دشوار خواهد بود، به خصوص اگر در طراحی وب یا SEO مهارت کافی ندارید. قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که درک خوبی از تجارت ، خدمات به مشتری و فناوری تجارت الکترونیک دارید.
- Dropshipping حاشیه های سود کم را ارائه می دهد.
اگرچه ممکن است Dropshipping راحت ترین روش برای انجام سفارشات باشد، اما مطمئناً سودآورترین روش نیست. بله، شما کالاهایی را از یک عمده فروش خریداری می کنید ، اما آنها با قیمت عمده عرضه نخواهند شد. از آنجا که کالاهایی را به صورت عمده خریداری نخواهید کرد ، بلکه به دلیل سفارش مشتری خود به صورت تک به تک، کمترین نرخ ممکن را برای فروشگاه آنلاین خود دریافت نخواهید کرد.
علاوه بر این، برای انتخاب ، بسته بندی و ارسال هر سفارش مشتری ، باید هزینه های اضافی را برای عمده فروش پرداخت کنید و حاشیه سود شما به همین ترتیب متضرر می شود. بیشتر دراپ شیپرها حدود 10 تا 15 درصد سود دارند.
- Dropshipping رقابتی است.
از آنجا که مانع کمتری برای ورود وجود دارد، شما حتی در محدوده کار خود با یک رقابت بسیار زیاد روبرو خواهید شد. بسیاری از رقبای شما عناوین با کمترین قیمت ممکن رویکرد فروش را در پیش می گیرند که این نیز می تواند بر حاشیه سود شما تأثیر بگذارد.
برای اینکه در سطح بالایی قرار بگیرید ، باید یک طیف گسترده بدون رقبای زیاد پیدا کنید و لیست محصولات خود را با توصیف کیفیت متمایز کنید.
بلاگ نویسان اغلب از dropshipping به عنوان رویکرد بدون ریسک برای فروش تبلیغ می کنند. و این درست است که خطر ابتدایی بسیار کم است زیرا شما مجبور نیستید موجودی کالا را قبل از شروع فروش خریداری کنید. با این حال، ریسک مالی در همه مشاغل امری ذاتی است و dropshipping از این قاعده مستثنی نیست.
- شما کنترل کیفیت محصول را از دست می دهید.
از آنجا که شما به طور عمده انبارداری و جبران خدمات خود را به تأمین کنندگان عرضه کننده کالا واگذار می کنید، محصولات شما مستقیماً به دست مشتریان می رسد بدون اینکه شما آن ها را لمس کنید.
این برای راحتی عالی است، اما برای کنترل کیفیت چندان عالی نیست.
شما نمی توانید محصولات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا طبق کیفیت مورد نظر شما بسته شده است. شاید مهمتر از همه، شما مسئولیت حمل و نقل را برعهده نخواهید داشت، این به عهده تأمین کننده شما است که محصولات را به موقع خارج کند، اما مشتریان شما هرگونه محصول معیوب یا حمل و نقل با تأخیر را به گردن شما می اندازند.
- پس دادن محصول امری عادی است.
بازگشت محصول واقعیت ناخوشایند تجارت الکترونیکی است. حداکثر 25٪ از کل خریدهای آنلاین برمی گردد، که موارد مد و بهداشت / زیبایی بالاترین نرخ را نشان می دهد. با عدم اطمینان بالقوه به تأمین کنندگان dropshipping ، ممکن است دریابید که محصولات شما مرتباً بازگردانده می شوند.
برخی از تأمین کنندگان مایلند محصولات معیوب را پس بگیرند (و حتی ممکن است هزینه حمل و نقل را نیز پرداخت کنند) ، اما شما نباید روی آن حساب کنید. اگر مشتری شما از محصول شما ناراضی است ، ممکن است مجبور شوید کالای جدیدی را از طرف او خریداری کنید و هزینه حمل و نقل را از جیب خود بپردازید.
- حمل و نقل می تواند گران تمام باشد.
هزینه های حمل و نقل می تواند به سرعت اضافه شود. هنگامی که شما تصمیم می گیرید تجارت خود را بر اساس یک مدل dropshipping تنظیم کنید، به ویژه هنگامی که فروشگاه خود را با استفاده از چندین تامین کننده dropshipping پر می کنید.
- موجودی محصولات در Dropshipping تضمین نمی شود.
توانایی شما در انجام سفارشات مشتری به سهام تامین کنندگان شما بستگی دارد. اگر به هر دلیلی سطح سهام به طرز چشمگیری کاهش یافته باشد و شما از آن بی اطلاع باشید ، ممکن است در نهایت محصولاتی را که در دست ندارید بفروشید. این یک دستورالعمل بسیار بد برای مشتریان است.
اگر این موارد را رعایت کنید، می توانید در حوزه تجارت الکترونیک با دراپ شیپینگ به موفقیت برسید.
اگر شما نیز به فکر کار با dropshipping هستید و می خواهید با این روش کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید، ما در مجموعه لاین استور در کنار شما هستیم. می توانید برای شروع کار از مشاوره تخصصی مجموعه لاین استور استفاده کنید.
لاین استور یک مجموعه متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات و مجری آموزش کسب درآمد در فضای مجازی است که می توانید از مشاوره این مجموعه برای شروع کار، تبلیغات، بازاریابی، بهینه سازی پیج و حتی راه اندازی و بهینه سازی سایت استفاده نمایید. کافی است با مجموعه لاین استور در ارتباط باشید.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید