استراتژی بازاریابی محتوایی ?
فهرست مطالب
Toggle? اگر بخواهیم تعریفی ساده از بازاریابی محتوایی ارائه دهیم، می توان اینطور نوشت که بازاریابی محتوایی نوعی از بازاریابی است که به فرآیند تولید محتوا و اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی با هدف جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی می پردازد.
پادکست استراتژی بازاریابی محتوایی ؛ بشنوید :
سلام به همه همراهان همیشگی لاین استور، مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ موسسه بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute) بازاریابی محتوایی را اینگونه تعریف می کند: «هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان با استفاده از تولید و سازماندهی محتوایی ارزشمند و مناسب، با هدف تغییر یا تقویت رفتار مشتری است. این نوع بازاریابی، فرآیندی مستمر است که در راهبرد کلی بازاریابی شما به بهترین نحو جای میگیرد و بر مالکیت رسانه متمرکز است نه اجارهی آن».
استراتژی بازاریابی محتوایی
هدف استراتژی بازاریابی محتوایی تولید و توزیع محتوا هایی با ارزش، سازگار و مرتبط با اهداف برند و یا محصولی است که تمایل دارید به دیگران معرفی شده و به فروش برسد. در حقیقت مسئله ای که باعث ارتباط و تعامل بین صاحبان کسب و کار و مشتریان حاضر در فضای مجازی میشود، همان محتوا هایی است که در صفحه خود و یا در کانال ها به اشتراک می گذارند.
مخاطب با مطالعه محتوای منتشر شده اطلاعات جامعی در رابطه با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، به دست میآورد و بنابراین هر چقدر محتوا غنی تر و دارای بار علمی و ارزشی بالاتری باشد، مطمئناً مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
پیشنهاد مطالعه : چگونه شبکه های اجتماعی باعث اتلاف عمر نوجوانان می شوند؟
بازاریابی محتوایی بهترین استراتژی برای پیشرفت بازاریابی
تا همین چند سال قبل افراد با استفاده از روشهای سنتی تبلیغات، سعی در معرفی برند یا محصول خود داشتند اما امروزه با رشد روز افزون شبکههای اجتماعی به نظر میرسد، بازاریابی محتوایی بهترین استراتژی برای پیشرفت و رشد برنامههای بازاریابی است.
در روش های سنتی تبلیغات، صاحبان کسب و کارها بیشتر تلاش میکردند تا اطلاعاتی در رابطه با محصول ارائه دهند. اما امروزه دیگر مخاطبان و مشتریان فقط با دریافت اطلاعات قانع نمیشوند، بلکه آن ها تمایل دارند تا با صاحبان کسب و کارها تعامل داشته باشند، در رابطه با محصولات اظهار نظر کنند و در عین حال محتواهایی سرگرم کننده دریافت نمایند.
اینجاست که بازاریابی محتوایی وارد عمل می شود و به عنوان بهترین استرتژی باعث پیشرفت بازاریابی می گردد. در واقع مخاطبان و مشتریان محتواهای منتشر شده را دریافت می کنند، مطالعه کرده و همزمان نسبت به آن عکس العمل نشان می دهند.
بازاریابی محتوایی این امکان را می دهد تا مخاطبان و مشتریان با صاحبان کسب و کار تعامل داشته باشند. آن ها در زیر محتوا ها کامنت می گذارند، و نظرات، سلیقه و نیاز خود را مطرح می کنند.
در صورتی که محتوا برای مخاطب جذاب باشد، آن را لایک می کنند و با انتشار محتوای مورد نظر به دیده شدن بیشتر آن کمک می کنند. به همین دلیل تولید محتوای جذاب، یک استراتژی برای بهتر دیده شدن و رشد کردن برند در شبکه های اجتماعی است.
علاوه بر بازاریابی محتوایی، روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که بر اساس نوع کسب و کار و محصول و بر اساس نوع شبکه اجتماعی می توان از یک یا چند روش استفاده نمود. مجموعه لاین استور به عنوان مجموعه متخصص در بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، شما را برای انتخاب و اجرای روش مناسب بازاریابی متناسب با حرفه و شغل تان همراهی می کند. کافی است با ما تماس بگیرید.
09158114564
09120212564
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
2 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.