برند شخصی چیست؟ ?
? مردم اغلب در مورد تمایل به بهبود برند شخصی خود صحبت می کنند. خوب بدون شک می دانید که یک برند تجاری چیست، هر زمان بحث بازاریابی تأثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) را مطرح می کنیم، به طور مرتب به برند ها مراجعه می کنیم. اما احتمالاً زیاد به داشتن برند خودتان فکر نمی کنید. ایده “نام تجاری شخصی” برای اکثر مردم غیر طبیعی است. اما در این دوران آنلاین، که همه چیز، چه خوب و چه بد، برای همیشه در اینترنت ماندگار هستند، می توان برند سازی شخصی را بیش از هر زمان دیگری مهم دانست.
پادکست برند شخصی چیست؟ ؛ بشنوید :
سلام خدمت دوستان عزیز لاین استوری، آیا تاکنون نام خود را گوگل سرچ کرده اید؟ بدیهی است، ممکن است متوجه شوید که افراد دیگر نام شما را به اشتراک می گذارند. اما وقتی مواردی را می بینید که از شما نام می برند، آیا همان مواردی نشان داده می شود که شما می خواهید ببیند؟ یا باید رکورد آنلاین خود را “بهبود” دهید تا بیشتر قابل قبول باشد و شما را در رده مطلوب تری نشان دهد؟
برای این منظور ، مردم چگونه شما را بصورت آفلاین درک می کنند؟ آیا آنها شما و ارزش های شما را با تجارت و ارزش هایی که نشان می دهید، ارتباط می دهند؟ در این مقاله به معرفی و بیان اهمیت برند شخصی می پردازیم، پس لطفا با ما همراه باشید.
برند شخصی شما چیست؟
در واقع برند شخصی شما این است که چگونه خود را تبلیغ می کنید و یک ترکیب منحصر به فرد از مهارت ها، تجربه و شخصیت است که می خواهید دیگران شما را آنگونه ببینند و با این ویژگی ها بشناسند. برند شخصی روایتگر داستان شماست و چگونگی بازتاب رفتار ، کردار، گفتار و حتی ناگفته ها و نگرش های شما است.
شما از برند شخصی خود برای تمیز دادن خود از دیگران استفاده می کنید. شما می توانید برند شخصی خود را با نام تجاری کسب و کار خود گره بزنید. از نظر حرفه ای، نام تجاری شخصی شما تصویری است که مردم از شما می بینند و این می تواند ترکیبی از نحوه نگاه آنها به شما در زندگی واقعی، نحوه نمایش رسانه ها از شما و برداشتی باشد از اطلاعات موجود در مورد شما در اینترنت، که مردم کسب می کنند.
یا می توانید برند شخصی خود را نادیده بگیرید، و اجازه دهید به طور ارگانیک، احیاناً آشفته ، خارج از کنترل شما رشد کند و توسعه یابد، یا می توانید به بهبود برند شخصی خود کمک کنید تا دیگران شما را به عنوان شخصی که می خواهید به تصویر بکشید، بشناسند.
در روزهای قبل از اینترنت، برند شخصی شما فقط کارت ویزیت تان بوده است. تا زمانی که در رسانه ها از شخصیت برجسته ای برخوردار نبوده باشید یا کسی نباشید که به شدت چهره آن تبلیغ می شود، افراد کمی نام شما را خواهند شنید و در دنیای بسیار عمومی امروز، که هر اقدام کوچکی در شبکه های اجتماعی به طور گسترده مورد بحث قرار می گیرد، شما بسیار ناشناس خواهید ماند.
پیشنهاد مطالعه : شبکه های اجتماعی که همزمان با اینستاگرام راه اندازی شدند
چرا باید یک برند شخصی داشته باشید؟
برند شخصی شما می تواند از نظر حرفه ای برای شما حیاتی باشد. زیرا برند شخصی، نحوه معرفی شما به مشتریان فعلی و بالقوه است که به شما این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کنید که مردم شما را به روشی که می خواهید، به جای روش دلخواه و احتمالاً مضر، ببینند.
برند شخصی این فرصت را به شما می دهد تا نقاط قوت و احساسات خود را برجسته کنید و به مردم کمک می کند باور کنند که شما را بهتر می شناسند. مردم اعتماد بسیار بیشتری به کسانی دارند که احساس می کنند می شناسند. حتی مردم عامیانه که هرگز شخصاً شما را ملاقات نکرده اند، نیز اینگونه هستند.
این امر به ویژه در زمان انتخابات مشهود است. در حالی که بسیاری از مردم به دنبال نظرات نامزدها در مورد موضوعات مهمی که مطرح می کنند، هستند، اما رای دهندگان علاقه کمتری به این روند دارند. در عوض ، آنها به نامی که می شناسند، رای می دهند. جای تعجب نیست که نامزدهای با برند های شخصی قوی ، صرف نظر از دیدگاه سیاسی یا اعتقاداتشان ، در سیاست موفق می شوند. به عنوان مثال ، صرف نظر از نظر شما در مورد دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور ، نمی توانید انکار کنید که وی یک برند شخصی قوی ساخته است ، که به بسیاری از افراد کمک می کند، به او رای بدهند.
چرا برند شخصی مهم است؟
اگر می خواهید یک فرد تأثیرگذار شناخته شوید یا یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی باشید، باید یک برند شخصی قوی ایجاد کنید. برند شخصی، به شما کمک می کند تا از دیگران متمایز شوید. شما می توانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارت خود در زمینه تخصص خود استفاده کنید.
از بسیاری جهات، برند شخصی شما همان چیزی است که شما را به یاد ماندنی می کند، زیرا این نام تجاری شخصی شماست که به شما کمک می کند از هزاران نفر دیگر که مانند شما هستند، متمایز شوید.
به ویژه که مخاطبان به تبلیغات بی اعتماد هستند. 84٪ از مخاطبان نه به تبلیغات و نه به برند های ایجاد کننده آنها اعتماد ندارند. با این حال ، آنها به افرادی که احساس می کنند “می شناسند“، اعتماد کرده و آن ها را باور می کنند.
که این موضوع نشان از اهمیت بازنگری اساسی در مورد نحوه بازاریابی مشاغل است. در واقع یکی از دلایل موفقیت آمیز بودن بازاریابی تأثیرگذار طی سالهای اخیر همین بحث برند سازی شخصی است که مورد توجه نیز قرار گرفته است.
در سال های اخیر، یک حرکت به سمت شخصی سازی افراد اصلی در یک تجارت صورت گرفته است. بدیهی است که این کار برای یک تجارت کوچک ساده باشد، اما ممکن است برای شرکت های بزرگ دشوارتر باشد. البته برخی افراد به خوبی آن را مدیریت می کنند. استیو جابز کسی است که قبل از اینکه این عبارت حتی به خوبی شناخته شود، از برند شخصی استفاده می کرد تا خود را به عنوان چهره اپل متمایز کند. به همین ترتیب، برند شخصی Elon Musk احتمالاً بهتر از برند تجاری Tesla شناخته شده است.
منطقی است که هر صاحب کسب و کاری یا هر مدیری باید قبل از اینکه پیام شرکت را تحویل دهد، به صورت فردی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند.
ملاحظاتی برای ایجاد برند شخصی شما
ایجاد یک برند شخصی مستلزم بازتاب و درون نگری گسترده در خود است. اگر خودتان را بشناسید در برند سازی شخصی به شما کمک می کند. البته تعجب آور است که تعداد کمی از مردم این کار را می کنند. بیشتر مردم توصیف کردن خودشان را کار بسیار دشواری می دانند.
اگر هدف نهایی شما از نام تجاری شخصی بهبود عملکرد کسب و کار شماست، اول باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند. زیرا باید برند شخصی شما با مشتری هدفمند شما مطابقت داشته باشد. البته این موضوع جدید نیست، زیرا افراد تاجر سال هاست و مدتها قبل از اینترنت این کار را انجام داده اند.
در نهایت شما می خواهید به عنوان کسی که به همه افرادی که مشتریان بالقوه و بالفعل شما را هیستند، اهمیت می دهد، مشهور و شناخته شوید. بنابراین یافتن، گوش دادن و تعامل با مشتریان بالقوه بسیار مهم است. این جا همان جایی است که یک ابزار مانیتورینگ رسانه ای مانندBrand24 وارد عمل می شود، که به شما کمک می کند 24 ساعت در 7 ساعت حضور داشته باشید و به سوالات و نظرات مخاطبانتان پاسخ دهید. یک قسمت مهم در برند شخصی شما این است که مطمئن شوید به عنوان یک انسان با دیگران روبرو می شوید، با همان مسائل و مشکلات بازار هدف تان. تنها تفاوت شما با دیگران در این است که شما می توانید نشان دهید که برای برخی از این مشکلات – که مایلید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید – راه حلی پیدا کرده اید.
بنابرانی شما نمی خواهید مانند یک فروشنده کلیشه ای اتومبیل دست دوم رفتار کنید؛ حتی اگر در تجارت فروش خودرو باشید. به یاد داشته باشید؛ مصرف کنندگان بدبین مشاغل را به عنوان کلی فروش می دانند. هدف کلی از نام تجاری شخصی قدم برداشتن و کاهش اهمیت فروش است.
امروزه نمی توانید اهمیت شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید. بخشی از برند شخصی شما باید شامل داشتن حساب های کاربری در تمام شبکه های اجتماعی باشد که مخاطبان شما وقت خود را در آن می گذرانند. در این شرایط شما می خواهید درخواست های دوستانه را به صورت آزادانه بپذیرید و نمی خواهید حساب های خود را به صورت خصوصی تنظیم کنید. اگر واقعاً می خواهید یک حساب کاربری فیس بوک فقط برای دوستان و خانواده خود داشته باشید، باید یک حساب جداگانه به نام دیگری برای این کار تنظیم کنید.
پیشنهاد مطالعه : شبکه های ارتباطی چه تفاوتی با شبکه های اجتماعی دارند؟
اهمیت یک موضوع واحد
شما می خواهید برند شخصی شما سازگار باشد و در هر زمان شما می خواهید به نام تجاری خود وفادار بمانید. این موضوع فقط مربوط به این نیست که شما به طور مداوم طوری رفتار کنید که با تصویر شما مطابقت داشته باشد؛ اگرچه مهم است، بلکه عواملی را هم شامل می شود که بازتاب تجاری بیشتری در برند تجاری تان دارند. شما می خواهید در مورد یک رنگ و قلم ثابت تصمیم بگیرید و می خواهید از این رنگ و فونت در همه جا استفاده کنید. این موارد باید در وب سایت، حساب های کاربری اجتماعی، کارت های بازرگانی و هر چیز دیگری که چاپ کرده اید، یکسان باشند. اگر نماینده یک کسب و کار تجاری هستید، این باید با رنگ و قلم کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.
راهنمای برند شخصی
شما می خواهید همه مواردی را که به صورت عمومی در اینجا استفاده می کنید، مشاهده کنید. حتی باید مواردی مانند پاورقی های ایمیل ، لوازم التحریر ، حساب ها و فاکتورها و هر بروشور را که به دست دیگران می دهید، نگاه کنید. حتی ممکن است تا آنجا پیش بروید که در خرید هر خودرویی که استفاده می کنید یا در پوشیدن لباس های مختص رویدادهای عمومی که در آن ها شرکت می کنید، رنگ هایی متناسب با رنگ برندتان را انتخاب کنید.
چند روش برای ایجاد برند شخصی
دنیای آفلاین را فراموش نکنید. برند شخصی شما باید تمام مکان هایی را که مشتریان می توانند با شما روبرو شوند را در بر بگیرد. کارت ویزیت های سبک قدیمی به همان اندازه که صفحات اجتماعی شما اهمیت دارند، برای برند تجاری شما بسیار مهم هستند. فقط به یاد داشته باشید که مضمونی که شما را معرفی می کند در همه این موارد ثابت باشد.
هر کجا که بروید کارت های بازرگانی با خود داشته باشید، این موضوع به اندازه چهل سال پیش تاثیرگذار است. هر زمان فرصت برقراری ارتباط با شخص جدیدی را پیدا کردید که با مخاطبان هدف شما مطابقت دارد ، کارت را بیرون بیاورید.
در حالت ایده آل ، شما می خواهید برند شخصی شما شامل تمام زوایای زندگی عمومی شما باشد. بنابراین حتی نحوه لباس پوشیدن شما را در هر زمان که در یک موقعیت عمومی قرار دارید، را نیز پوشش می دهد. شما می خواهید کل تصویر عمومی شما با شخصیت برند شخصی شما مطابقت داشته باشد.
اقدامات شما باید با برند شخصی شما مطابقت داشته باشد.
راز نام تجاری شخصی موفق، این است که یک ثبات اساسی لازم است. شما در حال تلاش برای ایجاد یک تصویر خارجی از “خودتان” هستید، پس شما باید مطابق با آن تصویر عمل کنید. به این دلیل که مردم می توانند در برابر اخبار دو نفر که رفتار مشابه آنها را انجام می دهند، واکنش های بسیار متفاوتی نشان دهند. ممکن است عملی که اگر توسط شخص اول انجام شود آنها را شوکه کند اما در عوض با انتظارات آن ها از شخص دوم کاملاً مطابقت داشته باشد.
به عنوان مثال، واکنش به اخبار مربوط به مصرف مواد مخدر توسط یک سیاستمدار خاص را تصور کنید. در اکثر موارد ، این زنگ خطری برای زندگی سیاسی وی خواهد بود – این امر کاملاً با نام تجاری شخصی و انتظارات عمومی افراد جامعه از او ناسازگار است. از طرف دیگر، فرض کنید در خبری بیان شود که یک ستاره راک هوی متال مواد مخدر مصرف کرده است، این برای مردم باور پذیر تر است ، حتی ممکن است این مورد را از قبل انتظار داشته باشند.
یک فردی که نماینده یک بیزینس کوچک است، احتمالاً چنین دیدگاه های افراطی در مورد برند شخصی خود ندارد. با این حال ، شما هنوز هم باید به روشی متناسب با تصویر درک شده خود عمل کنید. اگر خودتان را علاقه مند به مشتریان خود معرفی می کنید ، پس خیلی اهمیت دارد که به شکایات آنها گوش فرا دهید و مشکلات احتمالی آنها با محصول تان را برطرف کنید.
بیش از هر چیز دیگری، شما می خواهید برند شخصی شما نسبتاً معتبر باشد. تشخیص یک شخص جعلی و یک شخصیت دروغین در زندگی افراد کار سختی نیست.
شما می خواهید برند شخصی شما با گفته های مردم در مورد شما مطابقت داشته باشد، در حالی که در فضای فیزیکی و در بین آن ها حضور ندارید. اگر مردم برند شخصی شما را باور نکنند، پس با کمبود اعتبار شخصی روبرو خواهید بود.
سوالات متداول
برند شخصی چیست؟
برند شخصی، نام تجاری شخصی شما است که به چگونگی تبلیغ در مورد شخص شما اشاره دارد. برند شخصی تخصص، تجربه و شخصیت است که شما می خواهید دیگران در مورد شما ببینند که می تواند ترکیبی از چگونگی به تصویر کشیدن رسانه ها از شما باشد یا عقیده مردم از اطلاعاتی که در مورد شما در اینترنت پیدا می کنند باشد و در پایان نحوه درک شما در زندگی واقعی است. می توانید از برند شخصی خود استفاده کنید تا خود را از دیگران متمایز کنید.
چرا برند شخصی مهم است؟
برند شخصی کلید موفقیت در زندگی حرفه ای شماست زیرا در چگونگی معرفی خود به مشتری های بالقوه و بالفعل است و فرصت را به شما می دهد تا بر نقاط قوت خود تأکید کنید تا شما را از دیگران جدا کند و اطمینان حاصل کند که مردم شما را آنگونه می بینند که شما می خواهید. همچنین به افراد کمک می کند احساس کنند گویی شما را بهتر می شناسند و به افزایش قابلیت اعتماد شما کمک می کند (حتی اگر حتی شخصاً شما را ملاقات نکرده باشند).
چگونه شروع به ساختن نام تجاری شخصی خود می کنید؟
هنگام ایجاد یک برند شخصی، درون نگری و بازتاب خود به دیگران از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می خواهید برای تقویت عملکرد کسب و کار خود یک برند شخصی ایجاد کنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان خود را درک می کنید. در پایان روز ، شما می خواهید به عنوان شخصی که به مشتری های فعلی و بالقوه خوداهمیت می دهد و همچنین با همان مشکلات می جنگد، مشهور و شناخته شوید.
آیا کارت ویزیت هنوز مهم است؟
کارت ویزیت های سنتی به همان اندازه صفحات شبکه های اجتماعی برای برند تجاری شخصی شما مهم هستند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که کارت های بازرگانی خود را همیشه به همراه داشته باشید. برند شخصی شما باید شامل تمام مکان هایی باشد که مشتریان شما می توانند با شما تعامل داشته باشند، از جمله دنیای آفلاین را به مخاطب نشان دهد. ترفند این کار این است که مراقب باشید محتوای شما در کارت ویزیت و فضای آنلاین ثابت بماند. یعنی باید به طور مداوم از یک طرح رنگی و فونت یکسان در هر دو استفاده کنید.
چند نکته برای ایجاد یک برند شخصی چیست؟
ثبات اصولی راز ایجاد یک برند شخصی موفق است. یعنی شما باید به گونه ای رفتار کنید که متناسب با تصویر درک شده از شما باشد. شما دوست دارید، برند شخصی شما معتبر باشد. به طور خلاصه ، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که برند شخصی شما با آنچه مردم در غیاب شما درباره شما می گویند، مطابقت داشته باشد. جنبه دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که هدف اصلی برند سازی شخصی تمرکز بر فروش نیست. بنابراین، شما نمی خواهید به عنوان یک فروشنده با مخاطبانتان روبرو شوید.
سخن آخر اینکه….
در این مقاله به معرفی برند سازی شخصی پرداختیم. همانطور که اطلاع دارید، این روزها با وجود شبکه های اجتماعی و حضور میلیونی افراد در این شبکه ها، بازاریابی و تبلیغات نقش موثری در دیده شدن برند و افزایش فروش محصولات دارد.
مجموعه لاین استور به عنوان یک مجموعه متخصص در بازایابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، شما را در برند سازی و فروش محصولاتتان یاری می رساند. کارشناسان مجموعه ما با تولید محتواهای جذاب، و کمک به مدیریت پیج و یا کانال تجاری شما، به شما کمک می کنند تا درآمد خود را افزایش دهید.
بعلاوه این مجموعه در دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی، دوره های آموزشی کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و روش های بازاریابی در این شبکه ها را نیز در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. می توانید با تهیه این دوره صفر تا صد فعالیت در این شبکه ها را آموزش ببینید. در صورت برقراری ارتباط با مجموعه لاین استور، می توانید از مشاوره مستقیم مهندس مجید درویش زاده استفاده نمایید. کافی است با ما تماس بگیرید.
منبع : influencermarketinghub
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید