آیا ریفرال مارکتینگ همان افیلیت مارکتینگ است؟ ?
فهرست مطالب
Toggle? شبکههای اجتماعی و فضای مجازی، وب سایتها و پیامرسانها با وجود امکانات و قابلیتهای زیادی که دارند امروز بهعنوان ابزاری بسیار جذاب برای بازاریابی و افزایش فروش محصولات مورد توجه صاحبان کسبوکارها قرار گرفتهاند.
مطمئناً در دنیای پر رقابت موجود در فضای مجازی بدون برنامه و داشتن برنامه مشخص و استفاده از روشهای مؤثر بازاریابی موفقیت چندانی حاصل نمیشود. روشهای مختلفی برای بازاریابی در بستر اینترنت و فضای مجازی وجود دارد، ازجمله آن ها میتوان به ریفرال مارکتینگ یا بازاریابی ارجاعی و بازاریابی افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش اشاره کرد. بسیاری از کاربران ممکن است این روش های بازاریابی را با یکدیگر اشتباه بگیرد.
سلام به دوستان عزیز لاین استور، در این مقاله قصد داریم به طور مختص این روش های بازاریابی را بررسی نماییم.
ریفرال مارکتینگ ( Referral Marketing)
ریفرال مارکتینگ یا بازاریابی دهان به دهان بر پایه اعتماد شکل میگیر.د یکی از روشهای مؤثر بازاریابی این است که این افراد پس از خرید محصول و استفاده از آن، دوستان، خانواده و نزدیکان خود را به خرید آن محصول نیز تشویق میکنند و به طور معمول فروشگاه هایی که از آنها خرید کردهاند را به اطرافیان پیشنهاد می دهند.
در روش بازاریابی ریفرال نیز سعی میشود تا افراد قابل اعتماد در تبلیغات استفاده شوند، البته افراد قابل ارتباط فقط مربوط به محدوده خانواده و دوستان نمیشوند، بلکه هر فردی که بتواند بر روی دیگر افراد تاثیرگذار باشد می تواند در بازاریابی ریفرال کمک نماید. مثلاً اینفلوئنسر ها، سلبریتی ها، بلاگرها و یا افرادی که بتوانند بر دیگران برای خرید یک محصول تاثیرگذار باشند، می توانند در برای بازاریابی ریفرال یا ارجاعی کمک نمایند.
پیشنهاد مطالعه : فوت و فن های اینستاگرامی
افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)
افیلیت مارکتینگ که با نام بازاریابی معرف یا سرویس همکاری در فروش نیز شناخته میشود، یکی از روشهای مؤثر کسب درآمد در فضای مجازی است. افیلیت مارکتینگ، همچنین بازاریابی پورسانت نیز نامیده میشود.
در واقع در این روش پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وبسایت یا وبلاگ یک شخص قرار داده و اگر تبلیغات آن وبلاگ، وب سایت و یا پیج اجتماعی باعث فروش محصول شود درنتیجه این شخص به عنوان ناشر از صاحب محصول پورسانت را دریافت خواهد کرد.
افرادی که بهعنوان ناشر در تبلیغات افیلیت مارکتینگ شرکت می کنند، همکاران فروش نیز نامیده می شوند و کمیسیون مشخصی را پس از اینکه مشتری اقدام خاصی را انجام دهد، دریافت می کنند.
همانطور که مشاهده میکنید این دو روش بازاریابی با یکدیگر تفاوتهایی دارند ازجمله اینکه در روش بازاریابی افیلیت پورسانت به ازای کلیک توسط مشتری یا خرید محصول و یا دیدن صفحه فروشی دریافت میشود. در واقع در روش افیلیت مارکتینگ انگیزه مالی هدف اصلی برای همکاری در فروش است، اما در روش ریفرال اعتماد رکن اصلی است. در این روش بازاریابی بر اساس اعتماد و رابطه حاصل شده بین طرفین برای جذب مشتری تأکید میشود و افراد براساس اعتمادی که به دیگران دارند، اقدام به خرید یک محصول می کنند.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.