اشتباهاتی در بازاریابی اینستاگرامی که کسب و کارتان را تهدید می کند ?
? اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم محبوب و پرمخاطب با فراهم کردن زمینههای ارسال محتواهای مبتنی بر تصاویر و با پتانسیل بالای جذب فالوور و کاربر، جایگاه ویژهای در بین کسب و کارهای مختلف برای تبلیغات بازاریابی و برندسازی مختلف دارد. به ویژه در سال های اخیر و هم زمان با افزودن امکانات و ویژگیهای جدید توانسته بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان جذب نماید.
اما زمانی میتوان از اینستاگرام به عنوان یک بستر مناسب برای بازاریابی در کسب و کارتان استفاده کنید که به خوبی این محیط را شناخته و داده های موجود در آن را آنالیز کنید و از انجام برخی از اشتباهات که می تواند کسب و کارتان را تهدید کند، بپرهیزید.
سلام به دوستان لاین استور، در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین اشتباهاتی که در بازاریابی اینستاگرام می تواند کسب و کار شما را تهدید کند بپردازیم. با ما همراه باشید.
نام کاربری جذاب انتخاب کنید.
بعد از ایجاد پروفایل اینستاگرام، نوبت به انتخاب نام کاربری است. یک نام کاربری مناسب و جذاب به شما کمک میکند تا مخاطبان بیشتری به پیج شما توجه کنند و صفحه محبوب تری داشته باشید. بنابراین در انتخاب نام کاربری دقت کنید. نام های غیرحرفهای میتواند بازخورد منفی در کسب وکارتان داشته باشد. برای داشتن یک نام مناسب می توانید یک نام ساده ولی درعین حال زیبا انتخاب کنید. انتخاب یک نام کاربری با استفاده از کلمات کلیدی باعث می شود تا زمانی که دیگران ID شما را سرچ می کنند، در بخش بالایی و عمومی اینستاگرام قرار بگیرد.
پیشنهاد مطالعه : ۱۳ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی
برنامه هدفمند داشته باشید.
عدم برنامهریزی هدفمند حتی با وجود داشتن پیج تجاری در اینستاگرام، نمیتواند به بازاریابی شما کمک نماید. بنابراین مسئله مهم این است که باید یک برنامه مشخص و هدفمند برای بازاریابی برند و فروش محصولات خود داشته باشید.
قبل از هر چیز مخاطب هدف خود را مشخص کنید؛ سن، جنسیت، منطقه جغرافیایی ،محل زندگی وی و دیگر اطلاعاتی که کمک میکند شما بتوانید به صورت هدفمند محصول خود را برای مشتریان خاص به فروش برسانید.
از هشتگ های بیهدف استفاده نکنید.
هشتگ گذاری مناسب یکی از مهمترین دلایلی است که به راحتی میتواند محتواهای پیج شما را در دسترس کاربران قرار بدهد و میتواند تاثیر مثبتی در بازاریابی شما داشته باشد. بنابراین از هشتگ های بی هدف با عناوین غیرمرتبط با محتوایی که ارائه میدهید، استفاده نکنید بلکه هشتگ گذاری باید با برند، محصولات و خدماتی که ارائه میدهید مرتبط باشد. به این ترتیب کاربران با جستجوی هشتگ مرتبط با کسب و کارتان، به راحتی به پیج شما دسترسی خواهند داشت.
به کامنت ها پاسخ دهید.
یکی از بهترین روشهای تعامل در بازاریابی اینستاگرام این است که پاسخگوی کامنت های کاربران باشید. این کار ضمن افزایش اعتماد مخاطبان، باعث افزایش رتبه پیج شما در اینستاگرام می شود. زیرا پاسخ دادن به کامنت ها از نظر الگوریتم اینستاگرام مهم است.
علاوه بر این یکی از اشتباهاتی که برخی از مدیران پیج های تجاری مرتکب میشوند این است که کامنتهای منفی را حذف میکنند. حذف کامنتهای منفی نشان دهنده این است که شما برخورد مناسبی با مشتری ندارید و از اعتبار شما کاسته میشود. بنابراین هنگام روبرو شدن با کامنت های منفی بهتر است که رفتاری توأم با صبر داشته باشید و سنجیده عمل کنید.
از کپی کردن محتوا بپرهیزید.
کپی کردن محتوا در اینستاگرام طبق قوانین کپی رایت این پلتفرم، میتواند برای شما دردسرساز باشد زیرا باعث میشود تا صفحه شما به عنوان یک صفحه اسپم توسط این پلتفرم شناخته شود. بنابراین از کپی کردن محتوا در اینستاگرام بپرهیزید برای این کار میتوانید عکسهای مرتبط با محیط کار و محصولات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید یا ویدئوهایی را که خودتان تولید میکنید را ارائه دهید.
از پیج خود فقط برای تبلیغات استفاده نکنید.
اگرچه شما با هدف بازاریابی و تبلیغات پیج تجاری را راهاندازی میکنید اما به خاطر داشته باشید که کاربران و مخاطبان شما تمایل ندارند تا هر روز و هر لحظه محتوای تبلیغاتی را مطالعه کنند، بلکه آنها بهدنبال محتواهای ارزشمند و جذاب هستند. بنابراین تلاش کنید تا محتواهای ارزشمند و آموزشی و محتواهایی که میتواند حال مخاطب شما را خوب کند، را نیز در پیج تان قرار دهید.
از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است که فرصت بسیار جذابی را برای اشتراکگذاری تصاویر مرتبط با محصول و برندتان در اختیار شما قرار داده است. شما میتوانید با استفاده از نرم افزارهای جانبی برای ویرایش عکس های مورد نظرتان استفاده کنید و همچنین با استفاده از فیلترهای موجود اینستاگرام نیز میتوانید کیفیت تصاویر خود را ارتقا دهید. بنابراین از انتشار عکسهای بی کیفیت پرهیز کنید زیرا در میان میلیون ها تصویر جذاب مطمئناً تصاویر بی کیفیت از نظر مخاطبان قابلیت حذف شدن دارند.
از داده های آماری و آنالیز بهترین استفاده را بکنید.
از اشتباهاتی که می توان در اینستاگرام مرتکب شد این است که فرصت مناسبی را که شبکه اجتماعی اینستاگرام برا آنالیز داده ها در اختیار کاربران قرار داده است، نادیده بگیرید. آنالیز داده های اینستاگرام به شما کمک میکند تا بازاریابی موفقیتآمیزی داشته باشید. با آنالیز دادههای اینستاگرام میتوانید به دنبال تولید سرنخ بوده و بر روی مشارکت مخاطبان و همچنین تعداد مخاطبان خاص تمرکز کنید.(پیچ باید بیزینسی باشد )
سخن آخر اینکه…
علاوه بر موارد بالا ممکن است نکات مهم دیگری نیز باشد که شما میتوانید آنها را به این لیست اضافه کنید. به یاد داشته باشید که بازاریابی در شبکه اجتماعی پر طرفدار اینستاگرام با وجود تعداد رقبای بالایی که دارید کار آسانی نیست. اگر چه این شبکه با هزینه کم و به راحتی در دسترس همه افراد قرار دارد اما افرادی در آن موفق هستند که آموزش های لازم برای تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام را کسب کرده باشند و یا از افرادی حرفهای و یا از مشاوره افراد حرفهای استفاده کنند.
مجموعه لاین استور بهعنوان یک مجموعه حرفه ای و متخصص در زمینه تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام و مجری آموزش کسب درآمد از شبکههای اجتماعی در کنار شماست تا بهترین روش بازاریابی در این پلتفرم را در اختیار شما قرار دهد. شما میتوانید با ارتباط با لاین استور از مشاوره مستقیم مهندس مجید درویش زاده استفاده کنید و کسب و کارتان را در اینستاگرام توسعه دهید.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید