هشت ایده جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام ?
? اینستاگرام شبکه اجتماعی پرطرفداری است که امروز نه تنها برای برقراری ارتباط و تعامل، بلکه برای بازاریابی تبلیغات نیز استفاده می شود. امکانات و ویژگیهای اینستاگرام باعث شده تا افراد زیادی برای برندسازی، فروش محصولات، تبلیغات و بازاریابی و دیده شدن برند خود از این فضا استفاده کنند. به همین دلیل رقابت بسیار بالایی در بین صاحبان کسب و کارها و مشاغل شکل گرفته است.
سلام به همراهان همیشگی لاین استور، همان طور که میدانید تولید محتوایی که بتواند مخاطبان را درگیر کند، به مهمترین چالش و اولویت اصلی صاحبان کسبوکارها در اینستاگرام تبدیل شده است. تولید محتوای جذاب و با ارزش امکان اعتماد سازی را افزایش داده و باعث جذب مشتریان میگردد.
محتوای جذاب و ارزشمند باعث بازگشت مخاطبان به پیج مورد نظر میگردد. علاوه بر جذاب بودن متمایز بودن محتوا نیز اهمیت بالایی دارد، زیرا در بین میلیونها پستی که در اینستاگرام گذاشته می شود تنها برخی از آنها مورد توجه کاربران قرار میگیرند که از نظر آنها ارزش دیدن داشته باشد.
در اوایل کار با به اشتراک گذاشتن چند عکس و فیلم تصادفی، ایجاد تعامل در اینستاگرام بسیار آسان بود اما امروزه الگوریتم اینستاگرام رشد حسابهای کاربری را در این پلتفرم برای مشاغل سخت کرده است. در حال حاضر افراد باید در رابطه با استراتژی تولید محتوای اینستاگرام خود دوباره فکر کرده و اگر میخواهند در اینستاگرام شناخته شوند، باید پستها و عکسهای با کیفیت بالا ارائه دهند.
جدا از اینکه الگوریتم اینستاگرام یکی از دلایل اصلی ایجاد محتوای باکیفیت در این پلتفرم است، دلیل دیگر این است که محتوای خوب به شما کمک میکند تا با مخاطبان خود درگیر شوید و آن ها را به مخاطبان وفادار تبدیل کنید.
با ما همراه باشید تا در این مقاله 8 ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام را بیان کنیم. مطالعه این مقاله میتواند برای کسب و کار شما نیز مفید باشد.
1- محتوایی با بهترین عملکرد تولید کنید.
همانطور که میدانید ماهیت اینستاگرام تصاویر و عکس است اما هر تصویری در اینستاگرام برای مخاطبان جذابیت ندارد. سعی کنید از تصاویر گوگل استفاده نکنید. بلکه با انتشار تصاویر، ارزش های شرکت خود را به اشتراک بگذارید.
عکس های محل کار خود را ارسال کرده و اجازه دهید مخاطبان با شما ارتباط برقرار کند، نه اینکه فقط تصاویری از محصول و خدماتتان را به اشتراک بگذارید. عکس افرادی که از محصول شما استفاده میکنند را نیز به اشتراک بگذارید. خلاقیت داشته باشید و روشهای مختلفی را برای تهیه عکس از محصولاتتان، کشف کنید. قبل از انتشار تصاویر فیلترهایی را بر روی آن ها اعمال کنید، زیرا احتمال مشاهده تصاویر فیلتر فیلتر شده 21 درصد و اظهار نظر درباره آنها ۴۵ درصد بیشتر از تصاویر فیلتر نشده است.
پیشنهاد مطالعه : چگونه مهارت های تولید محتوای خود را بهبود ببخشیم؟
۲- به یک ایده بزرگ با یک تم یکسان توجه کنید.
هدف اصلی برای برندهای تجاری در اینستاگرام، ترغیب مخاطبان برای انجام برخی از کارها است. همیشه از یک تم مشترک استفاده کنید که تصاویر متنوعی را در پروفایل شما به هم متصل میکند. همه پستهای شما که دارای یک موضوع ثابت هستند را با یک ایده یکسان به مخاطب نشان دهید و از یک تم مشترک برای همه آنها استفاده کنید. اینکار باعث میشود که به تدریج نام تجاری شما در ذهن مخاطبان ماندگار شود و هنگامی که آنها به ایدههای شما جذب شود، ناخودآگاه با انتخاب نام تجاری شما نسبت به برندهای دیگر، وفاداری خود را نشان خواهند داد.
- هایلایت ایجاد کنید.
همانطور که می دانید، استوری های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام فقط به مدت زمان محدودی یعنی 24 ساعت قابل مشاهده است و بعد از آن حذف می شوند. اما در نسخههای جدید اینستاگرام قابلیتی به نام هایلایت وجود دارد که به کاربران امکان میدهد تا بتوانند استوری های هایلایت شده را در پروفایل خود برای مدت دلخواه داشته باشند.
صاحبان مشاغل و کسبوکارها میتوانند استوری های خود را به بخش هایلایت اضافه کرده تا برای مدت زمان طولانی آن را نگه دارند. هایلایت بهترین مکان برای معرفی خدماتی است که تمایل دارید تا در قالب استوری به دیگر کاربران نشان داده شوند. البته در این صورت فقط از تعداد فالوور هایی که آن استوری را ویو کردهاند، مطلع خواهید شد و نشانی از افراد بازدیدکننده ی استوری هایلایت شده نخواهد بود.
4- ویدئو ها را در IGTV بارگذاری کنید.
اگرچه تا چند سال قبل، یوتیوب در ایران بزرگترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو بود اما امروز آپارات به بزرگترین ابزار مبتنی بر ویدئو در کشور ما تبدیل شده است. شما میتوانید به جای اشتراکگذاری ویدئوهای خود در آپارات، مستقیماً آنها را در بخش IGTV اینستاگرام بارگذاری کنید. با اینکار دسترسی کاربران را به محتواهای خود آسانتر خواهید کرد. بنابراین ویدئوهای خود را در بخش IGTV اینستاگرام آپلود کنید.
5- کمپین ها و مسابقات تبلیغاتی را اجرا کنید.
یکی از روش های موثر برای جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام ، اجرای کمپین های تبلیغاتی با هشتگ ها یا مسابقات عکس است که از مخاطبان می خواهید تصاویر مرتبط با برند شما را به اشتراک بگذارند.
با میزبانی چنین مسابقاتی ، مخاطبان خود را برای شرکت و ارتباط با نام تجاری خود ترغیب کنید. این کار باعث معرفی برند شما در جامعه فالوورهایتان می گردد.
با استفاده از تصاویر عالی و استفاده طولانی مدت از یک هشتگ مناسب ، می توانید تعامل بهتر ، نظرات و موارد دلخواه بیشتری را بدست آورید. بنابراین با استفاده از هشتگ محبوب برای شکل دادن به کمپین تبلیغاتی خود می تواند افراد را ترغیب کند تا درباره شما صحبت کنند ، تا پاسخ بهتری را به دست آورید.
6- بر محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز کنید.
UGC مخفف User Generated Content (محتوای تولید شده توسط کاربر) است. یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد سر و صدا در مورد نام تجاری شما در اینستاگرام و پلتفرم های شبکه های اجتماعی است، همین مورد است. محتوای تولید شده توسط کاربر زمانی است که محتوای یک برند خاص، با تشویق خود برند یا بدون تشویق آن توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.
این استراتژی برای برند های بزرگ و معتبر کارآمد عمل می کند. با این حال، اگر هنوز در تلاش برای ایجاد نام تجاری آنلاین خود هستید، کاربران بدون هیچ انگیزه و تشویقی محتوا درباره شما ایجاد نمی کنند. بنابراین ، شما باید یک مسابقه یا یک رویداد تبلیغاتی را اجرا کنید که در آن کاربران در ازای ایجاد و اشتراک محتوا برای نام تجاری شما چیزی دریافت کنند.
7- زمان و فرکانس ارسال را حفظ کنید.
اگر از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنید، مهم است که به طور مداوم پست ارسال کنید. ارسال ایستگاه های نگهبانی در زمان هایی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند، می تواند به ارتباط بهتر تجارت شما کمک کند.
می توانید برای مدیریت موثر جریان محتوای خود، برنامه های چند یا چندگانه ایجاد کنید. که این موضوع به شما کمک می کند تصویر وسیع تری از محتوای خود را تجسم کنید.
8- اینستاگرام را به عنوان منبع میکرو بلاگ در نظر بگیرید.
با جابجایی در دنیای محتوای آماده ، اینستاگرام به عنوان راهی برای میکروبلاگینگ در حال انتخاب است که می توانید داستان محصول خود را با بیش از 2200 کاراکتر به نمایش بگذارید. این شکل فشرده وبلاگ نویسی یک روش عالی برای نمایش محصول شما همراه با یک عنصر تصویری است.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید