تحلیل داده های آماری تلگرام با قابلیت statistics ?
فهرست مطالب
Toggle? برای افرادی که فعالیت های اقتصادی در تلگرام انجام می دهند و در این پیام رسان کسب درآمد می کنند، تحلیل داده های آماری کانال تلگرامی اهمیت زیادی دارد. واقعیت این است که اگر نمی توانید داده های آماری تلگرام را اندازه بگیرید، نمی توانید آن ها را بهبود ببخشید.
سلام به عزیزان گرامی لاین استور، یکی از جدیدترین و جالبترین به روزرسانی های تلگرام، امکان مشاهده تعداد چشمگیر آمار و اطلاعاتی است که تلگرام جمع می کند. در این مقاله، آمار مختلفی را که هر مدیر کانال تلگرام باید با آنها آشنا باشد، را مورد بررسی قرار می دهیم.
“من یک کانال تلگرام دارم ، اما چرا باید مراقب باشم؟”
زیرا تاکنون، شما علاوه بر نام کاربری و داده های “آخرین بازدید”، از مشترکین خود چیزی نمی دانسته اید. دانستن آمار کانال تلگرام به شما این امکان را می دهد که مشترکان خود را بسیار بیشتر و بهتر درک کنید و اگر می خواهید کانال شما رشد کند، دید بیشتری پیدا کنید و تأثیر بیشتری داشته باشید. مهم است که آمار را دنبال کنید و معنی آنها را درک کنید.
پیشنهاد مطالعه : نحوه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در ۳ مرحله ساده
اما قبل از شروع، دو نکته مهم:
- گزینه statistics فقط در کانال هایی با 1000 مشترک یا بیشتر در دسترس است.
- گزینه آمار نسبتاً جدید است و من راهنماهای زیادی در مورد توضیح عمیق آن پیدا نکردم.
ورود به صفحه stats کانال شما بسیار ساده است:
- وارد کانال خود شوید.
- بالای کانال خود (جایی که نام کانال شما ارائه می شود) کلیک کنید.
- روی دکمه سه نقطه کلیک کنید.
- گزینه ” Stats ” را انتخاب کنبد.
پس از ورود به صفحه Stats کانال خود، ابتدا نمای کلی آمار هفتگی را مشاهده خواهید کرد:
- Subscribers (به دلایلی از این به عنوان “فالوور” یاد می شود) – چند نفر (یا دقیق تر، چند حساب تلگرام) در کانال شما مشترک شده اند و شما را دنبال می کنند.
- Views Per Post (بازدیدها برای هر پست) – میانگین بازدیدهای پست در هفته گذشته چقدر است.
- درصد مشترکانی که امکان دریافت اعلان از شما را دارند – اطلاعات بسیار مهمی که در واقع به شما امکان می دهد بفهمید چند نفر مایل به دریافت پیام های شما در طول روز هستند.
- Shares Per Post میزان شیر در هر پست – یک آمار بسیار مهم است.
رشد کانال (Channel’s Growth)
تلگرام به شما امکان می دهد نرخ رشد کانال خود را از نظر دنبال کننده یا فالوور مشاهده کنید. تلگرام این نمودار (و بیشتر نمودارهای موجود در صفحه آمار) را تعاملی کرده است، به این معنی که شما می توانید با بازه زمانی و نمای زمان را بازی کرده و آن را برای زمان خاصی تنظیم کنید. فقط با دکمه شبیه گوشی هوشمند در پایین نمودار بازی کنید.
جدا از رشدی که مشاهده خواهید کرد (مگر اینکه کار خیلی ضعیفی انجام داده باشید و افرادی همچنان کانال شما را ترک کنند)، باید به اسپایک ها (بسیاری از مشترکان جدید در همان روز) توجه کنید و سعی کنید ببینید در آن تاریخ چه اتفاقی افتاده است. می توانید در نمودار زیر “فالوورها” تصویر عمیق تری دریافت کنید.
فالوورها (Followers)
در این نمودار می توانید ببینید که هر روز چند کاربر کانال شما را ترک کرده اند (قرمز) و چه تعداد (سبز) به آن پیوسته اند.
آیا این به روزرسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته شده است؟ یا شاید کانال شما در یک وب سایت یا وبلاگ معروف شناخته شده باشد؟ مهم است که بدانید چه اتفاقی افتاده است ، بنابراین ما از مخاطبان شما استفاده می کنیم و کاملاً درک می کنیم که از کجا آمده است.
اعلان ها (Notifications)
در اینجا می توانید ببینید که چند نفر کانال شما را صدا دار (muted ) یا بی صدا (unmuted) کرده اند.
دفعات بازدید (Views Times)
در چه ساعتی مخاطبان شما بیشتر به پیام های شما پاسخ می دهند و هشدار می دهند؟ تلگرام نمای هفته به هفته را نمایش می دهد ، بنابراین می توانید رفتار خود را مقایسه و اطلاعات بیشتری کسب کنید.
منابع بازدید (Viewing Sources)
اینجاست که داده ها می توانند کمی پیچیده باشند. ایده موجود در این نمودارها این است که درک کنید پست های شما از کجا بازدید می شوند:
منابع بازدید می تواند از منابع زیر باشد:
- فالوورهای کانال – ناگفته نماند که بیشتر بازدیدهای شما از طریق کانال خودتان است.
- دریافت بازدید با استفاده از لینک – یکی از بهترین موارد در مورد تلگرام این واقعیت است که هر پست، لینک خاص خود را دارد که می توانید در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید.
- پیام شخصی – توجه داشته باشید که تلگرام از “”PM – پیام خصوصی در مقابل میانبر آشناتر “”DM- پیام مستقیم استفاده می کند. اطلاعات جالبی که به شما امکان می دهد تعداد زیادی از پست های خود را به عنوان پیام خصوصی ارسال کنید (شاخص عالی برای ایجاد یک کار عالی و آوردن محتوای ارزشمند به کانال شما).
- کانال ها – اگر یک کانال تلگرامی پیام شما را به اشتراک بگذارد، در اینجا بازدیدهایی را که از آن به دست آمده، مشاهده خواهید کرد.
- گروه ها – اگر پیام شما در یک گروه تلگرامی به اشتراک گذاشته شده است، در اینجا دیدگاه های حاصل از آن را مشاهده خواهید کرد.
- جستجو — منبع مشاهده جستجو زمانی است که کاربر کانال شما را با نوار جستجوی جهانی پیدا می کند، آن را باز کرده و پست ها را مشاهده می کند.
منابع به دست آوردن دنبال کننده ها (Sources of Obtaining Subscriptions)
درست مانند منابع بازدید، این مورد دیگری از داده ها است که کمی نامشخص است. اما دقیقاً مانند «منابع بازدید»، با جستجوی این اعداد متوجه خواهید شد که دنبال کنندگان شما از کجا آمده اند، که برای ادامه و گسترش مخاطبان کانال شما بسیار مهم است.
زبان (language)
در اینجا می توانید زبانهای دنبال کنندگان خود را ببینید.
تعاملات با پست های تلگرامی شما (Image for postImage for post)
این واقعا جالب شده است – در اینجا می توانید دنبال کنندگان خود را با پیام هایی که در کانال خود منتشر می کنید، را ببینید.
بازدیدها و ارسال ها: ارسال با پست
خوب، ما به پایین صفحه آمار رسیده ایم. در اینجا می توانید Views & Forward ها را در کانال خود مشاهده کنید ، اما از نظر پست به پست ، و درک بهتری از محتوای باارزش تر می توانید درک کنید، و این باعث می شود درک بهتری در مورد مخاطبان تان داشته باشید.
خلاصه
همانطور که گفته شد، دانستن آمار کانال تلگرام به شما امکان می دهد مخاطبان خود را بهتر بشناسید و اگر می خواهید کانال شما رشد کند، مهم این است که آمار بیشتری داشته باشید و تأثیر بیشتری بر دنبال کنندگان خود داشته باشید، آمار را دنبال کنید و معنی آنها را درک کنید.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.