جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
  • 05132727070
  • info@linestore.ir
0
دانشگاه شبکه های اجتماعی
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

دانشگاه شبکه های اجتماعیمقالاتمقالات آموزشینکات امنیتی ضروری در شبکه های اجتماعی

نکات امنیتی ضروری در شبکه های اجتماعی

14 آبان 1399
ارسال شده توسط خانم خنجری
مقالات آموزشی
نکات امنیتی ضروری در شبکه های اجتماعی

? امنیت مسئله بسیار مهمی است که در سایه آن امکان پیشرفت و توسعه اتفاق می افتد. در رابطه با شبکه های اجتماعی، نیز فرد زمانی می تواند از مزایا و فرصت های موجود در آن ها استفاده نماید، که امنیت وی به مخاطره نیفیتد.

در صورتی که امنیت در شبکه های اجتماعی برقرار نباشد، اطلاعات شخصي، حساب بانکی، اطلاعات مربوط به حساب کاربری و… در معرض دستكاري و سوءاستفاده هاي مادي و معنوي قرار می گیرند. فراتر از اطلاعات شخصی، برخی از تهدیدها، می تواند امنیت ملی یک کشور را نیز تهدید کند.

سلام به همه همراهان همیشگی لاین استور، مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ در این مقاله نکات کلیدی حفظ امنیت شخصی، در اختیار کاربران عزیز قرار می گیرد.  آشنایی با این موارد، می تواند به کاربران فعال در شبکه های اجتماعی، در جهت حفظ امنیت و استفاده مفید از این شبکه ها کمک نماید.

پیشنهاد مطالعه : چرا باید به دیدگاه ها و نظرات مخاطبان پاسخ داد؟ ?

ویژگی ها و امکانات شبکه های اجتماعی، از جمله ساخت پروفایل، امکان برقراری ارتباط های صوتی و تصویری و امکان ارسال نظرات و تعامل با دیگران، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. تشکیل گروه های خانوادگی و یا گروه هایی که دوستان در آن حضور دارند، یکی از ویژگی های مورد پسند کاربران شبکه های اجتماعی است.

در این گروه ها اکثر اعضا با ارسال عکس و فیلم های مختلف از خود و خانواده، رابطه صمیمی تری با دیگر اعضای گروه برقرار می کنند. اشتراک گذاری عکس و فیلم از مراسم ها و مناسبت های مختلف زندگی روزمره، به یکی از علایق متداول اغلب کاربران تبدیل شده است.

اما ممکن است، به مرور این نوع فعالیت برای افراد به عادت تبدیل شود و افراد اطلاعات شخصي خود را هرچه بيشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراك بگذارند. با کمی توجه، درمی یابیم که ادامه این روند باعث خواهد شد، پس از مدتی نمایه کاربران تبدیل به پروفایلی کامل از رویدادها، تصاویر و فیلم های مربوط به زندگی شخصی آن ها شود.

واقعیت این است که شبکه های اجتماعی، مکانی عمومی هستند که اکثر افراد جامعه در آن حضور دارند. قرار دادن مکرر رویدادهای زندگی واقعی در پروفایل یا گروه های مختلف، چیزی شبیه به این است که، آلبوم زندگی خود را  دست به دست در تمام نقاط کشور و حتی نقاط جهان، در اختیار دیگران قرار بدهید، تا مشاهده کنند.

حقیقتی که در حال حاضر، در شبکه های اجتماعی در حال روی دادن است، این است که با دنبال کردن صفحات شخصی افراد و حتی پروفایل آن ها، به راحتی می توانید از مناسبت های شخصی و خانوادگی آن ها مانند تولد تا عزا، یا فعالیت های روزمره آن ها مثل خرید خانه و ماشین، مسافرت و… اطلاع پیدا کنید. به راستی چرا؟

به یاد داشته باشید، که ممکن است افراد ناشناس به راحتی وارد گروه خانوادگی و دوستان تان شوند. همچنین افراد مختلف به راحتی می توانند عکس های شخصی تان را از پروفایل شما بردارند و یا ممکن است هکرها به اطلاعات حساب کاربری شما دستبرد بزنند، همه این موارد اهمیت حفظ حریم شخصی را بیان می کند.

بهترین کسی که می تواند از اطلاعات شخصی شما محافظت نماید، خودتان هستید. به هیچ عنوان عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی را حتی در گروه فامیل و دوستان قرار ندهید، هرگز اجازه ندهید، اشخاص ناشناس وارد گروه خانوادگی شما شوند.

همچنین اسرار زندگی خود و دیگران را به بهانه درد دل کردن، حتی با دوستان خود در میان نگذارید. ممکن است، انتشار آن ها توسط دیگران، صدمات روحی و آبرویی جبران ناپذیری برای شما یا افرادی که راز آن ها برملا شده است، داشته باشد.

زیرا افراد شیاد و یا کلاهبردار در شبکه های اجتماعی، در کمین دستیابی به اطلاعات شخصی و اسرار زندگی کاربران هستند تا با سوء استفاده و تهدید به انتشار آن ها، اخاذی مادی و معنوی از قربانی نمایند. به خاطر داشته باشید که مطالب بارگذاری شده در شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان قابل بازگشت نیستند.

نکات امنیتی ضروری در شبکه های اجتماعی

سرقت اطلاعات بانکی یکی از مهمترین اهداف کلاهبردارن و هکرها در شبکه های اجتماعی است. هرگز اطلاعات بانکی خود را در شبکه های اجتماعی حتی با خانواده و دوستان به اشتراک نگذارید.

 به هیچ عنوان به افراد ناشناس، پیام ها، تماس های تلفنی، کانال ها و گروه های مختلف اعتماد نکنید. کلاهبرداران از طریق روش های بالا، درصدد دسترسی به اطلاعات بانکی شما هستند. ممکن است افراد کلاهبردار با ارسال پیام به صفحه شخصی شما، مبنی بر برنده شدن تان، اطلاعات حساب بانکی شما را طلب کنند.

برخی از کلاهبرداران لینک های جعلی مبنی بر تغییر گذر واژه یا تکمیل اطلاعات شخصی را برای افراد ارسال می کنند. به یاد داشته باشید، که هرگز لینک های ناشناس را باز نکنید. این لینک های می تواند بدافزارهایی باشند که اطلاعات حساب بانکی شما را سرقت کنند.

استفاده از درگاه پرداخت شاپرک و رمز پویا

برای پرداخت های الکترونیکی از درگاه پرداخت شاپرک که مورد تایید بانک مرکزی هست، استفاده نمایید. زیرا درگاه های پرداخت جعلی، برای سرقت اطلاعات کارت بانکی و تخلیه حساب کاربران طراحی شده اند.

استفاده از رمز پویا، گزینه بعدی در رابطه با حفظ اطلاعات بانکی است که تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرقت اطلاعات کارت بانکی، از طریق درگاه های جعلی، دارد.

فریب نخورید!

هرگز به پیام هایی که حاوی اطلاعاتی مانند برنده شدن، شرکت در قرعه کشی، انواع کمک های مالی، خرید اقلام لوکس و یا عتیقه، خرید کلاهای با قیمت پایین، مشارک در سود های معاملاتی و… است، توجه نکنید.

ممکن است این پیام ها و پیام های تبلیغاتی از این دست، به صفحه شخصی شما ارسال شود. در صورت برقراری ارتباط با افراد کلاهبردار، آن ها با شیوه های مختلف، اعتماد قربانی را جلب کرده و با دروغ ها و ترفندهای متفاوت از وی درخواست مبالغی، حتی شاید به ظاهر اندک می نمایند.

تمام این افراد پس از دریافت مبلغ مورد نظر، از دسترس خارج می شوند. مواظب باشید، فریب نخورید!

خرید از صفحات یا کانال های مطمئن

در حال حاضر افراد زیادی تمایل به خرید از طریق اینترنت دارند. فروش اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی یکی از مزایای این شبکه هاست، البته در صورتی که مسائل امنیتی مورد توجه قرار بگیرد.

در شبکه های اجتماعی بعضی افراد با راه اندازی کانال های مختلف اقدام به فروش اجناس بی کیفیت می کنند. در حالی که تصاویر استفاده شده در کانال، ممکن است مربوط به یک جنس با کیفیت بالا باشد، اما هنگامی که مشتری کالای مورد نظر را تحویل می گیرد، کاملا برعکس کیفیت ذکر شده است.

در این گونه موارد، قبل از خرید، ابتدا مطمئن شوید که امکان برگشت محصول و مراجعه حضوری، وجود دارد. سعی کنید از کانال های یا صفحاتی خرید کنید که دریافت وجه کالا را موکول به زمان دریافت محصول توسط مشتری کرده اند.

نسبت به مواردی که قیمت محصولی را پایین تر از قیمت بازار عنوان می کنند، مشکوک باشید. تجربه نشان داده، برخی افراد در صفحه یا کانال خود، تصاویری از کالاهای باکیفیت می گذارند، اما جنسی که به دست مشتری می رسد، کالای استفاده شده و دست دوم است.

برای صفحات خود گذرواژه داشته باشید!

هکر ها، می توانند حساب کاربری شخص را هک کرده و به اطلاعات شخصی وی دست پیدا کنند. در برخی از این موارد، هکرها با برداشتن اطلاعات فامیل و دوستان، از طرف آن ها به کاربر پیام داده و درخواست مبالغی را با عناوین مختلف می نمایند.

در صورت مواجهه شدن با این موارد، حتما با برقراری تماس تلفنی با فامیل مورد نظر، مطمئن شوید که شخص وی از شما درخواست پول دارد، نه یک کلاهبردار در لباس فامیل یا دوست تان!

هک کردن صفحات افراد و فروش اطلاعات، یکی از روش های کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی است. بنابراین برای اینکه صفحه شما از هک شدن در امان بماند، برای حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی، گذرواژه هایی با استفاده همزمان حروف و اعداد و کارکترهای $ یا@ و… ایجاد نمایید.

تایید دو مرحله ای، یکی از روش های دیگر برای ایمن سازی حساب کاربری است که در برخی از شبکه های اجتماعی، وجود دارد. البته برای هر شبکه اجتماعی باید رمز عبور متفاوتی داشته باشید.

در صورتی که تمایل به دریافت نرم افزار شبکه های اجتماعی مختلف دارید، از منابع امن آن ها را دانلود کنید. بعلاوه به روز رسانی اپلیکیشن این شبکه ها، نیز می تواند شما را در بهبود امنیت کمک نماید.

هوشیاری در برابر شبیه سازي پروفایل

 شبیه سازي پروفایل صفحات شبکه های اجتماعی، روش دیگری برای کلاهبرداری است. افراد کلاهبردار با استفاده از اطلاعات و عکس هاي محافظت نشده فرد، اکانتی جدید با نام و مشخصاتی بسیار شبیه به کاربر ایجاد می کنند.

سپس با استفاده از پروفایل تقلبی، براي همه قربانیان خود درخواست دوستی ارسال می کنند. کاربر قربانی به خیال اینکه که فرستنده پیام را می شناسد، درخواست وی را قبول می کند. در حالی که این پروفایل تقلبی، دامی براي سو استفاده از اطلاعات او خواهد بود. با داشتن گذرواژه امکان هک شدن صفحه خود را به شدت کاهش دهید.

مواظب پیشنهاد های ازدواج باشید!

در این روش کلاهبرداران، مخصوصاً در شبکه های اجتماعی با دادن وعده ازدواج، به عکس، فیلم و دیگر اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا می کنند. برخی از موارد قربانی با اعتماد به شخص مقابل، عکس های خود را در اختیار او قرار می دهد و در مواردی کلاهبردار، اطلاعات گوشی و یا صفحه شخصی قربانی را هک می کند.

فرد کلاهبردار با دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر، و سپس با تهدید کردن وی به انتشار این اطلاعات، از قربانی یا خانواده اش اخاذی می کند. پرونده های زیادی از این دست موارد، توسط قوه قضاییه ثبت شده است.

به هیچ وجه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، به فردی که دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر نیست و به آسانی هویت خود را مخفی می کند، اعتماد نکنید. علاوه بر اخاذی مالی، متاسفانه قربانیان از نظر روحی نیز آسیب می بینند.

دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.

 

? مقالات رایگان دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی

برچسب ها: امنیتیامنیتی ضروریشبکه اجتماعیشبکه های اجتماعیضرورینکات امنیتینکات امنیتی ضرورینکات امنیتی ضروری در شبکه اجتماعینکات امنیتی ضروری در شبکه های اجتماعی
قبلی هوش اجتماعی و رابطه آن با مدیریت ?
بعدی نقش آفرینی شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کارها ?

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: چگونه شبکه های اجتماعی بر امنیت افراد و جامعه تاثیر گذارند؟ ? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: آیا رسانه اجتماعی با شبکه ‌های اجتماعی تفاوت دارند؟ ? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • جلسات
  • کتابچه
  • مقالات آموزشی
برچسب‌ها
آموزش آموزش اینستاگرام آموزش ساخت استوری حرفه ای اجتماعی استارتاپونه استوری استوری اینستاگرام استوری حرفه ای اپلیکیشن اینترنت اینستاگرام بازاریابی بازاریابی پیامکی تبلیغات تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترفند تلگرام تولید محتوا دانشگاه دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه مفهومی دانشگاه مفهومی شبکه اجتماعی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی دورهمی دورهمی استارتاپونه سئو شبکه شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی فضای مجازی لاین استور محتوا مشتری مفهومی نوجوانان واتس اپ واتساپ پست کاربردی کسب درآمد کسب و کار کسب و کارها گوگل یوتیوب
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات
  • تولید محتوا
  • دوره های رایگان
  • دوره های ویژه
  • کتابچه
  • کلاس نمایندگان لاین استور
  • همه دوره ها
  • وردپرس
محصولات
  • چطور پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم؟ چطور پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم؟
    رایگان دریافت کنید
  • ترفندهای ساده برای بازاریابی در اینستاگرام ترفندهای ساده برای بازاریابی در اینستاگرام
    رایگان دریافت کنید
  • راهکارهای رشد سریع کسب و کارهای آنلاین راهکارهای رشد سریع کسب و کارهای آنلاین
    رایگان دریافت کنید
  • دلایل بهره وری کسب و کارها از تبلیغات ارزان و باکیفیت دلایل بهره وری کسب و کارها از تبلیغات ارزان و باکیفیت
    رایگان دریافت کنید

دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه شبکه های اجتماعی ایده ای بود که سال ها در ذهن مهندس درویش زاده مدیر لاین استور شکل گرفته بود و به همت ده ها استاد خبره در زمینه های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی گردید تا با ارائه آموزش های رایگان و کم هزینه به منظور ارتقای دانش و آگاهی کاربران فضای مجازی گامی بزرگ بردارد . مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اطلاعات تماس

تلفن : 38844050 51  98+پشتیبانی : 9120212564 98+
پشتیبانی : 9151743060 98+مدیریت :  9158114564 98+ ایمیل : info@linestore.ir
مشهد، بزرگراه بابانظر – بازار بزرگ ملل – طبقه دوم پلاک 4701 (مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)

دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • دوره ها
  • رویدادها
  • حساب کاربری
  • درباره ما
  • تماس با ما
نمادها
© دانشگاه شبکه‌های اجتماعی - لاین استور -
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دهید
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

اپلیکیشن لاین استور

  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

اینستاگرام

[4 محصول]

تبلیغات

[7 دوره]

تولید محتوا

[3 دوره]

دوره های رایگان

[3 دوره]

دوره های ویژه

[10 دوره]

کتابچه

[15 محصول]

کلاس نمایندگان لاین استور

[7 دوره]

همه دوره ها

[17 دوره]

وردپرس

[2 دوره]

دوره های من

برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو