جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
  • 05132727070
  • info@linestore.ir
0
دانشگاه شبکه های اجتماعی
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

دانشگاه شبکه های اجتماعیمقالاتمقالات آموزشیتاریخچه شبکه های اجتماعی ایرانی ?

تاریخچه شبکه های اجتماعی ایرانی ?

29 مهر 1399
ارسال شده توسط خانم خنجری
مقالات آموزشی
تاریخچه شبکه های اجتماعی ایرانی

? امروزه شبکه های اجتماعی به علت ویژگی ها، امکانات و جذابیت هایی که دارند، توانسته اند میلیون ها کاربر را به خود جذب نمایند. طبق آمار موسسه وی آر سوشیال، تا سال 2019، بیش از 4/3 میلیاد نفر در سراسر جهان به عضویت شبکه های اجتماعی درآمده اند.

پادکست تاریخچه شبکه های اجتماعی ایرانی ؛ بشنوید :

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2020/10/تاریخچه-شبکه-های-اجتماعی-ایرانی-?.mp3

 

سلام به همه همراهان همیشگی لاین استور، مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در ایران نیز میلیون ها کاربر به عضویت شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی درآمده اند. در سال های اخیر، نیز رشد کاربران ایرانی این شبکه ها به سرعت در حال افزایش بوده است و پیش بین می شود، در آینده این روند ادامه داشته باشد. جذابیت های شبکه های اجتماعی باعث شد تا تاریخچه ورود شبکه های اجتماعی به کشور و تاریخ راه اندازی  اولین شبکه های اجتماعی ایرانی را بررسی نماییم.

ورود کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی اولین بار از پایگاه اورکات شروع شد، به گونه‌ای که ایران پس از برزیل و آمریکا سومین کشور حاضر در اورکات بود. روند عضویت کاربران ایرانی در اورکات به حدی پیش رفت که زبان فارسی به یکی از پنج زبان پراستفاده در این پایگاه تبدیل شد.

با گسترش یاهو ۳۶۰ تعدادی از کاربران ایرانی به این  شبکه‌های اجتماعی گرایش پیدا کردند. کاربران در اورکات می‌توانستند از طریق دوستان خود، دوستان جدیدی پیدا کنند. همچنین در این شبکه اجتماعی، چند انجمن گفتگو وجود داشت که کاربر می‌توانست در آن فعالیت کند و با دوستانشان بر سر موضوعات مختلف بحث کند.

در سال 2005، یاهو ۳۶۰ جدی‌ترین رقیب اورکات بود که بسیار محبوب‌تر از شبکه اجتماعی اورکات گردید. این شبکه اجتماعی متعلق به شرکت یاهو است و تمام کسانی که حساب کاربری یاهو داشتند، می توانستند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

شبکه اجتماعی یاهو ۳۶۰ در سال 2005 راه‌اندازی شد و دومین شبکه محبوب بین مردم ایران بوده است. اگرچه ورود کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی، برای اولین بار در شبکه اجتماعی خارجی انجام شد، اما ایران نیز به سرعت، وارد عرصه تولید و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی گردید.

پیشنهاد مطالعه : اهمیت داشتن سایت تبلیغاتی برای کسب و کارها ?

بعد از جا افتادن وبلاگ در بین کاربران ایرانی، یک وبگاه ایرانی به نام کلوپ به میانه میدان آمد. کلوپ اولین شبکه اجتماعی ایرانی است که در سال 1383 راه‌اندازی شد. این شبکه اجتماعی خدمات مختلفی ازجمله کلوپ‌ ها، امکان بحث، مطالب رسانه‌ها، صندوق پیام و گفت‌وگوی آنلاین را ارائه می‌کرد.

کلوپ اولین شبکه اجتماعی داخلی است که از روی شبکه ای مانند اورکات الگوبرداری شده‌ است. این شبکه اجتماعی با وجود موفقیت هایی که در جذب کاربران ایرانی داشت، اما این شبکه اجتماعی در سال 1396، به علت چالش‌ها و مشکلاتی که پیش روی توسعه آن وجود داشت، به کار خود پایان داد.

اما همان‌طور که از مطالب گفته‌شده برداشت می شود، می‌توان گفت که دهه 80 شمسی، دهه شروع و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی ایرانی بوده است. در سال ۱۳۸۴ شبکه اجتماعی هم‌میهن تأسیس شد. نقطه قوت این شبکه اجتماعی هماهنگ بودن با فرهنگ ایرانی و اسلامی، کنترل محتوا و سالم‌سازی محیط امن برای کاربران ایرانی عنوان شده است.

تاریخچه شبکه های اجتماعی ایرانی

دهه ۹۰ شمسی، دهه پیشرفت سریع شبکه‌های اجتماعی داخلی بوده است. شبکه خبری اجتماعی افسران یکی از شبکه‌های اجتماعی بوده که در ابتدای دهه ۹۰ در ایران راه‌اندازی شده است. امکان مشاهده لینک‌ها، پیامک ها و نظرات کاربران، ذخیره تصویر، مشاهده ویدئوهای بسیار، امکان مشاهده پروفایل کاربران، رأی و نظر دادن به لینک‌ها و امکان ارسال لینک و پیامک جدید همراه با موقعیت جغرافیایی، از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی بیان شده است.

فیس نما یکی از شبکه‌های اجتماعی است که سال ۹۱ با هدف رقابت با شبکه‌های خارجی و فراهم آوردن محیطی امن برای کاربران تاسیس شد. در این سال شبکه اجتماعی فارس توییتر، نیز با خدماتی مشابه شبکه معروف توئیتر راه‌اندازی گردید.

دهه ۹۰ سال رشد و شکوفایی شبکه‌های اجتماعی مختلف دیگری نیز از جمله ایتا، سروش پلاس، بیسفون پلاس، گپ، آی گپ، بله، روبیکا، آپارات، هدهد و … است. البته از بین این شبکه های اجتماعی، پیام‌رسان‌های سروش پلاس، گپ و بله به ‌عنوان برترین شبکه های اجتماعی پیام‌رسان‌ داخلی، از سوی مرکز ملی فضای مجازی معرفی شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹ ماه قبل از ورود فیس‌بوک به ایران، شبکه اجتماعی پارسیار و ۳ ماه قبل از آن شبکه اجتماعی کلوب فعالیت می‌کردند. همچنین در سال ۱3۸۶ قبل از ورود شبکه های اجتماعی واتساپ، لاین و تلگرام، پیام‌رسان ایرانی محاوره درحال فعالیت بود. اما متأسفانه قوانین دست‌ و پاگیر و عدم حمایت دولت از شبکه های اجتماعی داخلی، مانع پیشرفت چشمگیر شبکه های اجتماعی داخلی گردید.

البته در سال‌های اخیر، تعداد کاربران ایرانی بسیار زیادی در حال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی داخلی هستند که نشان از تمایل این کاربران برای حضور در شبکه‌های اجتماعی موبایلی ایرانی می باشد.

در حال حاضر، شبکه های اجتماعی خارجی تلگرام، توئیتر و اینستاگرام و شبکه های اجتماعی داخلی سروش پلاس، ایتا، بله، آپارات، روبیکا و… از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در داخل کشور هستند.

دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.

 

? مقالات رایگان دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی

برچسب ها: تاریخچهتاریخچه شبکه اجتماعی ایرانیتاریخچه شبکه ایرانیتاریخچه شبکه های اجتماعیتاریخچه شبکه های اجتماعی ایرانیتاریخچه شبکه های ایرانیدانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعیشبکه اجتماعی ایرانیشبکه های اجتماعی ایرانی
قبلی تاریخچه ایجاد و روند پیشرفت شبکه‌های اجتماعی در جهان ?
بعدی چگونه شبکه های اجتماعی باعث اتلاف عمر نوجوانان می شوند؟ ??‍♀️

6 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: تغییر سبک زندگی در سایه شبکه های اجتماعی – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: چرا باید به دیدگاه ها و نظرات مخاطبان پاسخ داد؟ ? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: منظور از تعامل در شبکه های اجتماعی چیست و چگونه تعامل برقرار می شود؟ ➿ – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: استراتژی بازاریابی محتوایی ? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: شبکه اجتماعی چیست؟ ? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: چرا باید برای فعالیت در شبکه های اجتماعی هدف داشته باشیم؟ ? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • جلسات
  • کتابچه
  • مقالات آموزشی
برچسب‌ها
آموزش آموزش اینستاگرام آموزش ساخت استوری حرفه ای اجتماعی استارتاپونه استوری استوری اینستاگرام استوری حرفه ای اپلیکیشن اینترنت اینستاگرام بازاریابی بازاریابی پیامکی تبلیغات تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترفند تلگرام تولید محتوا دانشگاه دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه مفهومی دانشگاه مفهومی شبکه اجتماعی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی دورهمی دورهمی استارتاپونه سئو شبکه شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی فضای مجازی لاین استور محتوا مشتری مفهومی نوجوانان واتس اپ واتساپ پست کاربردی کسب درآمد کسب و کار کسب و کارها گوگل یوتیوب
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
دسته بندی ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات
  • تولید محتوا
  • دوره های رایگان
  • دوره های ویژه
  • کتابچه
  • کلاس نمایندگان لاین استور
  • همه دوره ها
  • وردپرس
محصولات
  • چطور پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم؟
    رایگان دریافت کنید
  • ترفندهای ساده برای بازاریابی در اینستاگرام
    رایگان دریافت کنید
  • راهکارهای رشد سریع کسب و کارهای آنلاین
    رایگان دریافت کنید
  • دلایل بهره وری کسب و کارها از تبلیغات ارزان و باکیفیت
    رایگان دریافت کنید

دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه شبکه های اجتماعی ایده ای بود که سال ها در ذهن مهندس درویش زاده مدیر لاین استور شکل گرفته بود و به همت ده ها استاد خبره در زمینه های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی گردید تا با ارائه آموزش های رایگان و کم هزینه به منظور ارتقای دانش و آگاهی کاربران فضای مجازی گامی بزرگ بردارد . مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اطلاعات تماس

تلفن : 38844050 51  98+پشتیبانی : 9120212564 98+
پشتیبانی : 9151743060 98+مدیریت :  9158114564 98+ ایمیل : info@linestore.ir
مشهد، بزرگراه بابانظر – بازار بزرگ ملل – طبقه دوم پلاک 4701 (مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)

دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • دوره ها
  • رویدادها
  • حساب کاربری
  • درباره ما
  • تماس با ما
نمادها
© دانشگاه شبکه‌های اجتماعی - لاین استور -
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دهید
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

اپلیکیشن لاین استور

  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

اینستاگرام

[4 محصول]

تبلیغات

[7 دوره]

تولید محتوا

[3 دوره]

دوره های رایگان

[3 دوره]

دوره های ویژه

[10 دوره]

کتابچه

[15 محصول]

کلاس نمایندگان لاین استور

[7 دوره]

همه دوره ها

[17 دوره]

وردپرس

[2 دوره]

دوره های من

برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو