چطور می توان محتوای اثرگذار تولید نمود؟ ?
? همانطور که اطلاع دارید و شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که شبکه های اجتماعی را برای توسعه و افزایش فروش محصول خود انتخاب کرده اید، در صورتی می توان در شبکه های اجتماعی دیده شد، که محتوایی جذاب و با ارزش باشد. اما اینکه چگونه می توان محتوایی ارزشمند تولید کرد، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.
متمایز بودن محتوا
سلام به دوستان همیشگی لاین استور، شما هم میتوانید تنها با چند دقیقه سرچ کردن در شبکه های اجتماعی در رابطه با محصولاتی مشابه محصول مورد نظر، صدها یا حتی هزاران محتوا دریافت کنید. انواع محتواهای ویدئو، متن، پادکست، انیمیشن و… در شبکه های اجتماعی هر لحظه منتشر می شوند. اما سوال اساسی این است که چند تا از این محتواها توانسته مخاطبان را جذب کند و آن ها را قانع کند که یک محصول را خریداری نمایند؟ حتماً پاسخ می دهید تعداد اندکی.
این تعداد اندک همان محتواهایی هستند که از بقیه متمایز بوده اند. بنابراین اگر محتوایی ایجاد کرده اید، اول باید با انواع مشابه موجود در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها مقایسه کنید، تا وجه تمایز آن را بیابید. اگر محتوای شما چیزی شبیه به بقیه است و وجه تمایز آنچنانی ندارد، امیدی به دیده شدن نداشته باشید. بلکه مشابه بقیه، محتوای شما نیز به زودی در اقیانوس شبکه های اجتماعی گم خواهد شد. بنابراین در وهله اول، باید محتوایی متمایز از دیگران تولید کنید.
توجه به ارزش محتوا
مطمئناً مخاطبان شبکه های اجتماعی وقت ندارند، تا محتواهای بی ارزش یا کم ارزش را مورد مطالعه قرار دهند. این افراد به طور مداوم به دنبال دریافت اطلاعاتی جذاب، جدید و به روز هستند. آن ها تمایل دارند تا در مورد موضوعاتی که برایشان اهمیت دارد یا به آن نیاز دارند، مطالبی جدید و با ارزش بخوانند و زمان برای مطالعه مطالب تکراری نمی گذارند.
یک محتوای جذاب، اطلاعات آموزشی در محصول یا محصولات وابسته به برند را در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار می دهد. یک محتوای اثرگذار مطالب کاربردی را به مخاطبان آموزش می دهد و در ضمن سرگرم کننده نیز است.
محتوایی ارزشمند است که به دنبال ارائه پاسخ هایی صحیح، منطقی و درست برای سوالات مشتریان و مخاطبان باشد و تلاش کند تا اطلاعاتی سودمند را در اختیار آن ها قرار دهد.
مداومت در تولید محتوا
قرار نیست با یک بار تولید و انتشار محتوای خوب و با ارزش، به سرعت به نتیجه مورد نظر دست یابید. بلکه مخاطبان منتظر محتواهای جدیدی هستند که تقریبا هر روز و با سرعت بالایی در اختیار آن ها قرار می گیرند.
هوش مصنوعی شبکه های اجتماعی و وب سایت ها نیز، صفحاتی را در رتبه های اول قرار می دهد، که محتوای سودمند و اثرگذار را به طور مرتب منتشر می کنند و بازدیدهای زیادی دارند.
پیشنهاد مطالعه : یادگیری تبلیغات
توجه به نوع مخاطب
تولید محتوا برای تمام کاربران شبکه های اجتماعی، بر اساس تفاوت سلیقه ها و نیاز ها کاری مشکل و شاید به راحتی بتوان گفت، کاری غیرممکن است. بلکه باید فقط برای مخاطبان خاصی که بازار هدف شما هستند، محتوا تولید کنید.
سن مخاطب، جنسیت، میزان تحصیلات، فرهنگ و آداب و رسوم و … تعیین می کند که چه محتوایی ایجاد و منتشر شود. بنابراین باید اول مخاطب خود را بشناسید و بعد به دنبال تولید محتوای اثرگذار و جذاب باشید.
خلاقیت در تولید محتوا
مطمئناً محتوایی که با جذابیت خاصی نوشته شده و زبان سادهای برای بیان آن ها استفاده شده باشد، مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرند. خلاقیت داشتن در تولید محتوا یک مسئله بسیار مهم است. زیرا ممکن است همزمان با شما افراد زیادی در مورد موضوع مورد نظرتان مشغول به تولید محتوا باشند، اما در نهایت محتوایی دیده می شود که خلاقتر است. با داشتن خلاقیت و تمرین می توانید به بهترین نحو مخاطبان را جذب نمایید.
گذراندن دوره های آموزشی
امروزه با وجود اینترنت و فضای مجازی، امکان دریافت انواع آموزشها در منزل و به صورت آنلاین فراهم شده است. در رابطه با تولید محتوا نیز می توانید از دوره های آموزشی مجموعه لاین استور که به صورت آنلاین برگزار میشود، استفاده نمایید و با شرکت در این کلاسها از نظرات کارشناسان حرفهای تولید محتوا استفاده کنید.
مجموعه لاین استور به عنوان یک مجموعه متخصص و فعال در حوزه آموزش، تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی آماده ارائه انواع خدمات فنی و مهدسی و مشاوره ای به ماطبان عزیز است. در صورتی که تمایل دارید تا در شبکه های اجتماعی تا حد قابل توجهی کسب درآمد کنید، کسب و کار خود را توسعه دهید، یا به بهتر دیده شدن برندتان فکر می کنید، کافی است با ما در ارتباط باشید.
مجموعه لاین استور در کنار شماست.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید