انواع روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی ?
? شبکههای اجتماعی، ابزاری برای برقراری ارتباطات و تعاملات در بستر اینترنت و دنیای وب می باشند. این شبکهها با داشتن ویژگیهایی خاص، در بین مردم جهان بسیار پرطرفدارند. به طوری که روزانه بر تعداد کاربران آنها افزوده میشود.
پادکست انواع روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی ؛ بنشوید :
سلام به همه همراهان همیشگی لاین استور، مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ با توجه به حضور کاربران زیادی از سراسر جهان در شبکه های اجتماعی، این فضا محیطی بسیار مناسب برای بازاریابی است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی بر اساس اهداف و نوع محصولات و همچنین بر اساس نوع مخاطب انواع مختلفی دارد که در این مقاله بیان می شود.
ویژگی های شبکه های اجتماعی
برقراری ارتباط سریع و ارزان، چندرسانهای بودن، تعاملی بودن، به روز بودن مطالب و اخبار، باز بودن، تنوع در اطلاعات موجود در این شبکه ها، در کنار مخفی ماندن هویت کاربران، از مهمترین ویژگیهای شبکههای اجتماعی است که باعث جذب کاربران زیادی در سراسر جهان، گردیده است.
مطابق آمار منتشرشده از سوی مؤسسه وی آر سوشیال تا سال 2019، بیش از 8/3 میلیارد نفر از مردم در سراسر جهان، به عضویت شبکههای اجتماعی درآمدهاند. دریافت اخبار و اطلاعات، دریافت برنامههای آموزشی، برقراری ارتباط و تعامل با دیگران، تفریح و سرگرمی، بازاریابی و تبلیغات، توسعه کسبوکار و راهاندازی مشاغل اینترنتی، از مهمترین دلایل حضور کاربران در شبکههای اجتماعی عنوان می شوند.
در ادامه انواع روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی به طور مختصر بیان می شود. روش هایی که در صورت استفاده صحیح، می توانند بسیار اثربخش باشند.
پیشنهاد مطالعه : ضرورت بازاریابی با استفاده از اینستاگرام
انواع روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی
روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار متنوع است. بسته به هدف، مخاطب، میزان هزینه و نوع کارکرد می توان یکی از این روش ها را انتخاب کرد و به کار گرفت.
بازاریابی معرف
بازاریابی معرف Affiliate Marketing، یکی از روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. در این نوع بازاریابی صفحات مشهور یا بلاگرها و یا کانال های پرطرفدار، برای بازاریابی به شما کمک می کنند. معرف کسی است که در امر فروش به صاحبان کسب و کار کمک می نماید و در ازای هرعملی که انجام می دهد، هزینه ای دریافت می کند.
بازاریابی ویروسی
روشی از بازاریابی است که در آن محتوایی جذاب که می تواند ویدئو، پادکست، آهنگ، توئیتر، بازی کوتاه و یا هر چیز جذابی باشد، توسط صاحبان کسب و کار تولید شده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. جذابیت این محتوا کاربران را وادار می سازد تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و دست به دست در شبکه های اجتماعی می چرخد و نام محصول یا برند را نیز همزمان تبلیغ می کند.
پیشنهاد مطالعه : بازاریابی محتوایی با تصاویر
بازاریابی محتوا
در این روش محتوایی باکیفیت در صفحه یا کانال مورد نظر در شبکه های اجتماعی تولید می شود و اشتراک گذاری می گردد. تولید محتوا باید به طور مستمر و دارای ارزش محتوایی بالا باشد. هدف این نوع بازاریابی بیش از اینکه افزایش فروش باشد، معرفی محصول و تعامل با مشتری است تا بتوان نیاز و سلایق آن ها را دریافت.
بازاریابی اینفلوئنسر
یکی از روش های بسیار پرطرفدار بازاریابی در شبکه های اجتماعی است که در آن از افراد معروف و یا کسانی که فالوروهای زیادی دارند، جهت بازاریابی و دیده شدن برند و محصول استفاده می شود. این روش در حال حاضر در ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام طرفداران زیادی دارد و نتایج قابل توجهی برای صاحبان مشاغل داشته است.
در صورتی که شما نیز تمایل به بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارید و به فکر افزایش فروش و دیده شدن برند و کسب و کار خود هستید، می توانید به مشاوران لاین استور اعتماد کنید. این مجموعه در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی، راه اندازی مشاغل اینترنتی، توسعه کسب و کارها در فضای مجازی و … به صورت تخصصی مشاوره می دهد و دوره های آموزشی در دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی، برگزار می کند. برای استفاده از این خدمات می توانید با ما در ارتباط باشید و از پیشرفت در حوزه کسب و کار و افزایش درآمد خود لذت ببرید.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
7 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.