تکنیک های بازاریابی تلفنی ☎️
فهرست مطالب
Toggle? سلام به همراهان عزیز و گرامی لاین استور؛ با ما همراه باشید تا با تکنیک های بازاریابی تلفنی آشنا شویم.
پادکست تکنیک های بازاریابی تلفنی ؛ بشوید :
به عقیده خیلی از افراد، بازاریابی تلفنی در جامعه امروزه مرده است و عقیده دارند که کارایی که قبلا داشته را دیگر ندارد.
اما همچنان شرکت هایی هستند که این روش را میپسندند و از آن درآمد کسب میکنند. لازم است شرکت هایی که از این روش استفاده میکنند به این کار ادامه دهند و بازاریابی خود را از این طریق پیش ببرند. لاین استور در این مقاله شما را بیشتر با تکنیک های بازاریابی تلفنی آشنا می کند.
در هنگام بازاریابی تلفنی لحن حرف زدن شما بسیار مهم و تاثیرگذار است. سعی کنید در این مواقع به طور یکنواخت حرف نزنید یکنواختی لحن صدای شما اعتماد طرف مقابل را از بین میبرد.
لحن صدای شما باید لذت بخش و دلنشین باشد؛ گویی طرف مقابل اولین وآخرین مشتری شما در طول روز است همچنین مشتریان دوست دارند که متفاوت باشید این متفاوت بودن باعث میشه که حرف های شمارا با کمال میل بشنوند.
برای بازاریابی تلفنی مسئله مهم ، انتخاب زمان مناسب برای برقراری تماس میباشد. هر مشتری بر اساس کسب وکار متفاوت خود و همچنین نقشی که در سازمان دارند زمان مناسب برای پیگیری خاص خود را خواهد داشت.
براساس نتایج بررسی ها و تحقیق های انجام شده ، بهترین زمان هایی که بهترین نتایج ممکن را ارائه میدهند عبارتند از :
_از 10 الی 11/30 صبح
_ 5 دقیقه قبل از شروع جلسه مدیران
_صبح زود قبل اینکه فعالیت کسب و کار خود را شروع کنند
حتی اگر در کارخود بسیار باتجربه باشید بازهم نیاز است شما یک چارچوب مشخص برای تماستان داشته باشید. چهارچوب مربوط به یک تماس شامل موارد زیر است: _ قبل از آغاز تماس ویا قبل از شروع مکالمه ، تا حد امکان مطمئن گردید که مشتری همزمان به کار دیگری مشغول نباشد و سوال کنید که آیا زمان مناسبی تماس گرفتید یا خیر. _ سوالی مرتبط با کسب و کار خود بپرسید. برای مثال بپرسید که ” شما هم اکنون چگونه از X استفاده میکنید؟ “سوال در مورد مسائل غیر کاری حس چندان خوبی به مشتری نمیدهد. _ پیشنهاد خود را واضح و صریح بیان کنید _ به مشتری اطمینان دهید که مشکلات آن ها را درک میکنید و برای رفع آن ها راه حل دارید _ اگر مشتری از کسب و کارتان خوشش آمد تماس بعدی را همان موقع با او هماهنگ کنید و حتما سعی کنید که چندین زمان متفاوت در روزهای مختلف هفته را برای تماس ویا ملاقات بعدی در نظر بگیرید _ آگاه باشید که چه زمانی و چگونه باید تماس را خاتمه دهید و برای آن برنامه داشته باشید. شنیدن عبارت” برای من اطلاعات بیشتری بفرستید ” از طرف مشتری هم امیدوارکنندست هم ناراحت کننده به این معنی که اگر در 2 دقیقه اول شروع تماس باشد یعنی که مخاطب تمایلی به ادامه مکالمه نداشته و شیوه های موادبانه برای پایان دادن به تماس را در پیش گرفته که به این معنیست که مشتری جواب کامل و قانع کننده ای دریافت نکرده است. در این حالت اصلا نباید تنها به گفتن “بله چشم” اکتفا کنید بلکه باید ادامه دهید و تاکید کنید که اطلاعات ارسالی شما کاملا مورد استفاده ی مخاطب است در ادامه سعی کنید اطلاعات مفید و مورد نیاز آن هارا در اختیارشان قرار دهید وسپس مکالمه را خاتمه دهید. قبل از اقدام برای هرگونه بازاریابی تلفنی باید به این موضوع واقف باشید که فروش فوری به این شیوه ، پدیده ای نادر است پس صبور باشید.افراد مورد نظر شما غریبه هستند و هیچ ایده ای در این باره که شما چه کسی هستید و اینکه میخواهید چه محصولی را بفروشید ندارند .هدف واقع بینانه تری انتخاب کنید به گونه ای که دستیابی به آن تا حد بسیار زیادی امکان پذیر باشد. انتخاب هدف دست نیافتنی ، مشتری را از ادامه همکاری دلسرد کرده و به نتیجه دلخواه مد نظرتان نخواهید رسید. در پایان باید ذکر کرد بازاریابی تلفنی مهارتی است که در طول زمان تکمیل میگردد و موارد گفته شده باید در طولانی مدت وبه صورت مداوم تمرین شوند تا نتیجه های مناسبی برای شما به همراه داشته باشند .از این رو تمرکز بر تمرین مداوم و ممارست بر آموزش و یادگیری تکنیک های این شیوه بازاریابی میتواند همچنان در حفظ این روش تاثیرگذار باشد. موفق باشید ? پیشنهاد دوره : دوره آموزش بازاریابی تلفنی
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
3 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.