شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی
17 فروردین 1399
ارسال شده توسط خانم خنجری
فهرست مطالب
Toggleپادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت اول ؛ بشنوید :
بررسی در مورد کلمات کلیدی همیشه یکی از بخش های مهم کاری هر سئو کار بوده است.
در این مقاله به شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی می پردازیم.
یکی از دلایلی که این کار از کارهای سخت سئو است، احتمالاً به خاطر این است که درصد زیادی از سئو کاران بررسی کلمات کلیدی را در خانه و توسط خودشان انجام می دهند. درحالی که این که وظیفه یک متخصص سئو یا منابع خارجی دیگر است.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت دوم ؛ بشنوید :
تحقیق درمورد کلمات کلیدی یکی از کارهایی است که شاید خیلی از ما برای انجام دادن آن وقت لازم را نگذاریم و به نوعی از انجام این کار صرف نظر کنیم و فقط زمانی این کار را انجام می دهیم که مجبور باشیم.
اگر دستورالعمل های زیر را اجرا و از انجام این اشتباهات دوری کنید، متوجه خواهید شد که آنقدرها هم دشوار نیست. پس با دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی همراه باشید.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت سوم ؛ بشنوید :
1- عدم سنجیدن میزان سختی کلمات کلیدی
بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بخشی به نام سختی کلمات را به شما نشان می دهد که میزان رقابت در زمینه کلمه کلیدی مورد نظر شما در صفحه نتایج موتور جستجو چقدر است. اما، این قابلیت تنها شامل اطلاعات سایت و رتبه شما نمی شود. حال ممکن است شما به عنوان یک متخصص در یک موضوع معین شناخته شوید، بنابراین رتبه گرفتن در آن موضوع خیلی هم سخت نخواهد بود.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت چهارم ؛ بشنوید :
اما اگر وبسایت شما نوپا است و قصد دارید در بازار وارد شوید و وبسایت خود را معرفی کنید، ممکن است رتبه گرفتن کار سختی باشد چرا که شما در حال حاضر قدرتی در مورد موضوع مشخص شده ندارید. همیشه این موضوع را هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی در نظر داشته باشید و اگر تازه کار هستید از میزان سختی نشان داده شده ترسی نداشته باشید.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت پنجم ؛ بشنوید :
2- اضافه کردن کلمات کلیدی بعد از انتشار یک مطلب
قطعاً تابه حال با این درخواست مواجه شده اید ” میخوام برام سئوش کنی ” متاسفانه تحقیق کلمات کلیدی زمانی اتفاق می افتد که محتوا نوشته شده است. نویسندگانی که با اصول سئو آشنا نیستند فکر می کنند برای سئو کردن محتوا، فقط کافیست کلمات کلیدی را پشت سر هم تکرار کنند.
در حقیقت سئو با این موضوع کاملاً مخالف است؛ در واقع تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید پایه ی تمام فعالیت های سئو، پرداخت به ازای کلیک و استراتژی محتوا باشد. پس تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک بسته اضافی نیست که بعداً به مطلب اضافه شود. باید این موضوع را بدانید که اگر روند تحقیق به عنوان یک پروسه اضافی و بعد از عمل باشد. سایت شما نه میتواند نیازهای مشتریان را برطرف کند و نه رتبه خوبی از این موضوع دریافت کند.
این مقاله را از دست ندهید : ? نکاتی درمورد بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO)
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت ششم ؛ بشنوید :
3- آنالیز نکردن به موقع رقبا
به طور معمول کسب و کارها در مورد رقیبان خود و محصول ارائه شده یا خدمات آنها اطلاعات مختلفی دارند، اما مشکل کار اینجاست که اکثر این کسب و کارها نمی دانند رقبای آنها در صفحه جستجوی گوگل چه کسانی هستند.
هرگز فراموش نکنید شناسایی رقبا در صفحه نتایج موتورهای جستجو بسیار مهم است. زیرا در این صورت می دانید چه کسانی ممکن است شما را برای رتبه گرفتن درباره کلمات کلیدی و موضوعات مختلف به چالش بکشند. از طریق آنالیز رقبا می توانید بفهمید که موتورهای جستجو برای موضوعات سرچ شده مورد نظر شما چه محتواهایی را نشان می دهند. بنابراین فراموش نکنید که تحقیق در مورد رقبا بخشی از تحقیق در مورد کلمات کلیدی است.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت هفتم ؛ بشنوید :
4- عدم بررسی جایی که مخاطبان هدف به جستجو می پردازند
بعد از چک کردن صفحه نتایج موتورهای جستجو، برای یافتن این که مخاطبان شما به دنبال چه مدل محتوایی هستند، میبایست دیگر پلتفرم های قابل جستجو را نیز چک کرده تا ببینید مردم در کدام مکان ها به دنبال اطلاعات هستند.
مثلاً ؛ اگر وسیله ای در خانه شما خراب شد، برای دانستن راه تعمیر آن احتمالاً به وبسایت ها به خصوص یوتیوب و آپارات سر می زنید نه واتزآپ و لینکدین! همیشه به یاد داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی تنها به گوگل مختصر نمیشود و در پلتفرم های دیگر به خصوص اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک نیز کار خود را پیش ببرید.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت هشتم ؛ بشنوید :
5. عدم بررسی دقیق صفحه موتورهای جستجو در یافتن کلمات کلیدی
قسمتی از درک درست از قصد جستجو کنندگان برای جستجو و چیزی که موتورهای جستجو از کوئری های جستجو شده توسط کاربران می فهمند، این است که به صفحه نتایج موتورهای جستجو نگاه کنید. تعدادی از مردم وقت خود را بی جهت با کار در ابزارهای مختلف تلف می کنند و وقت خود را صرف این که ببینند کدام کوئری ها در واقع برای کلمات کلیدی رتبه می گیرند نمی کنند.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت نهم ؛ بشنوید :
نکته : کوئری یا پرس و جو یک اصطلاح است که برای توصیف اعمال انتخاب، درج، به روز رسانی یا حذف داده ها در یک پایگاه داده استفاده می شود.
ممکن است شما متوجه شوید محتوایی که گوگل برای یک کلمه به مخاطب نشان می دهد با محتوایی که شما برای آن کلمه ارائه می دهید هماهنگ نیست. احتمالاً شما برای کلمه مذکور بلاگ نوشته اید، اما گوگل تشخیص می دهد که برای این جستجو نیازمند نشان دادن یک صفحه محصول است.
همیشه به مدل محتوایی که برای کلمات کلیدی مورد نظر رتبه می آورد نگاه کنید و محتوای خود را نیز در قالب آن مدل ارائه دهید.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت دهم ؛ بشنوید :
6- عدم بومی سازی
این مورد را به یک مثال توضیح می دهیم:
یکی از مدیران سایت ها برای ارائه محصول خاصی که ارائه میکرد، خواهان رتبه بالای موتورهای جستجو بود. این فرد طی تحقیقاتی که روی کلمات کلیدی مرتبط با محصول خود انجام داده بود متوجه شده بود که هیچوقت نمی تواند رتبه 1 موتورهای جستجو را بدست آورد و یا حتی ورودی و تبدیل زیادی از این کلمات کلیدی بدست نیاورد.
زمانی که به یک متخصص سئو مراجعه کرد، فهمید زمانی که مخاطب یکی از این کلمات را جستجو می کند، گوگل مکان هایی را که در نزدیک آن ها قرار داشت و می توانستند از آنجا محصول را تهیه کنند، به آنها نشان می داد. برای بهینه سازی استفاده از کلمات کلیدی فاکتورهای زیادی وجود دارد : فصلی سازی، مکان یابی، جستجوهای گذشته و … که همه برروی نشان دادن یا ندادن تاثیرگذارند. این موضوع هم یکی دیگر از دلایل توجه به صفحه نتایج موتور جستجو است.
پادکست شش اشتباه مهم در یافتن کلمات کلیدی ، قسمت یازدهم ؛ بشنوید :
5 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.