جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
  • 05132727070
  • info@linestore.ir
0
دانشگاه شبکه های اجتماعی
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

دانشگاه شبکه های اجتماعیمقالاتمقالات آموزشی101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید! ?

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید! ?

24 دی 1399
ارسال شده توسط خانم خنجری
مقالات آموزشی
101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید

? انسان ها به عنوان موجوداتی با گرایش اجتماعی از فناوری هایی استقبال می کنند که آن ها را با دیگران ارتباط می دهد. هر ساله تعداد افراد بیشتری در شبکه های اجتماعی ثبت نام  کرده و از آن ها استفاده می کنند. در حالی که از سال 2010 تا 2015 این تعداد از یک میلیارد نفر به بیش از 2 میلیارد نفر رسید.

پادکست 101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید ؛ بشنوید :

 

https://learn.linestore.ir/wp-content/uploads/2021/01/101-شبکه-اجتماعی-که-باید-درباره-آن-ها-بدانید.mp3

در سال 2019، حدود  3/48 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند و با ارزانتر شدن دسترسی به تلفن های هوشمند و اتصال به اینترنت و دسترسی به آنها ، انتظار داریم که این تعداد حتی بیشتر رشد کند و تا سال 2021، به بیش از 4 میلیارد نفر برسد.

افزایش تعداد کاربران شبکه های اجتماعی برای بازاریابان به این امر است که پتانسیل زیادی برای دستیابی به مخاطبان گسترده و درگیر در شبکه های اجتماعی وجود دارد و این فقط به سایت های محبوب رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام محدود نمی شود.

پیشنهاد مطالعه : چگونه کلاهبرداران با فروش بازی به نوجوانان، کسب درآمد می کنند؟ ?

سلام به دوستان و همراهان عزیز لاین استور، در این مقاله ، با 101 شبکه اجتماعی آشنا می شوید که می توانید آن ها را در استراتژهای بازاریابی خود برای سال 2021 قرار دهید. برخی از این پلتفرم ها حتی می توانند به شما کمک کنند ارتباطات ارزشمندی را در مناطق مورد علاقه خود ایجاد کنید. حال به معرفی این پلتفرم ها می پردازیم. با لاین استور همراه باشید.

  1. Triller

تریلر بیش از 23 میلیون بار دانلود داشته است  و این برنامه ویدیوی موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران امکان می دهد تا در عرض چند ثانیه فیلم هایی در سطح حرفه ای ایجاد کنند و ویژگی هایی مشابه آنچه در تیک تاک در دسترس کاربران قرار دارد را ارائه می دهد. کاربران تریلر مانند تیک تاک، موسیقی و فیلم های  را ایجاد می کنند که می توانند با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

  1. WT Social

WT Social یک شبکه اجتماعی جدید است که توسط جیمی ولز (بنیانگذار ویکی پدیا) ایجاد شده است. این سایت خود را به عنوان “شبکه اجتماعی غیرسمی” معرفی می کند و در تلاش است تا خود را به عنوان جایگزینی برای شبکه های اجتماعی بزرگ و مستقر مانند فیس بوک و توییتر قرار دهد. WT Social بدون تبلیغات است و از طریق کمک های مالی کاربران تأمین می شود. این شبکه می کوشد تا اعضا بتوانند محتوای خود را انتخاب کنند و جامعه ای با صداقت را پرورش دهند.

  1. Valence

والنس یک شبکه اجتماعی است که برای ارتباط متخصصان سیاه پوست ساخته شده است. این شبکه اجتماعی انجمن حرفه ای سیاه پوستان را در سراسر جهان برجسته کرده و مورد تأکید قرار داده  است و هدف آن ایجاد ارتباطات معنی دار است که منجر به ایجاد شرکت های جدید و فرصت های شغلی برای اعضا می شود.

  1. Periscope

 پریسکوپ یک شبکه اجتماعی برای نمایش برنامه های پخش زنده است که تمرکز آن بر کشف جهان از نگاه کاربران می باشد. این برنامه بیش از 10 میلیون کاربر ثبت شده دارد و هر ماه 3/9 میلیون برنامه پخش زنده را میزبانی می کند. اگرچه پریسکوپ پلتفرم بزرگی نیست، اما همچنان بیش از 350000 ساعت فیلم در روز در آن پخش می شود.

  1. Elpha

اِلفا یک شبکه اجتماعی برای زنانی است که به دنبال ایجاد شغل برای خود هستند. در واقع ، یک لینکدین مختص زنان می باشد. کاربران عضو اِلفا می توانند پشتیبانی شخصی و شغلی داشته باشند، کار و فرصت های شغلی پیدا کنند و شبکه های شخصی و حرفه ای خود را گسترش دهند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
Elpha

  1. Yubo

یوبو یک پلتفرم جدید شبکه های اجتماعی است که با ایجاد یک فضای امن برای همه افراد آنلاین ، هدف والایی دارد که می تواند دوستی آنلاین را دوباره ایجاد کند. کاربران یوبو می توانند یک پروفایل ایجاد کنند، دوستان خود را اضافه کنند و در گروه ها یا به صورت یک به یک با دیگران چت نمایند. شما می توانید از این پلتفرم برای پخش برنامه ای به صورت آنلاین استفاده کنید و دوستان و کاربران می توانند با کامنت گذاری درباره آن نظر دهند.

  1. Peanut

پی نات، یک شبکه اجتماعی برای مادران و همچنین مختص زنانی است که می خواهند مادر شوند. این پلتفرم به منظور کمک به بانوانی که تمایل دارند دوستانی داشته باشند، می باشد و همچنین به دنبال ایجاد شبکه ای قوی برای حمایت از آنها در هنگام بارداری و مادر شدن است. تعداد زیادی از منابع، انجمن ها و گروه های مفید در آن وجود دارد. این پلتفرم اکنون یک جامعه جدید را برای افرادی که در تلاش برای باردار شدن هستند، ارائه می دهد.

  1. Houseparty

هوس پارتی ( مهمانی خانگی) یک شبکه اجتماعی رو در رو است. کاربران اتاق های دیجیتالی ایجاد می کنند که می توانند همزمان با حداکثر هشت نفر گپ ویدیویی داشته باشند. کاربران می توانند اتاق های نامحدودی نیز ایجاد کنند و همچنین می توانند از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل شوند، درست مثل یک مهمانی در خانه واقعی، با افراد مختلف چت ویدیویی دارند.

  1. Caffeine

کافئین مشابه پریسکوپ است. کاربران می توانند به عنوان بیننده یا گوینده به این پلتفرم بپیوندند. اگر بیننده باشید، به گوینده های برنامه های زنده در سراسر دنیا دسترسی پیدا می کنید. گویندگان نام های بزرگی در بازی ، ورزش و سرگرمی دارند. کافئین تبلیغات یا سطح اشتراک ندارد. شما آزادید که به یک برنامه پخش زنده بپردازید، به یک گپ مستقیم بپیوندید، با کامنت گذاشتن رأی دهید و به گوینده های مورد علاقه خود کمک مالی کنید.

  1. Steemit

استیمیت یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است. در این پلتفرم به کاربران پاداش ارز رمز پایه به نام STEEM داده می شود. کاربران می توانند در مورد موضوعات مختلف پست ایجاد کنند و سایر کاربران به این پست ها سپس نظرات یا رأی مثبت خود را اضافه می کنند. در استیمیت، افراد به ازای مشارکت خود پاداش دریافت می‌کنند. مشارکت شامل رأی دادن به پست ها و ارسال مطالب مختلف می‌شود. قدرت رأی دادن، نظر دادن و ارسال مطلب با میزان STEEM موجود در حساب رأی‌دهنده در ارتباط است. استیمیت مشابه ردیت است. 

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
Steemit

  1. Baidu Tieba

Baidu Tieba توسط موتور جستجوی Baidu چین ارائه شده است و یک شبکه اجتماعی مبتنی بر جستجوی کلمات کلیدی است. این پلتفرم یک قالبی برای بحث و گفتگو است که به کاربران امکان می دهد یک شبکه اجتماعی حول یک موضوع خاص ایجاد کنند یا به گروه های موجود بپیوندند.

  1. 23snaps

23snaps یک برنامه خصوصی به اشتراک گذاری تصاویر برای والدین است که به والدین راهی ایمن برای ثبت لحظات خاص می دهد. سپس کاربران می توانند تصاویر را با هرکسی که تمایل دارند به اشتراک بگذارند و آنها را از چشم کنجکاو دور نگه دارند.

  1. Likee

لایکی که پیش از این با نام LIKE به بازار عرضه می شد، یک پلتفرم محتوای ویدیوی کوتاه مانند تیک تاک است که در دفتر آن سنگاپور مستقر می باشد. این برنامه اجتماعی شامل جلوه های تصویری مانند استیکری های محرک و جادویی، همراه با ویژگی های ضبط و ویرایش فیلم در اختیار کاربران قرار می دهد.

  1. 8tracks

8tracks یک وب سایت رادیوی اینترنتی و شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد، لیست های چرخشی که توسط کاربران ایجاد شده را در یک لیست هشت ترکی (قطعه ای) ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم رایگان است تا  کاربران  بتوانند لیست های پخش شده را مرور کرده و به آنها گوش دهند و همچنین لیست های مورد نظر خود را ایجاد کنند.

  1. Academia

Academia پلتفرمی است مختص دانشگاهیان و محققان تا بتوانند تحقیقات دانشگاهی را از طریق آن به اشتراک بگذارند.  تا کنون کاربران بیش از 22 میلیون مقاله بارگذاری کرده اند و این پلتفرم ماهانه 129 میلیون کاربر فعال دارد. این شبکه اجتماعی در ابتدا مجموعه ای رایگان از مقالات آکادمیک و دانشگاهی را در اختیار کاربران قرار می داد اما امروزه نویسندگان باید مبالغی را برای برقرای ارتباط با افرادی که تمایل دارند، تحقیقات آن ها را مطالعه کنند پرداخت نمایند.

  1. Amikumu

آمیکومو یک اپلیکیشن بین پلتفرمی ( cross-platform app ) است که می تواند برای یافتن افرادی که نزدیک به زبان مورد نظر مخاطب صحبت  می کنند یا برای پیدا کردن افرادی که در حال یادگیری زبان های خاصی هستند، مورد استفاده قرار بگیرد. این برنامه در ابتدا برای اسپرانتوپی زبانان (Esperanto speakers) ایجاد شد اما به سرعت گسترش یافت و شامل گویشوران از همه زبانها شد. این برنامه از 130 کشور جهان که نزدیک به 600 زبان صحبت می کنند، عضو دارد. هدف آمیکومو ایجاد یک شبکه اجتماعی است که سخنرانان و دیگر کاربران می توانند اطلاعات مربوطه را به صورت محلی پیدا کرده و به اشتراک بگذارند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
Amikumu

  1. aNobii

aNobii یک شبکه اجتماعی مانند Goodreads است که در بیش از 20 کشور کاربر دارد اما بیشترین محبوبیت را در بین کاربران ایتالیا یی دارد. این وب سایت در سال 2006 راه اندازی شد اما توسط Mondadori در سال 2014 در خریدی با پشتیبانی گروه HMV ، HarperCollins ، Penguin و Random House خریداری شد. در aNobii کاربران می توانند کتاب های خود را اضافه کنند و همچنین آنها را همراه با  دیگر خوانندگان ارزیابی  کرده و مورد بحث و بررسی قرار دهند.

  1. ASMALLWORLD

ASMALLWORLD یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که ساکنان آمریکای شمالی و اروپایی که علاقه مند به مسافرت هستند، بهترین پیشنهادها را ارائه می دهد. مجموعه ای از نویسندگان متخصص ، مقالات مربوط به سفر و سبک زندگی روزانه را با الهام از اینکه کجا باید برویم ، چه کاری انجام دهیم و چگونه زندگی خوب را تجربه کنیم ، در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند! این شبکه اجتماعی پولی است و کاربرانی که برای عضویت اقدام می کنند معمولاً نیاز به دعوت از طرف اعضای موجود یا تأیید کمیته عضویت  این شبکه اجتماعی دارند.

  1. Athlinks

آتلینکس یک شبکه اجتماعی رایگان است که ورزشکاران استقامتی رقابتی را هدف قرار می دهد. خیلی خوب ، درسته؟ این پلتفرم بیشتر بر نتایج رقابتی برای دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری ، دوچرخه سواری کوهستان ، مسابقات سه گانه و مسابقات ماجراجویی متمرکز است. اعضای آتلینکس می توانند به رقبا و سایر ورزشکاران خود متصل شوند.

  1. BAND

باند یک شبکه اجتماعی است که بر ارتباطات گروهی تمرکز دارد. کاربران می توانند فضای خاص خود را برای برقراری ارتباط با دیگران برای یک هدف خاص ایجاد کنند. این گروه ها از تیم های ورزشی ، دوستان ، خانواده ، گروه های علاقه مند ، تیم ها و تقریباً هر چیزی که فکر کنید را شامل می شود.

  1. beBee

beBee یک بستر مشترک برای حرفه ای هاست. این پلتفرم با هدف کمک به افراد در بازاریابی و معرفی آن ها به کارفرمایان، مشتریان، فروشندگان و رسانه ها و همچننی برای به اشتراک گذاشتن برند شخصی افراد ایجاد شده است. بعلاوه کاربران می توانند بر اساس منافع شخصی و شغلی با یکدیگر شبکه هایی را تشکیل دهند.  

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
beBee

  1. Blind

Blind یکی دیگر از شبکه های حرفه ای است که متخصصان تأیید شده می توانند برای ارتباط ناشناس در کانال های شرکت های خصوصی دور هم جمع شوند. بیش از 5/3 میلیون متخصص در سراسر جهان بخشی از این پلتفرم هستند که برای کمک به پیشرفت آینده شرکت و بیان اطلاعات حیاتی مربوط به تخصص و شغل خود، اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند، مشاوره می دهند و بازخورد می گیرند.

  1. diaspora*

به جای اینکه داده های هر فردی در سرورهای مرکزی عظیم متعلق به یک سازمان بزرگ نگهداری شود، دیاسپورا* در سرورهای قابل اجرا (pods) در سراسر جهان وجود دارد. شما انتخاب می کنید که در کدام pod ثبت نام کنید ، و سپس می توانید به طور یکپارچه با جامعه دیاسپورا*  در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. از آنجا که این شبکه متعلق به یک شخص یا بنگاه اقتصادی نیست ، از تبلیغات و ادغام شرکت ها یا تصرف آنها در امان است. شما می توانید هرکسی که می خواهید در دیاسپورا* باشید. برخلاف برخی از شبکه ها ، شما مجبور نیستید از هویت واقعی خود استفاده کنید. به هر روشی که انتخاب کنید می توانید با مردم تعامل داشته باشید. تنها محدودیت تخیل شما است.

  1. Fark

Fark یک وب سایت اجتماعی یا عمومی است که به کاربران امکان می دهد روی مقالات خبری و سایر محتواهایی که در سراسر وب وجود دارند، کامنت بگذارند و اظهار نظر کنند. از بین همه استوری های ارسالی که سایت هر روز دریافت می کند ، فقط حدود 100 مورد از آنها در صفحات اصلی نمایش داده می شوند. همه لینک ها دارای موضوعات مرتبط هستند که کاربران می توانند در مورد لینک کامنت بگذارند و نظر دهند.

  1. MeWe

MeWe یک شبکه رسانه اجتماعی با فناوری پیشرفته است که می خواهد جایگزینی برای فیس بوک باشد. این پلتفرم یک رویکرد نسبتاً محافظه کارانه برای ارائه و دریافت محتوا دارد. همین امر باعث محبوبیت این سایت در بین محافظه کاران آمریکایی و نظریه پردازان توطئه شده است.

  1. Facebook

فیس بوک در حال حاضر بزرگترین سایت رسانه های اجتماعی در جهان است. با 6/2 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سال 2020، به راحتی می توان گفت که تقریباً هر کاربر شبکه های اجتماعی در فیس بوک حضور دارد. بنابراین این یک بستر عالی برای برند ها است تا محصولات خود را برای مخاطبان زیادی به بازار عرضه کنند.

کاربران می توانند پست های متنی ، لینک ها ، تصاویر و فیلم ها را با دوستان فیس بوکی خود به اشتراک بگذارند. آنها می توانند افراد و صفحات مشهور را دنبال کنند و به پست های افراد در این پلتفرم واکنش نشان دهند. برند ها همچنین می توانند محصولات خود را با استفاده از تبلیغات پولی در فیس بوک تبلیغ کنند.

  1. Instagram

اینستاگرام یکی از سریعترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی است. در حالی که بیشتر مبتنی بر اپلیکیشن است، اما کاربران می توانند از طریق نسخه وب سایت به پیج خود دسترسی پیدا کنند. در ژوئن 2018 ، تعداد کاربران اینستاگرام سرانجام به 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید. اینستاگرام یک پلتفرم کاملاً تصویری است، جایی که کاربران فیلم و تصاویر را به اشتراک می گذارند. همچنین می توانند از بخش استوری های اینستاگرام و ویژگی های لایو آن نیز استفاده کنند. این پلتفرم در بین نسل های جوان بسیار محبوب است. طبق آمار استاتیستا ، 32٪ کاربران بین 18 تا 24 سال و 33٪ بین 25 تا 34 سال هستند.

  1. Twitter

توییتر پلتفرمی است که به کاربران امکان می دهد در رابطه با موضوعات پرطرفدار با یکدیگر تعامل داشته باشند. در سال 2019، این پلتفرم بیش از 330 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. اگرچه به اندازه سایر سایت های برتر رسانه های اجتماعی کاربر ندارد، اما یک پایگاه کاربری بسیار جذاب دارد. کاربران توییتر به طور متوسط ​​حداقل 500 میلیون توییت در روز ارسال می کنند.

29. Tumblr

تامبلر یکی دیگر از سایت های پیشرو در شبکه های اجتماعی است. کاربران می توانند برای گسترش ایده های خود به گروه ها و انجمن ها بپیوندند و در گفتگوهای فرهنگی شرکت کنند. این پلتفرم یکی از برترین سایت های شبکه  های اجتماعی برای ابراز وجود است و در بین نوجوانان و افراد مشهور بسیار محبوب است. در فوریه 2020 ، در مجموع 321 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد از این وب سایت دیدن کرده اند.

  1. LinkedIn

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای است و در بین مخاطبان B2B بسیار محبوب است. این پلتفرم در طول سال ها به سرعت رشد کرده و در حال حاضر 690 میلیون عضو دارد. اعضا می توانند ارتباطات حرفه ای خود را در پلتفرم گسترش دهند، نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارند و برای یافتن شغل و کار جستجو کرده و درخواست کنند. لینکدین همچنین یک پلت فرم عالی برای به اشتراک گذاشتن تخصص حرفه ای شما است، زیرا به اعضا امکان می دهد پست های وبلاگی را که در این پلتفرم هستند، منتشر کنند.

  1. WhatsApp

واتس آپ یک برنامه پیام رسان است که به کاربران امکان می دهد پیام های متنی، تصاویر، یادداشت های صوتی، فایل های صوتی، اسناد و فیلم ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. این پلتفرم در طول سال ها رشد چشمگیری داشته است و از مارس 2020 حدود 2 میلیارد کاربر ماهانه داشته است. این پلتفرم همراه با تعداد کاربران روزافزون خود ، ویژگی های جدیدی نیز برای آسان تر کردن تعاملات بین کاربران ارائه داده است.

در حالی که کاربران فقط قبلاً می توانستند تماس های تک به تک برقرار کنند  اکنون این پلتفرم از ویژگی تماس گروهی نیز برخوردار است. همچنین یک ویژگی WhatsApp Status را نیز ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد وضعیت عکس ، فیلم و متن را که پس از 24 ساعت ناپدید شده اند، به روز کنند. از سال 2019 ، 500 میلیون کاربر روزانه وضعیت WhatsApp خود را به روز می کنند.

  1. Snapchat

 اسنپ چت یکی دیگر از پلتفرم های بسیار دیداری شبکه های اجتماعی است که در بین نسل جوان محبوب است. کاربران می توانند تصاویررا برای یکدیگر بفرستند و دقیقاً مانند واتس آپ و اینستاگرام پس از 24 ساعت عکس ها پاک می شوند . اسنپ چت در سال 2020، 229 میلیون کاربر فعال روزانه داشت که در این پلتفرم بسیار فعال هستند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
Snapchat

  1. Pinterest

پینترست یک شبکه اجتماعی مجازی است که دارای اسکرپ بوک (دفترچه)  است و به همین دلیل بسیار دیدنی است. کاربران می توانند بورد (تابلو) ایجاد کرده و تصاویر و محصولات را به بورد اضافه کنند. برند ها حتی می توانند پین های قابل خریدی ایجاد کنند که از طریق آن کاربران مستقیماً می توانند خرید کنند. پینترست در سال 2019 ، ماهانه 335 میلیون کاربر فعال در این سیستم عامل حضور داشتند. این کاربران بیش از 200 میلیارد پین در بیش از 4 میلیارد بورد ایجاد کرده اند.

  1. Reddit

ردیت یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران بخشی از زیرمجموعه ها می شوند و در مورد موضوعات مرتبط با سایر کاربران تعامل می کنند. همچنین از آنجا که کاربران آخرین اخبار را از منابع مختلف در سایت به اشتراک می گذارند  تا حدودی یک سایت جمع کننده اخبار نیز است. سپس سایر کاربران با این خبرها ارتباط برقرار می کنند، به آن  ها رأی موافق یا رأی مخالف می دهند و درباره آن کامنت می گذارند. ردیت یک مجموعه بزرگ است و ماهانه بیش از 3/1 میلیارد بازدید کننده دارد که بیشترین میزان ترافیک خود را از ایالات متحده و پس از آن انگلیس و کانادا دریافت می کند.

  1. YouTube

یوتیوب بزرگترین سایت شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری ویدیو در جهان است. که به کاربران امکان می دهد فیلم ها را در این پلتفرم بارگذاری کنند، فیلم های کاربران دیگر را مشاهده کرده و با آنها تعامل کنند. در سال 2019 ، ماهانه به طور متوسط ​​2 میلیارد کاربر فعال داشته است. کاربران یوتیوپ به طور متوسط ​​40 دقیقه به تماشای فیلم ها در این پلتفرم می پردازند.

  1. Mix

میکس یک شبکه اجتماعی جمع کننده اخبار است که به کاربران اجازه می دهد محتوای مورد علاقه خود را از سراسر وب جدا کرده و به مجموعه ( Collections ) خود اضافه کنند. میکس چندین افزونه مرورگر را نیز فراهم می کند و همچنین دارای برنامه های iOS و Android است.

  1. Tagged

این سایت شبکه های اجتماعی در سال 2011 یک پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی hi5 را خریداری کرده است. این سایت عمدتا در حوزه دوستی و دوست یابی متمرکز شده است. کاربران می توانند از طریق علایق مشترک ، بازی ها ، نمایه های مرور و موارد دیگر با دیگران ارتباط برقرار کنند.

  1. Nextdoor

Nextdoor یک شبکه اجتماعی خصوصی برای محله های اختصاصی است. کاربران می توانند آدرس خیابان خود را وارد کرده و جامعه ای از افراد ساکن در منطقه خود را پیدا کنند. در حالی که قبلاً اطلاعات موجود در آن فقط برای محله های ایالات متحده بود، اما در حال حاضر به سایر نقاط جهان نیز گسترش یافته است. در حال حاضر کاربران در کشورهای انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، استرالیا ، سوئد و دانمارک می توانند از آن استفاده کنند.

  1. DeviantArt

DeviantArt خود را بزرگترین جامعه شبکه های اجتماعی جهان برای هنرمندان و علاقه مندان به هنر می نامد. کاربران می توانند عکس هایی از آثار هنری خود را به اشتراک بگذارند، کارهای دیگر هنرمندان را پیدا کنند و با سایر اعضای گروه ها تعامل کنند. این پلتفرم، در حال حاضر هر ماه بیش از 44 میلیون کاربر ثبت شده و بیش از 45 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد دارد.

  1. Quora

Quora یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است که افراد می توانند در مورد صدها موضوع و دسته بندی  questions سوال بپرسند و به آنها پاسخ دهند. این شامل همه چیز ، از زبان و حرفه تا افسانه ها و بازاریابی است. از سال 2018 ، ماهانه 300 میلیون کاربر فعال داشت. اگر کاربران سوالی دارند که نتایج اینترنت نمی توانند به آن پاسخ دهند، می توانند آن را در این پلتفرم و در رده مربوطه ارسال کنند. حتی می توانند درخواست های پاسخ را برای کارشناسانِ فعال در این زمینه ارسال کنید.

  1. Meetup

Meetup یک سایت در شبکه های اجتماعی است که دقیقاً همان چیزی را که نامش می گوید انجام می دهد (میت آپ یعنی دیدار و ملاقات).  این پلتفرم کمک می کند تا کاربران با گروه های محلی ارتباط برقرار کنند و با افراد جدید ملاقات کنند. کاربران در گروه های مختلف می توانند رویدادهایی را برای همفکران خود سازماندهی کنند.

  1. ReverbNation

ReverbNation یکی از معتبرترین سایت های رسانه های اجتماعی است که به موسیقی دانان اختصاص داده شده است. کاربران می توانند موسیقی خود را از طریق این پلتفرم تبلیغ کنند و مخاطبان بیشتری داشته باشند. آنها حتی می توانند با فروش آنها به طرفداران یا توزیع آنها به پلتفرم های بزرگ دیجیتال ، از آهنگ های خود درآمد کسب كنند. علاوه بر این اصول ، ReverbNation همچنین مجموعه ای از ابزارها و ویژگی ها را برای کمک به نوازندگان نیز ارائه می دهد.

  1. Flixster

Flixster یکی دیگر از سایت های محبوب شبکه های اجتماعی مبتنی بر فیلم است. این وب سایت در آمریکا مستقر است که علاقه مندان به فیلم می توانند با افراد همفکر ارتباط برقرار کرده و بررسی فیلم و تجربه تماشای خود را به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند با استفاده از این پلتفرم در مورد فیلم های جدید اطلاعاتی کسب کنند، آن فیلم ها را ببینند و از نظرات دیگران درباره آن فیلم اطلاع یابند. همچنین می توانند از آن برای رزرو بلیط فیلم برای تماشای فیلم در تئاتر استفاده کنند.

  1. Goodreads

Goodreads یکی دیگر از سایت های شبکه اجتماعی محبوب است، اما این وب سایت بیشتر بر کتاب ها تمرکز دارد. علاقه مندان به کتاب می توانند با افراد کتابخوان ارتباط برقرار کنند و نظرات خود را در مورد کتاب به اشتراک بگذارند. این سایت همچنین توصیه های کتاب را بر اساس تاریخچه خواندن آنها ارائه می دهد. کاربران می توانند به باشگاه های مجازی خواندن بپیوندند و با افراد همفکر تعامل داشته باشند.

  1. Twitch

Twitch یک پلتفرم پخش زنده است که بیشتر توسط گیمرها برای پخش جریان بازی یا تماشای سایر گیمرها استفاده می شود. کاربران می توانند با پخش مستقیم با سایر گیمرها ارتباط برقرار کنند و درباره آنها نظر دهند یا ویدیوها را برای مخاطبان خود در Twitch بارگذاری کنند. این پلتفرم ماهانه حدود 5 میلیون پخش زنده دارد.

  1. CaringBrid

CaringBridge یکی از تنها شبکه های اجتماعی در نوع خود است. این پلتفرم یک مجله بهداشت شخصی است که در طول زمان درمان، افراد می توانند با عزیزانشان ارتباط برقرار کرده و به آنها امکان پشتیبانی می دهد. این شبکه اجتماعی یک بستر عالی برای افرادی است که دارای بیماری های جدی هستند و مشکلاتی از نظر سلامتی دارند. بنابراین به آنها کمک می کند تا با افرادی که به آنها اهمیت می دهند در ارتباط باشند.

  1. Wattpad

وات پَد، جامعه ای از خوانندگان و نویسندگان در شبکه های اجتماعی است. این پلتفرم تعداد زیادی داستان تولید شده توسط کاربر را در ژانرهای مختلف از جمله داستان ، شعر ، طنز و حتی داستان پردازی ارائه می دهد. در حال حاضر حدود 70 میلیون خواننده در سراسر جهان دارد.

  1. Viadeo

ویادئو یکی دیگر از سایت های حرفه ای شبکه های اجتماعی است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان را به یکدیگر متصل می کند. محبوبیت این پلتفرم در اروپا بیشتر از ایالات متحده آمریکا است و به زبانهای مختلف از انگلیسی و فرانسوی گرفته تا آلمانی و پرتغالی در دسترس است.

  1. Crunchyroll

Crunchyroll یک پلتفرم محبوب برای علاقه مندان به انیمیشن است که می توانند جدیدترین نمایش های انیمیشن را مشاهده کنند و مطالب مرتبط با کارتون های محبوب را مطالعه کنند. این سایت همچنین یک سایت شبکه های اجتماعی است که کاربران در آن می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از طریق گروه ها درگیر بحث های مربوط به انیمیشن شوند.

  1. Skyrock

Skyrock یک شبکه اجتماعی مستقر در فرانسه است، که در آن کاربران می توانند پروفایل و وبلاگ ایجاد کنند و با کاربران دیگر تعامل داشته باشند. وبلاگ های موسیقی ، ورزش و فیلم محبوب ترین وبلاگ ها در این پلتفرم هستند. با Skyrock ، فضای وب شخصی و رایگان برای ایجاد و به اشتراک گذاری پست های وبلاگ و گفتگو با دیگران در اختیار کاربران قرار می گیرد. همچنین کاربران می توانند با استفاده از فیلترهای جستجوی کاربران مانند موقعیت مکانی ، جنسیت ، سن و غیره ، پروفایل سایر کاربران را جستجو کنند. بعلاوه می توانند تصاویری مانند اینستاگرام ارسال کنند و کاربران می توانند آن ها را لایک کرده و در زیر تصاویر کامنت بگذارند.

  1. VK

VK یک شبکه اجتماعی روسی است. این پلتفرم اگرچه به زبان های دیگر نیز در دسترس است ، اما بیشتر در بین روسی زبانان محبوب است. کاربران می توانند گروه ها و صفحات عمومی ایجاد کنند ، رویدادها را سازماندهی کرده و به کاربران دیگر پیام دهند. همچنین می توانند تصاویر، ویدئو و صداها را به اشتراک بگذارند یا حتی بازی های مبتنی بر مرورگر را انجام دهند.

  1. MyHeritage

MyHeritage یک شبکه اجتماعی مبتنی بر شجره نامه است. کاربران می توانند درختان خانوادگی ایجاد کنند، عکس های خانوادگی را بارگذاری و مشاهده کرده و تاریخچه خانوادگی خود را به روز کنند. افراد حتی از این بستر برای یافتن نیاکان خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها استفاده کرده اند. MyHeritage همچنین آزمایش DNA را معرفی کرده است تا کاربران بتوانند با دقت بیشتری تاریخچه خانواده خود را جستجو کرده و روابط خونی خود را کشف کنند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
MyHeritage

  1. LiveJournal

لایو ژورنال یک شبکه اجتماعی مبتنی بر وبلاگ است که کاربران می توانند برای خواندن سایر وبلاگ ها و ژورنال ها در آن عضو شوند. این پلتفرم همچنین برترین وبلاگ ها و انجمن ها را اداره می کند تا کاربران بتوانند به راحتی به محبوب ترین مطالب موجود در این پلتفرم دسترسی پیدا کنند.

54. Classmates

همکلاسی ها یک شبکه اجتماعی است که کاربران را به همکلاسی های سابق و فارغ التحصیلان مدرسه خود متصل می کند. کاربران می توانند به راحتی از طریق این پلتفرم دیدارهای دوره متوسطه خود را برنامه ریزی کرده و به سالنامه دبیرستان خود دسترسی پیدا کنند.

  1. SoundCloud

SoundCloud یک پلتفرم شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری موسیقی است که در آن کاربران می توانند آهنگ های اصلی خود را بارگذاری کنند و یا آهنگ های هنرمندان دیگر را گوش دهند. آنها می توانند به لیست پخش خود موسیقی اضافه کنند و در مورد قسمت هایی از آهنگ که دوست دارند سایر کاربران ببینند اظهارنظر کنند.

  1. Bubbly

Bubbly یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است که در آن کاربران می توانند پست های صوتی ایجاد کرده و آنها را با تصاویر و فیلترهای مربوطه برچسب گذاری و سفارش سازی کنند. کاربران همچنین می توانند مشاهیر و هنرمندان را پیدا کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند تا به صحبت های آنها گوش دهند. بعلاوه کاربران می توانند پست های صوتی خود را با سایر سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارند.

  1. Flickr

فلیکر یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس است که مورد علاقه عکاسان و طراحان گرافیک است. کاربران می توانند تصاویر اصلی و با کیفیت را در پلتفرم به اشتراک بگذارند یا تصاویر مربوطه را از کاربران دیگر پیدا کنند. همچنین می توانند به گروه ها بپیوندند و با افراد جدید با علایق مشترک ارتباط برقرار کنند.

  1. We Heart It

We Heart It (ما آن را دوست داریم) یکی دیگر از شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر است که در آن کاربران می توانند تصاویر مورد علاقه خود را در مجموعه های خود کشف و تنظیم کنند. کانال های مختلفی در این پلتفرم وجود دارد از جمله هنر، موسیقی، مدرسه ، نقل قول ها و موارد دیگر. کاربران می توانند برای الهام گرفتن از تصاویر مربوطه  این کانال ها را بررسی کنند.

  1. Influenster

Influenster یک پلتفرم بررسی و پیدا کردن محصول است که در آن کاربران می توانند بررسی های صادقانه سایر مصرف کنندگان را مشاهده کنند. آنها می توانند به بررسی محصولات در دسته های مختلف از زیبایی و ظاهر آن ها گرفته تا فناوری و الکترونیک دسترسی پیدا کنند. آنها همچنین می توانند نظرات خود را درباره محصولاتی که استفاده کرده اند، ارائه دهند.

این پلت فرم با جمع آوری داده ها از پلتفرم های پیشرو شبکه های اجتماعی ، تأثیر اجتماعی هر کاربر را اندازه گیری می کند. بر اساس این تجزیه و تحلیل ، کاربران حتی می توانند بخشی از کمپین های بازاریابی تأثیرگذار مرتبط با علایق خود شوند.

  1. FilmAffinity

FilmAffinity یکی دیگر از شبکه های اجتماعی برای علاقه مندان به فیلم است. کاربران می توانند فیلم هایی را که تماشا کرده اند رتبه بندی کنند و براساس ژانرهای مورد علاقه خود ، پیشنهادات فیلم را دریافت کنند.

  1. Open Diary

Open Diary (دفتر خاطرات باز) یکی از اولین شبکه های اجتماعی است که در سال 1998 تاسیس شده است. کاربران می توانند برای ثبت زندگی روزمره و عمیق ترین افکار خود یک دفترچه خاطرات مجازی داشته باشند. انجمن خاطرات باز قادر به دسترسی به این مطالب و تعامل با آنها خواهد بود. حتی می توانند پست های ناشناس ایجاد کنند تا افکار و تجربیاتی را که نمی توانند در مورد آنها با دیگران صحبت کنند به اشتراک بگذارند.

  1. Yelp

Yelp یک وب سایت نقد و بررسی منابع عمومی است که کاربران می توانند نظرات خود را در مورد موسسات محلی به اشتراک بگذارند. این پلتفرم یک ابزار عالی برای یافتن توصیه شده ترین مکان ها و رویدادها در منطقه کاربران است.

  1. CollegeHumor

کالج هومور همانطور که از نامش پیداست، یک وب سایت مبتنی بر طنز است که به طور روزمره دارای مقالات و فیلم های تازه طنز است. علاوه بر محتوای تیم داخلی آن، کاربران همچنین می توانند به الگوهای رفتاری، مقالات ، تصاویر و فیلم های ارسال شده توسط سایر کاربران دسترسی داشته باشند.

  1. Gaia Online

گایا آنلاین یک شبکه اجتماعی با موضوع انیمیشن است که کاربران می توانند از طریق فروم ها در مکالمات پرطرفدار شرکت کنند. آنها همچنین می توانند برای آشنایی با افراد جدید با علایق مشترک ، پلتفرم را بررسی کنند و بازی های مبتنی بر مرورگر را انجام دهند.

  1. MocoSpace

این پلتفرم یک انجمن اجتماعی سیار است که کاربران می توانند از طریق اتاق گفتگوی عمومی و گپ های گروهی با اعضای دیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین کاربران می توانند در چت های خصوصی با کاربران دیگر شرکت کنند و می توانند بازی های متحرک، ارسال کارت الکترونیکی و موارد دیگر را انجام دهند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
MocoSpace

  1. CouchSurfing

کوچ سفرینگ، شبکه اجتماعی است که مسافران را با افراد دیگر از سراسر جهان ارتباط می دهد. کاربران می توانند محل هایی را که مقصد مسافران است، پیدا کنند ، درخواست کنند تا در آنها بمانند و سایر مسافران را ملاقات کنند.

  1. Funny or Die

Funny or Die (خنده دار یا بمیر) یک شبکه اجتماعی مبتنی بر طنز است که عمدتا بر روی محتوای ویدیویی تمرکز دارد. کاربران می توانند جدیدترین ویدیوهای پرطرفدار را مشاهده کرده و فیلم های طنز خود را بارگذاری کنند. علاوه بر فیلم ها ، این وب سایت مقالات و لیست های طنز را نیز برای سرگرمی جامعه منتشر می کند. چندین فرد مشهور مانند ویل فرل، سلنا گومز و جف گلدبلوم در آن حضور دارند.

  1. italki

ایتالکی با اتصال کاربران با معلمان زبان مادری از طریق چت ویدیویی ، یادگیری زبان را آسان تر می کند. این پلتفرم به زبان آموزان کمک می کند تا جلسات تدریس خصوصی یک به یک داشته باشند و بتوانند به راحتی زبان مورد نظر خود را یاد بگیرند. کاربران می توانند از بین هزاران معلم به هر زبانی انتخاب کنند.

  1. eToro

eToro یک پلتفرم تجارت اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد تا معامله گران برجسته جامعه را دنبال کرده و با سایر تجار ارتباط برقرار کنند. همچنین کاربران می توانند با کپی کردن استراتژی ها و اوراق بهادار معاملاتی سایر بازرگانان ، درآمد اضافی کسب کنند.

  1. XING

زینگ یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که به افراد کمک می کند شبکه های حرفه ای خود را گسترش دهند. کاربران می توانند جستجوی کار انجام دهند، آخرین اخبار صنعت را دریافت کنند و رویدادهای حرفه ای مانند کنفرانس ها ، سمینارها و نمایشگاه ها را پیدا کنند. این وب سایت بیشتر در اروپا متمرکز است.

  1. MeetMe

این شبکه اجتماعی که قبلاً به عنوان myYearbook شناخته می شد، به کاربران کمک می کند افراد جدیدی را برای برقراری ارتباط با آنها پیدا کنند. کاربران می توانند افراد جدیدی را در منطقه خود پیدا کنید تا با افرادی که علایق مشترک دارند، ارتباط برقرار نمایند.

  1. Ravelry

یک شبکه اجتماعی برای همه افراد و برای هر علاقه خاصی است. Ravelry یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای افرادی است که به بافتنی و قلاب بافی علاقه مند هستند. کاربران می توانند با افرادی که علایق مشابه دارند ارتباط برقرار کنند و ایده های خود را با آنها به اشتراک بگذارند.

  1. Care2

Care2 یک شبکه اجتماعی برای فعالان است، جایی که آنها می توانند گزارش ها و دادخواست های رایج از سراسر جهان را پیدا کنند. این پلتفرم دارای بیش از 45 میلیون نفر است که می خواهند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند و در برابر ظلم و بی عدالتی بایستند.

  1. YY

YY یکی از بزرگترین سایت شبکه های اجتماعی در چین است که کاربران در آن محتوای ویدیویی را با سایر کاربران به اشتراک می گذارند. این پلتفرم بیش از 300 میلیون کاربر دارد و امکان گپ های ویدئویی گروهی را دارد. مانند Twitch، کاربران می توانند یک فیلم ویدئوی شخصی را که هر کسی که مشغول فعالیتی است، تماشا کنند. این فعالیت ها می تواند از آموزش تا برنامه های سرگرمی باشد.

  1. Vero

ورو یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران می توانند موارد مورد علاقه خود را در قالب آهنگ، عکس، کتاب و فیلم با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این پلتفرم خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی که به ایجاد ارتباطات واقعی بین کاربران اهمیت می دهد و از داده کاوی و الگوریتم ها استفاده نمی کند ، معرفی کرده است.

  1. Medium

مدیوم یک سایت انتشار محتوا با برخی عناصر شبکه اجتماعی است که توسط بنیان گذار توئیتر راه اندازی شده است. کاربران مدیوم می توانند محتوا را در سایت منتشر کرده و آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. آنها می توانند روی پست های ایجاد شده توسط سایر اعضا کامنت بگذارند. در حالی که بیشتر مقالات برای مطالعه رایگان توسط کاربران رایگان هستند، اما برخی از آن ها پس از پرداخت پول در دسترس علاقه مندان قرار می گیرند.

77.GIPHY

این شبکه اجتماعی یک پایگاه داده آنلاین از GIF های متحرک است که معمولاً مبتنی بر طنز است. کاربران می توانند GIF های خود را بارگذاری نموده یا GIF های ایجاد شده توسط کاربران دیگر را جستجو و پیدا کنند. همچنین می توانند درباره GIF های مورد علاقه خود نظراتشان را بیان کنند و حتی آنها را با دوستان خود در سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
GIPHY

  1. Tribe

Tribe یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ابر است که در آن مصرف کنندگان می توانند با یک مجموعه تجاری ارتباط برقرار کنند. کاربران می توانند با برند های خاص در مکالمه و گفتگو شرکت کنند. آنها می توانند برند های مختلف را پیدا کرده و فالو کنند، سوال بپرسند ، بحث را شروع کنند و کامنت های مربوط به برندها را ایجاد کنند.

  1. QQ Tencent

این شبکه اجتماعی یک پلتفرم پیام فوری چینی است که در ابتدا فقط در چین راه اندازی شد اما بعداً به بیش از 80 کشور گسترش یافت و از پیام های متنی، تماس های صوتی و تماس های ویدیویی پشتیبانی می کند. همچنین دارای یک مترجم داخلی برای کمک به کاربران در برقراری ارتباط با افرادی که به زبان دیگری صحبت می کنند، نیز می باشد. این شبکه اجتماعی در سال 2019 ، 647 میلیون کاربر در چین داشته است.

  1. WeChat

وی چت یک برنامه پیام رسان محبوب است که به کاربران امکان می دهد با افرادی که از آی دی اپلیکیشن (app ID) استفاده می کنند، ارتباط برقرار کنند. وی چت این امکان را فراهم می کند تا بدون افشای شماره تلفن یا سایر اطلاعات صاحب حساب کاربری، کاربران با دیگر افراد ناشناس صحبت کنند. بنابراین USP این برنامه (the unique selling point) به کاربران کمک می کند تا در هنگام ارتباط با غریبه ها ، ناشناس بودن خود را حفظ کنند. کاربران می توانند از پلتفرم برای ارسال پیامک یا به اشتراک گذاری عکس و فیلم استفاده کنید. همچنین از تماس های صوتی و تصویری نیز پشتیبانی می کند. وی چت از سال 2020 2/1 میلیارد کاربر ماهانه دارد.

  1. Qzone

کیوزون یک برنامه دیگر از سازندگان QQ ، WeChat و  Tencen است. این پلتفرم شبکه های اجتماعی در حال حاضر در چین با داشتن 517 میلیون کاربر بسیار محبوب است. کاربران می توانند از آن به عنوان وبلاگ، دفتر خاطرات آنلاین ، بستری برای اشتراک عکس ، تماشای فیلم ، گوش دادن به موسیقی و موارد دیگر استفاده نمایند.

  1. TikTok

TikTok یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیوی کوتاه است که از زمان راه اندازی آن در سال 2016 بسیار محبوب شده است. این برنامه توسط شرکت چینی ByteDance ایجاد شده است و دارای یک نسخه چینی به نام Douyin است. این برنامه ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر دارد.

  1. Sina Weibo

سینا ویبو یک وب سایت میکروبلاگینگ و شبکه اجتماعی چینی با بیش از 516 میلیون کاربر ماهانه است. این نسخه را اغلب نسخه چینی توییتر می نامند زیرا در واقع کاملاً شبیه به آن است و افراد پست های کوتاه را دقیقاً مانند یک توییت به اشتراک می گذارند.

  1. Kuaishou

کوایشو یک پلت فرم اشتراک ویدیو چینی است که از سال 2011 راه اندازی شده است. این شبکه اجتماعی ماهانه بیش از 400 میلیون کاربر در بیش از 9 کشور دارد.

  1. Skype

اسکایپ یک پلتفرم شبکه اجتماعی مبتنی بر ارتباط است که برای برقراری  کنفرانس های ویدیویی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین قابلیت پیام رسانی فوری را نیز فراهم می کند و کاربران می توانند از آن برای به اشتراک گذاری متن ها ، تصاویر ، فیلم ها و فایل های صوتی استفاده نمایند.

  1. Viber

وایبر یک پلتفرم پیام رسانی فوری از شرکت ژاپنی راکوتن (Rakuten) است که در هر دو دستگاه تلفن همراه و دسک تاپ قابل استفاده می باشد. کاربران می توانند از این پلتفرم برای برقراری تماس صوتی یا تصویری رایگان و ارسال پیام استفاده کنند. در سال 2019 بیش از 1 میلیارد کاربر ثبت شده داشت، با این حال، همه اینها کاربر فعال نیستند.

  1. LINE

لاین یک شبکه اجتماعی محبوب ژاپنی است که کاربران کشورهای دیگر مانند تایلند را نیز به خود جذب کرده است. کاربران توانند برای ارسال پیام و برقراری تماس صوتی یا تصویری رایگان از آن استفاده کنند. همچنین این پلتفرم امکان اشتراک عکس و فیلم  را نیز برای اعضا فراهم می کند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
LINE

  1. LINE PLAY

لاین پلی، یک شبکه مبتنی بر تجسم (avatar-based network) است، مانند یک دنیای مجازی. لاین پلی عناصر مربوط به یک بازی و یک پلتفرم شبکه اجتماعی را با هم ترکیب می کند. کاربران به سادگی باید تصویر الکترونیکی (آواتار) خود را در این پلتفرم ایجاد کنند و پس از آن می توانند با افراد آنلاین در هر نقطه ای از جهان ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم بیش از 65 میلیون کاربر دارد و به عنوان یک برنامه تلفن همراه نیز موجود است.

  1. The Dots

این پلتفرم یک شبکه حرفه ای برای افرادی است که در زمینه های خلاقیت فعالیت می کنند و فضای خوبی برای همکاری با دیگران، یافتن شغل یا مشتری و ارتقا مهارت های خود می باشد. کاربران می توانند با سایر متخصصان حوزه خود صحبت کرده و از آنها مشاوره بگیرند. به طور کلی، این پلتفرم یک بستر عالی برای به نمایش گذاشتن کارهای کاربران و یافتن موارد مشابه است.

  1. Telegram

تلگرام یک پلتفرم پیام فوری است که تا حدی شبیه WhatsApp است و کاربران می توانند از آن برای ارسال پیام رایگان استفاده کنند. یکی از مزایای منحصر به فرد تلگرام این است که تمام پیام های به اشتراک گذاشته شده در این پلتفرم رمزگذاری شده اند و می توانند از بین بروند. از ویژگی های این پلتفرم این است که به کاربران امکان می دهد تا گروه هایی با حداکثر 200000 عضو ایجاد کنند، که بیش از دیگر پلتفرم های پیام رسانی است. تلگرام  بیش از 400 میلیون کاربر دارد.

  1. Foursquare

Foursquare یک برنامه مبتنی بر جستجو و یافتن است که با ارائه توصیه ها به کاربران در یافتن مکان های اطراف شان به آن ها کمک می کند. Foursquare (به معنی چهار ضلعی) بسیار بیشتر از یک پلتفرم شبکه اجتماعی است و یک پایگاه داده و فناوری می باشد. افراد به هنگام ورود به مکان های مختلف می توانند درباره امکانات و سرویس های آن مکان نظراتشان را در Foursquare بیان کنند و عکس بگذارند. شبکه های اجتماعی این برنامه، در حال حاضر به عنوان یک محصول جداگانه به نام Swarm در دسترس کاربران قرار دارد. این شبکه اجتماعی در هنگام ورود کاربران به یک مکان جدید، محبوبترین قابلیت ها و امکانات آن مکان را که در Foursquare ثبت شده است را در اختیار کاربران قرار می دهد.

  1. Douban

دوبان یک شبکه اجتماعی فرهنگ مدار چینی با تمرکز بر فیلم، موسیقی و کتاب است. کاربران می توانند از آن برای ایجاد صفحات جالب یا مرور کتاب ها ، فیلم ها و … استفاده کنند. همچنین امکان ایجاد گروه هایی برای بحث در مورد موضوعات خاص نیز در آن وجود دارد. به طور متوسط مخاطبان ​​دوبان بیش از سایر سایت های رسانه های اجتماعی کشور دارای تحصیلات و فرهنگ هستند.

  1. Discord

Discord پلتفرم پیام فوری مخصوص گیمرها است. بسیاری از گیمرها از آن برای ایجاد کانال های تیمی و بحث در مورد استراتژی بازی استفاده می کنند. افراد می توانند مستقیماً با استفاده از مرورگر خود به این پلتفرم دسترسی داشته باشند یا اپلیکیشن آن را دانلود کنند. این پلتفرم می تواند تقریباً برای ایجاد هر نوع گروهی و اتصال از طریق چت گروهی مورد استفاده قرار گیرد. مثلاً برای ایجاد یک کلوپ کتاب ، یک کلوپ سینمایی و حتی یک گروه مطالعاتی. بنابراین Discord  دارای امکانات بی پایانی است.

  1. Badoo

بادو این یک شبکه های اجتماعی با پلتفرم تاریخ گذاری است که در آن کاربران می توانند نمایه خود را ایجاد کردهد و افرادی را با علایق مشابه پیدا کنند. این پلتفرم ادعا می کند بیش از 474 میلیون کاربر ثبت شده دارد که به طور متوسط ​​روزانه 350 میلیون پیام ارسال می کنند. این امر آن را به یکی از بزرگترین پلتفرم های جستجوی اجتماعی در جهان تبدیل کرده است. این برنامه برای همه دستگاه ها و سیستم عامل ها در دسترس است و چندین گزینه ورود به سیستم را فراهم می کند. بیش از 200 کشور از آن استفاده می کنند و کاربران می توانند از آن برای یافتن افراد بر اساس موقعیت جغرافیایی با استفاده از GPS و برای دوست یابی استفاده کنند.

  1. Myspace

مای اسپیس یکی از پلتفرم های قدیمی شبکه های اجتماعی است. در حقیقت، مای اسپیس بزرگترین پلتفرم اجتماعی تقریباً در یک دهه قبل بود و در ایالات متحده بسیار محبوب بوده است. اما امروزه با ظهور سایر پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر محبوبیت آن کاهش یافته است. با این حال ، مای اسپیس همچنان فعال است و ماهانه بیش از 5/7 میلیون بازدید دارد. تمرکز اصلی این پلتفرم بر روی موسیقی است ، اما برای وبلاگ ها نیز بسیار محبوب است.

  1. Mixi

میکسی این یک سایت شبکه اجتماعی ژاپنی است که کاربران می توانند از آن برای یافتن و برقراری ارتباط با افرادی که علایق مشابهی دارند، استفاده کنند. بیش از 7/2 میلیون گروه عمومی بر اساس سرگرمی ها و علایق مختلف در این شبکه اجتماعی وجود دارد. این پلتفرم همچنین امکان پیوستن به رویدادهایی که برای افراد با علایق خاص اتفاق می افتد را برای کاربران فراهم می کند.

101 شبکه اجتماعی که باید درباره آن ها بدانید
Mixi

  1. Cellufun

سلوفون این یک انجمن بازی های اجتماعی است که در آن کاربران می توانند تصویر الکترونیکی از خود ایجاد کنند، بازی کنند ، معاشرت کنند و کالاهای مجازی را خریداری نمایند. استفاده از این وب سایت رایگان است اما برای دریافت امکانات اضافی کاربران با استفاده از FunCoins ، واحد پول مجازی می توانند هزینه پرداخت کنند. این پلتفرم برای تلفن همراه  و دسک تاپ قابل استفاده است.

  1. Xanga

زانگا این یک بستر شبکه اجتماعی برای وبلاگ نویسان است و به آن ها امکان می دهد پست های وبلاگ را ایجاد و به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند پروفایل خود را ایجاد کنند، با دوستانشان ارتباط برقرار کرده و به روزرسانی های وبلاگ را با مشترکان خود به اشتراک بگذارند مانند آنچه برای پست در شبکه های اجتماعی انجام می دهند. دوستان و مشترکان دو دسته متفاوت هستند. مشترکین می توانند افراد را دنبال کنند و در مورد وبلاگ خود به روز رسانی کنند. از طرف دیگر ، دوستان می توانند ارتباط مستقیم تری با این افراد داشته باشند.

در حال حاضر این پلتفرم در حال به روز رسانی است و به زودی Xanga 2.0 با ویژگی های به روز شده راه اندازی می شود.

  1. Imgur

ایمگور این یک سایت اشتراک تصویر از شبکه های های اجتماعی آمریکایی است که تا حدودی شبیه اینستاگرام می باشد ، اما کاملاً مشابه آن نیست. این پلتفرم بیشتر برای به اشتراک گذاشتن تصاویر ویروسی و الگوهای رفتاری رایج است و به اندازه برخی پلتفرم های دیگر دارای امکانات متنوع نیست. با این حال ، ویژگی هایی مانند مانند هشتگ ها و جستجوی محتوای مبتنی بر موضوع را نیز ارائه می دهد.

  1. Ello

الو یک پلتفرم شبکه های اجتماعی ویژه برای جامعه جهانی هنرمندان است. هنرمندان می توانند از این پلتفرم برای نمایش کارهای خود، دیدن آثار دیگر هنرمندان و برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند. این پلتفرم ماهیتی تصویری دارد. حتی اگر شما یک هنرمند نیستید، همیشه می توانید کارهای زیبایی را که توسط هنرمندان انجام شده است را بررسی کنید.

  1. Vimeo

ویمئو یکی دیگر از پلتفرم های شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری ویدیو مانند Twitch یا YouTube است. کاربران می توانند ویدئو را ایجاد و به اشتراک بگذارند یا به صورت مستقیم پخش کنند، دقیقاً مانند سایر پلتفرم های ویدیویی دیگر. این یک پلتفرم پولی است و برنامه های از 7 دلار در ماه شروع می شود.

در پایان…

این موارد 101 مورد از محبوب ترین شبکه های اجتماعی هستند که باید در سال 2020 از آنها مطلع شوید. اگر بازاریاب هستید، برخی از این سیستم عامل ها می توانند به شما در تبلیغ برند و محصولات تان کمک کنند. همچنین می توانند به شما در گسترش شبکه کمک کنند. اگر تولید کننده یا مصرف کننده هستید، می توانید از این سایت ها برای ارتباط با افراد همفکر و ایجاد ارتباطات بهتر استفاده کنید.

مجموعه لاین استور به عنوان یک مجموعه متخصص در بازاریابی و تبلیغات به شما کمک می کند تا نه تنها در شبکه های اجتماعی خارجی بلکه در شبکه های اجتماعی داخلی بتوانید به طور موثر بازاریابی کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید. برای دریافت مشاوره تخصصی برای فروش محصول و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و دریافت دوره های آموزشی مرتبط کافی است با ما در ارتباط باشید.

منبع : influencermarketinghub

دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.

 

? مقالات رایگان دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی

برچسب ها: آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعیبازاریابیدانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعیشبکه اجتماعیشبکه های اجتماعی
قبلی چه کار کنیم گوشیمون هک نشه؟ ?
بعدی آموزش شبکه های اجتماعی ?

9 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: مشاور حرفه ای اینستاگرام _ لاین استور ??‍? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: چگونه رمز وای ‌فای را در ویندوز و اندروید ببینیم؟ – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: اشتباهاتی در بازاریابی اینستاگرامی که کسب و کارتان را تهدید می کند – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: اضافه کردن بخش های ریلز و خرید به صفحه اصلی اینستاگرام – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: روش دریافت دعوتنامه کلاب هاوس (Clubhouse) – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: آنچه در مورد شبکه اجتماعی Clubhouse باید بدانید! – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: توئیتر مارکتینگ چیست؟ ? – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: معیارهای مهم در توییتر مارکتینگ ⚜️ – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار
  • بازتاب: چگونه شبکه های اجتماعی سلامت جسم، روان و امنیت افراد را تهدید می کنند؟ ??‍♂️ – دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی | آموزش کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • جلسات
  • کتابچه
  • مقالات آموزشی
برچسب‌ها
آموزش آموزش اینستاگرام آموزش ساخت استوری حرفه ای اجتماعی استارتاپونه استوری استوری اینستاگرام استوری حرفه ای اپلیکیشن اینترنت اینستاگرام بازاریابی بازاریابی پیامکی تبلیغات تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترفند تلگرام تولید محتوا دانشگاه دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه مفهومی دانشگاه مفهومی شبکه اجتماعی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی دورهمی دورهمی استارتاپونه سئو شبکه شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی فضای مجازی لاین استور محتوا مشتری مفهومی نوجوانان واتس اپ واتساپ پست کاربردی کسب درآمد کسب و کار کسب و کارها گوگل یوتیوب
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
دسته بندی ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات
  • تولید محتوا
  • دوره های رایگان
  • دوره های ویژه
  • کتابچه
  • کلاس نمایندگان لاین استور
  • همه دوره ها
  • وردپرس
محصولات
  • چطور پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم؟
    رایگان دریافت کنید
  • ترفندهای ساده برای بازاریابی در اینستاگرام
    رایگان دریافت کنید
  • راهکارهای رشد سریع کسب و کارهای آنلاین
    رایگان دریافت کنید
  • دلایل بهره وری کسب و کارها از تبلیغات ارزان و باکیفیت
    رایگان دریافت کنید

دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه شبکه های اجتماعی ایده ای بود که سال ها در ذهن مهندس درویش زاده مدیر لاین استور شکل گرفته بود و به همت ده ها استاد خبره در زمینه های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی گردید تا با ارائه آموزش های رایگان و کم هزینه به منظور ارتقای دانش و آگاهی کاربران فضای مجازی گامی بزرگ بردارد . مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اطلاعات تماس

تلفن : 38844050 51  98+پشتیبانی : 9120212564 98+
پشتیبانی : 9151743060 98+مدیریت :  9158114564 98+ ایمیل : info@linestore.ir
مشهد، بزرگراه بابانظر – بازار بزرگ ملل – طبقه دوم پلاک 4701 (مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)

دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • دوره ها
  • رویدادها
  • حساب کاربری
  • درباره ما
  • تماس با ما
نمادها
© دانشگاه شبکه‌های اجتماعی - لاین استور -
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دهید
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

اپلیکیشن لاین استور

  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

اینستاگرام

[4 محصول]

تبلیغات

[7 دوره]

تولید محتوا

[3 دوره]

دوره های رایگان

[3 دوره]

دوره های ویژه

[10 دوره]

کتابچه

[15 محصول]

کلاس نمایندگان لاین استور

[7 دوره]

همه دوره ها

[17 دوره]

وردپرس

[2 دوره]

دوره های من

برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو