4 روش استفاده از Insights اینستاگرام برای بهبود بازاریابی ?
فهرست مطالب
Toggle? آیا حساب تجاری اینستاگرام دارید؟ نمی دانید چگونه فعالیت های اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید؟ در این مقاله به بررسی بهبود بازاریابی از طریق Insights اینستاگرام می پردازیم.
سلام به دوستان و همراهان لاین استور، با ما همراه باشید تا با استفاده از قابلیت Insights اینستاگرام، ارزیابی فالوورها، پست ها، استوری ها و تبلیغات خود را بررسی کنیم.
Insights اینستاگرام چیست؟
Insights اینستاگرام ابزاری برای تجزیه و تحلیل است که داده های مربوط به اطلاعات جمعیتی و اقدامات فالوورها و همچنین محتوای شما را فراهم می کند. استفاده از این اطلاعات مقایسه محتوا، اندازه گیری فعالیت ها و مشاهده عملکرد پست های فرد را آسان می کند.
برای دسترسی به Insights اینستاگرام به یک حساب کاربری نیاز دارید. اگر یک حساب شخصی را به یک حساب کاربری تبدیل کنید، پس از تغییر، محتوای Insights را برای هر محتوایی که پست می شود، مشاهده خواهید کرد. اگر هر لحظه حساب کاربری خود را به یک حساب شخصی تغییر دهید، تمام داده های Insights خود را از دست خواهید داد.
می توانید داده های Insights را در سه مکان مختلف در برنامه اینستاگرام پیدا کنید. برای دسترسی به Insights از صفحه حساب خود ، روی نماد سه خط در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.
برای دیدن تجزیه و تحلیل یک پست شخصی، به پست مورد نظر مراجعه کنید و بر روی View Insights در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
برای دیدن داده های یک استوری، استوری را باز کنید و روی نام ها در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
صفحه اصلی Insights خلاصه ای از داده ها را برای محتوایی که در 7 روز گذشته پست کرده اید، نشان می دهد. در بخش بالا ، می توانید تعداد کل فالوورها را مشاهده کنید و چه تعداد در 7 روز گذشته فالوور جدید به دست آورده اید. همچنین می توانید تعداد کل پست های موجود در حساب خود و تعداد پست های اضافه شده در هفته گذشته را مشاهده کنید.
به پایین اسکرول کنید تا یک سری نمودارهای میله ای را مشاهده کنید. تعداد کل impressions ، reach و بازدید از پروفایل در 7 روز گذشته را نشان می دهد. برای مشاهده تعداد کلیک های وب سایت و کلیک های دکمه تماس برای عمل (CTA) (تماس ، ایمیل ، دایرکت ها) انگشت خود را بکشید.
حالا که می دانید چگونه به Insights اینستاگرام دسترسی پیدا کنید، در ادامه روش یافتن داده هایی که برای کسب و کار شما مهم هستند، آورده شده است.
پیشنهاد مطالعه : ۷ مرحله برای شروع یک کسب و کار آنلاین کوچک
شماره 1: اطلاعات جمعیتی و رفتار فالوورها را بررسی کنید.
در صفحه اصلی Insights، به بخش فالوورها بروید تا خلاصه ای از اطلاعات جمعیتی فالوورها از جمله جنسیت، گروه سنی و مکان آن ها را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای دیدن اطلاعات جمعیتی حداقل به 100 فالوور نیاز دارید.
برای مشاهده صفحه ای با نمودارهایی که جزئیات بیشتر جمعیت فالوورها را نشان می دهد بر روی گزینه «More» کلیک کنید. می توانید داده های فالوور را از طریق موارد زیر بدست آورید:
- جنسیت
- رده سنی
- مکان های برتر (شهرها و کشورها)
- اوقات آنلاین (ساعت ها و روزها)
این اطلاعات به شما کمک می کند تا بهتر درک کنید که فالوورهای شما چه کسانی هستند و از کجا هستند. بنابراین می توانید ارزیابی کنید که آیا به مخاطبان هدف خود در پلتفرم رسیده اید یا نه.
علاوه بر این، این اطلاعات می تواند برای تبلیغات اینستاگرام به شما کمک کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید مخاطبانی شبیه به فالوورهای خود داشته باشید، جمعیت شناسی مخاطبان فعلی خود را هدف قرار دهید.
در پایین قسمت Followers ، دو نمودار پیدا خواهید کرد که نشان می دهد بیشترین فعالیت فالوورها در شبکه چیست. در نمودار اول، زمان آنلاین بودن فالوورهای خود را پیدا کنید.
به نمودار دوم بروید تا بفهمید فالوورهای شما در چه روزهایی آنلاین هستند.
در زمان ها و روزهایی که فالوورهای شما آنلاین هستند، به دنبال الگوها باشید تا بتوانید در زمان هایی محتوایی ارسال کنید که حداکثر دسترسی و تعامل را داشته باشد. علاوه بر این، یک برنامه ارسال پست ایجاد کنید که بهترین بازتاب را در هنگام آنلاین بودن مخاطبان شما ایجاد کند.
شماره 2: مشاهده داده ها برای پست ها
اینستاگرام به شما امکان می دهد داده های چندین پست را همزمان ببینید یا در معیارهای یک پست شخصی جستجو کنید. داده های پست را براساس نوع محتوا، مقیاس و بازه زمانی فیلتر کنید.
در بخش پست ها از صفحه اصلی Insights، سه پست اخیر را نشان می دهد. برای مشاهده پست های اضافی روی «More » ضربه بزنید.
به طور پیش فرض ، بخش Posts تعداد کل استوری های مربوط به همه پست های شما در سال گذشته را نشان می دهد.
برای تقسیم بندی این داده ها، روی هر یک از لینک های آبی رنگ بالای صفحه ضربه بزنید و از بین این فیلترها یکی را انتخاب کنید:
- نوع محتوا (Content type) (همه ، عکس ها ، فیلم ها و پست های چرخ فلک)
- اندازه گیری (Measurement) (نظرات ، مشارکت ، برداشت ها ، پسندیدن ها ، دسترسی و ذخیره شدن)
- زمان (Time) (7 روز ، 30 روز ، 3 ماه ، 6 ماه ، 1 سال و 2 سال)
فیلترها به شما امکان می دهند، داده های مربوطه را برای اندازه گیری اهداف، کمپین ها و محتوای با بهترین عملکرد به صفر برسانید.
اهدافی که می توانید برای یک دوره زمانی خاص اندازه گیری کنید، عبارتند از:
- Engagement (نظرات و / یا پسندیدن)
- Impressions و reach
- نسبتengagement به reach
- بهترین و بدترین عملکرد انواع محتوا (عکس ، فیلم یا پست های چرخشی)
برای اندازه گیری اهداف کمپین، داده ها را بر اساس بازه زمانی فیلتر کرده و نوع محتوای ارسال شده را شناسایی کنید. این داده ها همچنین می توانند به شما کمک کنند، پست های موفق و ناموفق را شناسایی کنید. بنابراین می توانید از محتوایی که مخاطبان شما ترجیح می دهند، اطلاع یابید.
اگر می خواهید داده های یک پست جداگانه را ببینید، پست را باز کنید و سپس روی View Insights در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید.
برای مشاهده انواع مقیاس های مربوط به آن، به بالا بکشید. در بالا، آمار engagement (پسندیدن ، نظرات و ذخیره ها) را پیدا می کنید.
در بخش Actions ، متوجه شوید که کاربران پس از دیدن این پست ، چه عکس العملی را در پروفایل شما انجام داده اند. اینستاگرام این اقدامات را ردیابی می کند:
- Profile Visits – تعداد دفعات مشاهده پروفایل شما
- Follows – تعداد حساب هایی که شروع به دنبال کردن شما می کنند.
- Website Clicks – تعداد کلیک ها برای لینک هایی که در توضیحات پروفایل کسب و کار خود قرار داده اید.
اولین آمار در بخش Discovery درصد افرادی است که پست شما را پیدا کرده اند و شما را دنبال نمی کنند.
در زیر آن ، میزان Impressions و reach برای پست را مشاهده می کنید. همچنین می توانید تجزیه و تحلیل مکان هایی را که از آنimpressions حاصل شده است را پیدا کنید:
- Home- افرادی که پست را از فید شما مشاهده کرده اند.
- Search & Explore- افرادی که کلمات کلیدی را جستجو کردند یا پست شما را در فید اکسپلور مشاهده کرده اند.
- Profile- افرادی که پست شما را از صفحه پروفایل شما پیدا کردند.
- Location- افرادی که پست شما را از یک فید مکان مشاهده کرده اند.
- Hashtags- افرادی که پست شما را از طریق جستجوی هشتگ پیدا کرده اند.
- Other- پست های به اشتراک گذاشته شده از طریق دایرکت، پست هایی که ذخیره شده اند، پست هایی که شما در آنها تگ کرده یا منشن کرده اید، نوتیفیکیشن ها پست در جایی که تگ کرده یا منشن کرده اید، و پست هایی که در تب Following یا Notificationsنشان داده می شوند.
شماره 3: داده های Stories اینستاگرام را ارزیابی کنید.
می توانید از صفحه اصلی Insights یا مستقیماً از یک پست استوری خاص به اطلاعات بصری استوری های اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید.
اگر از صفحه اصلی Insights به داده های استوری دسترسی پیدا کنید، همه پست های استوری خود را در 2 هفته گذشته مشاهده می کنید. این ویو فقط داده ها را به طور کلی نشان می دهد و شما نمی توانید روی تک پست ها کلیک کنید.
به طور پیش فرض، اینستاگرام داده های Impressions را برای استوری های شما نشان می دهد.
روی یکی از لینک های آبی در بالای صفحه ضربه بزنید تا داده های استوری را بر اساس زمان (24 ساعت ، 7 روز و 14 روز) و action فیلتر کنید. action ها عبارتند از:
- Taps forward
- Taps back
- Exits
- Replies
- Swipes away
این داده ها را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه محتوایی از استوری در مخاطبان شما اثرگذار است و چه محتوایی باعث خروج وی می شود. از این اطلاعات برای اطلاع رسانی محتوای استوری های آینده استفاده کنید.
توجه: در حال حاضر ، Insights برای محتوای Live اینستاگرام، داده هایی را ارائه نمی دهد.
برای دیدن Impressions برای یک استوری تکی، استوری را باز کنید و روی Seen By در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید.
در اینجا خواهید دید که چه کاربرانی پست را مشاهده کرده اند، تعداد کل impressions و میزان reach و اقدامات (action) انجام شده در مورد پست چقدر بوده است. این اقدامات شامل پاسخ، پاک کردن سریع، و کلیک بر روی استیکرها ها و حساب های تگ گذاری شده، است.
شماره 4: داده های تبلیغات پولی را بررسی کنید.
بخش تبلیغات (Promotions ) را در پایین صفحه اصلی Insights پیدا خواهید کرد. در اینجا می توانید تبلیغات اینستاگرام ایجاد کنید و تبلیغات فعال را مشاهده کنید.
برای مشاهده لیستی از تبلیغات قبلی بر روی گزینه More کلیک کنید. برای دیدن مقیاس های زیر، روی Promotions ضربه بزنید:
- Visits to profile بازدید از پروفایل
- Number of people who viewed the promotion تعداد افرادی که تبلیغات را مشاهده کرده اند
- Number of impressions تعداد impressions
- Number of engagements میزان تعامل
- Audience demographics اطلاعات جمعیتی مخاطبان
- Amount of money spent مقدار پول خرج شده
این داده ها خلاصه ای سریع از impressions ها و در مقابل میزان تعامل و کلیک ها برای تبلیغات را به شما ارائه می دهند. همچنین می توانید تعداد مخاطبانی را که از نظر جنسیت، دامنه سنی و موقعیت مکانی این تبلیغ را مشاهده کرده اند، مشاهده کنید.
Insights اینستاگرام ابزاری رایگان برای تجزیه و تحلیل محتوای شما، بدون ترک برنامه و نیاز به اپلیکیشن جانبی است. داده هایی که پیدا می کنید، به شما کمک می کند تا درباره مخاطبان خود، محتوایی که آنها را جذب می کند و عملکرد تبلیغات تان بیشتر بدانید. از این اطلاعات ارزشمند برای راهنمایی نوع محتوایی که برای مخاطب خود ایجاد می کنید و زمان مناسب انتشار آن استفاده کنید.
شما چی فکر میکنید؟ آیا برای ارزیابی تلاش های بازاریابی خود از Insights اینستاگرام استفاده می کنید؟ به نظر شما کدام معیارها بیشترین ارزش را دارند؟
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
3 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.