جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
  • 05132727070
  • info@linestore.ir
0
دانشگاه شبکه های اجتماعی
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

دانشگاه شبکه های اجتماعیمقالاتمقالات آموزشی7 اشتباه متداول که بازاریابان تازه کار مرتکب می شوند ?

7 اشتباه متداول که بازاریابان تازه کار مرتکب می شوند ?

21 شهریور 1400
ارسال شده توسط خانم خنجری
مقالات آموزشی
7 اشتباه متداول که بازاریابان تازه کار مرتکب می شوند

فهرست مطالب

Toggle
  • 1- سوال نکردن
  • 2- اتکا کردن به یک مجموعه داده و یک پلتفرم آنالیز کننده
  • 3- برداشت غلط از معنی استاندارد
  • 4- تصور اشتباه از همبستگی بین دو چیز با علت به وجود آمدن آن
  • 5- پیچیده شدن در اعداد
  • 6- مقایسه سیب با پرتقال
  • عدم نتیجه گیری عملی
          • شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.

? امروزه که کسب و کارها، بازاریابی و تبلیغات محصول و برند خود را به شبکه های اجتماعی منتقل کرده اند و رقابت بالایی در بین صاحبان کسب و کارها در این فضا شکل گرفته است، تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که از کاربران به دست می آید، اهمیت بالایی دارد.

سلام به دوستان و همراهان عزیز لاین استور، با این مقاله آموزشی همراه ما باشید. فرآیند تحلیل بدون شک مهمترین عنصر در هر کمپین بازاریابی است. شما می توانید هر مقدار که می خواهید داده جمع آوری کنید، اما تا زمانی که آن را به طور موثر تجزیه و تحلیل نکنید، به شما کمکی نخواهد کرد. نتایج قابل توجهی را که برای ایجاد تغییرات و طراحی کمپین های بهتر در آینده لازم دارید، تشکیل دهید. مطمئناً اگر آن ها را آنالیز نکنید، هرگز فرصتی برای پیشرفت نخواهید داشت.

متأسفانه، تله هایی وجود دارد که بازاریابان جدید معمولاً وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل داده ها می شود، ممکن است در آنها بیفتند. برخی از آن ها تعصبات روانشناختی است و برخی دیگر ریشه در باورهای غلط دارد. اگر می خواهید یک تحلیلگر موثرتر و یک بازاریاب موفق شوید، باید بر همه آنها آگاهی و تسلط داشته باشید:

پیشنهاد مطالعه : ۵ نکته ضروری برای استفاده از قدرت بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING)

1- سوال نکردن

داده های شما برای بیان یک داستان نیستند، داده ها و اطلاعات خود را به عنوان قطعات یک پازل تصور نکنید. از آنجا که مجموعه داده های مدرن بسیار جامع هستند، جمع آوری گسترده آن ها تقریباً غیرممکن است. درعوض، تمرکز خود را محدود کنید و اهداف خود را با طرح سوالات مختلف مشخص سازید.

به عنوان مثال، به جای اینکه به داده های خود نگاه کنید تا “چگونگی وضعیت وب سایت خود را ببینید”، در عوض سوالات مشخصی را هدف قرار دهید و نتیجه گیری معنی دارتری را ایجاد کنید. سوال های مطرح شده مانند “آیا درآمد اجتماعی بیشتری داریم؟” و “آیا استراتژی محتوای جدید کار می کند؟” میتواند باشد. این سوالات، شما را به نکات قابل توجه داده، راهنمایی می کند.

2- اتکا کردن به یک مجموعه داده و یک پلتفرم آنالیز کننده

امروزه اکثر ردیاب ها اطلاعاتی قابل اعتماد هستند، البته تا حدی. پلتفرم های مختلف تجزیه و تحلیل و مکانیسم های ردیابی مزایای مختلفی دارند و اغلب گروه های مختلفی از معیارها را ارائه می دهند. اگر تصویر کلان می خواهید، نمی توانید فقط یک منبع را انتخاب کنید و با آن کار کنید (مهم نیست که اعتماد به Google Analytics برای همه موارد چقدر وسوسه انگیز است).

علاوه بر این، اگر فقط به یک مجموعه داده بسنده کنید، در انواع سوالاتی که می توانید بپرسید محدود خواهید شد. شما می توانید داده های کمی و کیفی را جمع آوری کنید، زیرا هر دو برای تشکیل یک تصویر جامع لازم هستند. پس فقط به یک مجموعه داده تکیه نکنید.

3- برداشت غلط از معنی استاندارد

استانداردهای اندازه گیری آنلاین اغلب به صورت مبهم برچسب گذاری می شوند و حتی اگر اینگونه نباشند، تشخیص دقیق معنی آنها هنوز دشوار است. تصور نکنید که می دانید معنی استاندارد چیست، مگر اینکه آن را جستجو کرده و برای خود تأیید کرده باشید. به عنوان مثال، آیا می دانید تفاوت “ویزیت” و “ویو” چیست؟ این معیارها مشابه اما متمایز هستند. بنابراین اگر این دو را اشتباه بگیرید نتیجه گیری شما غلط خواهد شد. همچنین دست کم گرفتن یا دست بالا گرفتن مقدار استاندار در بین مردم متداول است. به عنوان مثال، بسیاری از مردم معتقدند “لایک” در فیس بوک نشانگر محبوبیت مستقیم است، در حالی که در واقع، این موضوع نشان دهنده گرایش مخاطب شما نسبت به نام تجاری شما نمی باشد.

4- تصور اشتباه از همبستگی بین دو چیز با علت به وجود آمدن آن

این اشتباه ساده ای است که بسیاری از استراتژی های مختلف بازاریابی آنلاین می توانند روی یکدیگر تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، ممکن است شما یک استراتژی جدید در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید و شاهد افزایش ترافیک باشید. آیا این بدان معناست که استراتژی اجتماعی شما باعث می شود رتبه شما در گوگل بالاتر باشد؟ نه دقیقا؛ شبکه های اجتماعی فقط نقش تأثیرگذار غیر مستقیم را در نتایج رتبه های جستجو بازی می کنند.

اگر این را به عنوان یک پیوند علت و معلولی در نظر بگیرید، وسوسه خواهید شد که ادامه دهید، حتی اگر این استراتژی فقط به طور تصادفی یا غیرمستقیم بر آمار مورد نظر شما تأثیر گذاشته باشد. ایجاد علیت دشوار است و همبستگی اغلب چیز خوبی است، اما سعی کنید این دو را در تحلیل خود جدا نگه دارید.

5- پیچیده شدن در اعداد

برای بیشتر تحلیلگران، اعداد آرامش بخش هستند. آنها عینی، سازگار و قابل انعطاف هستند. متأسفانه، وقتی بیش از حد به اعداد و ارقام وسواس پیدا می کنید، از موارد مهم کسب و کار خود غافل خواهید شد. به عنوان مثال، اگر بازدیدهای شما افزایش پیدا کند خوب است، اما این کاربران چه تجربه ای با سایت شما دارند؟ شما دنبال کنندگان بیشتری در شبکه های اجتماعی دارید، اما آنها چقدر فعالانه با برند شما درگیر هستند؟

6- مقایسه سیب با پرتقال

با استفاده از فناوری مدرن و سیستم های ردیابی، مقایسه معیارهای یکسان در بازه های زمانی متفاوت، از همیشه آسان تر شده است. با این وجود بسیاری از بازاریابان بی تجربه هنوز در تحلیل های خود سیب را با پرتقال مقایسه می کنند. به عنوان مثال، یک بازاریاب ممکن است، ضریب بازگشت (نرخ پرش) ماه گذشته را با تبدیل موفقیت آمیز این ماه مقایسه کند. ضریب بازگشت و تبدیل به یکدیگر ربط دارند، اما دشوار است که یک مقایسه مستقیم انجام دهید و یا یک نتیجه گیری قاطع از این نگاه ایجاد کنید.

  1. عدم نتیجه گیری عملی

سرانجام، درک کنید که همه نتیجه گیری ها مفید نیستند. به جای اینکه فقط در مورد وضعیت هدف خود اظهارات عینی کنید، کمی عمیق تر شوید و بفهمید با این نتیجه گیری چه کارهایی می توانید انجام دهید. آیا آنها به شما می گویند چیزی را تغییر دهید؟ آیا باعث شده است یک استراتژی موفق را کشف کنید؟ شما باید نتیجه گیری خود را تکرار یا رشد دهید. هدف نهایی شما باید شامل مواردی فراتر از تحقق باشد. شما به اقدامات اجرایی عملیاتی نیاز دارید.

اینها بزرگترین اشتباهات تجزیه و تحلیل هستند که یک بازاریاب جدید می تواند مرتکب شود؛ اما فقط این موارد نیستند. حقیقت این است که، حتی تحلیل گران خبره نیز گاهی اوقات قضاوت های بد و استثناهای ضعیفی انجام می دهند، فقط به این دلیل که داده های موجود در بازار امروز بسیار غنی و چند وجهی است. از جستجوی کمال گرایی اجتناب کنید (در غیر اینصورت ناامید خواهید شد)، اما درعوض با کسب تجربه بازاریابی بیشتر، به تدریج و منظم بر روی قابلیت های تحلیلی خود تلاش کنید.

7 اشتباه متداول که بازاریابان تازه کار مرتکب می شوند

شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.

 

? دوره های رایگان ? مقالات رایگان

برچسب ها: 7 اشتباه متداول بازاریابان تازه کار7 اشتباه متداول که بازاریابان تازه کار مرتکب می شونداشتباه بازاریاباناشتباه بازاریابان تازه کاراشتباه متداول بازاریابان تازه کاربازاریابانبازاریابان تازه کاردانشگاه شبکه های اجتماعیدانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی
قبلی قابلیت امنیتی واتس‌اپ
بعدی اضافه شدن تم تیره به موتور جستجوی گوگل ?

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • جلسات
  • کتابچه
  • مقالات آموزشی
برچسب‌ها
آموزش آموزش اینستاگرام آموزش ساخت استوری حرفه ای اجتماعی استارتاپونه استوری استوری اینستاگرام استوری حرفه ای اپلیکیشن اینترنت اینستاگرام بازاریابی بازاریابی پیامکی تبلیغات تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترفند تلگرام تولید محتوا دانشگاه دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه مفهومی دانشگاه مفهومی شبکه اجتماعی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی دورهمی دورهمی استارتاپونه سئو شبکه شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی فضای مجازی لاین استور محتوا مشتری مفهومی نوجوانان واتس اپ واتساپ پست کاربردی کسب درآمد کسب و کار کسب و کارها گوگل یوتیوب
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
دسته بندی ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات
  • تولید محتوا
  • دوره های رایگان
  • دوره های ویژه
  • کتابچه
  • کلاس نمایندگان لاین استور
  • همه دوره ها
  • وردپرس
محصولات
  • چطور پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم؟
    رایگان دریافت کنید
  • ترفندهای ساده برای بازاریابی در اینستاگرام
    رایگان دریافت کنید
  • راهکارهای رشد سریع کسب و کارهای آنلاین
    رایگان دریافت کنید
  • دلایل بهره وری کسب و کارها از تبلیغات ارزان و باکیفیت
    رایگان دریافت کنید

دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه شبکه های اجتماعی ایده ای بود که سال ها در ذهن مهندس درویش زاده مدیر لاین استور شکل گرفته بود و به همت ده ها استاد خبره در زمینه های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی گردید تا با ارائه آموزش های رایگان و کم هزینه به منظور ارتقای دانش و آگاهی کاربران فضای مجازی گامی بزرگ بردارد . مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اطلاعات تماس

تلفن : 38844050 51  98+پشتیبانی : 9120212564 98+
پشتیبانی : 9151743060 98+مدیریت :  9158114564 98+ ایمیل : info@linestore.ir
مشهد، بزرگراه بابانظر – بازار بزرگ ملل – طبقه دوم پلاک 4701 (مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)

دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • دوره ها
  • رویدادها
  • حساب کاربری
  • درباره ما
  • تماس با ما
نمادها
© دانشگاه شبکه‌های اجتماعی - لاین استور -
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دهید
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

اپلیکیشن لاین استور

  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

اینستاگرام

[4 محصول]

تبلیغات

[7 دوره]

تولید محتوا

[3 دوره]

دوره های رایگان

[3 دوره]

دوره های ویژه

[10 دوره]

کتابچه

[15 محصول]

کلاس نمایندگان لاین استور

[7 دوره]

همه دوره ها

[17 دوره]

وردپرس

[2 دوره]

دوره های من

برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو