8 گام برای افزایش رضایت مشتری ?
? مشتری مداری و رضایت مشتری، مهمترین موضوع در موفقیت کسب و کارهای مختلف است. نکته اساسی این است که برخورد مناسب با مشتری و افزایش رضایت وی، همانقدر اهمیت دارد، که ارائه کالای باکیفیت و با قیمت مناسب، مهم است. بنابراین اگر تمایل به حفظ موقعیت خود و یا بهبود و پیشرفت کسب و کارتان دارید، باید در پی یادگیری روش های صحیح برخورد با مشتری و روش های افزایش رضایت وی باشید و آن ها در هنگام کار پیاده سازی کنید.
پادکست 8 گام برای افزایش رضایت مشتری ، را بشنوید:
سلام به دوستان و همراهان لاین استور، در این مقاله قصد داریم، 8 گام برای افزایش رضایت مشتری را با هم مرور کنیم.
پیشنهاد مطالعه : نحوه استفاده از بازاریابی گیف برای افزایش آگاهی از برند
1- پاداش به مشتریان وفادار
مشتریان برای کسب و کارها اهمیت دارند، اما مشتریان وفادار، بهترین هستند. افرادی که برند شما را انتخاب کرده اند و به آن وفادارند و برای خرید محصول اول و آخر به سراغ شما می آیند. این مشتری ها لایق پاداش هستند. روش های مختلفی برای پداش دادن به مشتریان وفادار وجود دارد، شما می توانید با تخفیف ویژه، اهدای یک محصول رایگان در ازای خریدهای مکرر، دعوت ویژه برای معرفی محصولات جدید و… رضایت آن ها را افزایش دهید.
2- ارتباط با مشتریان
ارتباط با مشتری مسئله ای بسیار مهم است که بسیاری از کسب و کارها امروز بر آن تمرکز کرده اند تا از این راه مشتریان وفاداری جذب نمایند. منظور از ارتباط با مشتری، راه هایی است که کمک می کند تا مشتری تجربه خوبی از محصول و خدمات شما بدست آورد. شاید ارتباط با مشتری و افزایش رضایت آن برای شما هزینه هایی در بر داشته باشد، اما تحقیقات نشان داده است که اغلب مشتریان وفادار و راضی، حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای برند محبوب خود هستند.
3- تعیین میزان رضایت مشتری
مسئله مهم این است که میزان رضایت مشتری خود را باید تعیین کنید. از چه خدماتی راضی است، چه عواملی باعث نارضایتی وی شده است. موارد مختلف را بررسی کنید و در صدد رفع مشکلات و بهبود فرصت ها برآیید.
4- توجه به رضایت کارمندان
رضایت کارمندان موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد. اگر کارمندان شما راضی باشند، به کار خود علاقه داشته و نسبت به انجام وظایف شان کوتاهی نمی کنند. مهمتر اینکه برخورد مناسبی با مشتری خواهند داشت.
5- حضور فعال در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی فضای مجازی که با هزینه کم و به سهولت در دسترس هستند، فرصت بسیار مناسبی را برای برقراری ارتباط با مشتریان فراهم آورده است. با تولید محتواهای جذاب می توان مشتریان زیادی را در پیج یا کانال خود جذب نمود. اما این همه ماجرا نیست. بلکه باید به نظرات و کامنت هایی که مشتریان می گذارند توجه کنید. آن ها را پاسخ دهید و ارتباط صمیمانه ای با مشتری برقرار کنید. ضمن اینکه در این شبکه ها با مطالعه نظرات و ایجاد نظرسنجی از سلیقه مشتری آگاه می شوید و مطابق نیاز وی خدمات ارائه خواهید داد تا میزان رضایتش از خدمات و محصول شما افزایش یابد.
6- شخصی سازی ارتباط با مشتری
شخصی سازی ارتباط با مشتری یک شیوه موثر بازاریابی است که برای آن لازم است تا اطلاعات کافی از مشتریان خود داشته باشید. شما باید بر اساس جنسیت، سن و نیاز مشتری ارتباط مناسبی با وی داشته باشید. یعنی برای هر شخص استراتژی و محصولی مشخص ارائه دهید. مسئله وب سایت آمازون بر اساس خریدهای قبلی مشتریان، محصولات را در اختیار آن ها قرار می دهد که این نمونه ی از شخصی سازی ارتباط با مشتری است.
7- مدیریت زمان انتظار مشتری
زمان انتظار برای مشتری اهمیت زیادی دارد، انتظار های طولانی برای مشتریان آزار دهنده است و می تواند آن ها را از خرید منصرف کند. پس برای وقت مشتری ارزش قائل شوید و میزان انتظار وی را مدیریت کنید.
8- پیدا کردن روش های مورد پسند مشتریان برای پاسخگویی به آن ها
مشتریان تمایل دارند تا قبل از خرید در مورد محصول، مزایا، ویژگی ها و خدمات ارائه شده همراه آن، اطلاعات کسب کنند. آن ها می خواهند که شما قبل و بعد از خرید محصول پاسخگوی آن ها باشید. باید پیدا کنید که بهترین روش پاسخگویی به مشتریان چیست؟ روش های آنلاین در فضای مجازی؟ روش های تلفنی، پیامک و یا … .
این موارد را ساده فرضد نکنید با اهمیتبه موارد بالا می توانید رضایت مشتریان خود را افزایش دهید.
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
? مقالات رایگان دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی
[/dt_sc_titled_boxظ
1 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
این شخصی سازی ارتباط با مشتری البته باید توضیح بیشتری درباره ش میدادین … من برداشتم اینه که یعنی باید با مشتری هماهنگتر و صمیمیت شد و … یا فقط مسئله همون فهمیدن نیازه شخصیه مشتریه !!!