10 استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی ?
? امروزه مشاغل و کسب و کار ها در سراسر جهان تمرکز خود را به جای جمع آوری مشتری از طریق وب سایت ها، بر جذب مشتری در شبکه های اجتماعی منعطف کرده اند. شبکه های اجتماعی برای موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. علیرغم این موضوع، برند ها در انواع و اندازه های مختلف از پتانسیل های این ابزارها به طور کامل استفاده نمی کنند.
سلام به دوستان عزیز و همراهان گرامی لاین استور، اگرچه تعداد “فالو کردن” ، “لایک کردن” و “شیر” هنوز مهم است ، اما اعتبار یک برند تجاری فراتر از این حرف هاست. امروزه ، شبکه های اجتماعی نیاز به مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت ها دارند که به موجب آن برندها باید نیازهای مخاطبان خود را کاملاً درک کنند. در ادامه به 10 استراتژی بازاریابی که برای موفقیت در شبکه های نیاز است، اشاره می کنیم.
- از چت بات ها استفاده کنید.
چت بات ها ابزاری دیجیتال هستند که می توانند بدون نیاز به فعالیت انسانی، با مشتریان شما ارتباط برقرار کرده و مشکلات را برطرف کنند. علاوه بر موارد فوق، چت بات ها با پلتفرم هایی که اکنون مصرف کنندگان در تعامل از طریق آنها احساس راحتی می کنند یعنی همان شبکه های اجتماعی، ادغام می شوند. پلتفرم هایی مانند PromoRepublic ابزاری رایگان برای تولید محتوا و انتشار پست در شبکه های اجتماعی است که بیش از 100 هزار ایده برای استفاده در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام ایجاد می کند. با کمک این چت بات می توان پست ها و تصاویر جذاب متناسب با تاریخ های مهم ایجاد کرد و ارسال پست ها را زمان بندی نمود.
- یک تجربه شخصی برای مشتریان خود ایجاد کنید.
چت بات ها نه تنها یک روش عالی برای انجام خودکار برخی کارهای روزمره هستند، بلکه اگر به درستی اجرا شوند، چت بات به شما امکان می دهد تجربیات شخصی تری را برای مشتریان خود ایجاد کنید. برای انجام این کار، لینک دادن تبلیغات خود را فقط به صفحات فرود خود متوقف کنید و تبلیغاتی ایجاد کنید که مخاطب شما را از طریق chatbot به صفحه مسنجر هدایت کند. دیدگاه های سنتی مشتریان نسبت به اینکه شما فقط سعی در فروش به آنها دارید را بشکنید و تجربه مشتری خود را شخصی تر کنید. در نتیجه فروش خود را افزایش دهید و طرفدار وفادار برای خود ایجاد کنید.
- یک استراتژی بازاریابی محتوای کارآمد ایجاد کنید.
کیفیت مسئله کلیدی و مهم است و محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدت زمان طولانی است که بازاریابی محتوایی شکل برجسته ای از بازاریابی است و قرار نیست به این زودی تغییر کند. بسیاری از برند ها محتوای با کیفیت را با زمان بندی و تعداد دفعات مناسب برای ارسال هماهنگ نمی کنند.
محتوایی که از نظر سئو دارای کیفیت بالایی باشد، همراه با زمان بندی و تعداد دفعات مناسب برای ارسال، به شما کمک می کند مشتری های مناسب را در زمان مناسب جذب کنید. حتماً به همراه محتوای بهینه و کامل، یک استراتژی برای ایجاد هشتگ های مربوطه را نیز اجرا کنید.
- جامعه ای برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
اگرچه “فالوورها و دنبال کنندگان” و بسیاری از معیارهای دیگر مهم هستند، اما شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که فقط یک ربات نیستید. شخصیت را از طریق شوخ طبعی و احساسات در پست های خود ادغام کنید تا مخاطبان شما بتوانند با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند. شبکه های اجتماعی تماماً برای اجتماعی بودن ایجاد شده اند و اگر مشتریان شما انواع مختلفی از پست ها را بارها و بارها ببینند، دیگر علاقه خود را از دست می دهند. ارتباطات خود را از طریق موارد زیر بهبود ببخشید:
- سوال کردن از مخاطبان
- جمع آوری نظرات آنها در موارد خاص
- به اشتراک گذاشتن اطلاعات دارای ارزش خبری به جای فقط اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود.
- به اشتراک گذاری برخی از پست های مخاطبان تان به جای ارسال فقط پست های خودتان.
- از آنها بخواهید تا از طریق “لایک کردن” و “اشتراک گذاری” با پست های شما تعامل مستقیم داشته باشند.
- با استراتژی محتوای متنوع، پروفایل های خود را جذاب کنید.
مردم یک بار و مدتی به تصاویر خوب، فیلم های سرگرم کننده و برخی پادکست های جالب پاسخ می دهند. با استفاده مرتب از این نوع رسانه، محتوای خود را جذاب تر کنید. صفحات شبکه های اجتماعی شما در صورت استفاده از متن عادی به نظر می رسند، بنابراین حتماً از رسانه های دیگر برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید.
- از طرفداران برند خود استفاده کنید.
بهترین ابزار تبلیغاتی شما افرادی هستند که برند شما را دوست دارند. چرا به جای اینکه تمام تلاش خود را برای یافتن مشتری های جدید معطوف کنید، از مشتریان فعلی خود استفاده نکنید؟ علاوه بر مشتریان فعلی خود، می توانید از کارمندان خود نیز استفاده کنید.
- در کانال های مربوطه پروفایل ایجاد کنید.
امروزه افراد با هدف دسترسی هرچه بیشتر به افراد، پروفایل هایی را در شبکه های اجتماعی موجود ایجاد می کنند. متأسفانه ، با این طرز فکر ، به مخاطب مورد نظر خود نخواهید رسید. در نتیجه ، مهم این است که شما هنگام انتخاب کانال های شبکه های اجتماعی به چهره خریدار خود نگاه کنید. باید دقت کنید و ببینید در کدام شبکه اجتماعی مخاطبان شما فعال تر هستند.
- بودجه ای برای شبکه های اجتماعی تعیین کنید.
شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین اشکال بازاریابی هستند. تخصیص بودجه مناسب به تلاش های خود در شبکه های اجتماعی برای موفقیت شما بسیار مهم است. علاوه بر این، استفاده از بودجه در کنار استراتژی مناسب، مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن به مخاطب مورد نظر شما خواهد بود. از آنجا که از شبکه های اجتماعی در سطح شخصی تری استفاده می شود، به همین دلیل این پلتفرم ها مکانی است که می توانید ارتباط بسیار عمیق تری با مشتریان خود برقرار کنید.
- کمپین هایی در کانال های خود را اجرا کنید.
برای تعامل بیشتر با مشتریان خود، کمپین های را در تمام کانال های رسانه های اجتماعی خود اجرا کنید. بخاطر داشته باشید که این کمپین ها امروزه تقریباً توسط هر شرکتی اداره می شود، بنابراین باید طوری کمپین خود را طراحی کنید تا در میان دیگران متمایز شوید. یک مولفه احساسی به کمپین های خود در شبکه های اجتماعی اضافه کنید تا مخاطبان شما بتوانند با هدف شما ارتباط برقرار کنند. برای این کار می توانید:
- یک داستان جذاب بگویید.
- به یک صفحه فرود خاص پیوند دهید که به مخاطبان شما اطلاعات بیشتری در مورد کمپین شما می دهد.
- نام بی نظیر و به یاد ماندنی همراه با هشتگ های مرتبط داشته باشید.
- در یک برنامه لایو داستان کسب و کار خود را بگویید.
بله، محتوای شما، داستان برند شما را به طور کلی بیان می کند، اما چرا آنچه را که در زمان واقعی در شرکت شما اتفاق می افتد با مخاطبان خود به اشتراک نمی گذارید؟ اینستاگرام، امکان ایجاد برنامه های لایو را در اختیار کاربرانش قرار می دهد، چیزی که هنوز توسط برندهای بزرگ به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد.
برای رقابت با دیگران، قبل از اینکه دیگر رقبای شما واقعاً از این ویژگی های لایو استفاده کنند، استفاده از آن را شروع کنید. استوری های لایو راهی عالی برای این است که:
- به مخاطبان خود نشان دهید که چیزی فراتر از یک ماشین پول ساز هستید.
- مشتریان خود را درگیر و تشویق کنید.
- محتوای به یاد ماندنی و قابل به اشتراک گذاری ایجاد کنید.
امروزه کسب و کارها در سراسر دنیا به جای وب سایت های خود به تدریج به جمع آوری مشتری در پلتفرم های شبکه های اجتماعی روی آورده اند. با پیروی از 10 استراتژی ذکر شده در بالا، نه تنها خود را برای رقابت با برند های کاملاً مستقر آماده می کنید بلکه یک برنامه رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید که به برنامه های تبلیغاتی و بازایابی شما کمک می کند.
اما اگر برای اجرای این استراتژی ها در عمل نیاز به کمک گرفتن از افراد حرفه ای در این زمینه دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه لاین استور در ارتباط باشید. لاین استور یک مجموعه متخصص در زمینه بازاریابی، تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است که به عنوان مجری و مشاور کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، خدمات بسیار ویژه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار ها و مشاغل قرار می دهد.
کارشناسان مجموعه لاین استور مشاوره تخصصی برای بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهند، برای پیج یا کانال تجاری شما محتوای جذاب ایجاد می کنند، محتوای پیج اینستاگرام تان را بهینه سازی می کنند و متناسب با برند شما، فیلتر، قالب و لوگو طراحی می کنند.
پیشنهاد مطالعه : لیست شبکه های اجتماعی ایرانی پرکاربرد
برخی از خدمات ارائه شده برای بازاریابی و تبلیغات در شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام که توسط مجموعه لاین استور ارائه می شود، شامل موارد زیر می باشد:
خدمات بهینه سازی پیج اینستاگرام
با توجه به اهمیت رتبه پیج اینستاگرام در نتیجه بازاریابی، تبلیغات، جذب مشتری و دیده شدن برند که همه بر میزان فروش و درآمد شما تاثیرگذار است، کارشناسان مجموعه لاین استور تلاش می کنند تا از طریق بهینه سازی حرفه ای پیج اینستاگرام تان، رتبه آن را ارتقا داده و مخاطبان بیشتری را جذب نمایند.
خدمات ارائه شده در زمینه بهینه سازی پیج اینستاگرام که توسط مجموعه لاین استور در اختیار مخاطبان عزیز قرار می گیرد، شامل موارد زیر می شود:
- خدمات پشتیبانی ماهانه پیج اینستاگرام
- ارسال روزانه یک پست در پیج به صورت مستمر
- طراحی و اشتراک گذاری سه استوری در پیج
- پاسخگویی به کامنت های کاربران
- تعامل با پیج های همکاران
- امنیت پیج برای جلوگیری از هک شدن
- پاسخگویی به دایرکت ها
- ارسال پیام خوش آمد گویی به فالوورهای جدید
- تولید و نشر محتوا
- طراحی هایلایت و کاور آن ها
- یک جلسه مشاوره رایگان با مهندس درویش زاده مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی
- راهنمایی و معرفی سرویس های تبلیغاتی برای افزایش فالوور
- انتخاب بهترین و تاثیرگذارترین کپشن
- استراتژی هشتگ ها و انتخاب هشتگ های محبوب
- طراحی لوگوی اختصاصی
- جذب فالوورهدفمند
- تعامل با فالوورهای پیج مربوطه
- پشتیبانی 12 ساعته
- برنامه ریزی دقیق
- برگزاری مسابقات ماهانه
- آنالیز نیازهای کاربران با خدمات مربوطه
- طراحی ماسک (فیلتر اینستاگرام)
همچنین کارشناسان مجموعه لاین استور، به صورت اختصاصی ماسک یا فیلترهایی متناسب با برند و کسب و کار شما طراحی کرده و ارائه می دهند:
- طراحی ماسک (فیلتر اینستاگرام) ا عدد، 3 عدد، 10 عدد
بعلاوه می توانید طراحی لوگو و قاب تصویری اینستاگرام خود را با خیال آسوده به مجموعه لاین استور بسپارید: ست کامل طراحی برای اینستاگرام شامل موارد زیر است:
- طراحی لوگو
- طراحی قاب تصویری مربعی
- طراحی قاب تصویری مستطیلی
- باز طراحی سه تا پنج مرتبه
- پشتیبانی و مشاوره
اگر اینستاگرام را برای اهداف مختلف فعالیت خود انتخاب کرده اید، می توانید برای دریافت خدمات بهینه سازی پیج اینستاگرام، طراحی فیلتر اینستاگرام و سرویس های مربوط به طراحی لوگو و قاب تصویری با کارشناسان مجموعه لاین استور در ارتباط باشید.
همچنین می توانید در زمینه تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام از مهندس مجید درویش زاده مشاوره تخصصی دریافت نمایید. کافی است با مجموعه لاین استور در ارتباط باشید. کارشناسان ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهند.
شما چه استراتژی را برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ آیا واقعا شبکه های اجتماعی توانسته اند در کسب درآمد بیشتر به شما کمک نمایند؟ به نظر شما بهترین روش برای جذب و حفظ مشتری در این پلتفرم ها چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید