استراتژی بازاریابی در اینستاگرام ?
فهرست مطالب
Toggle? اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربرد فعال ماهانه و داشتن قابلیت ها و امکانات بسیار متنوع به عنوان ابزاری پرطرفدار برای بازاریابی، تبلیغات و برندسازی مورد توجه صاحبان مشاغل و کسب و کارها قرار گرفته است. در حال حاضر بسیاری از مشاغل، برای بازاریابی در اینستاگرام استراتژی های مختلفی دارند.
سلام به دوستان و کاربران فعال اینستاگرام، با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله استراتژی بازاریابی در اینستاگرام را با هم بررسی می کنیم، شما نیز می توانید این موارد را در برنامه اینستاگرام مارکتینگ خود قرار دهید.
بسیاری از مشاغل برای حضور در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، استراتژی را فراموش می کنند. شما این اشتباه را مرتکب نشوید. از آنجایی که اینستاگرام بسیار متفاوت از سایر سایت های محبوب اجتماعی است، پس به یک استراتژی بازاریابی مجزا نیاز دارد. برای توسعه روش بازاریابی منحصر به فرد خود به موارد زیر توجه کنید:
-
اهداف خود را برای بازاریابی اینستاگرام تعیین کنید.
قبل از شروع به ارسال پست در اینستاگرام ، از خود (یا تیم خود) یک چیز بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ هر چقدر که این پلتفرم محبوب است ، پاسخ شما نباید این باشد: “… زیرا همه افراد دیگر هستند.” برای موفقیت طولانی مدت در اینستاگرام ، باید اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید صرف وقت ، انرژی و سرمایه گذاری پولی خود را توجیه کنید.
شاید شما از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای کارهای خود استفاده می کنید تا فالوورها بتوانند محصول (یا خدمات) شما را در عمل ببینند. یا شاید شما می خواهید در اینستاگرام باشید تا با ارسال نقل قول های انگیزشی و تصاویر سرگرم کننده، به سادگی نام تجاری خود به دیگران معرفی کنید.
شاید دوست داشته باشید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید تا فالوورهای شما بتوانند افراد واقعی را ببینند که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند. مانند بسیاری از مشاغل در سراسر جهان یا مشاغل دارای حق امتیاز که این کار را انجام می دهند.
به هر دلیلی ، حتماً اهداف اولیه حضور در اینستاگرام را مشخص کنید و حدس بزنید هدف شما از حضور در اینستاگرام چیست؟ حضور شما در اینستاگرام می تواند چندین هدف داشته باشد.
شما می توانید تصاویر محصول تان را ارسال کنید در حالی که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را نیز به اشتراک بگذارید. اگر دلیل اشتراک گذاری پست های خود را می دانید، می توانید نحوه اندازه گیری عملکرد خود و استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام را بدانید.
-
مخاطبان اینستاگرام خود را تعیین کنید.
قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام ، مخاطبانی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، تعیین کنید. اگر استراتژی های بازاریابی دیگری نیز دارید، از آنها استفاده کنید تا تلاش شما را ثابت نگه دارد. فراموش نکنید که عواملی مانند سن ، مکان ، جنسیت ، درآمد ، علایق ، انگیزه ها و نقاط درد را در رابطه با مخاطبان خود باید در نظر بگیرید.
نمی دانید از کجا شروع کنید؟ هشتگ های مورد علاقه و محبوب مربوط به کسب و کار خود را رصد کنید. ببینید چه کسی از این هشتگ ها استفاده می کند و آنها را درگیر می کند و پروفایل های آنها را بررسی کنید. همچنین می توانید نگاهی به فالوورهای رقیب خود بیندازید. اینستاگرام تعریف مخاطبان را آسان می کند.
-
یک تحلیل رقابتی انجام دهید.
بعد از اینکه مخاطبان اینستاگرام خود را تعیین کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان در حوزه کاری شما چه چیزی ارسال می کنند.
اگر از قبل رقبای برتر خود را می شناسید ، با بررسی پروفایل های اینستاگرام آنها شروع کنید. در غیر این صورت ، اصطلاحات مربوط به تجارت و صنعت خود را جستجو کنید تا حساب های مشابه را پیدا کنید.
یک حسابرسی سریع از حساب های مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پست هایی بیشترین میزان جذب را دارند ، از چه هشتگ های پرطرفداری استفاده می کنند ، شرح تصاویرشان چقدر است ، چند بار پست ارسال می کنند و چقدر رشد شان سریع است. این اطلاعات می تواند به عنوان یک معیار برای شروع رشد حساب کاربری شما عمل کند.
در زمان حسابرسی محتوای رقبا، هر فرصتی را که از دست داده اند، یادداشت کنید. افزودن محتوای منحصر به فرد به این ترکیب ، به کسب و کار شما کمک می کند تا از بقیه جلوتر باشید.
-
تقویمی برای ارسال پست ایجاد کنید.
به طور متوسط، برند ها هر هفته حدود شش تصویر در اینستاگرام ارسال می کنند که بیش از 300 پست در سال است! در این فرکانس ، پیگیری آنچه باید پست کنید و آنچه قبلاً پست شده است، دشوار است.
ایجاد یک تقویم برای ارسال پست، می تواند به شما در صرفه جویی در وقت و مدیریت حضور اینستاگرام کمک کند. تقویم خود را با برخی از انواع پست های اینستاگرام که قبلاً بحث شده پر کنید و از قبل برای کپشن ها، هشتگ ها و زمان ارسال ها برنامه ریزی کنید.
تقویم شما همچنین مکانی عالی برای ثبت هرگونه رویداد مهم برای برجسته کردن در حساب اینستاگرام شما است، مانند عرضه محصولات جدید یا پیشنهادات ویژه. با داشتن یک تقویم برای ارسال پست، می توانید به جای تلاش برای ارسال های لحظه آخری ، از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنید.
-
یک برند سازگار در اینستاگرام بسازید.
محتوای تصادفی یا از هم گسیخته، مخاطبان شما را گیج می کند و باعث از دست دادن فالوورهایتان می شود. برای جلوگیری از این موضوع، زیبایی حساب اینستاگرام خود حفظ کنید.
با تفکر در مورد شخصیت برند خود تعیین کنید که. ارزش برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما نام تجاری شما را چگونه تعریف می کنند؟ آیا شما جسور ، بازیگوش یا پرماجرا هستید؟
در حالت ایده آل ، زیبایی برند به شناسایی برند شما کمک می کند ، به این معنی که کسی می تواند عکس شما را در فید خود ببیند و فوراً بدون دانستن نام شما، بفهمد از آن شما است.
هنگامی که شخصیت برند خود را تعیین کردید، محتوای خود را متناسب با آن اصلاح کنید. این موضوع حتی می تواند در پالت رنگی که در عکس های شما استفاده می شود، اعمال شود. گنجاندن استوری های جذاب در کپشن های شما می تواند برند شما را قابل دوام تر کند.
-
پایگاه فالوور اینستاگرام خود را رشد دهید.
مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل شناسایی و جستجو است. اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند، نمی توانند شما را دنبال کنند! بیوگرافی خود را پر کنید. این آخرین چیزی است که کسی قبل از تصمیم گیری در مورد پیروی از شما می بیند ، بنابراین بیان کنید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
پس از بهینه سازی پروفایل خود، شروع به ارسال پست کنید. قبل از اینکه واقعاً شروع به جذب افراد کنید، ایده خوبی است که فید خود را با ده تا 15 پست با کیفیت بالا پر کنید. اگر کاربران از پروفایل شما بازدید کنند و آن را خالی بدانند، احتمالاً شما را دنبال نمی کنند.
سپس ، حساب های موردعلاقه خود را که مربوط به تجارت شما باشد، دنبال کنید. به اینستاگرام مانند یک جامعه فکر کنید و به دنبال مشاغل دیگر در منطقه خود یا افراد تأثیرگذار باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند. همانطور که حساب ها را دنبال می کنید، اینستاگرام موارد مرتبطی را نیز پیشنهاد می کند که می توانید دنبال کنید.
بعد از اینکه حسابی را دنبال کردید ، با محتوای آنها تعامل داشته باشید.. این طبیعی ترین راه برای جلب کردن نظر دیگران به حساب اینستاگرام خودتان است، بدون اینکه اسپم باشید. هنگامی که یک حساب را دنبال می کنید یا با آن تعامل دارید ، مالک حساب اعلانی دریافت می کند. این می تواند باعث شود آنها حساب شما را بررسی کنند و شروع به دنبال کردن شما کنند. همیشه با پاسخ دادن به نظرات آنها و درگیر شدن با محتوای آنها ، قدر آنها را بدانید. دیگران را برای به اشتراک گذاری مطالب خود ترغیب کنید.
در آخر، حتماً اینستاگرام خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید. یک دکمه اشتراک اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید و اینستاگرام خود را در سایر پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بعضی اوقات سریعترین راه برای به دست آوردن دنبال کنندگان بیشتر ، یک درخواست ساده از آنهاست!
-
فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید.
هنگامی که یک پایگاه پیروی اختصاصی ایجاد کردید ، می توانید شروع به تبدیل آن فالورها به مشتری های پرداخت کننده کنید. در ادامه چند استراتژی آورده شده است:
تبلیغات: تخفیف ها، BOGO ها و سایر پیشنهادات راهی عالی برای افزایش فروش برای اولین بار به مخاطبان اینستاگرام تان است. آنچه را که فالوور های شما برای دریافت پیشنهاد باید انجام دهند، حتماً ذکر کنید و برای ایجاد احساس فوریت زمان تعیین کنید.
مسابقه ها: چه راهی بهتر از این است که شخصی مشتری خود را امتحان کند؟ مسابقاتی را اجرا کنید که لازم است کسی حساب شما را دنبال کند یا با هشتگ گذاری پست ارسال کند.
خیریه: 81٪ از افراد نسل های جدید انتظار دارند شرکت ها تعهد عمومی به امور خیریه بدهند. انجام این کار می تواند برای برند شما ایجاد اعتبار کند و به تبدیل پیروان به مشتری کمک کند.
تیزرها: اینستاگرام یک بستر عالی برای نشان دادن نگاه اجمالی محصولات جدید به مخاطبان قبل از ارائه آنها است.
برنامه های لایو: نمایش محصول یا خدمات جدید با استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام را در نظر بگیرید. سپس با درج لینک خرید در بیوگرافی خود، کاربران را به سمت خرید سوق دهید.
همچنین فراموش نکنید که از لینک موجود در بیو اینستاگرام و همچنین استوری هایلایت اینستاگرام خود استفاده کنید، زیرا این موارد می توانند فالوور های شما را به وب سایت ، وبلاگ و صفحات محصول شما متصل کنند.
اگر اینستاگرام را برای بازاریابی و تبلیغ محصولات خود انتخاب کرده اید و شناخت کافی در این زمینه ندارید، اصلاً نگران نباشید، می توانید برای دریافت جامع ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام و آشنایی با روش های اینستاگرام مارکتینگ، سری به سایت مجموعه لاین استور بزنید یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
پیشنهاد مطالعه : ترفند ذخیره سازی عکس های ادیت شده در اینستاگرام
مجموعه لاین استور به عنوان یک مجموعه فعال و حرفه ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ و به عنوان مجری و مشاور کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، با هدف ارائه آموزش های تخصصی در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، دوره های آموزشی متنوعی را در اختیار صاحبان کسب و کارها و برندها قرار می دهد.
دوره جامع اصول اینستاگرام مارکتینگ، یکی از دوره های آموزشی در زمینه بازاریابی در حوزه دیجیتال است که حاوی اطلاعات ارزشمندی در این زمینه است. در صورتی که شما نیز پلتفرم اینستاگرام را برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کرده اید ، می توانید با تهیه دوره جامع اصول بازاریابی در اینستاگرام از وب سایت لاین استور، به اهداف بازاریابی و تجاری خود دست یابید.
در دوره جامع ترین اصول اینستاگرام مارکتینگ به آموزش هایی زیر دسترسی خواهید داشت:
- ویرایش پروفایل و تکمیل بیوگرافی اینستاگرام
- اصول پست گذاشتن در اینستاگرام
- استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
- استفاده از استوری اینستاگرام
- نحوه استفاده از IGTV اینستاگرام
- گیمیفیکیشن در اینستاگرام
- استفاده از اینفلوئنسرهای در اینستاگرام
- و….
اگر علاقه مند به انجام بازاریابی موفق در اینستاگرام هستید و تمایل دارید تا اصول اینستاگرام مارکتینگ را فرا بگیرید، کافی است بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
شرکت در دوره جامع ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام
استراتژی شما برای بازاریابی در اینستاگرام چیست؟ آیا توانسته اید به اهداف خود برسید؟ چه پیشنهادی برای افراد تازه کار دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید