جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
  • 05132727070
  • info@linestore.ir
0
دانشگاه شبکه های اجتماعی
  • مقالات
  • دوره ها
    • اینستاگرام
    • وردپرس
    • تبلیغات
    • تولید محتوا
    • رایگان
    • کتابچه ها
  • درباره دانشگاه
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رویدادها
  • سبد خرید
  • علاقمندی ها
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

دانشگاه شبکه های اجتماعیمقالاتمقالات آموزشیچه تفاوتی بین شبکه های اجتماعی با دیگر رسانه ها وجود دارد؟ ?

چه تفاوتی بین شبکه های اجتماعی با دیگر رسانه ها وجود دارد؟ ?

6 تیر 1400
ارسال شده توسط خانم خنجری
مقالات آموزشی
چه تفاوتی بین شبکه های اجتماعی با دیگر رسانه ها وجود دارد؟

? در حال حاضر رسانه های اجتماعی و مخصوصاٌ شبکه های اجتماعی به رقیبی بزرگ و جدی برای رسانه های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و روزنامه تبدیل شده اند. حضور بخش زیادی از افراد در سراسر جهان، در کنار ویژگی هایی مانند باز بودن، چندرسانه ای بودن، تعاملی بودن، مخفی ماندن هویت کاربران، کم هزینه و در دسترس بودن این شبکه ها، باعث شده تا اخبار و اطلاعات به سرعت منتشر شوند.

سلام به همراهان گرامی لاین استور، در این مقاله، مقایسه ای بین شبکه های اجتماعی با دیگر رسانه انجام می شود. برای این منظور ابتدا مفهومی از نقش رسانه ای شبکه های اجتماعی بیان می شود و در ادامه، مقایسه بین رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی و مقایسه رسانه های اجتماعی با شبکه های اجتماعی، انجام خواهد شد تا به روشن تر شدن موضوع کمک نماید.

چه تفاوتی بین شبکه های اجتماعی با دیگر رسانه ها وجود دارد؟

در طول تاریخ ابزارهای مختلفی به عنوان رسانه برای انتقال پیام وجود داشته است. در گذشته تلگراف، تلفن و سپس روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما از مهمترین ابزارهای انتقال پیام به مخاطبان بوده اند.

پیشرفت در زمینه فناوری و کار با اینترنت، باعث شد تا رسانه های جدیدی، برای انتقال پیام و انتشار اخبار و اطلاعات، به کمک رسانه های قبلی بیایند. در رسانه های اجتماعی برخلاف رسانه های قبلی که مخاطب فقط گیرنده پیام بود، مخاطبین خود تولید کننده پیام و نشر دهنده آن هستند.

افرادی که عضو رسانه های اجتماعی می شوند، دیگر به عنوان مخاطب شناخته نمی شوند، و به عنوان «کاربر» معرفی خواهند شد. کاربران رسانه های اجتماعی، ضمن تولید و انتشار انواع محتوا، در این فضاها با دیگران تعامل می کند و نظرات و عقاید خود را در رابطه با اخبار و اطلاعات و محتواهای مختلف، بیان می کنند.

شبکه‌های اجتماعی گونه‌ای از رسانه‌های اجتماعی هستند که در آن که امکان دستیابی به شیوه جدیدی از ارتباطات و همچنین تولید و اشتراک‌گذاری محتوا را فراهم آورده‌اند. این قابلیت باعث شده تا افراد زیادی به عضویت شبکه اجتماعی دربیایند.

یکی از ویژگی اساسی شبکه های اجتماعی اطلاع‌رسانی از وقایع و تحولات گوناگونی است که در سراسر جهان به وقوع می‌پیوندد. حضور میلیون‌ها کاربر در شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آسان به شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم آورده تا انسان‌ها به سرعت از وقایع و حوادث جهان، اطلاع پیدا کنند و هیچ حادثه‌ای حتی در دورترین نقاط جهان از نظر مردم دور نماند.

پیشنهاد مطالعه : ویژگی های مشترک واتس اپ و سیگنال

امروزه شبکه‌‌های اجتماعی مجازی تنها ابزارهای جدیدی نیستند که امکانات جالب توجهی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار داده باشند. شبکه‌های اجتماعی را فراتر از گونه‌ای وب‌سایت می‌توان به عنوان رسانه‌هایی در نظر گرفت که در ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تغییراتی ایجاد کرده‌اند.

نقش رسانه ای شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا فاصله بین جوامع و افراد از میان برداشته شود و در زمان بسیار کوتاهی حجم وسیعی از اطلاعات و اخبار منتقل شود و به همین دلیل دسترسی به اطلاعات روز در بین تمام افراد در اقصی نقاط جهان فراهم آمده است.

واقعیت این است که با وجود شبکه‌های اجتماعی مفاهیمی مانند قلمرو جغرافیایی و حاکمیت دولت بر مرزهای فیزیکی بسیار کم‌رنگ شده است و افراد با انواع ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف، حتی بدون هیچ شناختی نسبت به همدیگر، شبکه های اجتماعی مجازی را تشکیل داده‌اند و اطلاعات و اخبار را به سرعت با یکدیگر مبادله می کنند.

بیان عقاید و نظرات و دسترسی سریع به انواع محتوا و اخبار و اطلاعات در شبکه های اجتماعی، باعث شده تا افکار عمومی به سمت و سوی خاصی جهت پیدا کنند. بنابراین شبکه های اجتماعی در کنار ویژگی های مختلفی که دارد، به عنوان یک رسانه سریع و پرمحتوا، در دسترس همگان قرار گرفته است.

  • قابلیت دسترسی

رسانه های اجتماعی به راحتی در دسترس عموم مردم قرار دارند و در واقع افراد با سنین، جنسیت، فرهنگ، عقاید، تحصیلات و ویژگی های شخصیتی مختلف به آسانی می توانند به رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشند.

با داشتن گوشی تلفن همراه هوشمند و اینترنت، به آسانی می توان به رسانه های اجتماعی دسترسی داشت و در آن ها فعالیت نمود. در حالی که تولید محتوا در رسانه های جمعی در اختیار دولت ها یا سازمان های خاصی است و حتی افراد جامعه برای تولید محتوای تبلیغاتی و انتشار از طریق رسانه های جمعی نیاز به پرداخت هزینه های زیادی دارند. در رسانه های اجتماعی، کاربران می توانند انواع محتواهای مختلف از جمله ویدئو، متن، صوت و… را با هزینه کم تولید کرده و به اشتراک بگذارند.

  • دانش و مهارت

همانطور که اطلاع دارید و احتمالاً شما نیز یکی از کاربران رسانه های اجتماعی هستید، برای تولید پیام، اخبار و انتشار آن، نیاز به دانش و مهارت خاصی نیست. افراد با سطح تحصیلاتی پایین و با مهارت های بسیار کم می توانند در این رسانه ها تاثیرگذار باشند.

در حالی که برای فعالیت در رسانه های جمعی لازم است تا افراد آموزش های خاصی را دنبال کرده و مهارت های مشخصی داشته باشند.

  • نوع محتوا

در تمام رسانه های جمعی مانند رادیو، تلویزیون، مجلات و روزنامه ها، محدودیت تولید محتوا وجود دارد و انواع محتواهای تولید شده بر اساس قوانین و در چارچوب های خاصی تولید و منتشر می شوند.

اما در رسانه های اجتماعی که کاربران با سلایق مختلف و حتی با هویت مخفی، اقدام به تولید محتوا می کنند. هر نوع محتوایی توسط کاربران تولید و منتشر می شود و هیچ سانسوری وجود ندارد.

  • اعتبار محتوا

با توجه به اینکه بر رسانه های جمعی دولت یا موسسات خاصی نظارت دارند و اکثراً مطابق قوانین اجتماعی و مدنی خاصی، فعالیت می کنند، محتواهای تولید شده دارای اعتبار بالایی است و قابل اعتماد می باشند.

اما فعالیت آزادانه کاربران در رسانه های اجتماعی، باعث تولید محتواهایی غیر قابل اعتماد می شود. در حال حاضر شایعات و اخبار کذب، بخش جدایی ناپذیر رسانه های اجتماعی، مخصوصاً شبکه های اجتماعی شده است. به همین دلیل دریافت اخبار معتبر از این رسانه ها، نیاز به سواد رسانه های بالا و آگاهی دارد.

  • چند رسانه ای

در رسانه های جمعی محتواهای تولید شده معمولاً در قالب متن، صوت و تصویر هستند، در حالی که در رسانه های اجتماعی علاوه بر متن، صوت و تصویر، گرافیک، لینک، انیمیشن و… نیز برای تولید و نشر محتوا استفاده می شوند.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، شبکه های اجتماعی گونه ای از رسانه های اجتماعی هستند. انواع مختلف رسانه های اجتماعی ابزاری برای برقراری ارتباط با گروه های خاصی از افراد هستند، در حالی که شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط بین عموم مردم راه اندازی شده اند. البته برخی از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، هم زمان قابلیت رسانه و شبکه ای بودن را با هم دارند.

رسانه های اجتماعی راهی برای اشتراك گذاری اطلاعات با مخاطبان است و هر كسی فرصت برای ایجاد و توزیع اطلاعات دارد، در حالی كه شبكه های اجتماعی عامل تعامل کاربرانی هستند که با هدف مشترک و یا گرد موضوع مشترکی با هم گروه تشکیل داده و به تبادل نظر می پردازند و با هم تعامل می کنند.

شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.

 

? دوره های رایگان ? مقالات رایگان

برچسب ها: تفاوت بین شبکه های اجتماعی با دیگر رسانه هاچه تفاوتی بین شبکه های اجتماعی با دیگر رسانه ها وجود دارد؟دانشگاه شبکه های اجتماعیدانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعیرسانهرسانه هاشبکه اجتماعیشبکه های اجتماعی
قبلی گویندگی برای تبلیغات ?
بعدی اشتباهاتی در بازاریابی اینستاگرامی که کسب و کارتان را تهدید می کند ?

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • مهناز حسینی گفت:
    10 تیر 1400 در 16:12

    بسیار خوووب و اشاره به نکته خوبی کردید امروز این فضای اینترنتی جدا از هر حدومرز و فرهنگ ها و عقاید
    همجوار کاربرانی رو جذب کرده جدا از هر اقلیت و انحصار و تبعیضی همه میتونن تو این فضای مجازی فعال باشند ??

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • جلسات
  • کتابچه
  • مقالات آموزشی
برچسب‌ها
آموزش آموزش اینستاگرام آموزش ساخت استوری حرفه ای اجتماعی استارتاپونه استوری استوری اینستاگرام استوری حرفه ای اپلیکیشن اینترنت اینستاگرام بازاریابی بازاریابی پیامکی تبلیغات تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترفند تلگرام تولید محتوا دانشگاه دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه مفهومی دانشگاه مفهومی شبکه اجتماعی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی دورهمی دورهمی استارتاپونه سئو شبکه شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی فضای مجازی لاین استور محتوا مشتری مفهومی نوجوانان واتس اپ واتساپ پست کاربردی کسب درآمد کسب و کار کسب و کارها گوگل یوتیوب
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
دسته بندی ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات
  • تولید محتوا
  • دوره های رایگان
  • دوره های ویژه
  • کتابچه
  • کلاس نمایندگان لاین استور
  • همه دوره ها
  • وردپرس
محصولات
  • چطور پیج اینستاگرام راه اندازی کنیم؟
    رایگان دریافت کنید
  • ترفندهای ساده برای بازاریابی در اینستاگرام
    رایگان دریافت کنید
  • راهکارهای رشد سریع کسب و کارهای آنلاین
    رایگان دریافت کنید
  • دلایل بهره وری کسب و کارها از تبلیغات ارزان و باکیفیت
    رایگان دریافت کنید

دانشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه شبکه های اجتماعی ایده ای بود که سال ها در ذهن مهندس درویش زاده مدیر لاین استور شکل گرفته بود و به همت ده ها استاد خبره در زمینه های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی گردید تا با ارائه آموزش های رایگان و کم هزینه به منظور ارتقای دانش و آگاهی کاربران فضای مجازی گامی بزرگ بردارد . مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اطلاعات تماس

تلفن : 38844050 51  98+پشتیبانی : 9120212564 98+
پشتیبانی : 9151743060 98+مدیریت :  9158114564 98+ ایمیل : info@linestore.ir
مشهد، بزرگراه بابانظر – بازار بزرگ ملل – طبقه دوم پلاک 4701 (مراجعه فقط با هماهنگی قبلی)

دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • دوره ها
  • رویدادها
  • حساب کاربری
  • درباره ما
  • تماس با ما
نمادها
© دانشگاه شبکه‌های اجتماعی - لاین استور -
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دهید
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

اپلیکیشن لاین استور

  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

اینستاگرام

[4 محصول]

تبلیغات

[7 دوره]

تولید محتوا

[3 دوره]

دوره های رایگان

[3 دوره]

دوره های ویژه

[10 دوره]

کتابچه

[15 محصول]

کلاس نمایندگان لاین استور

[7 دوره]

همه دوره ها

[17 دوره]

وردپرس

[2 دوره]

دوره های من

برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو