نکاتی درمورد بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO)

نکاتی درمورد بهینه سازی موتورهای جستجوگر

نکاتی درمورد بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO)

کلمه‌ی Search Engine Optimization یا سئو (SEO) به معنی بهینه سازی موتورهای جستجوگر است. برای بهبود بخشیدن به عملکرد سایت ها براساس استاندارهای موتورهای جستجو و همچنین جذب بازدیدکنندگان بیشتر از سئو استفاده می‌کنیم. موارد بسیار زیادی در سئو کردن سایت شما تاثیرگذارند، از لینک‌های ورودی سایت‌های دیگر به سایت شما گرفته تا کلمات بکار رفته در مطالب.

 

نکاتی درمورد بهینه سازی موتورهای جستجوگر

امروزه سئو یک معیار برای اطمینان از ساختار مناسب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر می‌باشد.

سئو مجموعه ای از فعالیت‌هایی است که در تولید محتوا ، تعیین استراتژی محتوایی و طراحی سایت انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیم و بازدیدکننده بیشتری برای سایتمان جذب شود.

موتور جستجو گوگل دارای یک الگوریتم رتبه بندی است که این الگوریتم ها بیش از دویست معیار جهت رتبه بندی را داراست. مهندسین سئو باید توجه بسیار زیادی به این معیارها داشته باشند و به درستی بکار گیرند.

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست ، بلکه طراحی مناسب سایت برای بازدیدکننده‌ها نیز از فاکتورهای اصلی سئو می‌باشد و گوگل به این روند بسیار توجه می‌کند.

دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی

حال به اهداف سئو می پردازیم

هدف سئو کمک به سایت‌ها جهت به دست آوردن رتبه‌ی برتر در نتایج جستجو و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. این نتیجه هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو سود زیادی به همراه دارد زیرا هم کاربر بیشترین نتایج را پیدا می‌کند و هم سطح اعتماد و اطمینان به موتور جستجو در نتایجی که نشان می‌دهد بیشتر می‌شود و الگوریتم آن بهتر عمل میکند.

زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای بهینه سازی سایت شماست. با توجه به اینکه کلمات مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و اینکه چگونه کلمات کلیدی شما در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، این فرآیند نیاز به هفته‌ها زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد. در این مرحله شاید نتایج سئو به سرعت دیده نشود ولی با صبوری بیشتر سئو باعث افزایش رتبه سایت شما و افزایش بازدیدکنندگان شما می‌شود.

کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم هستند چون اگر شما بتوانید در این نتایج جزو سه لینک اول باشید یعنی ۵۸ درصد کلیک‌ها را بدست آورده‌اید.

سئو چیست

مهمترین مراحل سئو در یک سایت چیست؟

فرآیند بهینه سازی سایت و سئو، فرآیندی مستمر و زمانبر است. ترفندها و روش‌های بسیاری برای بالا آمدن در گوگل که مهمترین موتور جستجوگر جهانی است، وجود دارد و می‌توانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. اما سئو هر سایت دارای سه رکن اصلی می‌باشد که شامل موارد زیر است:

سئو (seo) تکنیکال

رعایت اصول بهینه سازی در طراحی سایت، نشانه گذاری منطقی و استاندارد، بالابردن و بهبود سرعت سایت، استاندارد بودن کدهای سایت، ریسپانسیو بودن سایت و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می‌نامیم.

برای شروع محتوا نویسی نیازمند یک بستر قدرتمند و استاندارد با توجه به موارد بالا هستیم.

 بازاریابی محتوا (Content marketing)

فعالیت‌هایی مانند تحلیل و آنالیز رقبا، لینک سازی داخلی، پیداکردن کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای ارزشمند، تدوین استراتژی محتوایی، برچسب‌گذاری و دسته بندی‌های منطقی و قابل فهم و … را می‌توان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. دلیل اصلی موفقیت در سئو، تولید محتوای ارزشمند است که باید به آن توجه ویژه‌ داشت.

لینک سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند، شما را به صفحه اول نتایج گوگل می رساند ولی برای کسب رتبه نخست و رقابت با سایت‌های قدیمی‌ و قدرتمندتر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید.

فروم های تخصصی، خرید بک لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی، کامنت مارکتینگ، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می گوییم.

مقالات مرتبط با سئو