صفر تا صد برند سازی در سال 2021 ♾
? در عصر امروز، مصرف کنندگان تجربیاتی که از چیزهای مختلف دارند، را برای خود اولویت بندی می کنند. اصالت، اعتماد، شفافیت و خدمات به مشتری، برای مصرف کنندگان مهم است. ما کالایی را صرفاً به دلیل کاربرد واقعی آن نمی خریدیم، بلکه به اندازه ای که برند آن برای ما ارزش دارد، آن را خریداری می کنیم.
سلام به دوستان و همراهان عزیز لاین استور، همانطور که یک بیزینس بیش از کالاهایی است که می فروشد، برند تجاری نیز بیشتر از عناصر قابل مشاهده ای مانند آرم، رنگ و قلم است. همچنین در مورد شخصیت و ارزش های کسب و کار شما هم صدق می کند که باید هر زمان که افراد با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند، ارزش کسب و کار شما بدرخشد.
در این مقاله به طور خلاصه چگونگی ساخت برند در چهار مرحله بیان می شود. به مطالعه ادامه دهید تا بفهمید نام تجاری شما چه کاری می تواند برای شما انجام دهد و مهمتر از همه اینکه چه کاری باید برای برند خود انجام دهید. البته اگر هر نوع سوالی در مورد تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارید، می توانید با کارشناسان لاین استور در ارتباط باشید.
نام تجاری دقیقاً چیست؟
به زبان ساده، نام تجاری یک شرکت به نحوه درک افراد از شرکت اشاره دارد. بنابراین ، هنگامی که به برندینگ مشغول هستید، به طور فعال در تلاشید تا با توجه ویژه به تمام عناصر مانند طراحی وب، تایپوگرافی و رنگ ها (همان نام تجاری شما)، این ادراک منسجم و منحصر به فرد از شرکت تان را ایجاد کنید. برای موفقیت در کسب و کار تان باید بر روی برند خود ، هویت برند آن و روند برند سازی تمرکز کنید. هر سه این مواد ضروری هستند.
چرا برندسازی مهم است؟
با ساختن نام تجاری خود ، یک کسب و کار ایجاد می کنید، این موضوع باید یکی از ارکان تجارت شما باشد. که خود می تواند بر چگونگی درک مخاطب شما از تجارت تان تأثیر بگذارد، آگاهی از نام تجاری شما را افزایش داده و تجارت جدیدی ایجاد کند.
برندسازی می تواند با متمایز ساختن شما از مشاغل مشابه و به یاد ماندنی ساختن تجارت شما در همه پلتفرم ها ، به مخاطب هدف شما نشان دهد که چرا شما گزینه بهتری هستید. در واقع ، هنگامی که مشتریان باید بین دو یا چند محصول تصمیم بگیرند،میزان تأثیرگذاری می تواند مهمترین عامل باشد.
علاوه بر این، پس از اینکه بر جذب مشتریان جدید پیروز شدید ، می تواند رابطه بین شرکت و آن مشتریان را تقویت کند و این باعث ایجاد وفاداری می شود که می تواند مشتریان شما را به سفیران و تأثیرگذاران برند تبدیل کند که از محصولات شما حمایت می کنند.
تنها مشتریان شما نیستند که وفادارتر می شوند ، بلکه می تواند در کارکنان شما نیز احساس غرور ایجاد کند. با ایجاد یک برند تجاری ، کسب و کار شما هویتی پیدا می کند که ارتباط صمیمانه تری را بین محل کار و کارمندان آن ایجاد می کند. وقتی این کار به درستی انجام شود، برند شما می تواند به یک کارفرمای معتبر تبدیل شود.
تیم بازاریابی شما به طور خاص حتی مزایای بیشتری نسبت به سایر کارمندان به دست خواهد آورد زیرا برند سازی در طولانی مدت کار آنها را ساده تر می کند. بعد از ایجاد یک نام تجاری ، آنها ایده بهتری از چگونگی انجام تبلیغات و دیده شدن آن خواهند داشت.
چهار قدم برای ایجاد یک نام تجاری
طراحی این عناصر مختلف که در نهایت باعث شکل گیری هویت برند شما می شود ، احتمالاً هیجان انگیز به نظر می رسد ، اما در ابتدا شما باید کارهای نه چندان مهیجی را برای ایجاد استراتژی برند خود انجام دهید. موارد زیر چهار مرحله اساسی است که به ایجاد یک نام تجاری کمک می کند.
پیشنهاد مطالعه : چطور پیج اینستاگرامم را مدیریت کنم؟
- بازار هدف خود را مشخص کنید
تحقیق در مورد مخاطب مورد نظر شما باید اولین قدم شما باشد. یکی از اشتباهات این است که باور کنیم آنچه برند شما می خواهد ارائه دهد، تنها بر هویت برند شما تأثیر می گذارد. برای اینکه مردم برند شما را دوست داشته باشند، باید بتوانند برند شما را شناسایی و با آن ارتباط برقرار کنند. اگر نمی دانید که می خواهید چه کسی را هدف قرار دهید، چگونه خواهید دانست که ویژگی های جذاب چیست؟
در اینجا چند سوال برای کمک به شما در یافتن مخاطبان هدف و درک بهتر آنها وجود دارد:
چه کسی از محصول من استفاده خواهد کرد؟
مشتری کامل من کیست؟
چرا من کار خود را شروع کردم؟
از آنجا که این اطلاعات در تصمیمات دیگر تأثیرگذار است، صرف وقت و انجام این تمرین بسیار مهم است.
- بیانیه تبلیغاتی، ارزش ها و نکات مثبت خود را تعریف کنید.
اگر شما به عنوان یک تجارت مشخص نکنید که چه کسی هستید، کل روند نام تجاری بی نظم خواهد شد. بیانیه تبلیغاتی شما به تعیین اهداف شما کمک می کند. این دلیل اصلی است که چرا تجارت شما ایجاد شده است و چرا مخاطب هدف شما باید به شما توجه کند. با تمرکز بر ارزش های شرکت و امتیازاتی که می تواند ارائه دهد ، می توانید از بی نظیر بودن برندی که ایجاد می کنید اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، برای مشتریان شما نیز روشن می کند که چرا باید شما را بهتر از رقبایتان انتخاب کند.
- هویت برند خود را بسازید.
دو عنصر مهم ساختاری برای ایجاد هویت نام تجاری شما وجود دارد: دارایی های بصری و صدای نام تجاری. هویت برند شما به مخاطبان هدف شما کمک می کند تا برند شما را بشناسند و مهمتر از آن، در واقع آن را به خاطر بسپارند.
1/3. دارایی های بصری خود را طراحی کنید.
هر عنصر مانند آرم ، شعار ، صدا و تصاویر شما باید بیانیه تبلیغاتی، ارزش ها و مزایای شما را بیان کند. اکنون ، این راه حل این است که در مورد طرح های رنگی ، قلم ها و نمادهایی تصمیم بگیرید که برای کمک به برقراری ارتباط هر آنچه که مردم باید از تجارت شما بدانند، استفاده خواهید کرد.
به طور خاص، رنگ بسیار قدرتمند است. با استفاده از یک رنگ خاص می توانید شناخت برند خود را تا 80٪ افزایش دهید.
بهتر است سلیقه شخصی خود را کنار بگذارید و در عوض مفاهیم جهانی را که با برخی از رنگ ها مرتبط است، در نظر بگیرید. از این طریق می توانید احساسات و ایده های خاصی را برانگیزید. به عنوان مثال ، رنگ آبی اغلب با قابلیت اعتماد در ارتباط است ، در حالی که رنگ قرمز با هیجان مرتبط است. می توانید فونت های طراحی شده را انتخاب کنید، که سفارش سازی شده اند که نه تنها اطمینان حاصل می دهد که مخاطب هدف شما چگونه باید شما را درک کند، بلکه تضمین می کند که برند شما واقعاً منحصر به فرد است.
2/3. تن صدای خود را مشخص کنید.
شما می خواهید لحنی را شناسایی کنید که در مخاطبان مورد نظر شما طنین انداز شود. آیا آنها به برند بازیگوش و دمدمی مزاج بهتر پاسخ می دهند یا حرفه ای ترند؟ سپس ، شما باید اطمینان حاصل کنید که از یک لحن صدا به طور مداوم در تمام پلتفرم ها و رسانه های مختلف استفاده می کنید.
صدای برند شما باید با دارایی های بصری شما نیز مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر از طرح رنگی پررنگ استفاده کرده اید، احتمالاً می خواهید آن را با لحن صدای غیررسمی و جوانتری جفت کنید.
پیشنهاد مطالعه : شبکه های اجتماعی که همزمان با اینستاگرام راه اندازی شدند
4- برند خود را ادغام کنید.
پس از ایجاد نام تجاری خود ، نوبت به استفاده از آن در پلتفرم های مختلف می رسد. باید پلتفرمی را استفاده کنید که اطمینان حاصل شود که مشتریان هر زمان با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند، برند شما را خواهند دید. از وب سایت تان گرفته تا خدمات مشتری ، نام تجاری شما باید قابل مشاهده باشد.
وب سایت شما احتمالاً بستری است که بیشتر تعاملات با برندتان در آن انجام می شود. بنابراین ، مطمئن باشید که فقط از آرم ، طرح های رنگی و قلم هایی استفاده می کنید که در نام تجاری خود وارد کرده اید.
با توجه به محتوای وب سایت خود ، بررسی کنید که کپی وب سایت شما با لحنی که شناسایی کرده اید مطابقت داشته باشد. اگر محصولات واقعی می فروشید، حتی می توانید ببینید آیا بسته بندی شما می تواند نشان دهنده پالت های رنگی باشد که در وب سایت خود استفاده کرده اید. مارکی مانند اپل نشان داده است که حتی بسته بندی را می توان به یک هنر ارتقا داد.
نکات برتر برای تأثیرگذاری بیشتر در برندسازی
- آن را ثابت نگه دارید.
یکی از مهمترین مراحل موفقیت در برندسازی استفاده از عناصری مانند طرح های رنگی ، تایپوگرافی و تن صدا به طور مداوم در همه پلتفرم ها است. به عبارت دیگر، زمانی که مخاطبان هدف شما از وب سایت شما بازدید می کنند، یا در صفحات شبکه های اجتماعی با شما تعامل می کنند آنها باید برند شما را به یک روش تجربه کنند. با توجه به ثبات ، اطمینان حاصل خواهید کرد که افراد برند شما را به راحتی تشخیص می دهند و شما را به عنوان یک تجارت قابل اعتماد درک می کنند.
- آن را اصل نگه دارید.
گرچه مهم است که شما در مورد رقبا خود تحقیق می کنید، اما نباید خیلی گسترده باشد. شما می خواهید رقبا را به اندازه کافی بشناسید تا چند ایده داشته باشید که چگونه می توانید خود را متمایز کنید. اگر زمان زیادی را صرف کاری که آنها انجام می دهند می کنید، ساده است که کپی کردن از آنچه انجام می دهند را شروع کرده اید. هرچه برند شما کمتر منحصر به فرد باشد ، فراموش کردن شما برای مخاطب هدف شما آسان تر خواهد بود.
- استراتژی مناسبی برای برندتان ایجاد کنید.
استراتژی برند خود را به عنوان یک نقشه فنی در نظر بگیرید. که از این طریق این اطمینان حاصل می کنید که نام تجاری شما با اهداف شما مطابقت دارد. این اهداف بلند مدت است که شما می توانید با رشد برند خود به آنها دست پیدا کنید.
- برند خود را شخصیت پردازی کنید
برند های موفق دارای شخصیت و هویت هستند. از آنجا که هدف از برند سازی تقویت روابط بین مشاغل و مخاطبان هدف آن است ، بنابراین باید برند خود را به عنوان یک شخص واقعی در نظر بگیرید. اگر شما در حال ایجاد یک نام تجاری شخصی هستید، انجام آن بسیار آسان تر است، زیرا شما می توانید به سادگی تخصص، علایق و ارزش های منحصر به فرد خود را به برند تجاری خود تزریق کنید.
- یک راهنمای سبک تجاری ایجاد کنید.
گرچه به نظر می رسد کارهای زیادی است که می توانید به جای تبلیغ برای برند خود هزینه کنید، اما همانطور که آموخته اید، ثبات در تبلیغ برند مهم است. هر کسب و کاری واقعاً به سندی احتیاج دارند که کارمندان مختلف (و کارمندان جدید) بتوانند به آن مراجعه کنند تا در تمام محتوایی که ایجاد می شود، از عناصر درست استفاده کنند. حتی کارمندان فروش و پشتیبانی مشتری شما نیز به نسخه هایی از این راهنما احتیاج دارند. زیرا آن ها کسانی هستند که مستقیماً با مشتریان شما سر و کار دارند. بنابراین مهم است که آنها با صدای برند شما نیز آشنا باشند.
سخن آخر اینکه …
نام تجاری نامناسب باعث شکسته شدن مشاغل می شود. این خیلی جدی است.
برای اینکه روند نام تجاری موثر باشد ، باید از نظر استراتژیک به آن نزدیک شوید. شما باید به برند خود به عنوان چیزی نگاه کنید که زنده است و به آن به عنوان یک موجود زیبا نگاه کنید که هر زمان که آن را پرورش می دهید، به رشد تجارت شما کمک می کند. برند خوب می تواند در مخاطب اعتماد ایجاد کند و مخاطب شما را ترغیب به حمایت از شما بنماید.
اگر شما نیز شبکه های اجتماعی و وب سایت ها را برای برند سازی و تبلیغات محصول خود انتخاب کرده اید، می توانید با دریافت مشاوره تخصصی از تیم لاین استور به اهداف تجاری خود برسید. این مجموعه شما را در تبلیغات، بازاریابی، افزایش فروش محصول و دیده شدن کسب و کارتان پشتیبانی می کند، کافی است با ما در راتباط باشید.
منبع : influencermarketinghub
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید