هر آنچه درباره بازاریابی پیامکی باید بدانید ?
? امروزه فضای دیجیتال از روز های مختلف بازاریابی اشباع شده است، تا زمانی که یک کسب و کار روشی منحصر به فرد برای دیده شدن خود پیدا می کند، هر بازاریاب همان استراتژی های قبلی را تکرار، دوباره سازی یا استفاده مجدد می کند.
هنگام دریافت اطلاعات از یک برند و زمان برقراری ارتباط با یک برند، مصرف کنندگان سرعت و راحتی را بر سایر موارد ترجیح می دهند. این گزینه ها ما را به بازاریابی پیامکی می رساند، یکی از معتبرترین تکنیک هایی که از دهه ها قبل برای تعامل با مخاطبان نتیجه داده است.
سلام به شما دوست عزیز لاین استور، در ظاهر ، بازاریابی پیامکی یک استراتژی ساده است. اما چیزهای زیادی وجود دارد که باید بدانید و انجام دهید تا از موفقیت در تبلیغات پیامکی خود اطمینان حاصل کنید.
در این مقاله ، ما دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که برای تسلط بر بازاریابی پیامکی در سال 2021 چه کاری لازم است و هر آنچه رد مورد بازارایابی پیامکی باید بدانید را با هم بررسی می کنیم.
بازاریابی پیامکی استراتژی ای است که از پیامک ها برای ارسال مطالب تبلیغاتی یا تبلیغاتی به مصرف کنندگان استفاده می کند. برخلاف برخی از کانال های بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی پیامکی به کاربران نیاز دارد تا “برای انتخاب پیام” تصمیم بگیرند که آن پیام را دریافت کنند یا نه.
بازاریابی پیامکی به منظور ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان طراحی شده است. این یک بستر ارتباطی مستقیم و شخصی است که در نهایت وفاداری و تعامل با نام تجاری یک کسب و کار، محصول یا خدمات آن را افزایش می دهد.
پیشنهاد مطالعه : ۵ نکته ضروری برای استفاده از قدرت بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING)
بازاریابی پیامکی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. بازاریابی پیامکی می تواند نوشتاری باشد که به مشتریان شما در مورد فروش آینده می گوید.
برخی از موثرترین اشکال بازاریابی پیامکی عبارتند از:
- معاملات تبلیغاتی و تخفیف ها
- کوپن پیامکی
- مسابقات متن برای برنده شدن
- فروش ویژه
- برنامه های وفاداری
- هشدارها و اعلان ها
اجرای یک کمپین پیام کوتاه به نرم افزار بازاریابی پیامکی آنلاین مانند SMSGlobal’s MXT نیاز دارد. استفاده از یک بستر پیام کوتاه مبتنی بر وب به شما امکان می دهد پیام های بازاریابی پیامکی را به صورت دسته جمعی و با هزینه کم ارسال کنید.
تمام آنچه برای ارسال یک پیامک پیام کوتاه باید انجام دهید ایجاد پیام ، انتخاب لیست مخاطبین خود و ارسال است. از آنجا متن به یک درگاه پیامکی منتقل می شود تا به گیرندگان مورد نظر شما برسد.
نرم افزار پیامکی به شما امکان دسترسی به ویژگی های هوشمند مانند شماره های اختصاصی مجازی ، راه اندازهای کلمات کلیدی ، شخصی سازی ارسال، پیامک های دو طرفه و موارد دیگر را می دهد.
قبل از اینکه وارد مراحل اجرای یک کمپین پیام کوتاه موفق شویم ، درک اینکه چه چیزی این کار را بسیار موثر می کند، ضروری است.
- نرخ درگیری برای پیامک از هر کانال دیگری بیشتر است.
Business2Community گزارش می دهد که نرخ پاسخ پیام کوتاه می تواند تا 45٪ باشد. در همین حال ، نرخ پاسخ ایمیل فقط 6٪ است. همچنین نرخ کلیک (CTR) پیامک در میان کانال های رقیب، با 19٪ است، در حالی که این نرخ برای ایمیل (43/2 ٪)، Google Adwords (%2)، فیس بوک (98/0 ٪) ، اینستاگرام (52/0 ٪) و لینکدین (13/0 درصد) است.
فقط مشارکت در بازاریابی پیامکی زیاد نیست.بلکه سریع هم هست خیلی سریع. به طور متوسط ، فقط 90 ثانیه زمان می برند تا مصرف کنندگان به یک پیام متنی پاسخ دهند.
- از فیلترهای SPAM جلوگیری می کند.
اگر یک حساب Gmail دارید ، جلو بروید و صندوق ورودی خود را باز کنید و به پوشه تبلیغات خود نگاه کنید. شانس بسیار خوبی است که شما قبلاً هرگز این کار را نکرده اید یا خیلی کم انجام می دهید. و این شانس خوبی است که شما هزاران ایمیل تبلیغاتی باز نشده را ببینید.
7/49 ٪ ایمیل ها SPAM هستند. سرویس گیرنده های ایمیل هوشمند مانند Gmail با این کار، مطالب تبلیغاتی را برای شما تهیه می کنند تا دیگر هرگز دیده نشوند. در عوض حالا، صندوق ورودی پیام متنی خود را در دستگاه تلفن همراه خود در نظر بگیرید. یک پوشه ، بدون فیلتر SPAM ، و اصرار غیرقابل انکار برای باز کردن، بنابراین هر پیام کوتاه که دریافت می کنید، بلا استثنا می بینید.
با پرهیز از فیلترهای SPAM مزاحم ، به پیام بازاریابی خود بیشترین فرصت را برای خواندن و تعامل می دهید. نیازی نیست که به شما بگویم بیشتر ما از دستگاههای تلفن همراه خود جدا نیستیم. مطالعات نشان می دهد که یک کاربر متوسط تلفن همراه، به طور حیرت انگیز 2617 بار در روز تلفن خود را لمس می کند.
تلفن های همراه بدون شک دستگاه مورد علاقه ما است، بنابراین هدف قرار دادن مصرف کنندگان در این پلتفرم با توانایی ارائه ROI قابل توجه تر منطقی است.
چگونه تجارت شما می تواند از بازاریابی پیامکی استفاده کند؟
استراتژی های بازاریابی پیامکی را می توان در صنایع مختلف از جمله خرده فروشی، بیان نکات بهداشتی ، امور مالی و بسیاری دیگر استفاده کرد.
- معاملات تبلیغاتی
معامله تبلیغاتی معمولاً با دادن تخفیف درصدی روی یک محصول یا خدمات ، به عنوان مثال نشان داده می شود. “20٪ تخفیف در همه محصوات آرایشی در آخر هفته”. این پیشنهادات باید همیشه محدودیت زمانی را تعیین کنند تا احساس اضطراری برای مشتریان شما ایجاد شود.
پیامک تبلیغاتی شما باید حاوی شرایط و ضوابط مربوطه باشد یا به یک صفحه مقصد پیوند دهد. این یک روش موثر برای افزایش خریدها و تشویق گیرندگان برای تصمیم گیری های ضروری است.
- کوپن پیامکی
کوپن های پیامکی دقیقاً مانند یک معامله تبلیغاتی قیمت یا تخفیف ویژه ای را برای مشتریان در نظر می گیرند. این قرارداد بیشتر به صورت یک پیام کوتاه (خدمات پیام چندرسانه ای) مشاهده می شود.
این تصویر باید از نظر بصری جذاب باشد و شامل پیشنهاد ، جزئیات و انقضا باشد. کوپن های پیامکی موثرترین راه برای افزایش بازدید از فروشگاه و خریدهای آنلاین هستند.
- مسابقات پیامکی برای برنده شدن
چندین دهه است که مسابقات پیامکی برای برنده شدن وجود دارد و هنوز هم استفاده می شوند، زیرا نتیجه می گیرند. این یک فرایند ساده است:
جایزه و شرایط ورود خود را در فروشگاه یا در وب سایت خود تبلیغ کنید.
شماره اختصاصی خود را در دستورالعمل ها بگنجانید (شماره منحصر به فرد و به یاد ماندنی که فقط به حساب پیام کوتاه شما لینک دارد).
پاسخ ها را جمع کنید و برنده خود را انتخاب کنید
حالا احتمالاً فکرظ می کنید ، چه چیزی از این به دست آوردم؟
پاسخ یک پایگاه داده گسترده از مخاطبین است که اکنون می توانید پیام های بازاریابی ارسال کنید.
بدون مخاطب نمی توانید یک کمپین بازاریابی پیامکی اجرا کنید. خوشبختانه ساخت یک بانک اطلاعاتی از مخاطبین بسیار آسانتر از آن است که فکر می کنید. استراتژی های زیر لیست مخاطبان شما را در کمترین زمان رشد می دهد.
- ارسال پیام به شماره اختصاصی
شماره مجازی اختصاصی کد منحصر به فردی است که متعلق به تجارت شما است. شماره های مجازی در هر دو قالب کد کوتاه یا کد طولانی در دسترس است. شما می توانید مصرف کنندگان را تشویق کنید تا یک کلمه کلیدی خاص مانند “بله” را پیامک کنند تا برای دریافت پیشنهادات ویژه و مطالب بازاریابی ثبت نام کنند. اعداد اختصاصی با مسابقات پیامکی برای برنده شدن، برنامه های وفاداری یا صرفاً تبلیغات آن در کانال های دیگر ، عالی عمل می کنند.
هنگامی که یک مشتری کلمه کلیدی تعیین شده را به شماره مجازی شما ارسال کرد ، پلتفرم پیام کوتاه شما به طور خودکار اطلاعات تماس وی را ذخیره می کند تا در آینده از آن استفاده کنید.
- خریدهای آنلاین
اگر کسب و کار شما به صورت آنلاین محصولات یا خدمات را می فروشد، این فرصت مناسب برای به دست آوردن شماره تماس مشتریان همراه با سایر جزئیات است. برای بهترین روش، به مشتری این امکان را بدهید که برای ثبت نام گزینه های ثبت اطلاعات مانند شماره تلفن همراه را اجباری کنید.
- خریدهای داخل فروشگاه
“آیا می خواهید در باشگاه اعضای ما ثبت نام کنید و تبلیغات و تخفیف های ویژه دریافت کنید؟” احتمالاٌ شما قبلاً چیزی شبیه به این را در یک فروشگاه شنیده اید. درخواست شماره تلفن مشتری در هنگام معاملات درون فروشگاهی می تواند به اندازه درخواست آنلاین موثر باشد. نه تنها به دلیل تعامل چهره به چهره ، لمس شخصی تری دارد ، بلکه نه گفتن برای مشتری پیچیده تر است.
با محدود کردن پیام های متنی فقط به 160 حرف ، باید پیام خود را کوتاه و واضح نگه دارید. ساختار پیام شما بسته به نوع محتوای بازاریابی پیامکی متفاوت خواهد بود. با این حال ، بیشترین نگاه به این صورت است:
- نام شرکت – اگر شناسه Sender داشته باشید، نام تجاری شما در بالای موضوع پیام ظاهر می شود. متناوباً ، می توانید آن را در ابتدای پیام کوتاه ذکر کنید.
- نام مشتری – بازاریابی پیامکی تماماً شخصی سازی ارتباطات شماست ، بنابراین نام مشتری خود را در خط اول قرار دهید. شما می توانید با استفاده از قسمت ادغام ارسال در نرم افزار پیام کوتاه وب ، نام و سایر اطلاعات مشتری را ایجاد کنید ، بنابراین مجبور نیستید هزاران پیام مختلف ایجاد کنید.
- پیشنهاد – این جایی است که شما باید ارزش مشتریان خود را برجسته کنید. یک پیشنهاد می تواند شامل یک معامله ویژه ، تبلیغات ، فروش سریع یا کوپن تخفیف باشد.
- دستورالعمل ها – روشن کنید که مشتریان چگونه می توانند از پیشنهاد شما استفاده کنند.
- انقضا – تاریخ انقضا پیشنهاد خود را اینجا قرار دهید تا فوریت ایجاد کند و معامله شما محدود و خاص به نظر برسد.
- انصراف – برای جلوگیری از مجازات های قانون ، شما باید گزینه انصراف را برای مشتریان خود در نظر بگیرید.
زمانی که شما برای ارسال یک پیام کوتاه انتخاب می کنید می تواند برای موفقیت و نرخ تبدیل شدن بسیار مهم باشد.
در انواع مختلف پیام های بازاریابی پیامکی “بهترین زمان” برای ارسال متفاوت است.
- بازاریابی عمومی
ما کوپن های پیامکی، URL ها به صفحه های فرود، ساعات کاری و معاملات برنامه وفاداری را در این گروه در نظر می گیریم.
حتی در بهترین زمان ها ، مشتریان همیشه دوست ندارند مواد بازاریابی دریافت کنند. بنابراین باید احترام بگذارید و خیلی زود یا دیر پیام ندهید.
از تحقیق روی بهترین روش ها ، موفق ترین زمان برای پیام های بازاریابی عمومی را بین 10:30 صبح تا 11:30 و بین 2:30 بعد از ظهر تا 3:30 بعد از ظهر عنوان می شود.
- فروش آخر هفته
برای فروش فوری و فروش تبلیغاتی آخر هفته ، دو زمان مناسب برای ارسال پیامک در نظر گرفته شده است. مطالعات نشان می دهد که ارسال در روزهای پنجشنبه بیشترین میزان بازگشت سرمایه را به شما تحمیل می کند. این زمان کافی را به مشتریان می دهد تا آخر هفته خود را برنامه ریزی کنند و در سفر به فروشگاه و یا خریدهای اینترنتی مناسب باشند.
در رابطه با زمان دقیق ارسال ، همان اصولی را که در بالا برای پیام های بازاریابی عمومی بیان کردیم ، دنبال کنید.
ارسال پیامک پیگیری در صبح شنبه نیز یادآوری خوبی است.
- رویدادهای فصلی و ویژه
رویدادهای بزرگ فصلی و ویژه مانند عید نوروز و عرضه محصولات جدید به ایجاد برنامه ریزی اضافی و بازاریابی پیامکی برای ایجاد یک هیاهوی اساسی نیاز دارند.
به دلیل اندازه و اهمیت این رویدادها ، برنامه ریزی و تبلیغات رو به جلو اغلب توسط مصرف کنندگان تشویق و پشتیبانی می شود.
برای موفق ترین کمپین بازاریابی پیام کوتاه ، پیشنهاد می کنیم در زمان های زیر ارسال کنید:
یک ماه قبل – این باید یک پیام معرفی / راه اندازی باشد که رویداد ویژه شما را به طور خلاصه بیان کند.
دو هفته قبل – اولین “پیام یادآوری” باید شامل تمام جزئیات مربوط به رویداد مربوطه مانند مکان ، زمان شروع و هر گونه پیشنهاد ویژه باشد.
سه روز قبل – این به ویژه اگر رویداد شما آخر هفته باشد بسیار مفید است ، بنابراین گیرندگان هنوز وقت دارند که آخر هفته خود را برنامه ریزی کنند. دوره های جشن غالباً پرتنش است ، بنابراین ممکن است که ممکن است مشتری شما رویداد شما را فراموش کرده باشد.
یک روز قبل – این آخرین فشار برای تبلیغ شما است.
تحقیقات نشان می دهد که میزان مطلوب پیام های بازاریابی پیامکی حداکثر در هر ماه حدود ده پیام است. لطفاً توجه داشته باشید که این حداکثر تعدادی است که باید ارسال کنید تا زمانی که اثربخشی شروع به کاهش کند و نرخ انصراف افزایش یابد.
شما می توانید یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق را با حداقل سه تا چهار پیام در ماه اجرا کنید. در حالت ایده آل ، شما نباید بیش از یک پیام در روز ارسال کنید ، مگر اینکه اطلاعات مهم باشد.
یک فرآیند بازاریابی خودکار باعث کاهش هزینه های کارکنان ، افزایش ROI و بهبود کارایی گردش کار می شود. اتوماسیون بازاریابی برای همه تیم های بازاریابی دیجیتال بی فایده است. با خودکارسازی پیام های بازاریابی پیامکی خود نیز می توانید به همین مزایا برسید.
اتوماسیون بازاریابی پیامکی می تواند با کاهش عناصر انسانی مورد نیاز برای توزیع انفجار پیام کوتاه ، اثربخشی کمپین شما را تقویت کند.
می توانید پیام ها را در داخل نرم افزار بازاریابی پیامکی خود به صورت خودکار انجام دهید. بیشتر ارائه دهندگان پلتفرم پیام کوتاه ویژگی ای را ارائه می دهند که به عنوان کلمات کلیدی و محرک شناخته می شود. با استفاده از این ابزار می توانید برای تنظیم یک گردش کار خودکار ساده و در عین حال پاسخ خودکار برای یک کلمه کلیدی مشخص ایجاد کنید.
نظارت بر موفقیت در هر کمپین بازاریابی ضروری است. می توانید یاد بگیرید چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست و کمپین بعدی خود را بر اساس آن طراحی کنید.
بازاریابی پیامکی تفاوتی ندارد و اندازه گیری آن فوق العاده آسان است. نرخ کلیک (CTR) درصد مشتریانی را که روی لینک پیامک شما کلیک می کنند، اندازه گیری می کند. شامل URL ها یک روش عالی برای هدایت مشتری به یک صفحه فرود ، فرم یا فروشگاه آنلاین است.
با استفاده از Google Analytics می توانید تعداد کلیک های بی نظیر دریافت شده از پیام بازاریابی پیامکی خود را مشاهده کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پیام کوتاه دارای CTR متوسط 19٪ است. اگر به اندازه این نرخ دریافت نمی کنید ، به فکر تغییر ساختار پیام ، پیشنهاد یا زمان تحویل خود باشید.
هر کمپین بازاریابی منجر به کاربرانی می شود که انصراف می دهند. بنابراین اگر می بینید مشتریان در حال انصراف از محتوای شما هستند ، دلسرد نشوید.
یک پلتفرم پیام کوتاه وب مانند MXT داشبورد گزارشگری عمیق شامل نرخ انصراف را برای تجزیه و تحلیل و مقایسه با استانداردهای صنعت فراهم می کند.
برای درک بیشتر این درصد ، تعداد کاربران مشترک نشده از کمپین پیامکی خود را بر کل مشترکان تقسیم کنید.
رسیدهای تحویل را مرور کنید.
آیا پیام های شما در واقع توسط مشترکان شما دریافت می شود؟ این سوال مهمی است که باید پس از ارسال کمپین های پیامکی بپرسید.
شما می توانید از طریق نرم افزار پیام کوتاه خود به وضعیت همه پیام های خود دسترسی پیدا کنید ، یا می توانید گزارش های دریافتی تحویل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
ارائه دهندگان پیام کوتاه از مسیرهای با کیفیت متفاوتی استفاده می کنند که می تواند بر درصد تحویل موفق تأثیر بگذارد.
پیگیری استفاده از کوپن
آیا شما به عنوان بخشی از کمپین پیامکی خود کوپن پیامکی ارسال می کنید؟ پیگیری استفاده از آنها راهی آسان برای تشخیص اینکه آیا مخاطبان شما در حال تعامل با بازاریابی پیامکی شما هستند یا نه.
اگر نرخ باز خرید کم دارید، پیشنهاد خود را با ارزش تر جلوه دهید یا آن را به عنوان یک پیامک پویا برای افزایش جذابیت ارسال کنید.
تا اینجا در مورد بازاریابی پیامکی صحبت کردیم، اما آیا شما نیز قصد دارید از این روش برای بازاریابی استافده کنید، می توانید با پنل ارسال پیام کوتاه لاین استور، پیام های متنی تبلیغاتی، تخفیف ، اطلاعیه و غیره را برای مشتریان یا مخاطبان هدف خود بفرستید.
ما در مجموعه لاین استور این فرصت را برای شما فراهم می کنیم، تا با دریافت خدمات بسیار متنوع به پنل ارسال پیامک لاین استور دسترسی داشته باشید و با استفاده از این ابزار، برند و محصولات خود را به دیگران معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.
پنل ارسال پیامک لاین استور یک پنل بسیار کاربردی با خدمات بسیار متنوع است که امکان ارسال پیامکهای تبلیغاتی، نظرسنجی، پیام های صوتی، ارسال پیام بر اساس سن، جنسیت، منطقه، پیام به صورت گروهی و تکی و… را در اختیار شما قرار میدهد.
مجموعه لاین استور به عنوان یک مجموعه متخصص و حرفهای در زمینه تبلیغات و بازاریابی و به عنوان مجری آموزش کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، پنل پیامک لاین استور را با هدف ارسال پیام های تبلیغاتی و همچنین کسب درآمد برای افراد علاقه مند به کسب و کارهای اینترنتی در اختیار مخاطبان عزیز قرار میدهد.
در پنل پیامک لاین استور امکانات بسیار متنوعی در دسترس کاربران عزیز قرار میگیرد. مخاطبان عزیز در ۴ سطح کاربری، ادمین، بازاریاب و همکار طلایی میتوانند به خدمات و تخفیفات ویژه پنل پیامک لاین استور دسترسی داشته باشند. اما قبل از بیان خدمات ارائه شده به سطح های کاربری، ادمین، بازاریاب و همکار طلایی، امکانات کلی سامانه پیامک لاین استور بیان میشود. امکانات کلی سامانه پیامک لاین استور شامل موارد زیر میباشد:
- سرویس پیام کوتاه
- سرویس فکس مارکتینگ
- سرویس ایمیل مارکتینگ
- ارسال تکی و گروهی
- ارسال دفترچه تلفن
- ارسال منطقهای
- ارسال کدپستی
- ارسال سن و جنسیت
- ارسال بر اساس رنج شماره
- گزارش پیام های دریافتی و ارسالی
- قابلیت دفترچه تلفن
- قابلیت ورود مخاطبین از موبایل
- ارسال مشاغل و اصناف
- ارسال محلهای
- ارسال از روی نقشه
- ارسال کلمات کلیدی
- ارسال بانک شماره دسترسی اپراتور خدماتی
- ارسال دکل BTS ایرانسل
- ارسال دکل LBS همراه اول
- دسترسی اپراتور ویژه
- درخواست های پشتیبانی
- استدیو ضبط صدا
- دسترسی اپراتورهای ارسال
- شمارههای عمومی ارسال
- گنجینه پیامک تبریک و یادآوری
- استعلام بک لیست مخابراتی
- پیامک مسابقه و نظرسنجی
- پیشخرید – فاصله هفت روز تست
- وب سرویس
- سرویس پیام صوتی
- صندوق انتقادات و پیشنهادات.
مخاطبان عزیز میتوانند ضمن دریافت تمامی خدمات مذکور در همه پنل های کاربری، ادمین، بازاریاب و همکار طلایی از خدمات متنوع و ویژه دیگری نیز بسته به نوع پنل استفاده نمایند.
همان طور که بیان گردید، در چهار سطح مختلف میتوان به سرویسهای موجود در پنل پیامک لاین استور دسترسی داشت که در ادامه بیان میشود:
- پنل کاربری
- دسترسی به امکانات کلی سامانه پیامک لاین استور که در بالا ذکر شد.
- یک خط شماره اختصاصی
- 10 پیامک هدیه
- پنل ادمین
- دسترسی به امکانات کلی سامانه پیامک لاین استور که در بالا ذکر شد.
- 2 خط شماره اختصاصی
- منشی پیامکی
- 100 پیامک هدیه
- پنل بازاریاب
- دسترسی به امکانات کلی سامانه پیامک لاین استور که در بالا ذکر شد.
- 3 خط شماره اختصاصی
- امکان کنترل از راه دور و آفلاین
- منشی پیامک
- پیامک نوبت دهی
- 3000 پیامک هدیه
- پنل همکار طلایی
- دسترسی به امکانات کلی سامانه پیامک لاین استور که در بالا ذکر شد.
- سرویس ارزشافزوده
- 5 خط شماره اختصاصی
- کنترل از راه دور و آفلاین
- منشی پیامک
- پیامک نوبت دهی
- 5000 پیامک هدیه
در صورتی که شما نیز قصد دارید تا از پنل پیامک لاین استور، برای اهداف اقتصادی، بازاریابی، جذب مشتری و فروش بیشتر استفاده کنید و یا برای بازاریابی پیامکی خود از مشاوره تخصصی کارشناسان ما استفاده نمایید، کافی است با مجموعه لاین استور در ارتباط باشید یا بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.
شما عزیزان می توانید از سایر مقالات آموزشی و دوره های رایگان جامع و کاربردی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید