وقت شناسی در محیط کاری ⏱
سلام دوستان من مجید درویش زاده هستم مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و بنیان گذار دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی
در این مقاله و پادکست آموزشی همراه من باشین تا در رابطه با وقت شناسی در محیط کار ، مطالبی رو به شما عزیزان بگم ، اینکه چه اهمیتی داره ما در محیط کارمون وقت شناس باشیم و این چه کمکی به ما می کنه .
اولین چیزی که می خوام بگم اینه که زمانی که شما آدم وقت شناسی هستین به شما کمک می کنه که تصویری عالی از خودتون برای دیگران بسازید ،بی شک در این حالت همکاران شما روی شما حساب خواهند کرد و به چشم یک آدم مطمئن و قابل اعتماد به شما نگاه می کنند . حتی شما می تونید برای دیگران الگو باشید چه در محیط کاری و چه در خانواده .شما با رفتارتون به دیگران آموزش میدین که چطور وقت شناس باشند .
زمانی که شما فرد وقت شناسی باشید ناخودآگاه اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند که این اعتماد به نفس بی شک باعث پیشرفت بیشتر شما در حرفه و کار و زندگی شما خواهد شد . شما یاد می گیرید که اگر جلسه یا قرار ملاقاتی دارید به موقع حضور پیدا کنید و بی شک در این حالت احتمال بسته شدن قراردای های شما بیشتر خواهد بود .چرا ؟ چون هیچکس بدش نمیاد که با یک فرد وقت شناس قرارداد ببنده . البته این یکی از شرایط لازمه .
پیشنهاد مطالعه : درآمد باورنکردنی از شبکه های اجتماعی ?
دوستان عزیز شما چقدر وقت شناس هستین ؟
نظرتون رو برای ما کامنت بزارین و بگین تا به حال چندبار عدم وقت شناسی بهتون لطمه وارد کرده ؟ و یا چه جاهایی وقت شناسی بهتون کمک زیادی کرده ؟
یادتون باشه زمانی شما می تونید ادم وقت شناسی باشید که ارزش زمان انجام کارها رو بدونید یعنی هر کاری باید همون موقعی که لازمه انجام بشه ، در این صورت شما سعی خواهید کرد که هر کاری را به موقع انجام بدین .
همچنین علاوه بر اینکه لازمه برای زمان انجام کارها ارزش بزارین ، بیشتر از اون لازمه برای خود کاری هم که می خواین انجام بدین ارزش گذاری کنید . یعنی اگر شما قراره کاری رو انجام بدین حتما به چشم یه کار با ارزش به اون نگاه کنید .گاهی وقتا پیش میاد که ما خودمون ارزش کارمون رو پایین میاریم . مثلا قراره یه کار مهم رو در ساعت مشخصی انجام بدیم اما می گیم خوب این که زیاد مهم نیست در نتیجه انجام اون رو به زمان دیگه ای موکول می کنیم و حتی ممکنه اصلا اون کار رو انجام هم ندیم . و بی شک در این حالت از سمت کارفرما و مدیر خودمون برخوردهایی خواهیم دید .
حالا چه کارهایی انجام بدیم که فرد وقت شناسی باشیم ؟
اول اینکه بازمه شما برای خودتون هدفی تعیین کنید بعد برای رسیدن به هدفتون برنامه ریزی کنید .
هدف به شما کمک می کنه تا بیشتر تلاش کنید .
ممکنه لازم باشه شما چندین کار رو در طول روز انجام بدین بنابراین سعی کنید اونها را براساس اولویت و مهم بودن دسته بندی کنید و شروع به انجام دادن آن ها کنید .
سعی کنید در طول انجام کارهاتون موارد مزاحم رو حذف کنید و فقط بر روی کاری که دارین انجام میدین تمرکز داشته باشید ،یادتون باشه تمرکز داشتن بر روی کارها شما را چند گام جلوتر قرار می ده .
از قدیم گفتن کار امروز را به فردا مسپار
همین جمله کافیه تا شما هرکاری رو سر وقت انجام بدین .سعی کنید اگر قراره کاری را امروز انجام بدین به هیچ عنوان اون را به بعد موکول نکنید .
یه نکته دیگه هم اینه که یادتون باشه وقتی قراره کاری رو انجام بدین ، سریع شروع کنید به انجام دادن اون کار خیلی وقتا ما موقع انجام دادن کارها پدر ابتدا مقاومت می کنیم . سعی کنبد اصلا این طور نباشه و تنبلی رو کنار بزارین و هر کاری را سریع شروع کنید .
خب گفتیم باید هدف داشته باشید بعد از هدفگذاری برای کارهاتون شما نیاز به یک برنامه دارین که بهتره از شب قبل این برنامه رو آماده کنید و دم دستتون باشه و سعی کنید اجراش کنید .البته برنامه رو اگر مکتوب کنید که عالی میشه .
پیشنهاد مطالعه : آموزش BACK UP گرفتن از اطلاعات اینستاگرام ?
دوست من یه نکته ای که خیلی بهت کمک می کنه به کار گیری اهرم رنج و لذته
یعنی چی ؟ یعنی اینکه در ذهنتون بی وقت بودن رو خیلی بد جلوه بدین طوری که تبدیل به یک رنج بزرگ بشه براتون و برعکس اون وقت شناسی رو در ذهنتون تبدیل به یک عنصر بسیار لذت بخش کنید . در این حالت از ذهنتون کمک می گیرید که به شما کمک کنه تا انسان وقت شناسی بشین .
پس برای کارهاتون ساعت مشخص کنید و سعی کنید راس ساعت مقرر اون کار را انجام بدین .
از اینکه با این پادکست همراه من بودین از شما سپاسگذارم
شاد پیروز موفق و سربلند باشید .
پیشنهاد مطالعه : قابلیت REELS اینستاگرام ??
دوستان و همراهان گرامی لاین استور شما می توانید از سایر مقالات آموزشی و همچنین دوره های جامع و کاملی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده اند بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید